Szerintem a fékek,tárcsafékek, elég jók megbizhatóak, tartósak a Specialized Hardrock Disc-en, a váltórendszer normális használattal hosszú évekig bírja, preciz gyors váltást tesz lehetővé hátul is,ok.
Én a külső gumikat cserélném le rajta, a 26x2,1coll feleslegesen vastag, nyáron asztfalton fogja rendesen a bringát, túrázáskor, már 50-60km.nél is sokat jelent fárrasztó a tekerés, a +surlódás miatt.
Bütykös mtb.sárdobáló gumik helyett, inkább a marathon smartguardot tenném rá 26x1,75col. ez bőven elég 90kg. súlyomra is, és könnyedén gurul, gördülékenyebb,továbbá jó az oldaltartása, defektálló is, ami sokat jelent, manapság a xar utak miatt.
A váz méretezése korrekt,akár 120kg-ig is terhelhető, én 18"col méretű vázat használok, egyébként 170cm.vagyok.
kiegészítésképpen leírom,a kormánycsapágyat meghosszabbítottam egy acélcsővel, így az a villából, rendesen kinyúlik, az ülés magasságától 14-15cm.re,/tehát a kormány markolat része ennyivel lesz magasabban/, emiatt a gép különösen kényelmes, hosszútávú, egésznapos, hétvégés túrákhoz is, akár földutakon, gáton is.
esztergályos munka +heggesztés, 3500ft.ból megvan, és nem törik el.
Az ülés idétlen, vékony sport gyerek bmx-re való, kemény kényelmetlen gagyi tömegtermék.
a gumik, 4000ez.km után gyorsan kopnak, futófelület kopik el, 5000ezernél kezdenek kirepedezni.
Ez nem túl sok, a Schwalbe marathon, kevlárcsikos, vagy a proffesional 13-14ezer km.hez képest.
A pedálokat érdemes még átalakítani ezen a Specialized mtb-n, sima sörétes, apró golyós platform pedálból, csapágyas platform-ra, 6video fejcsapágy, ezután mr nem fog ropogni, pattogni, simábban fut.
országút+gátak földútakon, dülőutakon, sportolás hobby , alkalmi túrázások.