Caprine Epik 50 mtb

18 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.06.)
  • Listaár: 140.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-15 (18 vélemény)
Rendezés

gabo113 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Már régi családtag,és nagyon szeretjük.

Van más bicajunk is ami felső kategória,de ha a felszerelés árakat nézem,ár/érték arány,tökéletes.

Megbizhatósága:még egyszer sem hagyott bajban.

Nekünk egy ejtett vázas Caprinünk van,és így a lányom,és a párom is tudják használni.

Hátrány

Kicsit nehéz a váz,és a fékek lehetnének érzékenyebbek.

A bicaj súlyát lehetne csökkenteni.

Tapasztalat

Összesítve:Ezért az összegért,Nem egy rossz bicaj,és lehet ám gyöntölni túrákon is.

Erre ajánlom

Túrázásokra.

Ennyiért vettem
60000
Csatolt képek
Caprine Epik 50  2010 mtb
Ilyen a miénk is
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Eko avatar
47 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • szép, matt festés
  • jó fékkarok
  • jó a hajtás
  • jók a felnik a Caprine Epik 50-en
  • a váltó pontos, ha jól be van állítva, bár a láncfeszítő nagyon gyenge
Hátrány
  • a gyári féktárcsák nem annyira jók
  • a gyári trinity kerékagyak viszonylag hamar javításra szorultak
  • kicsi a végáttétel
Tapasztalat

A gyári trinity kerékagyak viszonylag hamar javításra szorultak a Caprine Epik 50-ben, második javítás nem lesz, ha újra kikagylósodik és csörögni/ropogni kezd, akkor shimanot kap.
A láncfeszítő nagyon gyenge, érdemes azzal is kezdeni valamit, amint a szabadidőnk engedi.

 

  • Teljesítmény: 5 (eddigi tapasztalataim alapján)
  • Ár/Teljesítmény arány: 5 (a minősége és teljesítménye alapján az ára nem sok érte)

 

Tipp: A gyári féktárcsákat (lehetőség szerint a féknyergeket is) érdemes erősebbre cserélni. Persze városi közlekedésre elég a gyári is, de ha már túrázgatásról van szó és esetleg meg kellene állni vmi nagy lejtő végénél, akkor nem biztos, hogy elég lesz.

Erre ajánlom

A magyar utakat tekintve (ami szerintem már önmagában is közepes terepnek számít :D) városi tekerésre, közepes és hosszú túrákra, főként aszfaltra, de murván is teszi a dolgát (bár a láncfeszítőt meg kell erősíteni!)

Ennyiért vettem
83000
Csatolt képek
Caprine Epik 50  2008 mtb
Caprine Epik 50  2008 mtb
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

xps avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

2011. nyár eleje óta hajtom. Bő egy éve több mint 2000 km-t tekertem vele vegyesen: országúton és homokos terepen. Az eredeti gumikkal nagyon jól haladok a mocsok homokban is.

Szeretem, nem sok gond volt vele és nagyon szép, masszív bringa a Caprine Epik 50.
A fék és a váltórendszer tuti.. A teleszkóp is szépen dolgozik.

 

Hátrány

A hátsó váltó néha lazának tűnik, de nem vészes.
Igényli a rendszeres odafigyelést tisztogatást, különben jó úton zajos a hajtómű.

Most cseréltem láncot: szétment 2100-nál, de azóta nincs gond.

A markolat pocsék, de ez sem érdekes, kesztyűben :)

A gyári Epik 50 bringán nem volt semmi, amivel közútra ki lehet menni, úh. rá kellett költeni néhány ezret.

Tapasztalat

Előtte 19 éven keresztül egy Kellys Comp2000-rel n yomtam, sokkal mostohább körülmények között, sokkal fiatalosabban.... Most is itt áll a garázsban menetre készen!

Megnézem az új bringát 19 év múlva!

Erre ajánlom

85 kg vagyok és évente 2000 km-t tekerek. 100000 Ft környékén nem találtam jobb bringát ezekre a fetételekre a céljaimhoz.

Ennyiért vettem
99000
Mért tömeg
13000 g
Csatolt képek
Caprine Epik 50  2011 mtb
Caprine Epik 50  2011 mtb
Caprine Epik 50  2011 mtb
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dodo83 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Masszív váz, jó fékek, jó váltórendszer, jó terepgumik

Hátrány

kényelmetlen ülés és kormánymarkolat, sérülékeny és nehezen tisztán tartható porfestés, korrodálódó küllők

Tapasztalat

1 éve használom változó borítású utakon. Javítani még nem kellett az Epik 50-et a megtett kb. 1000 km alatt. Mivel kevés még a km ezért a megbízhatóságról nem érdemes beszélni. Ár/érték arányban jó vételnek számít.

Erre ajánlom

A Tour de France-on ne ezzel indulj :)

Ennyiért vettem
99000
Csatolt képek
Caprine Epik 50  2010 mtb
Caprine Epik 50  2010 mtb
Szerinted hasznos?

samupapa avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű, elég jó alapanyagokból összerakott bicaj az Epik 50. Féláron vettem 50-es vázat Epik30 felszereléssel,de pont megfelel, amire kell. Az Alivio jól teszi a dolgát, fékek elég izmosak,pedig nem tárcsa. Gumik terepen jók,könnyen szerelhetők.

Hátrány

Ülés kényelmetlen,azonnal cserélve lett.Első villa rugózása hiába állítható, elég kemény,sokat kell takarítani mert beragadozik.Gumik aszfalton nívásan szólnak,berezegtetik a bringát. A váltó sérülékeny,tárolóba inkább elsőkerékkel kell beállítani.

Erre ajánlom

Egyszerű kirándulásokra, melóba járni ajánlom elsősorban, vagy második bringának drága mellé.

Ennyiért vettem
60000
Csatolt képek
Caprine Epik 50  2010 mtb
Szerinted hasznos?

Mr.Miniszter avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Eleinte kicsit elégedetlen voltam a bringával itt-ott, úgyhogy az enyém hamar megélt egy pár alkatrészcserét, de így már nagyon megbízható a gép úgy érzem. Egy kicsit egyedibb lett

Először is a gyári fék nem nyűgözött le elöl, úgyhogy azt cseréltem BB7-re  10k-ért (ez legalább biztos nem fog cserben hagyni lejtőn lefelé). A Promax tárcsák is repültek, felraktam egy 185-ös és egy 160-as G2-t (7k). A kormányt lecseréltem egy hajlított Funnra 2500-ért, mert elég magas vagyok és nem outizni akarok vele. Meguntam a teszkógazdaságos markolatot is, a gyári terepkülsőket pedig cseréltem slick-re, révén 90%-ban aszfalton megyek (így már nem kicsit könnyebben).

A váltó szépen vált, csak nehéz jól beállítani.

Jók a gyári pedálok, a hajtókar. Az ülés is kényelmes szerintem. Felnik nagyon jók. Teleszkóp is rendben van ebben az árban.

Könnyű, masszív váz (nekem még a 2008-as szériából van, szerintem kb. utolsó új darab volt)

Hátrány

Gyári féktárcsák gagyik.

Teleszkóp kicsit csörög.

Krómozottnál érzékeny a váz festése, a bovdeneknél sajnos kopik (lehet vmit rá kéne rakni).

Tapasztalat

A kiegészítőkkel, cserékkel együtt belekerült egy 110 Mátyásba már, de szerintem megérte rákölteni, ennyiért tuti nem rakok össze jobb bringát. Szépen szeli az aszfaltot, és terepen is büntet. Így nyáron naponta kb. 30-40 km-t megyek vele, remélem sokáig jó szolgálatot tesz majd.

Erre ajánlom

XC, streetflash, akár DH is

Ennyiért vettem
82500
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

golyofogo avatar
13 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Szép esztétikus bringa,nagyon jó felszereltség,terepen negyon jó a teleszkóp.

Ilyen áron más márkákban sokkal rosszabb felszerelséget kapunk, megéri az árát!!!

 

 

Hátrány

A deore hátsó váltó láncfeszitése lehetne jobb.

A markolat kényelmetlen.

 

Tapasztalat

Egy kis ráköltéssel nagyon jó bringát lehet belöle csinálni. A hozzá kapott maxxis gumik mellett érdemes egy pár aszfalt gumit is tartani.

Erre ajánlom

XC,CC,Városi bringázás

Ennyiért vettem
98 000
Csatolt képek
Caprine Epik 50  2010 mtb
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Marci97 avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szép festés,szép színek. Jó felszereltség, a váltórendszer és a teleszkóp teszik a dolgukat.MAGYAR!

Hátrány

Még nem találtam. A teleszkóp előfeszítő gomb műanyag, könnyen törik.

Tapasztalat

Más márkáknál, pl.: Merida, meg kell fizetni a matricát is ami a vázra van ragasztva.

Erre ajánlom

Túra,XC

 

Csatolt képek
Caprine Epik 50  2010 mtb
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Wolverine007 avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nos én nem vagyok olyan profi bringás. Ez az első komoly bringám, úgyhogy csak mint laikus tudok róla szólni.

A váz elég masszív és baromi könnyű, ez nagy plussz pontot jelent, mert sokszor kell cipelnem lépcsőn felfelé, lefelé és a bovdenek is jó helyen vannak ezen szempontból. A deore váltók elég profik, bírják a strapát mindenhol -én meg nem kímélem őket :)

A fékek is baromi jók... volt is egy bakugrásom már a kormány felett. Sima V-fékek, de nem bántam meg, hogy nem tárcsásat vettem.

Az ülés kicsit kényelmetlen volt elsőre. Mondták, hogy vegyek párnázott bringás nadrágot... én inkább megszoktam és most már hosszabb távon is teljesen kényelmes, mondhatnám "tök" jó.

Hátrány

Hátrány... hát mondjuk terhelés alatt a váltást nem nagyon szereti. Az első villán nem nagyon érzem a keménységet, amikor állítok rajta. Egy pár apró kis gödröcskébe belefutottam néha-néha és már centírozni kellett a hátsót, de megoldottam -ez mondjuk aligha mondható hátránynak, nevezzük inkább az én figyelmetlenségemnek és nem is annyira hátránynak.

A kormányt lehet kicserélem egy szélesebb, hajlítottra, nekem kissé kényelmetlen és nincs elég hely a kezemnek, plussz a markolat is nagyon mozog rajta, úgyhogy annak is mennie kell majd előbb utóbb.

Tapasztalat

Összességébe nagyon jó kis bringa, frankó alkatrészekkel, minőségi cuccokkal -legalábbis laikus szemmel nézve. Apróbb kis hibák ellenére masszív kis gép, bírja a terhelést -bár még komolyabb terepen nem teszteltem, de eddig bírt mindent.

Érdemes venni a lánchoz TF-2-t és 3 hetente átfújni vele.

Erre ajánlom

Aszfalton hasít, könnyebb terepen, mint kés a vajon... egy jó kis cross country bicó elérhető áron.

Ennyiért vettem
99000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sanzi89 avatar
32 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Első komolyabb biciklim. A 2010-es évjáratból való, ami már külsejében nagyon eltér az itt linkeltektől, így a felszereltsége is más. Idáig kb 2500km-t tekertem vele, de eddig minden alkatrészével elégedett vagyok! A Deor váltószett pontos, a Shimano BR-M422 V-fék egyszerű, de pont elég a feladatra, a teleszkóp is elég egy XC, CC felhasználásra, ez a gép nem DH-ra meg ugrálásra való. Minőségi alkatrészekből, rendesen össze van rakva, lehet vele durvulni is, ha kicsit vigyáz rá az ember. Örök darabnak néz ki, feltéve ha gondosan ápoljuk. Írtam róla egy kicsit hosszabb beszámolót is, ami elérhető itt:
  • http://logout.hu/cikk/caprine_epik_50_v_2010/teljes.html
Hátrány
  • Apróságok. A kormánymarkolatot rögtön lecseréltem egy Bikepozitive Etch 110mm-re, a gyári számomra kínzás volt, ez mint az álom.
  • A Velo ülés se jött be egyáltalán, ráülni is kínszenvedés volt, rögtön cserélni kellett, de lehet másnak bejön.
  • A váz formája nem a szokásos. Gondolok itt arra, hogy pl a láncvilla nem kör keresztmetszetű, így például mire egy kitámasztót ráteszel, tuti megizzadsz vele. De egyébként az összes többi kiegészítő felszerelésénél figyelni kell a vázcsövek alakjára, mert meglepetés érhet!
  • Innen folyamatos UPDATE!
  • Ha teszel fel hátra csomagtartót készülj fel a szenvedésre. A rögzített csomagtartótól elég nehezen tudod kitekerni a gyorszárat. Az ülés alatti két rögzítő menet is olyan eszement helyen van, hogy agybaj... Tekergetheted, hajlíthatod, csavargathatod a rögzítő fület egy fél délután mire jó lesz.
  • A pedál - mint kb az összes hasonló kategóriás bringánál - szar. Soha nem használtam esőben, de még nagyon sárba sem, mégis tiszta rozsda az egész, a csapágyak zsír nélkül szárazon forognak, pereg le róla a festék. Igaz már 1 éves, szóval összességében lehet használni.
  • A küllők és küllőanyák se jó minőségűek, mint fentebb írtam nem használtam rossz időben mégis van köztük már roszdásodó darab.
  • Szétszedtem 1500km után az kerékagyakat egy takarításra/zsirzásra. Ekkor derült ki, hogy az első kerék agyában (Shimano HB-RM40) a gyári 10+10 golyó helyezz 11+10 van. Sebaj, egyet kivettem, de érdekes. Főleg majd annak a bringatulajnak, aki égen-földön keresi a tizedik golyót, hogy merre gurult. :D
  • 2000 km után szétkaptam a monoblokkot, hogy mégis mi újság odabent. Szerencsére be volt zsírozva minden rendesen, nem volt gond a szétszedéssel, azonban mint kiderült egy hiper noname monoblokk foglal helyet a bringában. Valószínűleg egy alap Shimano se különbözik ettől annyira, mivel semmi gond amúgy vele, csak azért szerintem megérdemelte volna a gép. Természetesen a nem hajtásoldali rész müanyag...
Erre ajánlom

Akik most akarnak komolyabb szinte lépni bringázás terén, nem gramm mániások, nem akarnak sokat költeni, de egy használható minőségszintből nem alkudnak egy cseppet sem! Kis törődéssel örök darabnak néz ki.

Ennyiért vettem
94.000Ft
Csatolt képek
Caprine Epik 50  2010 mtb
Caprine Epik 50  2010 mtb
Noname monoblokk
22 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Wojtek. avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Hát én ide csak annyit írok, hogy miután egyből lecseréltem az első féket avid BB5 re, és a hajtóművet is Deore-ra cseréltem, egy hónappal készőbb már indultam is vele a Mátramaratonon. :)  Kibírta ő is én is, pedig ott aztán volt minden. Szeptember óta 700 km tekertem vele idáig gond nélkül.

Hátrány

Apróságok, összefoglalhatnám az előző véleményeket. :)  A markolat gyengus, a versenyen úgy szétrázta a kezem, hogy az szinte zsibbadt, a másik a telo, amiért ez történt. Egy apróság még, én 60% városban használom, így a hátsó ignitorom eléggé megkopott már.

Tapasztalat

Ez egy masszív bicó, masszív teloval, egy fűcsomora nem reagál, viszont egy padkáról legurulva, olyan mintha egy párnácskára landolnánk, szépen tompít. 100mmből-70,80mmit mozog. Fék izom erős, többször le is repültem róla, mert rosszul volt (túl erősre ) volt beállítva :), hát ilyet sem olvastam még soha, ja és 160mm tárcsa használat mellett, pöpec. Ennek ellenére a telot nem csavarja, hát 2100 grammos szal van benne anyag :) hátul, ha jól van beállítva a fék elég a gyári. Váltás nem rossz, de a terhelt váltás, nem az erőssége, azért az idei versenyekre jól jönne egy XT. :) Az ignitor gumik terepen nagyon jól működnek, nagyon tetszik a mintázata, nem volt vele még defektem, x3 kellett bele levegőt fújni, ez azt hiszem elég jó :), csak gyorsan kopik. A HG-53 lánc alap lánc, ennekellenére egy tized mm sem nyúlt azóta. Az én bringámon Trinity kiegészítők vannak: Nyereg az lehetne kényelmesebb, de megszokás kérdése, na meg ha van egy jó nacija az embernek, akkor úgy már egész tűrhető, akár 50km is. 13,4 kg egyébként, ez a súly a meridánál a 200.000 feletti kategóriára jellemő... Nekem tetszik hogy felül van a bowdenezés, így könnyű vállra kapni, és vinni a bicót, csomagtartót is lehet rá rakni, ami megint csak kevés mountira jellemző, ebben a kategóriában. Egy hónapig böngésztem a netet, és erre esett a választás, megérte, szerintem ár/teljesítményben az egyik legjobb.

 

Erre ajánlom

Város, XC, CC

Ennyiért vettem
120.000
Csatolt képek
Caprine Epik 50  2010 mtb
Megpihenve
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Caprine Riider avatar
28 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Én nekem nagyon jól szuperál a gép, megvagyok teljesen vele elégedve, ennyi pénzért nem kaptam volna sehol jobbat.
Jó könnyű és szép a váza,
terepen nagyon jól megy de mondjuk terepre egy megbízhatóbb masszívabb teleszkóp nem ártana bele(most arra gyűjtök). Ez is jó de tárcsafékhez meg a terepre ennek a telónak még ahhoz nőni kell :).
Én nagy részt aszfalton használom, de elég sokat megyek vele terepen is mert vidéken élek szal ilyen 55-45% arányban :D
Hátrány

Semmi !!! csak ilyen kis apróságok pl: a teleszkóp,
meg én előre 180-as tárcsát tettem fel mert 160-as tárcsával nem volt valami híres fékereje.
Meg furcsa módon EPIK 50-es nekem a váz de még a fele felszereltség EPIK 30-as. Alivio váltó szettes Deore helyett, 27 helyett 24-sebességes.
Azt mondták a boltban ez ilyen széria, de végül is semmi bajom vele csak furcsállom. A gyári gumit az aszfalt megeszi reggelire őt cserélni kell ha nem terepezel mindig :)

Tapasztalat
Ez nagyon jó kis bicó, egy kisebb összeg ráköltése után,
(kiegészítők, jobb cuccok)nagyon jó barátod lesz sokáig ha megvigyázod:)
Erre ajánlom
Teleszkóp meg egy két kisebb cucc cseréje után akár versenyre is.
De szinte mindenre, jó erdei utak szántására, aszfalt betyárkodni :P túrázni. Én túrázni használom leginkább, ha az idő engedi megy minden nap min 30 max. 60 km-et :)
Ennyiért vettem
71000Ft uccsó darabot
Csatolt képek
Caprine Epik 50  2008 mtb
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ottantol avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
A kormányszár végétől egészen a hátsóköpeny csúcsáig. Imádom. A H./E. Deore váltók úgy váltanak mint az álom, még azután is, hogy van a hátsóban egy szép kis kanyar bár erről nem teljesen a gyártók tehetnek. :) Összességében gyors, megbízható és mindent kibír. Nem mintha 30 métert ugrattam volna le vele, de hegyben már volt része és meg le látszik rajta egy kis sáron kívül persze.
Hátrány
Ha nem tekerem nem halad, de tényleg egy érvet sem tudok felhozni ellene.
Tapasztalat
Ár/minőség teljesítményben jobbat tuti nem találsz olyan alkatrészekkel, amikkel én vettem legalábbis tuti nem.
Erre ajánlom
Mindenkinek, aki nem kimondotan kőprofi, de kell neki egy megbízható társ az utakra.
Ennyiért vettem
89.000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

MóréBence avatar
5 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

A bicikli egyik legkiválóbb része a 8 fogaskerékkel ellátott simano alivio váltó, ami nálam eddig hibátlanul üzemelt. A teleszkópja is jó (XCT V2) ha állítunk rajta. A simano tárcsafék kiválóan fog a promax 160 as tárcsáival karöltve. A dupla falu felni még nem hagyott cserben és rajta a maxxis terepgumik is megteszik a maguk dolgát. A váza kissé Street-es, de mentem már vele eléggé húzós terepen is de nem hagyott cserben, és a gumi is csak egyszer lyukadt ki az oldalánál. 

Meglehetősen jól néz ki a bicikli a dulpafalu felnival a maxxis gumikkal és a 160-as féktárcsákkal. 

Hátrány

Az első váltó eléggé rosszul volt beállítva amit csak a szerelő tudott orvosolni, mondjuk néha még mindig érintkezik a láncal.

Egyszer az erdőben több ízben is átkeltünk egy kiszáradt patakon, és csak otthon vettem észre hogy egy bizonyos ponton érintkezik a hátsó féktárcsa a fékkel. Volt, hogy nagyokat koppant a bicikli, és valószínűleg bevertem a féktárcsát úgyhogy, lehet újjat kell venni. (10000 ft) Elvileg egy ilyen masszív féktárcsa elgörbítéséhez nagy erő kell úgyhogy kizárólag az én hibám volt a gigantikus koppanás. 

 A pedál múanyag cserére való. Még a bicikli vételekor újat vettem hozzá. 

Tapasztalat

Fura módon a fenn látható képpel ellentétben, a biciklin tárcsafék van és 27 helyett csak 24 sebességes a váltó és a váznak is mintha élesebb lenne a törésszöge a nyeregnél szóval streetesebb. Nem tudom, hogy mi volt még kicserélve rajta, de így is tökéletes a bicikli.

 Egy napon le akartam cserélni az altrix atx 100-at és akartam helyette egy scott ot. Bementem egy bicikliboltba és láttam, hogy 94000-ről van leárazva 65000-re. Mivel ez volt az utolsó darab úgy döntöttem, hogy megveszem. Tökéletes vétel volt, mindenkinek ajánlom!

Erre ajánlom
Mindenre kivéve a DH/freeride-ot és a BMX-et. Nagyon sokoldalú bicikli.
Ennyiért vettem
65000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Caldera avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Épp Karácsonykor hoztam el, szépen mutatott a fa alatt. :)) Ár-érték arányban nagyon ott van. Tényleg megkapod a pénzedért ami jár.

Nagyon szép fényezés, szép váz, minőségi alkatrészek, pl. mach felnik, maxxis kevláros gumik stb... Néhány gép jöhetett még számításba nálam: Cube Aim, Gepida Sirmium, de a Caprine Epik 50 jóval könnyebb volt náluk és jobb felszereltségű.

A SunTour villával eddig nem volt probléma. 10 fok alatt néha meg kell mozgatni, mert beáll. Melegebb időben még nem tudtam kipróbálni...

+ 2 év gari jár a bringára!!!

Magyar bringa! Támogassuk a hazai ipart! :)

Hátrány

Nincs kialakítva kerékpártámasz felfogató, hát én eddig nem találtam rá kitámasztót, amit fel is tudnék rá szerelni...

Amit szeretnék még cserélni rajta: a markolatot egy kényelmesebb ergonómikusra. Kormányszarv nem volt rajta, úgyhogy egy egonómikus kormányszarvat, meg jobb pedált is, bár fém pedál van rajta eredetileg is.

Tapasztalat

A V-fékes változatot vettem, bár én a leelőlegezéskor kértem tárcsafék előkészítést, szerintem maradok a V-féknél, annyira most nem dob fel a pénz, hogy egy tényleg minőségi tárcsaféket tetessek rá. Egyébként meglepően jó a V-fék rajta, semmi probléma nincs vele.

A keskeny Trinity kormányt kicseréltettem egy széles hajlított Longus-ra.

Korábban egy Hauser-t hajtottam egyszerű Shimano váltószett volt rajta, nekem azzal se volt gondom soha, ezen pedig Deore van elöl-hátul. Nekem ez tökéletes, gyors, precíz váltás, ja és 27 sebességes. :) Bár én a jó öreg Alföldön lakom, a közelünkben a legmagasabb pont a helyi felüljáró :) azért szerintem nem hátrány, inkább több sebesség legyen, mint kevesebb...

Nálunk a városban Kellys van meg Merida dögivel, szóval az sem volt utolsó szempont a választásnál, hogy olyat vegyek, ami nem jön velem szembe minden utcában.

 

Erre ajánlom
Akik minőségi bringát szeretnének, olyat amivel bátran lehet túrázni, akár aszfalton, akár terepen. Akiknek számít az is, hogy szép bringa legyen alattuk. :)
Ennyiért vettem
95000
Csatolt képek
Caprine Epik 50 mtb
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (18 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium


méretek:
  • 16
  • 18
  • 20
  • 22

 
színválaszték:
  • grafit-óarany
  • sárgásfehér-mattszürke

villa (teló):

Suntour XCR-LO


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Alivio,

FC-M410


hátsó váltó:
Shimano Deore
 
fokozatok száma:

3x9


Kerék

külső gumi:
Maxxis Ignitor

Irányítás

Fék

 
féktest:

Shimano BR-M422


1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Hány kiló a Caprine Epik 50 vázának súlya?
5 válasz
utolsó: 2013. jún.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Caprine Epik 50 termékkel kapcsolatban: