Merida SUB 20-V mtb

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2008
    (frissítve: 2008.02.)
  • Listaár: 85.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-10 (10 vélemény)
Rendezés

kutykurutty avatar
23 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Arra amire én használom, kirándulni erdei utakon, nekem nagyon bejön a SUB 20-V. A váz, a kormány tökéletes. Ráadásul tetszik is. A 70 kilómat simán bírja, nagyobb súlyt, keményebb terepen a teleszkóp nem biztos, hogy tolerál.

 

Hátrány

A nyereg nekem túl kemény. A hajtómű (Suntour) és a váltók (Acera) gyengék.

Egy év után a teleszkóp alig mozog, újként sem volt csúcs.

Tapasztalat

Újként vettem egy akcióban. Két hónapig használtam gyári állapotban, kivétel a nyerget. Azt lecseréltem egy Merida puhább nyeregre 2500 Ft-ért. Szerettem, de valahogy a váltók és a hajtómű miatt gyengének tünt a gép. Csörgött, időnként ugrott a lánc, háromszor beszorult a lánc a hajtómű és a láncvilla közé. Aztán kapott egy Deore Octalinkes hajtóművet, egy Deore első és egy Deore hátsó váltót. Most így használom egy hónapja és arra amire nekem kell tökéletes lett. Az egész bicaj valahogy összeállt és precízen azt csinálja amit szeretnék. Mivel a beépített alkatrészeket vadi újként kaptam, csak az octalinkes monoblokkot kellet megvennem, az egész gép kijött 75000 Ft-ból és így már imádom.

Beleestem a fejlesztés csapdájába. A fenti cserékkel tényleg egy jó kis gép volt, talán a telót leszámítva. Ahogy egyre jobban élvezem a csavargást az erdőkben, egyre többet várok a biciklimtől is. Magyarul cserélve lett a fék XT párhuzamos V fékre, fékkar LX-re, váltókar Deorra,    fogaskoszorú Deorra és végül a teló egy Rock Shox Reconra. Így viszont már nem nagyon tudom értékelni az eredeti SUB 20-as kerékpárt.

Nem bírtam ki. Kapott xt hátsó váltót, xt váltókarokat és deore kerékagyakat.

 

Update: 2013. 10.21.

Lecseréltem a kormányt. Ezért nem írtam volna, de amikor levettem a kormányszárról megdöbbentem. Én nem tudom miből készült ez az x-mission, de szerintem öntöttvasból. 

Lemértem: 650g. Nem is gondoltam, hogy ilyen súlyú kormány létezik, amit a Merida gyárilag rárakott. Majdnem fél kilóval lett könnyebb a gépem, pedig csak egy XLC Pro kormányt tettem fel.

 

Viszont ha már írok. A gyári, sokak által szidott műanyag pedál most ment tönkre kb. 3000km után.

Nem baj, már kiakartam próbálni az spd-t, így kapott egy XT pedált.

 

Erre ajánlom

Kirándulni közepes terepre + város.

Ennyiért vettem
64000
Csatolt képek
Merida SUB 20-V  2008 mtb
Merida SUB 20-V  2008 mtb
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Arel avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ár/teljesítmény aránya nagyon jó. Könnyű vázú, jól meghajtható gép a Merida SUB 20-V. Kinézetre pofás. 

Váltók és fékek a szokásos karbantartással tökéletesen működnek. Nálam extra szerelést nem igényel a bringa, de nem is zúzok le vele gyökerek és kövek közt a hegytetőről. 

A gyári teló olyan, amilyen - nekem bőven elég, de aki rugalmas, izgő-mozgó változatot akar, az úgyis cserélni fogja. 

 

Hátrány

Én nem találtam rajta kivetnivalót, ezért a pénzért tökéletes választás. 

Tapasztalat

Merida minőség, nekem bejön. Mivel nem váltogatzom gyakran a bringákat, ezért hosszútávú megoldásként csak javasolni tudom. Az előd is egy Merida (Dakar 670) volt, azzal összehasonlítva sok különbséget nem tapasztaltam sem minőségben, sem megbízhatóságban. Megy, amikor mennie kell, és kész. Persze dizájnosabb a váz, szebb a színösszetétel, de alaktrészeket tekintve ugyanolyan stabil gép. 

Erre ajánlom

Gyakorlatilag bármire. Az alapfelszereltséggel persze maradjunk a túráknál, városban/aszfalton/könnyű terepen, de tovább fejlesztve bármi lehet a cél. 

Ennyiért vettem
55000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nick88 avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű, strapabíró a SUB 20-V (versenyeken is használtam). Nagyon jó színösszeállítás. A team szín nagyon bejövős és kiegészítők is vannak hozzá.

A váltó stabilan teszi a dolgát, gyorsan és megbízhatóan működik. A fék még vizesen is csúszásmentesen fog. Hosszú távon is megbízható. (Balaton kör) Bóvíthető.

Hátrány

Nagyon kemény gyári SUB nyereg (azért meg lehet szokni bélelt nadrággal egész kellemes)

Tapasztalat

Az előző cangámhoz képes nagy ugrás. :)

Erre ajánlom

Elég tág a felhasználási lehetőség, a gumiválasztás határozza meg a terepet.

Csatolt képek
Merida SUB 20-V  2008 mtb
Buda maratonon
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Demeter Zoltán avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A fékjei nagyon jók.

Hátrány

Nekem lassú, mert egy vékony gumis Scottom volt. De az más kategória. :)

 

Tapasztalat

Jól néz ki,és olyan köves utakon sem hagyott cserben 60-al lefelé,amin azóta is csodálkozom.

Ennyiért vettem
90000
14 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kilipeti avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Istentelenül jól néz ki.
A váltók gyorsak, bár van egy kis hangjuk, de belépőkategória, és ahhoz mérten nagyon jók(ráadásul 3/8-as, és kifejezetten szuper, hogy a régebbi bringához képest itt legmagasabb fokozaton tényleg baromi gyors a bringa(kisebb lejtőn 40 simán)
A fékek baromi jól fognak, pont jól. Nem blokkolják agyon a kereket, de nagyon megfogják.
Az aluváz elég kemény, és jól nyeli a rezgéseket. Hozzáteszem, a régi(bár nem nagyon lehet öszehasonlítani a kettőt) bringám, ami ennél 3x vékonyabb, acélcsövekból volt összerakva, és merevvillás, 1kilóval nehezebb volt! Szóval sztem elég könnyű!
A kormány kialakítása nagyon bejön, ez a hajlított forma jó a kezeknek és jobban nyeli a rezgéseket.
Gyorsrögzítős kerekek és nyereg.
Fémváltó és fékkarok, letörni nem túl könnyű :D
A pedál, bár nem fém, hanem fémkeretes műanyag, nekem így is bejön, nem hiszem hogy letörném, és a fém keret elég biztosan tartja a cipőm.
Fordulni és felfele kaptatni élvezet vele, a gyors váltogatásnak köszönhetően is.
Nagyon csendes, ha csak suhansz. Legalábbis ha jól megvan olajozva és minden rendesen a helyén van... A csöndet csak a váltások finom kattanása (Imádom, mint egy versenyutó H-váltójának finom kattogása :D) zavarja meg.

Hátrány
A nyereg iszonyatkényelmetlen. Plusz nincs benn mélyedés, márpedig a seggem nagyon beizzad hosszabb túrától.
A teló, bár erős behatásnál(pl padka) nagyon jól és egyenletesen csillapít, de lassan benyomva, vagy kavicsos úton akadozik, nem csúszik olyan simán és egyenletesen.
A felni, bár duplafalú, beszedett egy icipici 8-ast. Igaz elég durván igénybevettem ma :D
Tapasztalat

Ez az első komolyabb bringám, szóval nem tudom máshoz hasonlítani, de sztem iszonyatjó vétel volt, ennyiért(akciós volt, eredeti ára 84ezer, azért már lehet nem olyan jó) nagyon-nagyon megérte.
Minden hihetetlenszuper rajt, imádom. Ebben a árban jobb MTB nincs.
Sztem nyergen kívül nem fogok rajt cserélni semmit. Nagyon egyben van a szerkezet, felesleges cserélni a dolgait. Annyi, hogy vettem egy kulacstartót meg egy nagy kulacsot, plusz váztáska, hogy sok vizet tudjak magammal vinni.

És nem árt egy jobb zár, mert valami eszméletlenül gyönyörű, ki fogsz vele tűnni a tömegből.

Amúgy 75kg és 180centi vagyok, a 20"-os váz tökéletesen bejött, miután a nyerget kicsit előrébb toltam.

Erre ajánlom

Túrázásra, akár még komolyabb terepre is(nem DH, hanem hosszasan buckázás), városban is tökéletes, padkázni könnyű vele.
Nem fog cserben hagyni, nagyon megbízható!

Ennyiért vettem
69900
Csatolt képek
Merida SUB 20-V  2008 mtb
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tomika97 avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Nagyon gyors. Brutálisan jól néz ki. Elöl 3, hátul 7 sebességes váltó.

A váltó gyors. SR Suntour teló, ami rohadt jól csillapít. Alu könnyű, a hátsó rezgéseket elnyeli. Tele van Bikepositive cuccosokkal. Kulacstartó.

Lehet rá rakni tárcsaféket. Gyorsrögzítős kerekek, Nyeregtartó is. Jól fog a fék. Duplafalu felni.

Nem szorul cserére. Megbízhtató. Király canga, ennyiért nem találsz jobbat.

Hátrány
Nincs.
Erre ajánlom

Túra, terep, utca.

Ennyiért vettem
60000 (5000 Ft engedmény)
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hadházi István avatar
Hadházi István
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Könnyen kezelhető a váltó,megfelelő beállitás után.Az előző bicikliken ezt nemigazán tudtam elérni.A 20 colos váz ellenére kiváló menet tulajdonságai vannak,terepen és aszfalton egyaránt.Könnyü és erős a váz.
Hátrány
A gyári gumija hamar kopik.A teleszkóp egy kicsit gyengének tünik,bár azt el kell mondanom hogy közel 90kiló vagyok.
Tapasztalat
Előző kerékpárom egy MATRIX dirt jump 15"saját épitésü volt,de ez sokkal jobb!
Erre ajánlom
Kimondottan túra,kisebb terep részekel.Bár ha megfelelően nyomod bármire jó
Ennyiért vettem
80000
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

phermous avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Jó a váz és nem csak design-ra. Bár arra nekem kicsit túl jó is:P Alivio váltót kapott rögtön. Így most eléggé egyben van. A pedált én sem értem hogy találták ki, de meglepetésemre még semmi baja...
Hátrány
Iszonyat az ülés. A teló kicsit túl puha és nem nagyon érzem, hogy állítással állítódna:P Az elején vmi folyamatosan nyekergett, ha kicsit jobban kihuzattam (valszeg a váltókar rögzítése volt elszúrva), azóta abbahagyta:D
Tapasztalat
Előtte egy Magellan Craterem volt, kb hasonló paraméterekkel, ez sokkal jobban egyben van. Jó vele menni.
Erre ajánlom
Túrázgatás, városban padkázni tökély!
Ennyiért vettem
95000
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Resp avatar
Resp
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Neten a képen nem adják vissza,hogy élőben mennyire szép ez a bringa! A váz meglepően yo a bringa árához képest és tényleg gyönyörű! ezenkivül a váltó is elég jó nahmeg a fékek is kifogástalanok!
Hátrány
Teló lehetne jobb is rajta,de ennyi pénzért tökéletes!
Tapasztalat
Igazán jó bringa, akinek eddig kölcsönadtam csak jot tudott mondani róla!
Erre ajánlom
Városba,túrázásra tökéletes
Ennyiért vettem
80000
12 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Peter avatar
Peter
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Szép de mégis szerényen így nem annyira feltűnő pl tolvajok számára. Jó csapágyak, felnik, kormány, kényelmes sport ülés. Kitekerhetsz vele a világból is, nagyon nagyon nagyon jó váltó de...
Hátrány
Gyenge hajtókarok, első bunny hoppnál eltört, szerencsére garanciára azonnal kicserélték egy sokkal jobbra :D A főagy már regyeg egy kicsit pedig tényleg nem volt annyira sokat használva, szal az hamar elnyűhető. A kormányt nekem rosszul állították be, de ez mindenkinek az egyéni kényelmi kérdése. A pedál szinte azonnal cserés, ha rajta hagyod bírja egy két intenzív hónapig, de ez a fémkeretes műanyag okosság nem jött át.
Tapasztalat
egy régebbi Hauser Shark volt az előző bicóm, hát csak annyit hogy ég és föld. vagy még több.
Erre ajánlom
Kb 10000 ft ráköltéssel egy szuper könnyű bringát kapsz. városi álatkodás, kisebb ugrándozások, könnyű terepre, megy mint az álat már csak egy valaki kell hogy tekerje.
Ennyiért vettem
80000
32 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-10 (10 vélemény)
Rendezés
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Minden Merida alsó bowdenes? Ez nem gond?
7 válasz
utolsó: 2011. ápr.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida SUB 20-V termékkel kapcsolatban: