Specialized Stumpjumper Comp Carbon 29 mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.07.)
  • Listaár: 876.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny
  • A 29" mellett szól a fokozott tapadás és a "tank effekt", azaz átmegy mindenen a Stumpjumper Comp Carbon 29.
  • A váz merev, mint a beton, a hajtási erők oda jutnak, ahova kell, nem utolsó sorban szép is a Stumpjumper.
  • A Carbon vázanyag jól csillapítja a rezgést, kb olyan jól, mint a saját scandiumcsöves vázam, de az hajtás irányban közel sem ennyire merev.
  • A teleszkóp a Solo Air miatt kedvmre fújható volt, azaz hiperaktívra, szeretem ha a falevelet is kimozogja :D A csillapítás és kompresszió remekül funkcionált. A tárcsa nem csavarta, de ez el is várható.
  • A váltás: XT RD+ váltó alig csapkod terhelés alatt is lazán pakolgatja a soron a láncot. Az első átdobóval sem volt probléma, konkrétan fel se tűnt a létezése, és ez a jó! Gond nélkül pakolta a láncot reális terhelés alatt.
  • A Magura fékek hírnevükhöz méltóan produkáltak, akármekkora lejtőn is mentem le, elég volt egy ujjamat használni, figyelnem is kellett nehogy fejre álljak.
  • A külsők tapadása is tetszett, nem csúsztam meg vele sehol. Murván, hegymenetbe sem pörgött ki a kerék.
  • Az agyak szépen forogtak, a hátsó hallhatóan reteszelt.
  • A nyeregcső, mint funkcióját kiválon betöltötte, némi kényelmi faktor fokozó rugalmassága is lehetett talán, de szerintem inkább a váz "dolgozott"
  • A kormány hajlítása a maga 8fokjával nekem pont kényelmes volt, a szélessége viszont épp ellenkezőleg.
  • 17,5"os vázzal mentem, a súlypont így viszonylag alacsony volt, lefeléken, ha nem kellett sűrűn kanyarodni, 29erhez képest jól irányítható volt.
  • A nyereg kényelmetlen volt nadrág nélkül, de nadrággal szerintem egy nagyon jó példány, a formájával nem volt gond, csak az alulpárnázottságával.
  • A nagy forgatott tömeget próbálták kompenzálni ultralájt belsőkkel.
  • Tömeg egész jó, az árához képest viszont nem.
Hátrány
  • 29 er...
  • A nagy kerék miatt már túl széles kormányt igényel, ami elég hamar ahhoz vezet, hogy fennakadsz valahol, de ez idővel szokható, de addig is ha megfeledkezel arról, hogy mivel mész könnyem lezúzad pár ujjad és lesz pár horzsolásod.
  • A nagy kerék nehezebb is, mint a 26". Oké, mindenki jön azzal hogy max 2-3%-al, DE az a tömeg nagyobb kerületen helyezkedik el, emiatt ólomnehéznek tűnik, belendíteni jóval több erőt igényel, mint egy 26ost.
  • A gépet 26"oshoz képest jobban be lehet dönteni, ez addig poén ameddig le nem fejelsz egy fát :) /pont megúsztam/
  • Szűk, kanyargós, köves, gyökeres lefeléken halott az egész, mivel nem tudsz gyorsan menni, oda a lendkerék effekt. Konkrétan hiába széles a kormány, könnyebben csavarodik a kezedből a kormány, a nagy tengelytáv miatt a fordulékonysága pocsék.
  • A kormányszár egy sima 26"os példányon fellelehtő darab, ennek köszönhetően nagyon magas az irányítópult, sokkal jobb lenne rá nagyobb emelésű szár lefordítva.
  • A sor kiosztása nem tetszett annyira 11-36, nekem bőven jó lett volna akár egy 11-32-es is.
  • A hajtókar tányérjai is eléggé értelmetlenek, 38-24. A 14 fog különbség miatt a hátsó váltóval minimum 2-t váltani kellett a kisebb fogasok fele, hogy használható legyen, 38-26 már elviselhetőbb lett volna.
  • A kettőről összeségben, vagy XX1 rendszert rá, vagy szűkítsék az áttételtartományt mert ez így feleslegesen nagy.
  • Bármennyire jól fogott is a Magura ez volt a tesztgépek közül amenyikről mindenki tudta hogy fékez, ugyanis azonnal berezonált és visított.
  • A felni szerintem valami tömör öntött alu, mert baromi nehéznek érződött, túlzást félretéve, egy Comp szintű bringába tehettek volna már valami könnyebb darabot.
  • A markolat kesztyű nélkül kényelmetlen volt, de kesztyűben sem lehet egy leányálom.
  • Mivel tesztgéppel mentem még egy hátrány: igazán tehettek volna egy gyorszáras nyeregcsőbilincset a gépre, így kissé alacsonyra állított nyereggel sajnos nem tudtam semmit kezdeni.
  • Nem olcsó, szerintem nem ér meg több, mint nyolcszázezret, egy könnyebb kerékkel nem lenne ez a véleményem.
Tapasztalat

Specialized tesztnapon volt szerencsém 3 géphez, ő volt az egyik.

Nálam ez a teszt inkább a 26 vs 29ről szólt, a döntés 110%osan a 26 mellett szól!!!

Nem az én stílusom egy ilyen bringa, nekem túl lomha. Sok féle terepen mentem vele, kezdve a sima aszfalttól, a szűk naggggyontechnikás lefeléig. Szívesen kipróbáltam volna kisebb kerékkel is. Eddig is szkeptikus voltam a nagy kerékkel szemben, de most végképp álláspontot foglaltam. 

21 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Specialized Stumpjumper Comp Carbon 29


anyag:

FACT 8m karbon


méretek:
  • 15,5"
  • 17,5"
  • 19"
  • 21"

 
színválaszték:
  • fekete-fehér
  • ezüst-szürke

villa (teló):
Rock Shox Reba RL,

29


Meghajtás

hajtókar:

Sram S-1250


lánc:
KMC X10
fogaskoszorú:
Sram PG-1030
középrész:

SRAM PF30


első váltó:
Sram X7
hátsó váltó:

Shimano XT Shadow Plus


 
fokozatok száma:

2x10


pedál:

Resin Test Ride


Kerék

felni:

Roval 29


első agy:

Specialized Hi Lo


hátsó agy:

Specialized Hi Lo


külső gumi:
  • első: S-Works Fast Trak 2Bliss
  • hátsó: Specialized Fast Trak Control 2Bliss

Irányítás

kormány:

Specialized XC egyenes


markolat:

Specialized Sip Grip


kormányszár:

Specialized XC


nyereg:
Specialized Phenom,

Comp


nyeregcső:

Specialized 2014 húzott alumínium 350/400 mm


Fék

tárcsafék:

Magura MTS


 
féktárcsa:
  • 160 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Magura MTS


Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Stumpjumper Comp Carbon 29 termékkel kapcsolatban: