Specialized Hardrock Sport Disc mtb

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.06.)
  • Listaár: 186.900 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




nervesick avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A váz kategóriáján felüli teljesítményű, nyugodtan lehet rá komolyabban építkezni. A1 alu, mégis merevségéhez mérten könnyű (cirka 2 kilo). Nagyon jó geometria, átgondolt keresztmetszetű, változó falvastagságú csövek, szép hegesztések, festés, lakkozás. Felülhegesztések nélkül is merev, tárcsafékmerevítéssel rendelkezik, csak a láncvilla s-bendes.  Élettartam garanciás az első tulaj esetében. Kormány, stucni sajátmárkás termékek, megbízhatóak. Nyeregcső iszonyat masszív. Nyereg Speci Body Geometry, ezt a Specialized utálók is veszik... Alkatrészei jól beállítva használhatóak. Merev hajtómű, Truvativ Isoflow.

Hátrány

Felszereltség gyenge, ár/érték arányban a váz miatt nyerő. Használható cuccok, csak súlyosak és sok odafigyelést igényelnek. RST Gila, csak előfeszítés állítható, baromi nehéz 2,8 kiló, holott a váz 2 körül van...Kemény rugók, 61 kilóm mellett nem mozdult, kivettem az egyiket. Pedált venni kell rá megfelelőt. Truvativ Isoflow rendszerű monoblokk, 1 van a piacon, és nem olyan jó, mint a hajtóműve...Markolat is cserés, bár kényelmes, de olvad és csúszkál. Felnik nem túl strapabíróak.

Tapasztalat

Kezdő bringának kiváló, mert a vázat nem fogod cserélni. Nem hatja meg semmi, barbi DH-n nyugodtan csapathatod. Xc versenyeket, maratonokat már be lehet vállalni, ha nem vagy profi, mert nem hagy cserben. Én két éve maratonozok vele. A villát érdemes lecserélni, meg szép lassan az alkatrészeket, de leginkább csak a súly miatt. 3x8-as a rendszer rajta, nekem elég, így az is marad egy darabig. Fékek is jól fognak, ezeket is az elefánt súly miatt érdemes cserélni. Mászni jó vele, nem hajlik az alsócső, lejtőzni még inkább, mert a láncvilla s-bend-je kellőképpen elnyeli a rezgéseket.

Erre ajánlom

Xc/maraton, némi fejlesztéssel, könnyítéssel, de a váz geometria és stabilitás miatt inkább enduro kategória, vagy all mountain merevfarú.

Ennyiért vettem
107900
Mért tömeg
14000 g
Csatolt képek
Specialized Hardrock Sport Disc  2009 mtb
mosás után
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Specialized A1 Premium 6061 Alumínium


méretek:
  • 13"
  • 15,5"
  • 17,5"
  • 19"
  • 21"
  • 23"

 
színválaszték:
  • fekete-narancssárga
  • szén-fekete-fehér
  • fehér-fekete-piros

villa (teló):

SR Suntour XCM SF11


Meghajtás

hajtókar:

SR SunTour


lánc:
KMC X9
fogaskoszorú:

Shimano


hátsó váltó:
Shimano Acera
 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

műanyag platform


Kerék

felni:

Alex HR Disc


első agy:

Tárcsafékes agy, tömített golyós csapágyazás, aszimmetrikus küllőperem, forgácsolt féktárcsa felület, gyorszáras, 32H


hátsó agy:

forgácsolt féktárcsa felület, duplán tömített golyós csapágyazás, gyorszáras, 32H, dupla csavaranya


Irányítás

váltókar:
Shimano Acera,

SL


kormány:

Alumínium XC riser


kormányszár:

3D forgácsolt alumínium


nyereg:

Specialized Body Geometry Hardrock


nyeregcső:

Alumínium


Fék

tárcsafék:
Tektro Draco
Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Hardrock Sport Disc termékkel kapcsolatban: