megfelelő merevség
szép kidolgozás
jó kompromisszum a tömeg-stabilitás között, nem túl nehéz
nyilván nem egy profi váz, lehetne könnyebb, merevebb, karbonabb stb., de ennyi pénzért több, mint korrekt :)
Elsősorban inkább a vázat szeretném értékelni, mert a többi mind cserélhető.
A komplett bicóról röviden:
Használtan vettem 6 évesen, néhány cucc már cserélve volt rajta (kormány, váltókarok, fékkarok, külső). Ezzel kezdtem hobbi CC-s pályafutásomat, és nem bántam meg, sose voltam elégedetlen vele, bőven többet tud(ott), mint ami egy kezdő CC-snek kell. Azóta a markolat, a nyereg és a fékek kivételével mindent cseréltem rajta. :D Folyamatosan épül, jobb lesz, és sosincs kész. Legközelebbi csere? A tárcsafék, BB7-re.
A többiekhez hasonlóan a felniszalag nálam is okozott több defektet is, ahogyan az első fék bowdenrögzítő csavarján is meg volt szakítva a menet.
A vázról:
Sokféle hardtail-geometriával nincsen tapasztalatom, de ezt már nagyon megszoktam, és jól érzem magam rajta. 185 centimhez a 18"-os váz felső határ, de így kisebb legalább a herevere esélye. Merevségre nincs panaszom (~70 kg). A váz kidolgozása szerintem példaértékű, mindenhol szépek a hegesztések, ahová kell anyag ott van, ahová nem ott nincs.A fejcső masszív CNC-zett darab, integrált kormánycsapággyal. A fejcső-vázcsövek kapcsolata erősített alulról, így nem kell nyekkenéstől félni. Vázcsövek teljesen egyenesek (így a legmerevebb); felsőcső hátrafelé laposodik, ahogy kell (ott nincs szükség nagy z irányú másodrendű nyomatékra), az alsócső pedig középcsapágynál szélesebb, kormánycsapágynál magasabb, szintén a terheléseknek legmegfelelőbben. Semmi flanc, csak a funkcionalitás. A támvillák S-alakban hajlítottak, ennek lehet valami rezgéscsillapító szerepe. Itt egy apró hiba, hogy a hátsó tárcsafékhez vezető bowdenrögzítő szemek és a V-fék tuskója miatt a fékbowden kicsit kanyarog a támvillán, ezért nagyobb a súrlódása (ez persze se V-féknél, se hidraulikus tárcsánál nem probléma). A hátsó papucs szintén nagyon igényesen van megcsinálva. A váltótartó fülem hajlott már el egyszer-kétszer a durvulás miatt, ez szerintem nem a bicó hibája.
A matricázása elég jó minőségű, nem kopott még sehol, viszont a festés a váz alján sok helyen lepattogzott volt már megvétel előtt is, valószínű sok aprókavics következményeként. Én átlátszó fóliával levédtem a kritikus helyeket, így nem láttam, hogy gyarapodott volna a sérülések száma, amióta megvan.
CC-re