- Jól eltalált geometria, azonnal "otthon" éreztem magam.
- A váz merevsége meggyőző annak ellenére hogy szimpla M5 alu
- A gép orrában terpeszkedő róka szépen mozgott ha igényeltem tőle a mozgást.
- A hajtókar meglepően merev volt annak ellenére hogy nem volt se karbon se üreges
- Most próbáltam először Sram TYPE 2 váltót, hát valami nagyon király cucc, nagyon feszesen tartja a láncot és szépen is váltott.
- Formula C1 fékek gyárilag szinteres betétekkel. Az olaszok ismét nagyot alkottak, a 160-as tárcsa + 29"os kerék kombó ellenére egy ujjal húzva is kezesbárány volt a Stumpjumper EVO. A tesztgépben szvsz alul voltak töltve a fékek...
- 179-180 centimhez a 17,5" os méretet választottam mert a rövid gépeket kedvelem a Specik meg köztudottan hosszúak. Így jól viselkedett lefeléken, mászással se volt gond.
- 1 x 10 sebességes rendszer meglepő, de nagyon is elegendő az általam ismert terepek 95%-ára
- Elég rendesen gyaláztam a bringát és egyszer sem esett le az XX1 tányérról a lánc.
- A kerék merev volt minden irányba.
- Külleme Specisen elit szintet tükrözött, és meghagyta a lehetőséget, hogy magad ízlésére színesítsd.
- Specialized kormánycsapágy kupak, a cucc ami egyszerűen KELL :)
- 6°-s kormányszárnak köszönhetően eléggé magas irányírópult.
- 720 széles kormány. Kérdem én MINEK???? 620-al is simán kezelhető lenne, ez így úgy rossz ahogy van, mászni nem lehet vele mert iszonyat szélesen fogsz, lejtőzni meg szintén nem mert egy ekkora evezőlapáttal mindenhol fennakadsz
- A Specialized Phenom nyereg a gépen fenomenálisan borzalmas, ülhetetlen fos, csak a másik tesztelt gépen lévő tudta alulmúlni.
- A nyeregcső sima közönséges alu, kb 0 rugalmassággal, szar nyereggel kombinálva eléggé kényelmetlenné tette a hátsó traktust.
- Fox CTD egy hulladék rendszer. Igen, még mindig. a T és D állás oké, de a C az egy nagy kérdőjel még mindig, egyszerűen nem zár. Oké, legyen, hogy nem teljesen, de ennyire? Könyörgöm, sprintnél rendesen bólogatott.
- Eléggé nehéz kerekek, értsd külsők és felnik egyaránt.
- Specialized HI LO hátsó agy megkapatja akár a silent clutch elnevezést is, egyszerűen nem hallottam hogy reteszel, és eléggé nagy volt a holtjátéka is. Ettől függetlenül szépen futott.
- 29" nehezen fordul, nehezebben gyorsítható, etc. millió + egyszer ki lett vesézve már a nagy kerék összes hátránya
- A külsők jól tapadtak, de azért nem egy Rocket Ron szinten. Konkrétan adott egy murvás emelkedő, és kb ugyanott csúszott meg először ahol a RR, ami azért hozzátenném csak 26". Szerintem hanyagolnia kellene az amerikai gyártónak ezen erőlködéseit. Nem tud labdába rúgni a nagy gumigyártó cégekkel. Szerintem.
- Tavaly óta fennálló probléma hogy a tesztgépre NEM gyorszáras nyeregcsőbilincset raktak.
- Ehhez az árhoz nem passzol a tömeg VAGY ehhez a tömeghez és felszereltséghez túl magas ár, mindenki döntse el neki melyik tetszik.
Specialized tesztnap tapasztalati:
Menettapasztalatok:
Belőtték rám a gépet, egy kiskör az utcában hogy minden jó-e. Telót már már szokásos módon túlfújták, sebaj ezt elég könnyű volt orvosolni.
Indulás. Az 1 x 10 sebességes váltás remekül tette a dolgát. csak a váltókar kioldókarjával nem sikerült megbarátkozni, (kipróbálnám a gépet mondjuk egy Saint hátsó váltóval meg hozzá egy SLX váltókarral is) Nekem erősen alulméretezett első tányér volt a tesztgépen 30(?) fogas volt, nekem simán elfért volna 34 akár 36 fogas is. Részletkérdés.
A Foxszal szívtam minden kaptatón, de ez van. A CTD szar. Pont.
Lejtőzésnél jött az ezmegmiafenevolt dolog, ennek nem kicsit elpattog a fara. Emiatt kissét olyan érzésem volt mintha orrnehéz lenne a gép, persze bunnynál ez hamar kiderült hogy nem így van, betudhatjuk geometriai sajátosságnak.
A legnagyobb tempójú lejtőnél jött az igazi meglepetés, a gépet kicsit megdobta egy gyökér, centiken múlt hogy elkapjak egy fát. Ha az enyém lenne a gép azonnal vágnám a kormányt. Ez nem DH/FR/enduro/AM gép, erre felesleges a 720 mm. 620-650 széles is untig elég lenne. Ha már a kormányzásnál tartunk, nem igazán értem miért nem lehet egy 15 fokos negatív stucnit tenni a 29-erekre. Magas. Baromira magas. Hozzá a széles kormány meg az extra szívás.
Na, hogy ne csak savazzam, lejtőn előjött a tank effekt, nagyon ment. Formula fékek szinteres (avagy DH ) betétekkel nagyon jól irányítható volt, a hátsó kerék rendszeres csúsztatásával egész jól lehetett bevenni az amúgy éles kanyarokat.
Valahol a teszt első harmada végén kezdtem érezni hogy a nyereg és az alfelem nagyon nem kompatibilisek egymással. Ha már házon belül kellene választanom helyette, a tavalyi tesztnapon megismert (betétes nadrág nélkül is kényelmes) Henge típusra tenném a voksom.
Az 1sebességes lánckerék nagyon ki lett találva, nem esett le róla a lánc egyszer sem pedig adtam rá alkalmat, bőséggel. Mondjuk megnézném mit tud sárban...
Összességében tetszett, még magamon is meglepődtem, mert nagyon nem fekszik nekem a nagy kerék, de ennél valahogy elviselhetőnek tűnt. Ami tuti átalakítás lenne részemről az a lánctányér nagyobbra cserélése nyereg + nyeregcső, stucni csere. Kormány vágása. Külsők és a teló cseréjét az anyagiaktól tenném függővé.
Hát ez jó kérdés. Nem igazán lehet eldönteni hogy a Stumpjumper EVO egy hétvégi örömbringa (kezdemény) akart-e lenni. Mellett szól a 2.3"-os gumi viszont ellene szól, hogy csak 100-as teló van benne.
Vagy egy belépő "spártai" áttételskálával ellátott xc versenyparipa? Ellene szól a magas és széles irányítópult, a 2.3" gumi és a nagy tömeg.
Én a kettő egyvelegére voksolok, lazulós edzőbringa