Marokváltómhoz képest semmi hátrányt nem tapasztaltam a lefelé váltás "útjának" hosszán kívül.
Talán egy kicsit hosszú az "útja" a váltások között akkor, amikor lefelé váltasz. Mást nem tapasztaltam, nekem tökéletesen megfelel.
Kb mindenhova..
Marokváltómhoz képest semmi hátrányt nem tapasztaltam a lefelé váltás "útjának" hosszán kívül.
Talán egy kicsit hosszú az "útja" a váltások között akkor, amikor lefelé váltasz. Mást nem tapasztaltam, nekem tökéletesen megfelel.
Kb mindenhova..
Olcsó, sok helyen lehet kapni, kijelzős.
Előtte egy ugyanilyen rapidfire rendszerű Alivio váltókarom volt, és ahhoz képes az Altus kevésbé finomabb, bár többet húz és így jóval alkalmasabb egy 7-es rendszerhez, de az Alivio jóval kényelmesebb volt és kézre állt. Csak a rögzítőbilincs fém és az sem szedhető le.
Árához képest korrekt váltókar a Shimano Altus. 7-es rendszerrel használom és nincs vele bajom. Ezek az árkategóriás karok maximum 2 szezonosak, mert nagyon sok benne a műanyag alkatrész és hamar tönkremennek, de 2 évente 4000ft-ot bőven meg ér
Belépő szintű váltókarnak gondolom, de a marokváltóhoz képest még ez is rendkívül precíz és kényelmes. 7 sebességes rendszerrel használom, nekem bevált.
Városi, túrázgató tekergések
Sajnos nekem pár hónap használat után valami szét ugorhatott benne, mert a fokozatjelző mutatócska megált a 7-es fokozatnál, és nem jelezte az aktuális állást.
A rossz tapasztalat mellet nyugodtan ajánlom hétköznapi használatra, durvulás mellözésével.
pontos vele a váltás, sora váltóhoz nagyon jó
szép kialakitás, könnyű tisztán tartani, kenni a belsejét, bowdent becsúsztatni, hosszan tekerhető a spanoló
egyszerre akár 2-3 fokozatot is felválthatsz
terhelés alatt is pontos
engem kicsit zavar a holtjátéka a karoknak, főleg az alsónak, majdnem egy centi a lógás, mire odaér h kattan, a felsőé jó, annyi pont kell.
-masszív(fém bilincs, a műanyagok is jó minőségűek)
-olcsó
-Acor fékkarom van, tökéletesen sikerült úgy illesztenem, hogy nem akadályozzák egymást
-egyszerre csak 1 fokozatot lehet váltani
Egyenlőre csak az egyik váltókart cseréltem le, hogy megnézzem milyen. Sokkal jobb mint a Revoshift, bár azzal lehetett több fokozatot váltani, nem csak egyesével.
város,túrázgatás
- Könnyen, állítgatás nélkül fel lehet szerelni.
- Többet vált egyszerre: 3
- Biztosra veszem tovább bírja mint a marokváltóm. Az talán 6000km-t bírt.
- Majdnem a duplája a marokváltó árának.
- Hangos.
- Szokatlan, nehézkesen tudom elhelyezno a kormányon.(Szerintem egyéni probléma miatt, széles a kezem és valószínű,hogy új markolat is kell hozzá.)
Update:
- Nagyon hamar beázik.
-Új markolattal tökéletesen műxik, csak a fékem nem az igazi még.
- Most kapott egy kis éjszakai bringázás során egy nagyobb terhelést. Használnom kellett a nagy fogaskereket a hajtókaron és mit mondjak? - elég gyengén szerepelt, itt már nem kajált be azonnal minden sebességet. Ez 30-35km/h között kicsit nyűgös dolog volt számomra. Elrontja az élményt. :-( - ezért már csak 3 répát kap.
Update: Úgy fest csak az első váltóm volt pöttyet elfordulva. Ezért újra 4 répa. A sikerén felbuzdulva vettem a másik bringámra is belőlük.
Azonnal vette a sebességeket, valószínűsítem a cseréje is ilyen egyszerű lesz ha netán megtetszene. Nagyon meglepett,hogy többet lehet vele váltani egyszerre, talán ezért ragaszkodtam a marokváltóhoz ilyen sokáig.
Update:
A választásom azért esett rá mert elég olcsón lehet kihozni vele egy 24 sebességes váltásrendszert. Most a 8 sebességet találtam kifizetődőnek fogaskerék szintjén, mert nem kell egy év és fogaskeréksorcserét kellett eszközölnöm(rengeteg homokot eszik a váltás, a lánc és minden ami olajos). :-(
Belépőszint, gyengédebb használathoz. Ha nem eröltetjük sokáig bírja. Városba, asszem.
Közvetlen, pontos váltást tesz lehetővé mindkét irányba! Jól beállítható, összehangolható fékkarral is a kormányon! Bowdent cserélni nagyon egyszerű benne!
Nem tapasztaltam!
Markokváltó helyett került a bringára, kitűnően végzi a dolgát, pontosan vált(beállított váltókkal), megéri az árát!
Átlagos felhasználásra mindenkinek!
Árához képest meglepően jó váltókar.Rendesen működik,kényelmes és tisztán látható.
Még nem tapasztaltom,viszont ha rendszeresen feszegetném a határait valószinüleg hamar beadná a kulcsot.
Kis megbecsüléssel sokáig el lehet vele járkálni,de nem szabad elfelejteni,hogy egy belépő szintü termékről beszélűnk.
nem nagyon találtam, max annyi holgy csak shimano fékkarokkal kompatibilis
nekem nagyon bevált, és az egyik legjobb váltókar az árákoz képest
DH, CX, bármilyen MTB
Alapjaiba véve jó kis belépő szintű váltókar az Altus.
Jó beállitás esetén gyorsan és pontosan vált.
Ha nem törjük össze akkor időtálló kis szerkezet.
Nagy jól látható fokozatkijelző.
Bovdencsere egyszerű benne.
Hangsúlyos márkaembléma rajta.
Súlya baromi könnyű.
Kicsit zajos illetve kemény némelyik fokozatnál a váltás.
túra,XC
Nincs.
Összehasonlítási alapom egy Sunrace (nem tudom melyik), és egy Shimano Deore. Igazából jó volt a másik kettő is, a sunrace-t saját hibámból tönkrevágtam, a Deore pedig 9 fokozatú, a hajtásom pedig 8, ezért kellett cserélnem.
Akármire
szépen vált az Altus
könnyű beállítani
jól néz ki
jó árban van
könnyű bovdent cserélni
nem tudok hátrányt mondani ( 2.ilyen váltókarom másfajta váltókarom nem volt még)
én szeretem ez előtt is ilyenem volt, és ha ez tönkremegy akkor megint ilyet veszek
bármire
Egész jó kis szerkezet, könnyen adagolható szép fokozatváltások.Könnyű beálltani egyszerű szerkezet az árát megéri ez a Shimano váltókar.
Talán az egyszerű műanyag borítást tudnám felhozni ellene.
Több mint egy éve van meg ez a Shimano váltókar, eddig nem kellett piszkálnom, teszi a dolgát remekül működik picit rá kell érezni milyen erővel kell váltani de könnyen megszokható.Nem igazán fordult még elő, hogy túlváltottam volna szóval nekem bevált ennyi pénzért megéri.Belépőnek pont ideális s azoknak akik nem a tour de france-ra készülnek.
Főleg szalonnasütés idején nélkülözhetetlen.:)
Egyébként fokozatváltásra...azt hiszem.
- megszokott rapidfire váltókar működés
- gyors fel váltás, megfelelő leváltás
- jól érezhető nyomáspont (nem lehet véletlenül váltani) és nem kell nagy erőt kifejteni a váltáshoz
- a kijelző a kormánycső alatt van, remélem az tényleg védett hely lesz neki
- a Saccoon fékkarral nem lehetett elég pontosan összeilleszteni
- lehetne halkabb a kattanója
- a leváltó kar (felül) kissé rövid és rossz helyen van a legtöbb nem Shimano fékkarhoz
Jó kis váltókar a Shimano Altus, normális működéssel, de semmi extra. Kisebb hibái vannak, de megszokhtó orvosolható. Bowdent még nem kellett cserélnem (a gyáriak vannak benne) de még csak egy szezont futott. Ezen szint alatt nem vennék váltókart, és szerintem nem is lehet kapni, csak a kis tekerős műanyag vackokat.
Annak, aki olcsó és kategóriájában megbízható váltókart szeretne.
Rapidfire Plus
9/3
Shimano
fekete
pár
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Shimano Altus-szerű STX 8Speed váltókar nem húz, mi a baja? |
6 válasz
utolsó: 2012. dec.
|
Shimano Altus váltókar 3x6-os rendszerben működne? |
6 válasz
utolsó: 2012. nov.
|