Ez egy masszív bicó, masszív teloval, egy fűcsomora nem reagál, viszont egy padkáról legurulva, olyan mintha egy párnácskára landolnánk, szépen tompít. 100mmből-70,80mmit mozog. Fék izom erős, többször le is repültem róla, mert rosszul volt (túl erősre ) volt beállítva :), hát ilyet sem olvastam még soha, ja és 160mm tárcsa használat mellett, pöpec. Ennek ellenére a telot nem csavarja, hát 2100 grammos szal van benne anyag :) hátul, ha jól van beállítva a fék elég a gyári. Váltás nem rossz, de a terhelt váltás, nem az erőssége, azért az idei versenyekre jól jönne egy XT. :) Az ignitor gumik terepen nagyon jól működnek, nagyon tetszik a mintázata, nem volt vele még defektem, x3 kellett bele levegőt fújni, ez azt hiszem elég jó :), csak gyorsan kopik. A HG-53 lánc alap lánc, ennekellenére egy tized mm sem nyúlt azóta. Az én bringámon Trinity kiegészítők vannak: Nyereg az lehetne kényelmesebb, de megszokás kérdése, na meg ha van egy jó nacija az embernek, akkor úgy már egész tűrhető, akár 50km is. 13,4 kg egyébként, ez a súly a meridánál a 200.000 feletti kategóriára jellemő... Nekem tetszik hogy felül van a bowdenezés, így könnyű vállra kapni, és vinni a bicót, csomagtartót is lehet rá rakni, ami megint csak kevés mountira jellemző, ebben a kategóriában. Egy hónapig böngésztem a netet, és erre esett a választás, megérte, szerintem ár/teljesítményben az egyik legjobb.