Sram X7 első váltó

17 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 18.295 Ft - 24.095 Ft

logo
27 bolt értékelés:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
A terméket FUTÁRRAL vagy a Bp., XV. kerület, Zsókavár u.32. szám alatti üzletünkben kaphatod meg!
Sram X7
18.290 Ft -7%
16.990 Ft

Sram X7
21.000 Ft -5%
19.990 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK



1-15 (17 vélemény)
Rendezés

Tom77 avatar
26 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon szép igényes kialakítás, és olyan bilincs van hozzá, ami szinte minden vázra szerelhető..
Műanyag-foglalattal ellátott, a láncterelőn pedig egy vagon hajlítás, plusz egy kivágás rajta, (fent) nagyjából ezek adják a totál merev hatást. Gondolom ezért is ilyen iszonyúan erős váltó, egészen elképesztő, hogy mit kibír..
Komolyabb terhelés meg sem kottyan neki, egy M30 Microshift-em volt előtte, ami egészen más "kávéház"..

Hátrány

(Eddig 100%os) ha bajom lesz vele megírom, addig ->egyelőre semmi gond.. :-)

Tapasztalat

Három hónapja használom, KMC Z-8 as, majd SRAM lánccal és az elmúlt egy hónapban, már Sram X7-es hátsó váltóval, amit pont azért szereztem be, hogy ugyanolyan rendszerű váltás legyen hátul is.

Nem akad, amikor elhúzod a váltókart, szépen odamegy ahová szeretnéd, bármilyen tempónál teszi a dolgát, ha rátekersz a váltás pillanatában vagy hamarabb "tapostál", mint ahogy odaért, akkor sincs gond, félfordulatnyit vissza- tekersz, majd újra előre, ozt mégy vele szépen tovább.. :-) 

 

Erre ajánlom

Nagyon pontos alkatrész ez, elképesztően jól legyártott holmi, azt hiszem túl fogja élni az egész bringát, plusz szintén megemlítendő, hogy arcpirítóan olcsón jutottam hozzá, (utolsó darabos termékként) háromezer forintot fizettem érte, a deca szerviz részlegén, a srácok szó szerint utánam dobták..  :-)
Aki maximálisan ki szeretné aknázni ezt az átdobót, az nyilván a háromtányéros hajtóműhöz fogja venni, de gondolom 2-tányéros rendszerűvel is ugyanúgy teszi a dolgát, sima tekerésekhez, hosszabb túrákhoz, illetve bármilyen nagyobb terhelés mellett történő bringázásra, XC -re, talán DH-ra is, szerintem bármilyen stílusra vagy  felhasználásra okés lehet,  ahol többtányéros hajtóműről beszélünk..

Sram ->szóval kompatibilitásra figyeljünk, úgy mint lánc, váltókapcsoló és hátsó váltó szinkronja..

Ennyiért vettem
3000
Csatolt képek
Sram X7  2015 első váltó
Sram X7  2015 első váltó
Sram X7  2015 első váltó
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jani38 avatar
20 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Sram.

Hátrány

Nincs.

Tapasztalat

Mivel új vázat vettem nem felelt meg a régi váltó bilincsmérete, valamint úgy is teljes Sram felszereltség van a gépen, ezért vettem meg kemény 8.000 pénzért újonnan, alsóbilincsest. Eddig remekül teszi a dolgát.

Erre ajánlom

Első váltónak.

Csatolt képek
Sram X7  2013 első váltó
Szerinted hasznos?

veszigeri avatar
34 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • A régi Shimano Turney első váltómhoz képest mérföldekkel jobb a Sram X.7!! Persze nem egy kategória, és erre számíthattam is:)
  • Ez mindig oda teszi a láncot, ahova kell neki, Sram Pg950-es lánccal.
  • Nem tudom, hogy vált terhelés alatt, mert éppeszű bringás nem vált terhelés alatt, de eddig nem volt olyan helyzet, amikor ne tette volna jó helyre a láncot.
  • Komoly sárban még nem volt dolgom vele, így arról nem sokat tudok nyilatkozni, de szerintem ott is tenné a dolgát!
  • Nekem még nem kezdett kotyogósodni, és remélem még jó sokáig nem is fog, hiszen eddig csak 1 szezonon van túl...
Hátrány
  • Ilyneről nem tudok.
  • Annyira nem egyszerű beállítani, de csak egyszer kell, és utána nagyon sokáig nem kell hozzányúlni!
  • Főként a végállás állítókkalm kell sokat játszani, és ha az megvan, akkor utána újrabovdenezni is gyorsan megy, mert az már abszolút nem vészes.
  • Az ára. Mivel hogy Sram, ami egyet jelent a minőséggel, ezért megkérik az árát...
Tapasztalat

Nekem nagyon bejön. Igazából a hátsó váltóból ragaszkodtam az X.7-eshez, és elsőből elég lett volna valamilyen olcsóbb, de ha már a hátsó X.7-es, akkor legyen teljes az összkép, és mivel ez külföldről jött, ezért olyan áron kaptam meg mint itthon egy X5-öst kaptam volna.

Erre ajánlom

Szinte mindenre! Sok Dh bringán, (ahol elöl több tányér van) is láttam már ilyet, szóval a túrázástól (bár ahhoz kicsit drága) a Dh-ig mindenre! 

Ennyiért vettem
külföldről: 5500Ft-ért
Csatolt képek
Sram X7  2011 első váltó
Sram X7  2011 első váltó
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jopo83 avatar
30 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon jól vált

Erős

Könnyű beállítani

Szép

Alul és felülhúzósként is lehet használni ha kell

Hátrány

Az ára

Tapasztalat

Sram X5 váltókarral és Sram lánccal,Shimano Deore hajtóművel használom,tökéletesen működik.

 

Erre ajánlom

Mindenre

Ennyiért vettem
8000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bandesz avatar
27 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- A váltás Sram pc 991-es lánccal tökéletes vele.

- Terhelés alatt is nagyon jól működik, szépen vált.

 

Hátrány

Hártányát eddig nem tapasztaltam.

Tapasztalat

Nekem a felső bilincses változata van meg, és eddig semmi panaszom nincs rá. Szépen teszi a dolgát. Sárban még nem próbáltam, így nem tudom hogy viselkedne.

Erre ajánlom

Terep és városi bringásoknak egyaránt mehet szerintem, de talán többet is bír.

Ennyiért vettem
5000
Csatolt képek
Sram X7  2009 első váltó
Szerinted hasznos?

BHappy avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Többféle bowdenbekötési lehetőség. Amolyan 'minden bicajra jó' megoldás. Nem kotyog, erős (ami azt illeti, néhol túlzottan is, ld. hátrányok).

Hátrány

Nagyon robosztus (ezért nehéz is), és valami okból kifolyólag elképesztően erős rugó van benne, a lefelé váltások ezért nem voltak túl kellemesek (és csendesek sem, de ez már nem a Sram-féle "hangos váltás" - ez több:D).

Tapasztalat

Van egy X9-esem (csak felülhúzós, felsőbilincses) is, az sokkal kellemesebben vált, igaz jóvan drágább is.

Erre ajánlom

Többtányéros hajtóművekhez.

Ennyiért vettem
bringához volt
Csatolt képek
Sram X7  2008 első váltó
Szerinted hasznos?

mcadam avatar
18 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Sram lánccal használom,  jól müködik, elégedett vagyok vele, de voltak már pontatlan váltásai. Sárban több vele a probléma. Egyébként nagyon megéri az árát.

Hátrány

Néha előfordulnak félreváltások, amikor türlmetlen vagyok, és jól akarok gyorsulni, de más gond nincs vele.

Erre ajánlom

xc

Csatolt képek
Sram X7  2008 első váltó
Szerinted hasznos?

CsCsabesz avatar
14 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Sram! Bár az első váltó nem kap szerintem annyit, mint egy hátsó, azért nehéz róla írni.

Vált ahogy kell, nem hajlik és nem kotyog. Rozsda nincs egy szál sem.

Hátrány

Semmi!

Tapasztalat

Ezzel csak váltasz és nem kell lenézned a láncra, hogy hol jár.

Erre ajánlom

Mindennapos használatra.

Csatolt képek
Sram X7  2007 első váltó
Szerinted hasznos?

Lokki5 avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Faszán pontosan vált, nem siránkozik terhelés alatti váltásnál sem. Egyszer sikerült ledobatnom vele a láncot, de az az én hibám volt, szarul állítottam be. Jelenleg semmilyen erőszakkal se tudnám tönkretenni, masszív kis szerkezet :D

Hátrány

Eddig nem találtam.

Tapasztalat

Előtte shimano Tourney volt, na annál mérhetetlenül jobb.

Erre ajánlom

szerintem bármilyen körülmények között megállja a helyét

Ennyiért vettem
8000
Csatolt képek
Sram X7  2011 első váltó
Szerinted hasznos?

mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Okos megoldások, a sokoldalúságra - alsó, felső húzás, több csőátmérő kompatibilitás.

Erős rugó

Pontos és hatékony váltás

Jó sártűrő képesség (rászáradt agyagos sár esetén is)

Hátrány
egyenlőre semmi.
Tapasztalat

Az eddigi tapasztalatok meggyőzőek voltak (egy 2napos 200km-es változó terepkörülmények között letekert teljesítménytúra alkamával teszteltem), 3500 pénzért, alig használtan jutottam hozzá, az eredmény egyértelmű 5 répa!

 

Erre ajánlom
váltásra, mindenkinek
Ennyiért vettem
3500
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dk001 avatar
16 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon jól vált, stabil, halkan vált ,mellesleg szép, ennyiért megéri.
Hátrány
nincs, nem lesz és nem is kéne. De miért is lenne?
Tapasztalat
ennyiért tényleg megéri
Erre ajánlom
mindenre
Ennyiért vettem
5590
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mammuth avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon jó cucc. Sokan elbagatelizálják az első váltó jelentőségét, hiszen csak egy terelő, de ők tévednek. :)  Az én súlyommal megtaposva is tökéletesen vált ( a 90 kilómmal teliből ráálva és magtaposva is úgy vált mintha lazán űlnék a nyeregbe és úgy kapcsolgatnám szóval a lentebbi kommentet nem is értem... gondolom ott nem a terelővel van a baj hanem a sorból más a gyenge láncszem vagy rosszul van beállítva)

Milyen sárba? Hát Sram! A sár az igazi éltetőereje (bár még igazán nem dagasztottam, de kapott már rendesen azért). :D

Én ezt a Sram 870-es láncával használom teljes x7-es sorral. 5-ös. 

Hátrány
Talán a beállítása kicsit körülményes illetve a drótból hajlított 1000 forintos 'terelőknél' azért nehezebb, de ennyi. :)
Tapasztalat
Ez egy olyan cucc amit egyszer megveszel és utánna nagyon sokáig használod. A rugó bika benne és van egy fajta megjelenése (én nagyon meglepődtem, hogy ez az eddig jeletéktelenebbnek tűnő alaktrész mennyire megtudja dobni az összképet. A 'kanál' kidolgozása nagyon masszív nem fog elhajlani csak ha kalapáccsal ütöd sokáig. :) Nálam ez minden szempontból 5 répa.
Erre ajánlom
Úgy érzem ennek is elsősorban terepen van létjogosúltsága. Szóval leginkább XC, Allmountain, Freeride dolgok.
Ennyiért vettem
cca. 5000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

david51 avatar
29 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny
kiállva tekertem egy jó meredek emelkedőn és lazán ledobta kicsi tányérra...
jó erős anyagok nem az a kézzelhajtogatható terelő, pontos váltás egyszerű beállítás
Hátrány
pénzbe kerül, de ennyiért nagyon nagyon megéri
Tapasztalat
hát a suntournál határozottan jobb, szépen vált
életem eddigi legjobb első váltója hátul a deore XT úgyhogy bármikor bármilyen sebesség használható...
Erre ajánlom
ha első váltó kell és nem árt ha műxik
Ennyiért vettem
5500
Csatolt képek
Sram X7  2008 első váltó
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

benjibuu avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
minden. pontos precíz, szerintem nem is kell olyan sokat állítgatni . és szó nélkül teszi a dolgát.
Hátrány
hát én nem találtam pedig direktbe kerestem...
Tapasztalat
remélem még sokáig fogja dobálni a láncom.
Erre ajánlom
bármire bárkinek.lefelé,felfelé.egyenesen... ráadásul 5róka tehát meg is fizethető. sram.
Ennyiért vettem
5ezer
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gabesz avatar
11 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
teszi a dolgát
Hátrány
olyan nincs
Tapasztalat
én egy mongoogse thunderball-hoz kaptam. mivel dirt/street/park  arc vok, ezért nem használtam túl sokat, de, ha néha a váltóra került a kezem, akkor működött!
Erre ajánlom
mindenkinek mindenre
Ennyiért vettem
a bicóhoz volt
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (17 vélemény)
Rendezés
 
bovdenvezetés:

alul-felül húzós kivitel


 
rögzítés:
  • bilincs
  • direkt

 
hátsó fokozatok:
  • 3x9
  • 3x10
  • 2x10

 
váltótest:

hidegenkovácsolt alumínium


 
láncvezető:

hőkezelt acél


tömeg:

137-185 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X7 termékkel kapcsolatban: