Sprint Coguar mtb

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.09.)
  • Listaár: 47.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

Milkha avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Szép, feltűnő

-Fékváltó karok kényelmesek, jól működnek (Shimano Tourney)

-Váltása gyors, pontos (Shimano Tourney)

-Fék megbízható

-Hajtása könnyű

-Gumiköpeny jól tapad terepen, aszfalton

-Gyors

Hátrány

-A fék nedvesen néha nyikorog

-A fékpofa fekete nyomot hagy a felnin

-Hiányzik a teleszkóp

-Letámasztót tartó csavar mindig meglazul

Erre ajánlom

Városi, néha terep kerékpározásra. Mindennapi használatra.

Ennyiért vettem
50.000
Csatolt képek
Sprint Coguar  2014 mtb
Sprint Coguar  2014 mtb
Szerinted hasznos?

bohoc avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Könnyű (ha jól tudom, könnyített acél váza van)
  • Szép (nekem tetszik)
  • Shimano Tourney fékváltó karjai megfelelően működnek, pedig páran lehúzzák
  • Fürge,  jól kanyarodik a Sprint Coguar, oda megy, ahová kérem
  • Közel 100 kilóm meg sem kottyan neki
  • Váltása pontos, gyors, nem csörgős
  • Másfél év után is megbízható
Hátrány
  • Mintha nagyon kopna a gyári féke és nem is túl erős
  • A felnikben, 3 hónap után nyolcas lett, igaz nem vészesek
  • Az ülés festése kopik, de végülis ez nem gond, ami nagyobb gond, hogy baromi kemény
  • 19"-ig van a váz méret (ha jól tudom) és elképzelhető, hogy kicsi a 177 centimhez
  • Markolata borzasztó
  • Fogaskoszorú, nem igazán tempós városi haladásra való
Tapasztalat

A képen látható bringa nem megfelelő, nem ezt kértem :) A saját képem a jó! Erről írtam.

Dolgozni járok vele, napi 12-14km-t tekrek kizárólag városban, aszfalton (nem is értem miért ilyet vettem... ja tudom... "olcsó" és nem akartam azt a rengeteg extrát) Ha nincs nyírva, akkor teszi a dolgát megfelelően a Sprint Coguar. 50 ezerért vettem, úgy, hogy a műanyag pedálokat cseréltettem, fémekre, amik még meg sem koptak. Egy másik kerékpár eladó szerint hozzám kicsi a váz (177cm > 19" váz), nem tudom lehet, ki kéne próbálnom egy nagyobbat.

Váltórendszere Shimano Tourney mindenhol és együtt nagyon jól dolgoznak, semmi zörej, vagy akadás, panaszom nincs, egyedül döngölt földúton nagyobb tempónál már megszűnik a láncfeszítés, de nem izgat mert 99,99%-ban aszfalton nyomom. A gyári fék nem jó, nagyon kopik (már 3-szor állítottam után) és erőtlen, ettől függetlenűl a 97 kilómat megfogja, ha kell. A gumik (KENDA) hagyományos terep gumik, aszfaltra nem igazán valók, de jól működnek szárazon és vizesen is. 53-56 psi-nél puhák, de haladósak, 60-nál már pattogós, de bírja/birom.

Nem világos számomra, hogy 3 hónap használat után mindkét felnibe majdnem, hogy egyszerre hogyan került nyolcas (igaz csekély mértékű). Nem vagyok ugratós és padkázós fajta, lehetőség szerint kerülök minden felütésre hajlamos kátyút, éppen ezért furcsa a dolog.

Amiket eddig vettem rá: műanyag sárvédő és szivacs markolat az OBI-ból.

Amit szeretnék rá: kényelmesebb ülés, egy másik markolat, de nem a százforintos kategóriából, valami utcai gumik, első körben ezek a legfontosabbak, később esetleg első teleszkóp, de nem szükséges, jól megvagyok a merevvel, illetve km óra.

 

Plusz véleményezés, kb. 1 év után.

Ha le van mosva, még mindíg úgy néz ki, mint a képen! Kb. másfél havonta kell állítanom a fékeken (még a gyári van benne), illetve kb. 3 havonta a váltókon. Néha meg is takarítom és le is fújom a láncot, amit nagyon meghálál :)

Ezeket az alap dolgokat leszámtíva, pont olyan, mint új korában, szóval számomra ár/érték arányban nagyon is, hogy megfelelő!

Ami nyolcasok voltak benne, (amit fentebb is írtam) azon kívül még nem lett benne másik. Mondta is az eladó, hogy az első hónapokban ez megszokott dolog, megcsinálják és sose többet nyolcas. Ja a letámyasztója 1 év után eltört, (azon a ponton, ahol megállna és megakadna) mert az trágya anyagból van. Ezt leszámítva tényleg semmi baja nincs, sehol az ég világon. Igaz figyelek arra, hogy ne nagyon terheljem a csapágyakat/tengelyeket, nem állok ki a nyeregből, nem recsegtetem a váltót. semmi kemény agresszív tekerés. A gumik teljesen frankók, semmi defekt, stb. Másfél év alatt a gyári fékek még nem koptak el, és bármikor meg lehet állni velük.

Erre ajánlom

"A"-ból "B"-be eljutáshoz, de nem árkon bokron, hanem normál úton.

Ennyiért vettem
50000
Csatolt képek
Sprint Coguar  2011 mtb
21 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

CashGetLow avatar
69 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Alapvetően egy belépő szintű kerékpárról van szó, ezért nem is kell tőle sokat várni. A hasonló felszereltségű kerékpároknél valamelyest olcsóbban hozzá lehet jutni, bár sok kompromisszummal jár a kerékpár. 

Kinézetre szerintem rendben van, ebben a színösszeállításban egy visszafogottabb kerékpár benyomását kelti, azonban néhány szín és matricakombináció egészen tetszetős, drágább kerékpár hatását keltheti. 

A legtöbb alkatrésze ahogy említettem nagyon fapados. A hajtás is egyszerű alkatrészekből áll, Shimano Tourney váltó, Revolshift váltókar, menetes hátsó fogaskoszorúval, sima acél Prowheel hajtókar. A lánc ha jól emlékszem szimpla 6 sebességes KMC. Hétköznapi használatra tökéletes, száraz időben a váltó is rendben teszi a dolgát, de csodákat nem szabad tőlük várni. Az első váltókar nem pozícionált, így legalább oda lehet állítani a terelőt ahova akarom.  A "kiegészítő" alkatrészek is ugyan azt a szintet hozzák. Sima nyeregcső külön fém nyeregbilinccsel, egyszerű hajlított kormány stb. A nyereg sportosnak néz ki, jó vékony, de tartósságáról inkább ne beszéljünk. Eleinte kőkemény, majd az egész bepuhul, olyan lesz, mint ha a szivacs szétmálna, majd ahol lehet szétszakad. 

Ami a kerekeket illeti. Valameilyen saját márkás duplafalú felnivel vannak fűzve a kerekek, melyek tartóssága elég gyér. Pár hét után már centrírozni kellett, pedig tényleg nincs nagy igénybevételnek kitéve. A gyári agyak nagyon gyengék, a hátsó agyban az eredeti tengely nagyon rövid idő alatt eltört, a csésze pedig pár hónap alatt kikopott (lehet elfeledkeztek a kenésről), a küllők pedig sorra pattannak el. 

A kerékpárhoz eredetileg volt valami 26"-os "teleszkóp", ezt inkább egy sima noname merev villára cseréltettük biztos ami biztos. A kormányszár hagyományosnak mondható 1" menetes, itt sem túlozták el a tervezők az egyes alkatrészeket. 

A fékek alapjában véve elmennek, bár sokat nem kell tőlük várni. A fékkarok noname fémkaros műanyagházasok, teszik is a dolgukat, csak könnyedén törnek. 

A végén pedig már csak a váz maradt hátra. Ez kicsit meglepettt, ugyanis valami féle könnyített acélváz lehet, mivel elég érdekes formája van és egyáltalán nem tűnik nehéznek az én régi Hauser Wildcat kerékpárom váza mellett. Sokkal vékonyabbnak érződik, és az így vesztett merevséget próbálták a formával kompenzálni véleményem szerint.

Hátrány

Kimondottan hátrányát nem lehet említeni. Ennyi pénzért az ember nem várhat csodákat, bár meglepő, hogy néhány dolog még a kategóriát tekintve is mennyire silány. A tesco féle kerékpárnál ténylegesen jobb, azonban megéri pár ezret még hozzátenni és ősszel akciósan venni egy jobb fajta mezei kerékpárt. 

Erre ajánlom

munkába és városban szaladgálás

Ennyiért vettem
36 000 Ft
Csatolt képek
Sprint Coguar  2009 mtb
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Acél


 
színválaszték:

Ezüst - fekete


villa (teló):

Zoom


Meghajtás

hajtókar:

Amar


fogaskoszorú:
Shimano Tourney
középrész:

Thun


első váltó:
Shimano Tourney
hátsó váltó:
Shimano Tourney
 
fokozatok száma:

3×7


pedál:

Plasztik


Kerék

felni:

Duplafalú, Alumínium


külső gumi:

Kenda


Irányítás

kormány:

Acél


kormányszár:

Acél


Fék

 
féktest:

Alu "V"


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sprint Coguar termékkel kapcsolatban: