Sram X0 hátsó váltó

14 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 78.495 Ft - 106.195 Ft

Használt Sram X0 eladó
50.000 Ft
új árához képest: -53%

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



1-14 (14 vélemény)
Rendezés

Peti1989 avatar
1 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Iszonyatosan könnyű, nekem karbon kanalas van, rendkívül precízen vált, és még mellette nagyon mutatós is. Én X-0 markolat váltóval, PG 980 11-32 sorral használom és tökéletes! 

Hátrány

Hátrány nem nagyon van max az ára de ugye szokták mondani "a minőséget meg kell fizetni" célszerűbb használt után kutakodni, nekem ez egy hónapba telt mire kifogtam egy szinte hibátlan állapotút potom összegért.

Erre ajánlom

Én XC re használom és tökéletes.

Ennyiért vettem
13000
Mért tömeg
215 g
Csatolt képek
Sram X0  2013 hátsó váltó
Sram X0  2013 hátsó váltó
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mikki avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Királykategória, pehelysúly-aminek nincs jelentősége a többi alkatrészt is figyelembe véve, nagyon tetszetős kis karbon cucc, szépen vált, nem ugrál - észre sem veszed (ami pozitívum, mivel a váltó akkor kerül a figyelem középpontjába, amikor baj van vele), hibátlan, nagyon tűri a sarat a felépítésénél fogva (nem úgy, mint egyes Shimanok) Részletekig menően szétszerelhető, ezáltal a hibás alkatrészek könnyedén kicserélhetőek

 

Hátrány

Az ára....

Akkor vedd meg, ha van pénzed, vagy fillérekért tudsz hozzájutni (mint én)

A gyönyörűszép karbon kanalat féltem a töréstől, ugyanis ez nem visszahajlítható alu....

Tapasztalat

Nekem a szívem csücske ez a váltó, már a versenykategóriába tartozik, végsőkig precíz, ezt csípem benne...A külseje lényegtelen a pályán, de azért itthon is jó elnézegetni... :)

Erre ajánlom

Ajánlom azoknak, akik komolyabban szeretnék űzni váltót igénylő sportjukat, a SRAM-ban nem fognak csalódni! Az extrémet is keni-vágja, igazi belevaló kis alkatrész!

Ennyiért vettem
29000
Csatolt képek
Sram X0 hátsó váltó
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

VSanyi avatar
24 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Erős felépítés, szép dizájn. Pontos határozott váltás, jó sártűrés. Kiválóan feszít. Könnyű. Ritkán igényel beállítást.

Hátrány

Nem találtam. Talán csak az ára, de ez a felső kategória...

Tapasztalat

Kiválóan teszi a dolgát, a váltás határozottabb mint az XTR váltónál. (ez csak az érzés)

Erre ajánlom

Versenyzés, fittizés.

Ennyiért vettem
32000
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KBalazs avatar
23 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Az összes eddig próbált váltó közül magasan kitűnik ez a darab. Eddig még semmilyen helyzetben sem hagyott cserben, pedig már elég rég óta nálam van ez a Sram hátsó váltó. A láncfeszítésre sem lehet panasz ha megfelelő hosszúságú lánccal használod. Sárban is elég jól működik az X.0 bár ha túl nagy a sár kicsit ez is akad de hát melyik nem. Ipari csapágyas váltógörgői vannak így gyakorlatilag bármeddig működőképes csak néha kell rá tenni egy kis kenőanyagot, de legrosszabb esetben is egy csapágycsere megoldja a dolgot. Az is előny hogy gyakorlatilag az egész váltót szét lehet szedni és így teljesen ki lehet tisztítani, ha muszály. Iszonyatosan pontos (x0 vagy x9 karral) felfelé és lefelé is szinte beállítás nélkül is már tökéletesen üzemel, de ha nem akkor is minimális ráállítással szabályozható, és nem is kell újra állítani csak ha új bowdent teszel be. Hajlás illetve csavarodás kizárva, max ha nekivágja az ember valaminek. További pozitívum hogy nagyon könnyű ezért nagyon súlytakarékos és még könnyebb is lehet ha sikerül beszerezni egy titán rugós karbon kanalas példányt aminek szinte súlya sincs. Ja és nagyon szép ez a Sram hátsó váltó :D

Hátrány

Talán az ára lenne, de hát a minőségi alkatrészek árát általában eléggé megkérik.
Egyébként semmi.

Tapasztalat

Szerencsémre sikerült hozzájutnom egy BlackBox tuningoshoz és nem valószínű hogy kiadom a kezeim közül.
Update:
"Hajlás illetve csavarodás kizárva, max ha nekivágja az ember valaminek." ... Nos sikerült nekivágni, immáron több mindennek is. :D
Ismét jól jött hogy szét lehet szedni mert elhajlott és csak így tudtam helyretenni. Ez nem egy olyan váltó amit hajlásnál félretesz az ember, mert a javítás után még mindig jobban vált mint egy jó pár shimano. Továbbá figyeljen mindenki rá, hogy a csavarnál amivel a váltófülre rögzül, van egy kis csavar amivel azt lehet állítani, hogy milyen szögben álljon.
Az legyen mindig kitekerve mert hiába, hogy jobban feszít, azt okozhatja hogy egyszerűen beesik a legfelső fogaskerék mögé a lánc... (bár amelyik váz úgy kívánja, annál lehet betekerni)

Erre ajánlom

Bármire, mert mindenhol megállja a helyét. Még így 3 év és több durva ütés után is.

Ennyiért vettem
18.000
Csatolt képek
Sram X0  2009 hátsó váltó
Sram X0  2009 hátsó váltó
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bikeparts999 avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Szép,pontos,erős.

Hátrány

Az ára.

Tapasztalat

Nagyon pontos,erős váltó.Shimano Xt-t cseréltem le,mondhatom,hogy megérte.

Terhelésnél is jól vált a Sram X.0.A titán rúgó brutál erős,nem ugrál,csapódik a lánc.

Nagy sárban még nem használtam.A beállítás egyszerű volt,felraktam,beállítottam,és kész,semmi macera.Jó súlyban is van.A váltás Sram-hoz mérten is nagyon jó.Egyedül az ára,ami elég magas.

Erre ajánlom

Bárkinek, bármire.

Ennyiért vettem
45-ért a váltókarokkal.
Csatolt képek
Sram X0  2010 hátsó váltó
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Runner avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nagyon precízen és gyorsan vált. Csak úgy harapja a fokozatokat, terhelés alatt is. Láncot elég jól feszíti. Zárt ipari csapágyas váltógörgők, hibátlanul gördülnek. Szó szerint pille könnyű a váltó, ilyen könnyű váltóval még nem találkoztam. Beállítása könnyen ment, nem kell utána állítani. Teljesen atomjaira lehet szedni a váltót, a forgáspontoknál, ez remekül jöhet egy nagyobb tisztításnál. Viszont csak nagyon jó kézügyességű embereknek ajánlott, nehogy eltörjünk egy kis alkatrészt.

Hátrány

Talán az ára Magyarországon, húzósabb mint egy xtr, de mivel én használtan fél áron vettem így nekem nem volt drága. Semmi más hátránnyal nem kell számolni.

Tapasztalat

Egyértelműen a legjobb hátsó váltó amivel valaha találkoztam, minden szempontból tökéletes. Nagyon jól működött slx sorral és dura ace láncal. Igazi verseny váltó! Próbáltam jó pár shimano hátsó váltót, de labdába sem rúgnak egy X.0 mellett. Én egy kona stinky-n használom, leginkább enduro, all mountain stílusban, közepes karbon kanalas és elöl is van váltóm 3 tányérral, tökéletes a váltás, minden fokozatban.

Erre ajánlom

XC, All mountain, Freeride, DH.  Tulajdonképpen bármire jó, xc-re nyilván hosszú kanállal, dh-ra meg röviddel vagy közepessel, attól függ akarunk e első váltót is.

Ennyiért vettem
25000
Mért tömeg
197 g
Csatolt képek
Sram X0  2010 hátsó váltó
7 olvasó 57%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kraslan avatar
30 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 85%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Shimano XT-t cseréltem rá, nem bántam meg. Sram X.9 váltókarral, Shimano HG-93, BBB patentszemes lánccal, Sram X.0 sorral használom. Minden helyzetben tökéletesen vált, semmi extrémtől nem hatódik meg. Beállítás? Felraktam, behúztam a bovdent, ráhúztam a csavarját és tökéletesen működik, gyönyőrűen viszi a sort.

Hátrány

Nem tapasztaltam ilyet.

Erre ajánlom

Amire csak akarod.

Ennyiért vettem
20ezer Ft
Csatolt képek
Sram X0 hátsó váltó
13 olvasó 85%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dömös Róbert avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Bő négy éve használom mindenben tökéletes. Én fogtam meg vele kiálló faágat a váltónak semmi baja nem lett, csak a váltótartó fül tört le. Lehet, hogy a váltó nagyon erős, lehet, hogy a váz van jól megtervezve, hogy inkább a tartófül törjön le minthogy kiszakadjon a váltóból a menet nem tudom majdnem infarktust kaptam, amikor történt az eset. Szerintem a váltógörgő tovább bírja mint az XTR-é és olcsóbb is.Bár az X.0 óta kiadott a SHIMANO két új XTR-t is.
Hátrány
Drága?Cserélhetőek a csapjai,titán a rugója.
Tapasztalat
Nagyon bírja,megéri a többletkiadást.
Erre ajánlom
Mindenkinek, aki meg tudja engedni magának.
Ennyiért vettem
50000.-
5 olvasó 40%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Köbli Krisztián avatar
Köbli Krisztián
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, versenyzőként használtam
Előny
Terhelés alatt is úgy vált mit a meszes!Sárban szuper! hyper könnyü,hyper szép. Szétszedtem,pucolgattam, összeraktam....Ez egy műszer.
Hátrány
Nem ingyen van.
Tapasztalat
Egyszer kell megvenni, a felhasznált anyagok miatt sokáig tart, ha le nem szakitod egy fatuskóval...
Erre ajánlom
Ordít a versenyért, de ez bárhova jó.
6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bélabá avatar
Bélabá
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Jól tűri a sarat, pontos és gyors váltó. Nagyon jó tervezés és kivitelezés!
Hátrány
Az ára, dehát amiben karbon és titán van az eleve nem olcsó.
Tapasztalat
Nem rossz a Shimano XTR váltó, de az Sram most tényleg nagyon odavágott a Shimano-nak! Miért? Mert 1 olyan váltót csináltak, ami jobban tűri a sarat, mint az XTR, könyebb, jobban vált és pontosabb. Az XTR és az X.0 is verseny alkatrész, tehát a fő cél itt a működés minősége! Mindent tönkre lehet tenni! A mérnökök mivel verseny alkatrészről van szó nem az atomtámadást is túlélő alkatrész teóriát tartják minden elött, hanem a tökéletes működést! Ahová rugalmas és tartós anyag kell, ami nem könnyen fárad ki, oda titánt raktak, ahová fontos volt a merevség, oda acélt, ahol meg lehetett spóronlni a súlyon, oda meg karbont, hiszen erősebb, mint a műanyag és könyebb, mint a fém. Ezért olyan az X.0, amilyen! Ha törik, akkor nagy gáz van, de aki ettől parázik, az vegyen X.9-et, ami olcsóbb és ugyan azt tudja nagyjából, mint az X.0. Az X.0 és az X.9 között van némi differencia a váltás minősége és pontossága terén és a súly terén is, szóvan nem csak a nyersanyagok miatt az X.0 a csúcsmodell, hanem a megfelelő tervezés miatt is, mert azok az anyagok álltal, amit beleraktaqk és oda ahová kell egyszerűen javítottak a váltó tulajdonságain, ami a működést illeti. Az, hogy melyik profi mivel nyomul az a szponzortól függ! Van akit az Sram szponzorál és van akit a Shimano! A profik alá gépet raknak és nem ők veszik és amit alájuk raknak azzal kell menniük!
Erre ajánlom
A rövidkanalas verziót ajálom inkább, mert az nekem jobban bejön, mint a hosszú kanalas, de bármire használható!
20 olvasó 65%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Géza avatar
Géza
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, csak kipróbáltam, varacskosdisznóként
Előny
Nem Shimano :) .Könnyű, bírja a sarat, gyors (oda-vissza),gyönyörű, stb,stb.
Hátrány
Az nincs.
Tapasztalat
Csak ezt vegyél. Most hozták az USA-ból 136,99 dollár-ért. XTR? Az is váltó. A Magyar importőr+kereskedők= VÉRSZÍVÓK. ÁR/teljesítmény: 5+5 répa(usa import esetén)
Erre ajánlom
Mindenkinek.
9 olvasó 22%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Marcus avatar
Marcus
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Atompontos,atomprofi,mindenben veri az XTR-t,ami szerintem nagy szó...A váltógörgő,szerintem kicsit hamarabb kopik,mint az XTR-é...
Hátrány
Ára!!!
Tapasztalat
CarbonLord hajtókarral,Kocmo racsnival,Connex lánal kínzom.Nagyon jól dolgozik együtt nem Sram komponensekkel is.A Kocmo racsnival is 100%-ot teljesít!
Erre ajánlom
Bárkinek,bármire,bármikor
7 olvasó 29%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Fodor István avatar
Fodor István
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Van más is neki? Pontos, mint a halál, megbízható mint egy svájci óra, trutyiban is működik akár egy orosz ZIL, számíthatsz rá, mint a BKV ellenőrre. Szóval szupi! Könnyű, és gyönyörű, a megjelenése egyedi!!! ( Abbahagyom, mert ez olyan uncsi így. )
Hátrány
Hülyéskedsz???
Tapasztalat
Volt már SRAM váltóm, de ez csúcs! Terhelés mellett, nyakig sárosan is szó nélkül teszi a dolgát, úgy, hogy közben a sár mellé felcsévélsz vele néhány méter füvet, giz-gazt is. Soha nem okozott csalódást, csak a pénztárnál, mikor fizettem. Két XT, vagy másfél XTR hátsó váltó ára. A saját markolataival érdemes megvenni, azok tényleg versenyre valóak és még kiadhadsz pár ezrest!
Erre ajánlom
Ha van zséd arra, hogy megszerezd, akkor mindenre.
16 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lovas Gabi avatar
Lovas Gabi
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Könnyű, szép, bármikor, bármennyit vált. Terhelés alatt sincs probléma, halál pontos. Sárban, porban, hóban egyaránt kitűnően működik. SRAM 5.0 sorral, PC-38 lánccal és TRUVATIV hajtóművel használom. Bivalyerős rúgó és szép kivitel jellemzi.
Hátrány
Ár... Bár én 49.000,-Ft-ért hozattam.
Tapasztalat
Neklem a 7.0 is bejött, de érezhető különbség van a két váltó között, főleg dagonyás részeken.
Erre ajánlom
Szinte mindenkinek bármire,(aki igazán jót akar) ha biztosan akar váltani.
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-14 (14 vélemény)
Rendezés
 
fokozatszám:
  • 9 (X0-9s)
  • 10 (X0-10s)
  • 10 (X0 Type 2 10s)

 
váltókanál hossz:
  • rövid, közepes, hosszú (X0-9s)
  • hosszú (X0-10s, X0 TYPE 2-10s)

 
kompatibilitás:

Sram ESP váltókarok


 
legnagyobb lánckerék:

36 fog


 
váltótest:
  • X0-9s: Grilon kompozit ház, magnézium csuklók, edzett csapok, alumínium rögzítőcsavar, kovácsolt alu tömítőgyűrű, I-Glide tömítések, titánium feszítőrugó, változtatható rugóerő
  • X0-10s: karbonszálas kompozíció , kovácsolt alumínium mechanika, karbon váltókanál, titánium rugó, rozsdamentes csavarok

 
váltókanál:

Hidegen kovácsolt alumínium váltókanál belül, karbon váltókanál kívül


 
váltógörgő:
  • X0-9s: Zárt ipari csapágyas 11 fogas váltógörgő
  • X0-10s, X0 Type 2: Zárt csapágyas váltógörgő

 
színválaszték:
  • ezüst
  • fekete
  • piros

tömeg:
  • X0-9s: 203 g
  • X0-10s: 190 g

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X0 termékkel kapcsolatban: