- A 29" mellett szól a fokozott tapadás és a "tank effekt", azaz átmegy mindenen a Stumpjumper Comp Carbon 29.
- A váz merev, mint a beton, a hajtási erők oda jutnak, ahova kell, nem utolsó sorban szép is a Stumpjumper.
- A Carbon vázanyag jól csillapítja a rezgést, kb olyan jól, mint a saját scandiumcsöves vázam, de az hajtás irányban közel sem ennyire merev.
- A teleszkóp a Solo Air miatt kedvmre fújható volt, azaz hiperaktívra, szeretem ha a falevelet is kimozogja :D A csillapítás és kompresszió remekül funkcionált. A tárcsa nem csavarta, de ez el is várható.
- A váltás: XT RD+ váltó alig csapkod terhelés alatt is lazán pakolgatja a soron a láncot. Az első átdobóval sem volt probléma, konkrétan fel se tűnt a létezése, és ez a jó! Gond nélkül pakolta a láncot reális terhelés alatt.
- A Magura fékek hírnevükhöz méltóan produkáltak, akármekkora lejtőn is mentem le, elég volt egy ujjamat használni, figyelnem is kellett nehogy fejre álljak.
- A külsők tapadása is tetszett, nem csúsztam meg vele sehol. Murván, hegymenetbe sem pörgött ki a kerék.
- Az agyak szépen forogtak, a hátsó hallhatóan reteszelt.
- A nyeregcső, mint funkcióját kiválon betöltötte, némi kényelmi faktor fokozó rugalmassága is lehetett talán, de szerintem inkább a váz "dolgozott"
- A kormány hajlítása a maga 8fokjával nekem pont kényelmes volt, a szélessége viszont épp ellenkezőleg.
- 17,5"os vázzal mentem, a súlypont így viszonylag alacsony volt, lefeléken, ha nem kellett sűrűn kanyarodni, 29erhez képest jól irányítható volt.
- A nyereg kényelmetlen volt nadrág nélkül, de nadrággal szerintem egy nagyon jó példány, a formájával nem volt gond, csak az alulpárnázottságával.
- A nagy forgatott tömeget próbálták kompenzálni ultralájt belsőkkel.
- Tömeg egész jó, az árához képest viszont nem.
- 29 er...
- A nagy kerék miatt már túl széles kormányt igényel, ami elég hamar ahhoz vezet, hogy fennakadsz valahol, de ez idővel szokható, de addig is ha megfeledkezel arról, hogy mivel mész könnyem lezúzad pár ujjad és lesz pár horzsolásod.
- A nagy kerék nehezebb is, mint a 26". Oké, mindenki jön azzal hogy max 2-3%-al, DE az a tömeg nagyobb kerületen helyezkedik el, emiatt ólomnehéznek tűnik, belendíteni jóval több erőt igényel, mint egy 26ost.
- A gépet 26"oshoz képest jobban be lehet dönteni, ez addig poén ameddig le nem fejelsz egy fát :) /pont megúsztam/
- Szűk, kanyargós, köves, gyökeres lefeléken halott az egész, mivel nem tudsz gyorsan menni, oda a lendkerék effekt. Konkrétan hiába széles a kormány, könnyebben csavarodik a kezedből a kormány, a nagy tengelytáv miatt a fordulékonysága pocsék.
- A kormányszár egy sima 26"os példányon fellelehtő darab, ennek köszönhetően nagyon magas az irányítópult, sokkal jobb lenne rá nagyobb emelésű szár lefordítva.
- A sor kiosztása nem tetszett annyira 11-36, nekem bőven jó lett volna akár egy 11-32-es is.
- A hajtókar tányérjai is eléggé értelmetlenek, 38-24. A 14 fog különbség miatt a hátsó váltóval minimum 2-t váltani kellett a kisebb fogasok fele, hogy használható legyen, 38-26 már elviselhetőbb lett volna.
- A kettőről összeségben, vagy XX1 rendszert rá, vagy szűkítsék az áttételtartományt mert ez így feleslegesen nagy.
- Bármennyire jól fogott is a Magura ez volt a tesztgépek közül amenyikről mindenki tudta hogy fékez, ugyanis azonnal berezonált és visított.
- A felni szerintem valami tömör öntött alu, mert baromi nehéznek érződött, túlzást félretéve, egy Comp szintű bringába tehettek volna már valami könnyebb darabot.
- A markolat kesztyű nélkül kényelmetlen volt, de kesztyűben sem lehet egy leányálom.
- Mivel tesztgéppel mentem még egy hátrány: igazán tehettek volna egy gyorszáras nyeregcsőbilincset a gépre, így kissé alacsonyra állított nyereggel sajnos nem tudtam semmit kezdeni.
- Nem olcsó, szerintem nem ér meg több, mint nyolcszázezret, egy könnyebb kerékkel nem lenne ez a véleményem.
Specialized tesztnapon volt szerencsém 3 géphez, ő volt az egyik.
Nálam ez a teszt inkább a 26 vs 29ről szólt, a döntés 110%osan a 26 mellett szól!!!
Nem az én stílusom egy ilyen bringa, nekem túl lomha. Sok féle terepen mentem vele, kezdve a sima aszfalttól, a szűk naggggyontechnikás lefeléig. Szívesen kipróbáltam volna kisebb kerékkel is. Eddig is szkeptikus voltam a nagy kerékkel szemben, de most végképp álláspontot foglaltam.