A vázat vettem meg építés céljából. Rengeteg infót gyűjtöttem erről a vázról és a tervezést tekinte az apróbb finom megoldásokon át nagyon különleges és egyedi ez a Wheeler váz. 1025 gramm carbon, és élőben a piros festés egyszerűen káprázatos. Rengeteg bringát néztem már és találtam nagyon szépet de egyik sem volt ennyire nagy "szerelem". A gyári versenyzők álltal használt vázzal teljesen megegyezik.
Eredetileg SLX cuccokkal szerelték ezt a Wheeler mtb-t, ami kissé furcsának és bizalmatlannak tűnik egyesek számára de ahogy a tesztbike cikkéből is kiedrül, itt csak a váz a lényeg. Én csak azt szereztem be amit kombináltam a már meglévő xt hajtóművel és váltókkal, így inkább az építés mellett döntöttem.
Igen fáradtságos és pénztárcát nem kímélő történet volt megépíteni. az Eagle-t
A következő alkatrészekből áll:
- Reba SL
- Avid Elixir 5 fékek
- XT hajtómű és váltók, váltókar LX
- Syncross kormánycsapágy,kormányszár,nyeregszár (FL és FR V2)
- Race Face Carbon kormány ami sajnos eltört , ezért cseréltem Ritchey WCS Flat kormányra
- Smart sam gumik, (80 %ban városban megyek, így emellett döntöttem)
- Sun Iq. 23 felnik, amik eredetileg fehér színűek voltak, de prószórással pirosra festettem az összhatás miatt. Mindneki szubjektív eldöntheti mi tetszik, szerintem káprázatos az összhatás.Piros színben nem tudtam volna csak 50-100 ezres nagyságrendben felniket venni, de ez már sok(K) lett volna. Pórszórással ráégették a kiválasztott színmintát, gyakorlatilag a gyárival megegyező esztétikai minőséget biztosít.
- Ritchey pro biomax nyereg : meglepő, de kényelmesebb mint gondoltam. Hosszú távon még nem hazsnáltam, ez még várat magára.
Összegezve:
Az eredti szereltséghez képest bizonyára nyertem vagy 1-2 kiló minuszt. Pontosan nem tudom mennyi lehetett de sikerült megmérni 9100 grammot nyom az Eagle. A teleszkóp pl a Torához képest fél kilóval könnyebb és az új alkatrészeknél is igyekeztem "jobbat" és könnyebbeket nézni.Próbáltam laikusként ugyan de sokat utánaolvasva tájékozódni, hogy ár/érték arányban és persze a váz komolyságát szem előtt tartva milyen alkatrészek lennének a legmeflelőbbek. A szín számomra fontos szempont volt. Gondolok itt arra hogy a piros (ahogy látható is) alapvető, némi fekete és kiegészítő színnek a fehér. Fehér pl a bowdenvezeték, a nyereg, a markolat bilincs, az agyak, a fék. Alaposan átgondolt válogatás eredménye a bringa.
Érdekesség, hogy ahogy a cikkben is kiderül ( a sas leszállt - tesztbike) , valóban nagyon merev a váz és iszonyatosan lehet vele menni. Leírni mindent lehet de jó érzés volt hogy ez visszaköszönt. A látvány pedig önnmagáért beszél. Még azok is megnézik akiktől alapvetően távol áll a kerékpározás. Kb mintha autóba egy Ford AC Cobra 1967 es robogna el mellettünk. Aki ért hozzá, az tudja miről beszélek:)
Azt hiszem sok nem fog velem szembetekerni. Az én kis piros démonom egyedi és utánozhatatlan:)
A fehér küllőkön még hezitálok..:)
verseny,túra,kocabringa, amire csak szeretnéd