- jól eltalált geometria
- kényelmesen vékony, 27,2 mm-es nyeregcső
- meglepően jó CST gumik (természetesen régen lecseréltem már őket)
- bár nehéz, de többségében megbízható alkatrészek
- funkcióját teljességgel ellátni képtelen RST Gila teleszkóp
- a vártnál gyorsabban kopó felnik
- nehezen adagolható X-Mission V-fékek
- keskeny kormányfogás nem túl szépen kidolgozott kormányszarvakkal (lecseréltem)
- műanyag "roppantógyűrű" a kormánycsapágyban
- gyári műanyag pedál keveset bírt
A Merida SUB 60-V kerékpárt 20"-os méretben használtam, Budai-hegyek erdei útjain és több alkalommal Ausztriában, hegyi túrázásra. Alapvetően megbízható partner volt mindig, mindössze a teleszkóp és a V-fékek működtek nehezen, ami először és leginkább feltűnt. A gyári teleszkópot nem bírtam, és lecseréltem egy használt, 80mm-t mozgó levegős RockShox Duke SL-re (MotionControl-os verzióra), ami a mai napig hű és megbízható partner. A gyáriról ez sajnos nem volt elmondható... 2,5 kg-os tömege, a 80 kilóm alatt is a 90 mm-ből mindössze 25-30mm-t (!) kimozgó merevvillás viselkedése kritikán aluli volt számomra, ezért ér csak egy közepest ez a kerékpár így összességében - máskülönben egy négyest megérdemelt volna. A gyári kormány volt nekem, amivel nem bírtam megbarátkozni, amíg le nem cseréltem a stucnival együtt egy OS-es, széles low riser kormányra. A gyári egyenessel a bicaj idegesen viselkedett nagyobb sebességnél és nehékes irányíthatóságával nehezen tolerálta a kisebb hibákat. Az ülés átlagosnak mondható, a kerekek merevek és megbízhatóak az agyak - igaz, a felnik nagyon gyorsan elkoptak és cserélnem kellett őket. A nem éppen pillesúlyú hajtómű is jól tette a dolgát, de nem úgy a fékek! Egyszerűen nem bírtam rendesen beállítani őket... A sima Deore V-fékrendszer a másik bicajomon messze jobb hatásfokkal bírt és jobban adagolható volt - érdemes lecserélni szerintem. A gyári drótos, kőnehéz gumik ellenben megleptek: nagyon jól tapadnak, jó velük mászni, lassan kopnak és kevésbé hajlamosak defektre - hiába, sikeres gumiról koppintották a kínaiak a mintázatát! (WTB Wolverine)
A SUB 60-V bicaj tömegét is gyorsan le sikerült faragnom jócskán, a gyári "állítólag" 13,4 kg (pedál nélkül) nekem most legalább egy kilóval könnyebb, pedig nem túl sok mindent cseréltem és L-es a vázam. Villa 800g-mal könnyebb (mértem: 2567g-ról 1765 grammra), hajtogathatós külsőket kapott (WTB Wolverine, Nobby Nic), ahol kb. -300g ment le, illetve a kormányt és stucnit cseréltem "márkásra" (FSA, FSA OS620 M18 low riser), ami -180 gramm, ülés X-Mission helyett Fizik Nisene Sport, nyeregcső gyári X-Mission helyett Thomson Elite 27,2x410 sb15 stb.
Kisebb-nagyobb hibái ellenére összességében elégedett vagyok vele, ár/érték aránya nálam jó erős négyes a SUB 60-V.
Update @ 2012.02.26:
Épp átépítés alatt. Már kapott XT középcsapágyat és XT hajtókart, SRAM PG980-as hátsó sort, így sikerült levinni 12,3 kg-ra (PD-M520 SPD pedállal, lámpakonzolokkal, küllőprizmákkal, stb. együtt). Hamarosan XT első váltó, egy újabb XT hátsó váltó, XT első és hátsó váltókar is érkezik rá a minőségi váltásteljesítmény végett. Az elsőkerék újrafűzésre kerül, 2-1.8-2 mm küllőkkel és könnyebb felnivel.
Túrák, esetleg próbaképp egy-egy XC verseny vagy maraton.