X-Fact 1.0 mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.08.)
  • Listaár: 56.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

Niro avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Kézre álló váltókar
  • Egy igazi túlélő
  • A teleszkópja teszi a dolgát, csak 50 mm a rugóútja, de csak akkor koppan ha 30-al telibetalálsz egy nagyobb kátyút/gödröt.
  • Megbízható
Hátrány
  • A fék több mint 300 Km megtétele után állt be, addig szinte pár hetente állítgatni kellett, még túrázás közben is, érdekes módon a női változatán csak tél után kellett kicsit állítani
  • A hajtókar csavarját nálam elnyalta, épp kirándulni mentünk volna mikor pár száz méter után hirtelen elkezdett kotyogni, aztán majdnem leesett, szóval elég hirtelen jött ki a baja és még 1 Km-t sem bírt volna ki leesésig. Egy hasonlóra lett csak cserélve hirtelenjében az eredeti csavar, amit szintén kikezdett, utána lett véve egy igazi hozzá (90 Ft volt:)) az már jó volt, de le lett cserélve az is - biztos ami biztos alapon - egy pár miliméterrel hosszabbra, mert az meg lazulni kezdett. Szóval 300 Km után ezt mindenképp érdemes ellenőrízni, addigra kiderül elkezdte-e elnyalni a végén a menetet, vagy sem
  • A női változatnál az italtartó helye lenn, elöl van, használhatatlan. Hervisben van olyan italtartó (Deacathlonban is van csak más megoldású (rondább) és drágább), amit oda raksz ahova akarsz, az lett rá szerelve.
Tapasztalat

2012.05.08-án vásároltuk a párommal őket, férfi és női változatban, azóta több mint 3000 kilométert mentünk velük, ennek nagy részét a Vértes túraútvonalain tettünk meg.

Tapasztalatok:

A felnibe 8-ast rakni bizony nem is olyan könnyű, az első kerékkel sikeresen átgázoltam egy lejtő után megbúvó igencsak méretes sziklaszegélyen, akkorát koppant azt hittem a bicajnak annyi, erre csak egy akkora nyolcas lett benne, hogy igencsak erősen kellett nézni, hogy észrevehető legyen. A hátsón ment könnyebben is, igaz az is akkorát szólt azt hittem a hátsó váltót vágtam oda neki oldalról a sziklának és azt zúztam ripityára, de mivel nem, megnyugodtam, és bele telt jó pár kilométerbe mire észrevettem hogy jojózik a hátsó fék, vajon miért?:) De még azt is ki lehetett belőle szedni, pedig épp csak el tudott még forogni a vázban:) Szóval ahhoz képest, hogy szimplafalú, igencsak jól bírja. Utána lassacskán lett benne még egy nyolcas, de az is kijött. Szóval a hátsó felni a kerékpár leggyengébb eleme, de szerencsére kibírja a zúzást, egy ideig... 2013.03.29.-én lecseréltem a teljes hátsó kereket, erre:

Grand Rock RMX 3019 duplafalú felni (3490 Ft); Joytech alumínium kerékagy (990 Ft); acél küllő (65 Ft/db*36=2340 Ft)

Megérte.

A kormány lehetne hosszabb, mert szarvat így nem lehet rá rakni, igaz 183 cm vagyok, lehet amiatt érzem rövidnek kicsit.

Egyébként az erdei lejtőkön jól teljesít, 45 Km/h azért nekem sok vele, azért akkor már igencsak megdobja egy nagyobb faág, szóval én 35-nél többel nem megyek már vele lefelé, akkor még megvan a biztonságérzetem:)

Én 183 cm vagyok, max. 90 kg voltam régen, de már csak 76,5:), 21 colos az enyém váza, megfelelő. Párom 178 cm (58 kg), neki 19 colos a váza, ezt a típust nagyobb női vázzal nem lehet kapni, de neki ez pont jó méret.

Az űlése komfortos, azért vettünk bicós nadrágot, azzal tökéletes lett.

A keréknyomást elől 3-3,1, hátul 3,4-3,5 BAR-on szoktuk használni, eddig kb. összesen 25 defektet szedtünk össze, többségében akácfa tüske miatt volt.

Erre ajánlom

Ez egy igazi túlélő bringa, 40 000 forintért olyan bicajt kapsz ami szinte mindenre kapható. Sok százezer forintos bicajoknál írják hogy ez-az rajta csak ennyit-meg annyit bír, a légy rászáll az is megárt neki..., de ennél nincs ilyen (én nem kíméltem, ua. vártam el tőle mint egy 200 ezer forintos géptől:D), túrázásra ennél olcsóbb gép nem is létezik (emelkedőn is jól felmegy), városban is megfelelő, mert aszfalton is jól megy. Hervisben 56-ért árulják, de mindig van valamilyen akció rá (ha nincs ne is vedd meg, mert úgy is lesz rá pár hét múlva) és kb. 40-ért tiéd lehet. Szóval egy Tesco gazdaságos kerékpár áráért egy igazi belevaló, hálás, szerethető bringát vehetsz!

A Tesco is nagyban nyomja a bicókat 33-40 ezerért, 33 000 forintért kapsz a Hervisben X-Fact Actiont sokkal jobb felszereltséggel, a 40 000 forintos Tescós össztelós meg vicc, ahogy az ilyen hipermarketek teljes kínálata! Ne dőlj be nekik! Azért válassz legalább teleszkópost, mert sokkal jobb (ég és föld, még ennél a belépő szintnél is)!

Kezdésnek nagyon jó, de azért már rájöttünk miért jobb a Merida:) Bár belépő szintnél (100 alatt) Hervisben vannak a legjobb gépek.

Ennyiért vettem
40000
Csatolt képek
X-Fact 1.0  2012 mtb
Férfi és női változatban
106 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Acél


 
színválaszték:

Piros - ezüst


villa (teló):

Zoom HT955


Meghajtás

hajtókar:
Prowheel Acél
fogaskoszorú:

7 sebességes


első váltó:
Shimano Tourney
hátsó váltó:
Shimano Tourney,

RD-TZ31


 
fokozatok száma:

3x7


Kerék

felni:

Szimplafalú, Alumínium


Irányítás

kormány:

Acél


kormányszár:

Acél


nyereg:

Selle Monte Grappa


nyeregcső:

Acél


Fék

 
féktest:

Logan 935 AE Alu "V"


fékkar:

Logan 326AE


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Prizma

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű X-Fact 1.0 termékkel kapcsolatban: