A váz kategóriáján felüli teljesítményű, nyugodtan lehet rá komolyabban építkezni. A1 alu, mégis merevségéhez mérten könnyű (cirka 2 kilo). Nagyon jó geometria, átgondolt keresztmetszetű, változó falvastagságú csövek, szép hegesztések, festés, lakkozás. Felülhegesztések nélkül is merev, tárcsafékmerevítéssel rendelkezik, csak a láncvilla s-bendes. Élettartam garanciás az első tulaj esetében. Kormány, stucni sajátmárkás termékek, megbízhatóak. Nyeregcső iszonyat masszív. Nyereg Speci Body Geometry, ezt a Specialized utálók is veszik... Alkatrészei jól beállítva használhatóak. Merev hajtómű, Truvativ Isoflow.
Felszereltség gyenge, ár/érték arányban a váz miatt nyerő. Használható cuccok, csak súlyosak és sok odafigyelést igényelnek. RST Gila, csak előfeszítés állítható, baromi nehéz 2,8 kiló, holott a váz 2 körül van...Kemény rugók, 61 kilóm mellett nem mozdult, kivettem az egyiket. Pedált venni kell rá megfelelőt. Truvativ Isoflow rendszerű monoblokk, 1 van a piacon, és nem olyan jó, mint a hajtóműve...Markolat is cserés, bár kényelmes, de olvad és csúszkál. Felnik nem túl strapabíróak.
Kezdő bringának kiváló, mert a vázat nem fogod cserélni. Nem hatja meg semmi, barbi DH-n nyugodtan csapathatod. Xc versenyeket, maratonokat már be lehet vállalni, ha nem vagy profi, mert nem hagy cserben. Én két éve maratonozok vele. A villát érdemes lecserélni, meg szép lassan az alkatrészeket, de leginkább csak a súly miatt. 3x8-as a rendszer rajta, nekem elég, így az is marad egy darabig. Fékek is jól fognak, ezeket is az elefánt súly miatt érdemes cserélni. Mászni jó vele, nem hajlik az alsócső, lejtőzni még inkább, mert a láncvilla s-bend-je kellőképpen elnyeli a rezgéseket.
Xc/maraton, némi fejlesztéssel, könnyítéssel, de a váz geometria és stabilitás miatt inkább enduro kategória, vagy all mountain merevfarú.