nagy fékerő, melegen is erős marad, jól adagolható, nem levegősödik, sima deore fékbetét jó bele
kotyog a fékkar, elképesztő hangkokat ad a tárcsa(gyári 180as), sok év után szorul a belső dugattyú, ferdén jár.
xc
nagy fékerő, melegen is erős marad, jól adagolható, nem levegősödik, sima deore fékbetét jó bele
kotyog a fékkar, elképesztő hangkokat ad a tárcsa(gyári 180as), sok év után szorul a belső dugattyú, ferdén jár.
xc
>>Update 2018.11.13: Eddig 23200 km-t tettem meg vele, és még fenn van a bringán, tárcsákat 20000-nél cseréltem.
>> Tektro Draco Pro 160mm tárcsákkal. Bejáratáskor őrült nagy fékerő, ami picit csökkent a tárcsa mikrobarázdáltságának az eltűnésekor, de most is bőven jó.
>> A fékerő nagyon jól adagolható, nem "nyúlik", erősen fog, késleltetés nélkül.
>> Olajfolyást nem tapasztaltam, levegősödést sem.
>> Fékezéskor nem melegszik jobban mint az árkatóriájába tartozó fékek. Lejtőn természetesen sokkal melegebb de ez nincs hatással a fékerőre.
>> A gyári tárcsák erősek, jó anyagból vannak.
>> Mind a 4 db fékpofa egyenletesen, egyformán volt kopott amikor cseréltem őket.
>> Nagyon jól pozicionált a fékkar, elképesztően jó a fogása, letisztult szép kivitelezés.
>> 1500 km után a hátsó munkahengert ki kellett tisztítani, megjáratni és légteleníteni, mert az egyik dugattyú nem mozdult fékezéskor. Ez a pont megszívtam kategória.Azóta rendben van.
>> A műgyanta alapú, fémes fékpofákat (gyári Tektro: A10.11) viszonylag hamar: 3100 km után cserélni kellett. Kb 0.6mm súrlódó felület volt még a fékpofán, de a féktárcsa épségét nem mertem kockáztatni tovább. A gyári illetve a BBB fékbetéteket is maximum 3000 km kellett cserélnem, szinte óramű pontossággal :-).
>> Ez egy alapmodell nincs mit szépíteni rajta, ennyiért ennyit tud. Sajnos nagyon nagy a karbantartás igénye, fokozottan oda kell figyelni rá.
>> Szerintem nem azonos a nyomás eloszlás a kér munkahenger között a féktuskókban. Ha egymás után többször is behúzod a féket üresen, betétek nélkül (ezzel nagyon vigyázni kell ki ne lőjje a dugókat!) és kipumpálod a dugókat kb 3mm-re, a nyomó cső oldali dugattyú kb 1-1.5 mm-el jobban kijön mint a másik. Ezen sokat gondolkoztam, mert ennek ellenére a fékpofák kopása egyenletes volt. Talán azért, mert összerakott féknél, kb. 0.5 mm fékbetét hézagnál ekkora különbség nem tud létrejönni, maximum 0.1 másodperccel előbb fog a nyomócső oldali fékpofa. Egy e-mailt talán megédemelne ez a kédés a Tektro ügyfélszolgálatának.
>> Ciripelő, időszakos surlódó hang erőteljes fékezés után. Én is úgy vettem észre, hogy a visszahűlési időszakban fordul elő. Szerintem a melegedés miatt picit lassabban állnak vissza a fékpofák alaphelyzetbe. A jelenség főleg új betétnél fordul elő, ahol még kicsit kisseb a hézag a pofák és a tárcsa között. (Nekem ezen segített az előfeszített (picit szétnyitott) fékpofa visszatoló rugó,- meg gondolom a szeptemberi hidegfront is - így jóval ritkábban fordul elő.)
>> Ciripelő, időszakosan surlódó hang nagy áttételi fokozatban. Valóban ilyenkor megfigyelhető, egy igen piciny vázmozgás szinte minden bringán, pár tized miliméter. Ilyenkor valóban hozzáérhet a tárcsához az amúgy is közel lévő főleg új betét. Okozhatja rossz központosítás, vagy gyenge visszanyomó rugó, vagy pontatlanul beállítottt kerékagy. Nálam központosítás, dugójáratás és a fékbetét visszaanyomó rugók előfeszítése megoldotta a problémát. A picit erősebb visszanyomó rugó az esetlegesen berezonáló fékbetétet is rendre kényszeríti, másrész pedig a dugattyút is pozicionálja, igaz az nem túl jelentősen, de itt minden tized miliméter számít.
>> Kicsit utánnajártam az egyik dugattyú lassabban mozog vagy ragad problémának.Úgy néz ki ez Tektro Draco típushiba. (Egy barátomnak Tektro augria-ja van nála nem jelentkezik ez a probléma, sőt 5000km után kellett csak a gyári fékpofát cserélnie.) A lényeg, hogy a fékcső és vele az olaj a főfékhengerből a kerékagy felőli munkahengerbe megy, ez egy osztott féktuskó egy központi furattal üsszekötve ezen keresztül megy át a nyomás a másik munkahengerbe. Értelemszerűen az a dugattyú mozdul meg elöször, ahová a nyomóerő előbb érkezik meg (ahová bemegy a nyomócső), a másik picit később reagál, ebből kifolyólag a lomhább dugó hajlamosabb a beragadásra hosszú távon. A megoldás az összes külföldi fórum szerint - pl: fékbetét cseréjekor - alkoholos tisztítás majd fékolajjal való bejáratás, mozgatás. Nekem bejött! Fogtam 2db ötvenforintost és egy vékony 3mm-es tengelyt melyet az osztásnál lévő résbe tettem a 2db ötvenest meg a mozgékonyabb dugattyú és a tengely közé. Fimoman ráhúztam a fékre amig ki nem jött kb 3-4 mm-re a lomha dugó. Alkoholos fulpiszka :) töröl, 1 csepp ásványi hidraulika olaj a dugó köré, tengely ki, 2db ötvenes, vagy a régi fékpofák a dugók elé és vissza is lehet őket nyomni pl egy lapos csavarhúzó elfordításávasl ütközésig. Ezt eljátszottam kb 4x, majd ugyanez csak 1x a másik dugóval. A kifolyt olajat alkohollal letöröltem. Központosítás: addig játszottam a két új fékpofával meg egy kétszázassal :) a két dugattyú között, amíg a pénzérme a fék behúzásakor, pont az osztás közepére nem került. A gyári fékpofák beszerelésekor, jobban előfeszítettem (picit jobban kinyitottam) a fékpofákat szétnyitó rugót, így azok nagyobb erővel teszik alaphelyzetbe a pofákat fékezés után, remélem így elkerülhetővé válik a fékezés utáni surlódó, ciripelő hang. Összerakés sima ügy, féktuskó visszarak a rögzítő csavarokat nem húzzuk meg, fék ezerrel behúz, vele egy időben pedig a tuskó rögzítő csavarok meghúzásával minden O.K. Ha a központosítás jól sikerült, a fék beállítja önmagát, mindkét fékpofa kb 0.5 mm-re lesz a tárcsától központosan, és ha a tárcsa nem üt akkor nem fog cincogni :) Ezt a finom kis gyakotlatot mindkét féktuskóval el kellett játszani, hogy jók legyenek :)
>> Update 3350 km: azóta 250 km-t mentem, a fék csendben és jól végzi a dolgát.
Update 4100 km: (2013.12.16) A hideg ellenérre jól fog, A minuszokban kicsit keményebb a fék. A hátsó fék újra elvesztette a központosságát, a betétek kopásával megnőtt a hézag :) Egyik pofa előbb ér a tárcsához, picit el is húzza. No Comment, unom hogy folyton állítgatni kell. Ha végre tudok veni hozzá egy légtelenítő készletet, akkor a légtelenítést is megcsinálom. Használom mert ez van a bringán, mégegyszer ezt a típust és katergóriát nem választanám az biztos. Igaz azt sem tudom, hogy többi hogyan muzsikál, vagy cicereg vagy mi :-)
>> Update 6500 km (2014.08.21):
A szinte óramű pontossággal újabb 3000 km futás után fékbetét csere, tisztítás és pozicionálgatás. A cikkben felsorolt "apróbb" problémák továbbra is fenállnak, de továbbra is teszi a dolgát.
>> Update 16300 km (2017.05.31)
Még mindig ezt a féket használom, tárcsák már a végüket járják de még használhatóak ebben az idényben, ráférne egy olajcsere és légtelenítés. Jövőre valószínűleg a fékrendszert is cserélem a tárcsákkal együtt kb 20000 km-nél. (Jelenleg 23200 km van benne jelenleg, tárcsa cserélve lett és még műxik :-) )
Mindezek ellenére jó de ALAPKATEGÓRIÁS féknek tartom. Sokat megyek hegyen, megkapja a magáét és jól teljesít. Ameddig teszi a dolgát nem cserélem le.
Nagy fékerő
Igénytelen
Tartós gyári pofák (3000km+, bár xc + túra nem koptatja agyon)
Könnyű beállítás (a felemás dugattyúmozgást a kosz számlájára rónám fel)
Kommersz fékpofa (az első boltban ahová bementem 3 féle betét is volt polcon).
Melegen csökken az adagolhatóság.
Nagy tempónál nekem cicereg.
Több ezer km-t használtam hiba nélkül, nekem tökéletesen megfelelt aszfalton, erdőben egyaránt! Ha valamit fejlesztenék a bringán, nem a fék lenne a legfontosabb! Ár érték aránya sztem az egyik legjobb a használtpiacon. Szerintem sokan lenézik a Tektro márkát ezért olcsó használtan!
UPD: A hátsófék felső munkahengere szivárog, nem tudom mennyi km lehet benne, de már fémtisztára kopott a fékkar. Sztem minimum 15-20000 km. Csak taknyol, de működésbeli gondot nem okozott eddig!
XC, túra. A DH-t sztem a melegedés miatt nem bírná, de ezt nem is arra találták ki!
Elöl 180-as hátul 160-as tárcsával használtam/om. Az én 66 kg-os kis testemet nagyon jól megfogta jó pár érdekes szituációban városon belül. Újonnan vásárolt kerékpáron volt, annyi kis gond adódott vele, hogy az első tárcsának a felülete gyárilag 2 helyen pár század milliméternyit el volt változva, ezért fékezésnél pumpált a fékkar. Cserélték a tárcsát, azóta nincs gond.
Betét és olajcsere után vélemény update!
Városba, XC, túra.
-jól adagolható nagy fékerő
-hosszú lejtmenetben sem jött zavarba
-melegedésből adódó problémát még nem tapasztaltam
-nem tapasztaltam
Túrákon használom ami időnként a terepet is magában foglalja. Ezidáig nem volt szükség javításra.
Cross trekking
- ISZONYÚ nagy fékerő!!! :-D
- kifejezetten adagolható, Tektro Draco2 fékkarral használom
- a fékhatás egyáltalán nem csökken ha melegszik a fék, de nem szokása
- a gyári pofák viszonylag tartósak, ez nálam 6 év, olajat még nem kellett cserélni, és ahogy elnézem, egy darabig még nem lesz szükséges
- olajfolyást a legkisebb mértékben sem tapasztaltam, TÖKÉLETES!
- az első kiégetés előtt még egy kicsit ciripel, utána olyan a hangja, mintha ott se lenne!
- a beállítása nehéz, mert speciális szerszámokra van hozzá szükség
Nekem eddig a legnagyobb mértékben tökéletes!
Lightos DH, freeride; bármi másra fullra nyúzva! :)
Légtelenítés elég könnyen elvégezhető,fékbetét könnyen cserélhető
Elég jó fékerő, bár esőben,sárban nem használtam még.
Szép fehér-fekete dizájn,illik a biciklimhez :)
Hátsóval hamar problémáim lettek.
A gyári fékbetét talán nem a legjobb, egy jánoshegyi túra után kiüvegesedet,pedig nem volt nagy igénybevételnek kitéve.
Újonnan vettem egy bringáról bontották kb 100 km lehetett benne.Lehet hogy sikerült bele nyúlnom,de nekem a hátsóval elég hamar problémáim lettek. Szerintem polírozni kellene, mert olyan mint ha nem egyszerre működne a két dugatyú.
Az elsővel semmi probléma nincs.
szerintem extrém felhasználáson kívűl bármire jó, hegyekbe, lejtőkön nem használnám...
Brutális fékerő, tömören. És minden körülmények között... Nehéz szavakba önteni, próbáltam már jópárat (DH kategóriákra valókat ugyan nem), de messze az elvásárok feltt teljesít a Tektro Draco. Még nem kellett állÍtani, nem melegszik, tartós, nem ereszt a rendszer (pedig gyötröm). CSak takarítani kell. De azt sűrűn, és gondosan, különben ahogy többen is írják, ciripel néha...
Nehéz mit írni ide. Talán negatívumként, mikor vizet ér, akkor az első 2-3 intenzív fékezésig nyikorog a Tektro Draco, s kisebb a fékhatás, de utána minden a régi.
DH kivételével bárhova, ha szögbelövő módjára is szeretnél néha megállni... Persze kell hozzá jó gumi is, de nekem erős ereszkedésnél terepen, nagy tempóról (40-50km/h) mesébe illően, és érzékszerveket becsapóan teszi dolgát.
Elöl 180, hátul 160-as IS 6-os gyári tárcsák. Azt, hogy milyen beállítani a Tektro Dracot nem tudom, mivel egyrészt elég friss, 2, ha defektem van (gyakran szokott) én a gyorszárral szoktam "játszadozni" , ha nagyon elállítódna kivétel után. Ha nem vagy tapasztalt a hidraulikus fékek háza táján szerelés ügyileg, még mindig ott a használati útmutató, persze angolul és rengeteg műszaki zsargonnal. Összességében nem rossz ez a Tektro tárcsafék. Leginkább azt várom milyen lesz hóban menni vele. Előző V fékemet ilyenkor teljesen nullázta a felnire tapadó hó, itt meg ugye ez nem játszik...
UPDATE 2013.01.30. Kb.. 3 héttel ezelőtt, nagymértékű fékerőcsökkenés az elsőnél. Szervízbe vissza. Levegős. Garis javítás, 1 hét várakozás (Bikefun-éknál ennyi az átfutási idő,+ hétvége). Mikor érte mentem, mondta a szerelő, hogy olyan laza volt az olajteknő fedlapjának a csavarja, hogy kézzel is elforgott, valszeg ott szivárgott be a levegő. (gyári hiba)
+ A fékpofáimra valami olajos szennyeződés került, ezért cserélni kellett őket, de 1900,- -ból megúsztam a dolgot. Érzem, hogy a hátsónál is valami hasonló kezd kialakulni (mármint a fékpofák). Mondjuk nem csodálom, amennyi szutykot kap nap, mint nap az útról, de arra meg nincs időm, hogy minden nap szétszedjem atomjaira és megpucoljam
UPDATE 2013.04.17. Azóta folyamatosan nyikorog első és hátsó egyránt, mikor állóra fékezek, pedig takarítom a tárcsákat rendszeresen, de hiába.
város, XC
- iszonyat jó a Tektro Draco fékereje
- jól adagolható
- jól néz ki (nekem fekete-fehérben van)
- mikor kiállok a nyeregből és úgy kezdek el erőből tekerni, akkor a tárcsáktól fémes ciripelő hangot ad ki. Ugyan ez tapasztalható nagyobb sebességnél is kb. 23-25 km/h környékén és felette.
Az első hidraulikus fékem, így nincs összahasonlítási alapom, DE: Iszonyatosan jó a fékereje. A hátsó kereket egy ujjal is könnyen állóra lehet fékezni még az én 90+ kilómmal is. Az elsőt szintén egy ujjal behúzva volt már hogy megemelte a bringa hátulját. Ezen kívül nagyon jól adgolható ez a Tektro fék.
Amit nem tudok hogy hátrány-e vagy csak idegesítő, hogy a nyeregből kiállva és úgy tekerve fémes ciripelő hang jön a tárcsáktól, pedig a fékbetétek elvileg egyforma távolságra vannak a tárcsától. Azt mondják erre, hogy ilyen tekeréskor a váz a rugalmasságából adódóan kicsit (pár mm-t) meghajlik és ez pont elég ahhoz hogy a betét a tárcsához érjen. Ehhez hozzá kell szokni. Viszont pont ugyan ilyen hangot ad ki a Draco akkor is ha már felgyorsultam mondjuk 30-ra és csak simán gurulok tovább tekerés nélkül. Mintha berezonálna a tárcsa, vagy nem is tudom.
A városban és terepen lassabb, kényelmes tempónál a fenti probléma fel sem merül, ilyenkor hibátlan a Draco. (csak és kizárólag a hang miatt adok 4 répát)
Város, XC
Amire használom tökéletes ez a Tektro tárcsafék.Egyenlőre nem volt vele gond,remélem nem is lesz!!!!
Amikor kiállok a bringából és úgy tekerek,fura hangok jönnek a tárcsától.Ez nem tudom mitől van,olyan mintha a levegőtől berezonálna a tárcsa vagy beleérne valahova.
Nekem ez nem hátrány csak kicsit bosszantó.
Nem nagyon értettem az olajos fékekhez és sokat olvastam utána.Majd hosszas gondolkodás után ezt választottam.Egyenlőre nem bánom,mert a színe is megy a bringához:-)
Tehát,amire kell arra tökéletes a Tektro Draco. Tektro tárcsákkal használom.Elöl 185-ös,hátul 160-as van.Nem érzem,hogy melegedne.Levegősödést nem tapasztaltam.Ami fura,hogy néha,amikor kiállok a bringából és úgy tekerek,fura hangok jönnek a tárcsától.Ez nem tudom mitől van,olyan mintha a levegőtől berezonálna a tárcsa vagy beleérne valahova.Ezen kívűl semmi gondom nincs vele.Persze ebben is kevés még a km:-)
Csak 4 répa a fura hang miatt!!
Dh-ra biztos nem,inkább XC.
Egyenlőre nincs
Tartósnak mondható a gyári fékpofája, 1500km után megnéztem és minimális kopás látszik.
DH-ra azért nem ajánlanám, de a többire igen.
Egész nagy fékerő
Kicsi súlyú ez a Tektro tárcsafék
Kifejezetten kecses, szép design
jó színek
Nem találkoztam vele.
Egy Kona Stinky-n használtam egy igen szép piros változatot, amihez nagyon olcsón jutottam hozzá. új bringából bontva 15.000 Ft-ért sikerült a párat beszerezni. Meg voltam vele elégedve, a bicajjal együtt adtam el. Igaz, hogy nem Dh fék, mégis jól működött, és erős is volt ez a Tektro tárcsafék.
minden
Egy focus Cariboo peak 2011-hez adták már több mint egy éve használom kb 1000-1500 km-t mentem vele. A fékereje kiváló van amikor a lányomat vontatom "trailgatorral" a szerelvényünk ilyenkor kb 150kg minden gond nélkül megállít minket a Tektro Draco. Bükkben hosszú lejtőkön is használatban van és nagyszerűen adagolható nem melegszik, egy kicsit az első ciripel de nem vészes. 160-as tárcsák vannak hozzá, eddig még nem kellett betéteket cserélni benne. Egy érdekes eset volt amikor a kerékpárt centírozás miatt fejre állítottam, utána elindulás után a kar be esett egy kicsit, de egy pár rápumpálás után minden olyan lett mint előtte.
nekem eddig bejött a Draco, nincs is összehasonlítási alapom...
amire én használom trekking, túra, hegyről le-fel tehát mindenre...
Amig elnem fojik felöle az olaj adig iszonyat fékereje van trialra használtam 3_4 napott.
A munka henger dugatyunál el nyomja az olajat a Draco. Szét szebni vicc mivel a csavarokat tövig be vanak kenve menet rögzitövel.
Draco fék hejett egy Hayes Ryde féket hasz nàlok több mint fél éve és jól fog mem ereszt nem kogyog 180mm Magura tárcsával használom
Vezetékhossz:
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Tektro Draco alkatrész |
1 válasz
utolsó: 2016. aug.
|
Tektro Draco-milyen fékkarral kompatibilis? (Tektrón kívül) |
3 válasz
utolsó: 2012. máj.
|
Tektro Draco súrlódik a kerék visszatétele után, mi lehet a baj? |
25 válasz
utolsó: 2013. júl.
|
GT Ruckus DJ 2.0-n Tektro Draco féknek mi baja lehet? |
5 válasz
utolsó: 2012. márc.
|
Tektro Draco v Avid Juicy3 v Hayes Stroker Ryde |
6 válasz
utolsó: 2011. szept.
|