Specialized Stumpjumper EVO mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
  • Modellév: 2014 (frissítve: 2014.06.)
  • Listaár: 683.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny
  • Jól eltalált geometria, azonnal "otthon" éreztem magam.
  • A váz merevsége meggyőző annak ellenére hogy szimpla M5 alu
  • A gép orrában terpeszkedő róka szépen mozgott ha igényeltem tőle a mozgást.
  • A hajtókar meglepően merev volt annak ellenére hogy nem volt se karbon se üreges
  • Most próbáltam először Sram TYPE 2 váltót, hát valami nagyon király cucc, nagyon feszesen tartja a láncot és szépen is váltott.
  • Formula C1 fékek gyárilag szinteres betétekkel. Az olaszok ismét nagyot alkottak, a 160-as tárcsa + 29"os kerék kombó ellenére egy ujjal húzva is kezesbárány volt a Stumpjumper EVO. A tesztgépben szvsz alul voltak töltve a fékek...
  • 179-180 centimhez a 17,5" os méretet választottam mert a rövid gépeket kedvelem a Specik meg köztudottan hosszúak. Így jól viselkedett lefeléken, mászással se volt gond.
  • 1 x 10 sebességes rendszer meglepő, de nagyon is elegendő az általam ismert terepek 95%-ára
  • Elég rendesen gyaláztam a bringát és egyszer sem esett le az XX1 tányérról a lánc.
  • A kerék merev volt minden irányba.
  • Külleme Specisen elit szintet tükrözött, és meghagyta a lehetőséget, hogy magad ízlésére színesítsd.
  • Specialized kormánycsapágy kupak, a cucc ami egyszerűen KELL :)
Hátrány
  • 6°-s kormányszárnak köszönhetően eléggé magas irányírópult.
  • 720 széles kormány. Kérdem én MINEK???? 620-al is simán kezelhető lenne, ez így úgy rossz ahogy van, mászni nem lehet vele mert iszonyat szélesen fogsz, lejtőzni meg szintén nem mert egy ekkora evezőlapáttal mindenhol fennakadsz
  • A Specialized Phenom nyereg a gépen fenomenálisan borzalmas, ülhetetlen fos, csak a másik tesztelt gépen lévő tudta alulmúlni.
  • A nyeregcső sima közönséges alu, kb 0 rugalmassággal, szar nyereggel kombinálva eléggé kényelmetlenné tette a hátsó traktust.
  • Fox CTD egy hulladék rendszer. Igen, még mindig. a T és D állás oké, de a C az egy nagy kérdőjel még mindig, egyszerűen nem zár. Oké, legyen, hogy nem teljesen, de ennyire? Könyörgöm, sprintnél rendesen bólogatott. 
  • Eléggé nehéz kerekek, értsd külsők és felnik egyaránt.
  • Specialized HI LO hátsó agy megkapatja akár a silent clutch elnevezést is, egyszerűen nem hallottam hogy reteszel, és eléggé nagy volt a holtjátéka is. Ettől függetlenül szépen futott.
  • 29" nehezen fordul, nehezebben gyorsítható, etc. millió + egyszer ki lett vesézve már a  nagy kerék összes hátránya
  • A külsők jól tapadtak, de azért nem egy Rocket Ron szinten. Konkrétan adott egy murvás emelkedő, és kb ugyanott csúszott meg először ahol a RR, ami azért hozzátenném csak 26". Szerintem hanyagolnia kellene az amerikai gyártónak ezen erőlködéseit. Nem tud labdába rúgni a nagy gumigyártó cégekkel. Szerintem.
  • Tavaly óta fennálló probléma hogy a tesztgépre NEM gyorszáras nyeregcsőbilincset raktak. 
  • Ehhez az árhoz nem passzol a tömeg VAGY ehhez a tömeghez és felszereltséghez túl magas ár, mindenki döntse el neki melyik tetszik.
Tapasztalat

Specialized tesztnap tapasztalati:

Menettapasztalatok:
Belőtték rám a gépet, egy kiskör az utcában hogy minden jó-e. Telót már már szokásos módon túlfújták, sebaj ezt elég könnyű volt orvosolni.
Indulás. Az 1 x 10 sebességes váltás remekül tette a dolgát. csak a váltókar kioldókarjával nem sikerült megbarátkozni, (kipróbálnám a gépet mondjuk egy Saint hátsó váltóval meg hozzá egy SLX váltókarral is) Nekem erősen alulméretezett első tányér volt a tesztgépen 30(?) fogas volt, nekem simán elfért volna 34 akár 36 fogas is. Részletkérdés.
A Foxszal szívtam minden kaptatón, de ez van. A CTD szar. Pont.

Lejtőzésnél jött az ezmegmiafenevolt dolog, ennek nem kicsit elpattog a fara. Emiatt kissét olyan érzésem volt mintha orrnehéz lenne a gép, persze bunnynál ez hamar kiderült hogy nem így van, betudhatjuk geometriai sajátosságnak.

A legnagyobb tempójú lejtőnél jött az igazi meglepetés, a gépet kicsit megdobta egy gyökér, centiken múlt hogy elkapjak egy fát. Ha az enyém lenne a gép azonnal vágnám a kormányt. Ez nem DH/FR/enduro/AM gép, erre felesleges a 720 mm. 620-650 széles is untig elég lenne. Ha már a kormányzásnál tartunk, nem igazán értem miért nem lehet egy 15 fokos negatív stucnit tenni a 29-erekre. Magas. Baromira magas. Hozzá a széles kormány meg az extra szívás.

Na, hogy ne csak savazzam, lejtőn előjött a tank effekt, nagyon ment. Formula fékek szinteres (avagy DH ) betétekkel nagyon jól irányítható volt, a hátsó kerék rendszeres csúsztatásával egész jól lehetett bevenni az amúgy éles kanyarokat.

Valahol a teszt első harmada végén kezdtem érezni hogy a nyereg és az alfelem nagyon nem kompatibilisek egymással. Ha már házon belül kellene választanom helyette, a tavalyi tesztnapon megismert (betétes nadrág nélkül is kényelmes) Henge típusra tenném a voksom.

Az 1sebességes lánckerék nagyon ki lett találva, nem esett le róla a lánc egyszer sem pedig adtam rá alkalmat, bőséggel. Mondjuk megnézném mit tud sárban...


Összességében tetszett, még magamon is meglepődtem, mert nagyon nem fekszik nekem a nagy kerék, de ennél valahogy elviselhetőnek tűnt. Ami tuti átalakítás lenne részemről az a lánctányér nagyobbra cserélése nyereg + nyeregcső, stucni csere. Kormány vágása. Külsők és a teló cseréjét az anyagiaktól tenném függővé.

Erre ajánlom

Hát ez jó kérdés. Nem igazán lehet eldönteni hogy a Stumpjumper EVO egy hétvégi örömbringa (kezdemény) akart-e lenni. Mellett szól a 2.3"-os gumi viszont ellene szól, hogy csak 100-as teló van benne.
Vagy egy belépő "spártai" áttételskálával ellátott xc versenyparipa? Ellene szól a magas és széles irányítópult, a 2.3" gumi és a nagy tömeg.
Én a kettő egyvelegére voksolok, lazulós edzőbringa

7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

M5 fully manipulated alumínium, 29" geometria, tapered fejcső, PF30 BB, PM 140mm hátsó fékkonzol, 135mm papucstávolság


anyag:

M5 alumínium


méretek:
  • 15.5"
  • 17.5"
  • 19.0"
  • 21.0"
  • 23.0"

 
színválaszték:

Satén fekete-szén


villa (teló):

FOX Float CTD Evolution 29, levegős, tapered nyak, 15mm aátütőtengely, 15.5": 80mm, többinél: 100mm rugóút


Meghajtás

hajtókar:

Custom SRAM S-1250, 7050 alu karok, 32T, XX1 stílusú 1 sebbeséges lánctányér, PF30, 15.5": 170mm, többinél: 175mm


fogaskoszorú:
Sram PG-1030
hátsó váltó:
Sram X0,

Type 2


 
fokozatok száma:

1×10


Kerék

felni:

Roval 29, alu disc, 28mm szélesség, 32h


első agy:

Specialized Hi Lo disc


hátsó agy:

Specialized Hi Lo disc


külső gumi:
  • első: S-Works Purgatory, 2Bliss Ready, 29x2.3"
  • hátsó: Specialized Ground Control, 2Bliss Ready, 29x2.1"

Irányítás

kormány:

Specialized XC Mini-Riser, 7050 húzott alu, 720mm széles, 10mm emelkedés, 8° hátrahajlás, 6° felhajlás, 31.8mm befogó


kormányszár:

Specialized XC, 3D forgácsolt alu, 4 ccsavaros befogó, 6° emelkedés, 31.8mm befogó


nyereg:

Body Geometry Phenom Comp, üreges Cr-Mo sínek, 143mm


nyeregcső:

Specialized 2014 húzott alu, 1 csavaros hátranyúlásos, 27.2mm, 15.5/17.5" 350mm, többinél: 400mm


Fék

tárcsafék:

Formula C1


 
féktárcsa:

160 mm


Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Stumpjumper EVO termékkel kapcsolatban: