Merida SUB 60-V mtb

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2008
    (frissítve: 2008.02.)
  • Listaár: 140.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • jól eltalált geometria
  • kényelmesen vékony, 27,2 mm-es nyeregcső
  • meglepően jó CST gumik (természetesen régen lecseréltem már őket)
  • bár nehéz, de többségében megbízható alkatrészek
Hátrány
  • funkcióját teljességgel ellátni képtelen RST Gila teleszkóp
  • a vártnál gyorsabban kopó felnik
  • nehezen adagolható X-Mission V-fékek
  • keskeny kormányfogás nem túl szépen kidolgozott kormányszarvakkal (lecseréltem)
  • műanyag "roppantógyűrű" a kormánycsapágyban
  • gyári műanyag pedál keveset bírt
Tapasztalat

A Merida SUB 60-V kerékpárt 20"-os méretben használtam, Budai-hegyek erdei útjain és több alkalommal Ausztriában, hegyi túrázásra. Alapvetően megbízható partner volt mindig, mindössze a teleszkóp és a V-fékek működtek nehezen, ami először és leginkább feltűnt. A gyári teleszkópot nem bírtam, és lecseréltem egy használt, 80mm-t mozgó levegős RockShox Duke SL-re (MotionControl-os verzióra), ami a mai napig hű és megbízható partner. A gyáriról ez sajnos nem volt elmondható... 2,5 kg-os tömege, a 80 kilóm alatt is a 90 mm-ből mindössze 25-30mm-t (!) kimozgó merevvillás viselkedése kritikán aluli volt számomra, ezért ér csak egy közepest ez a kerékpár így összességében - máskülönben egy négyest megérdemelt volna. A gyári kormány volt nekem, amivel nem bírtam megbarátkozni, amíg le nem cseréltem a stucnival együtt egy OS-es, széles low riser kormányra. A gyári egyenessel a bicaj idegesen viselkedett nagyobb sebességnél és nehékes irányíthatóságával nehezen tolerálta a kisebb hibákat. Az ülés átlagosnak mondható, a kerekek merevek és megbízhatóak az agyak - igaz, a felnik nagyon gyorsan elkoptak és cserélnem kellett őket. A nem éppen pillesúlyú hajtómű is jól tette a dolgát, de nem úgy a fékek! Egyszerűen nem bírtam rendesen beállítani őket... A sima Deore V-fékrendszer a másik bicajomon messze jobb hatásfokkal bírt és jobban adagolható volt - érdemes lecserélni szerintem. A gyári drótos, kőnehéz gumik ellenben megleptek: nagyon jól tapadnak, jó velük mászni, lassan kopnak és kevésbé hajlamosak defektre - hiába, sikeres gumiról koppintották a kínaiak a mintázatát! (WTB Wolverine)

A SUB 60-V bicaj tömegét is gyorsan le sikerült faragnom jócskán, a gyári "állítólag" 13,4 kg (pedál nélkül) nekem most legalább egy kilóval könnyebb, pedig nem túl sok mindent cseréltem és L-es a vázam. Villa 800g-mal könnyebb (mértem: 2567g-ról 1765 grammra), hajtogathatós külsőket kapott (WTB Wolverine, Nobby Nic), ahol kb. -300g ment le, illetve a kormányt és stucnit cseréltem "márkásra" (FSA, FSA OS620 M18 low riser), ami -180 gramm, ülés X-Mission helyett Fizik Nisene Sport, nyeregcső gyári X-Mission helyett Thomson Elite 27,2x410 sb15 stb.

Kisebb-nagyobb hibái ellenére összességében elégedett vagyok vele, ár/érték aránya nálam jó erős négyes a SUB 60-V.

 

Update @ 2012.02.26:

Épp átépítés alatt. Már kapott XT középcsapágyat és XT hajtókart, SRAM PG980-as hátsó sort, így sikerült levinni 12,3 kg-ra (PD-M520 SPD pedállal, lámpakonzolokkal, küllőprizmákkal, stb. együtt). Hamarosan XT első váltó, egy újabb XT hátsó váltó, XT első és hátsó váltókar is érkezik rá a minőségi váltásteljesítmény végett. Az elsőkerék újrafűzésre kerül, 2-1.8-2 mm küllőkkel és könnyebb felnivel.

Erre ajánlom

Túrák, esetleg próbaképp egy-egy XC verseny vagy maraton.

Ennyiért vettem
140000
Csatolt képek
Merida SUB 60-V  2007 mtb
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida SUB 60-V termékkel kapcsolatban: