Specialized Enduro Comp 29 mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2015.12.)
  • Listaár: 1.169.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




mikloskaresz avatar
54 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Eddigi kedvenc bringám (egykori álombringám) ez a Specialized Enduro Comp 29er. Az én modellem 2014-es. Fox villa és tag van benne CTD rendszerrel, aminek köszönhetően bármilyen terephez átállíthatod a bringát. C-mászás, merev beállítás / T- aránylag merev rugózás, ideális ugrálásokhoz / D - vajpuha mozgás, a hangyaszart is kimozogja, egy álom vele az ereszkedés. Első 29-es bringám, csak azért választottam ezt, mert 150-es telóútja van, amit szépen kimozog. Más modelleknél inkább jellemző a 140 mm-es út. Specialized-ék megcsinálták :) Első benyomásom olyan volt, mintha ismét a jó öreg Gambler DH gépemen ülnék. Nagyon stabil, kényelmes, könnyen irányítható. Sziklakerten átsuhan, köszönet a nagy kerekeknek is. Még a mászás is élvezet vele. Olyan helyeken és ösvényeken tekerek fel, ahol régen csak lefele száguldottam és nem is álmodtam rajta, hogy a másik irányból vegyem az akadályokat. Összsúja 14 kiló. Nem könnyítettem és nem is fogok, nekem a tartósság az elsődleges szempontom. Sram rendszerrel van szerelve, ami megbízható és óramű pontossággal teszi a dolgát. A kormányról vezérelhető üléscső egy álom, ex DH-sok nagy kedvence. Ha kell leengedem az ülést, ha meg úgy akarom föltolom egy pöccre.

Hátrány

Az avid elixir fékeket levegőztetnem kellett, a gyári olaj eléggé.... nem jó. Az avid tárcsákat is lecseréltem, jobban szeretem az alubakos 203-as XT tárcsákat. A hátsó tag sajna gyári hibás volt, mint sok más testvére eme modellnek, de egy 26 ezer ft-os szervízköltség után tökéletesen működik. A hátsó kerék csapágyak tropára mentek 1 év után, ezért cserére szorultak. (4-ből 1, de mind cseréltem). Más hátrányt és negatívumotnem véltem felfedezni.

Tapasztalat

Nagyon szeretem, jól néz ki. Simán veszi a DH pálya akadályait és fölfele sem kell tolni. A Specialized minőség megvan! Az én bringám L-es méret, tökéletes a 181 cm-es magasságomhoz, bár 180 alattiaknak nem ajánlom.

Erre ajánlom

Enduró / durvulós XC :)

Ennyiért vettem
2500 euró
Mért tömeg
14400 g
Csatolt képek
Specialized Enduro Comp 29  2014 mtb
Specialized Enduro Comp 29  2014 mtb
Specialized Enduro Comp 29  2014 mtb
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium


méretek:
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:
  • Fehér
  • Szürke

villa (teló):

RockShox Pike RC 29, Solo Air, 160 mm út, 15mm Maxle Ultimate thru-axle


 
hátsó rugóstag:

Fox Float Performance DPS, 215.9x57.2 mm


Meghajtás

hajtókar:

Sram S-1000, 28T X-Sync


lánc:

KMC X11L


fogaskoszorú:

Sram XG-1150, 10-42t


középrész:

Sram PF30


hátsó váltó:

Sram GX


 
fokozatok száma:

1x11


pedál:

Plasztik


Kerék

felni:

Roval 29, aluminium, 29 mm belső szélesség


első agy:

Specialized, Hi Lo disc, 15 mm thru-axle, 32L


hátsó agy:

Specialized, Hi Lo disc, 12 mm thru-axle, 28É


külső gumi:
  • Specialized Butcher Control, 60TPI, 2Bliss Ready, hajtogathatós, 29x2.3" első
  • Specialized Slaughter Control, 60TPI, 2Bliss Ready, hajtogathatós, 29x2.3" hátsó

Irányítás

váltókar:

Sram GX


kormány:

Specialized, 6061 aluminium, 8° hátrahajlás, 6° felhajlás, 10 mm emelkedés, 31,8 mm


markolat:

Specialized Sip Grip


kormányszár:

Specialized XC, 3D kovácsolt alu, 4 csavaros, 6° emelkedés


kormánycsapágy:

1-1/8" felső, 1-1/2" alső csésze


nyereg:

Body Geometry Henge Comp, üreges Cr-Mo pálcák, 143 mm


nyeregcső:

Command Post IRcc


Fék

tárcsafék:

Sram Guide


 
féktárcsa:
  • 200 mm (első)
  • 180 mm (hátsó)

fékkar:

Sram DB5


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

DT Swiss Industry küllők


Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Enduro Comp 29 termékkel kapcsolatban: