Prowheel Acél hajtókar

12 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 3.000 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



1-12 (12 vélemény)
Rendezés

Nordsmetal avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Merev a hajtás, nem tapasztalok olalirányú elhajlást
- 4 hónap alatt nem látszik még kopás, a tartósság később derül ki, ha kibír másfél-két évet akkor számomra megérte az árát.

- A váltásnál nem tapasztaltam problémát, pontos

- A festése szépen bírja és esztétikus, illik a trekking kerékpáromra.

Hátrány

- Nagyon nagyon nagyon nehéz, az előző alu hajtás sokkal könnyebb volt, igaz azon a tányérok is kissebbek voltak, ez acél és most érzem hogy amikor emelem a bicajt a hátulja sokkal nehezebb, viszont a nagyobb tányérok miatt meg gyorsabban tudok haladni..

Tapasztalat

4 hónapja van a Schwinn Csepel Elite aluvázas bicajomon ez a hajtás, annyival jobb a gyári shimanónál ami rajta volt hogy merevebb, van rajta láncvédő, és nagyobb, gyorsabban lehet vele haladni, eddigi használatánál nem tapasztaltam semmi problémát, tartósnak tűnik, viszont nagyon nehéz, a kerékpár hátulja sokkal súlyosabb lett.

Erre ajánlom

Túrákra, városi közlekedésre

Ennyiért vettem
4000
Csatolt képek
Prowheel Acél hajtókar
600km-es túrán ezzel a hajtással mentem
Szerinted hasznos?

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Egyszerű,szép, letisztult forma.
  • Erős acél karok és tányérok.
  • 48-38-28-as verzióval haladósabban lehet menni.
  • Menetei tartósak, 4 szög tengelyes.
  • Ár/érték aránya egészen jó.
  • Jó vastag acél fogai vannak így lassan kopnak.
  • Átlagosan 8-10 ezer km-t el tud futni ha nem egy lánccal használjuk.
Hátrány
  • Nem teljesen egyenesek a lánctányérok, annyira végső soron nem zavaróak.
  • Mivel acél, így ha sérül valahol a festés akkor felüti fejét a rozsda.
  • Anyagából adódóan súlya nehéz és nem bonthatóak a lánctányérok.

 

Tapasztalat

Egyszerű,olcsón beszerezhető hajtókar. Kiváló városi lóti-futizásra,kisebb nagyobb túrázásokra de ennyi. Ha 2000 kiló méterenként cserélsz rajta láncot akkor meghálálja. Monoblokk/középcsapágyak közül érdemes a 122,5-es tengelytávút választani. Azzal megfelelően távon vannak a tányérok a láncvillától és nem veszélyeztetik a beleérésben.

 

Erre ajánlom

Városi használat,túra

Csatolt képek
Prowheel Acél  2008 hajtókar
Prowheel Acél  2008 hajtókar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sgtGiggsy avatar
24 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Olcsó
  • Kellőképp merev minden irányban
  • A borítása műanyag, így lekopó festéktől nem kell tartani
  • Az árkategóriájától meglepő módon van rajta váltást elősegítő szem
Hátrány
  • Nehéz
  • Csúnyácska
  • A lánctányér-védő elég gyenge minőségű műanyagnak tűnik
  • A tányérok szegeccsel vannak rögzítve
Tapasztalat

A biciklim alap, szintén acél hajtókarját cseréltem a Prowheelre. Neco monoblokkal használom, és eddig csak pozitív tapasztalataim vannak vele. Csodát persze nem kell tőle várni, de a maga árkategóriájában nagyszerű. Súlyra nehéz, de mivel tömör acél, ez nem meglepő, ez a merevség ára. A Tourney átdobóval egész jó barátságot ápolnak, a váltást segítő szemeknek köszönhetően a felváltások is viszonylag kényelmesek, habár tökéletesen simának azért nem mondanám. Ehhez talán az is hozzátartozhat, hogy hatsebességes noname lánccal használom, így a lánc cseréjét követően majd lehet, hogy módosítanom kell (remélhetőleg pozitív irányba) ezen véleményemet. Külsőre nem a legszebb, egyszerű fényes műanyag réteggel van bevonva, ami árának megfelelően olcsó hatást kölcsönöz neki, és meg sem próbálták feldobni a hatást egy szépen elhelyezett Prowheel felirattal. Persze így legalább nem kell attól tartani, hogy mikor kopik le a logó. A tányérokat nem lehet szétszedni, ami egyértelműen az árkategória sajátossága. A lánctányér-védő a tányér védelmére totál alkalmatlan, mivel gyenge minőségű műanyag, az egyedüli cél, amit hibátlanul képes ellátni, hogy a lábszárunkat óvja a zsíros/olajos lánctól. Szerencsére ez legalább csavarral van rögzítve, így aki igényli, lecserélheti valami tartósabb darabra. Kizárólag négyszögtengelyes kivitelben kapni, de mivel nem profiknak szánt termékről van szó, ez nem tekinthető kifejezett negatívumnak.

Erre ajánlom

Városi használat, illetve könnyű terep. Ha valaki nem látványos, csak hétköznapi használatra jó hajtókart keres, akkor az acél Prowheelnél nem nagyon talál jobb ár/érték arányú terméket.

Ennyiért vettem
3000
Csatolt képek
Prowheel Acél  2013 hajtókar
Prowheel Acél  2013 hajtókar
Prowheel Acél  2013 hajtókar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

5hR3kY avatar
5 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó.
Oldalirányban merev, szinte észrevehetetlen mértékben van egy kis kitérése.
Az acél anyaghasználat miatt eléggé tartós.
Kapja rendesen az ívet a súlyom alatt, de eddig nem volt sem törés, és sem csavarodás.
Egyenlőre még semmilyen rendkívüli kopást nem fedeztem fel rajta.

Hátrány

Az acél anyaghasználat miatt súlyra nehéz.
A váltás lehetne kicsit finomabb, de ez lehet hogy a lánc miatt is van.

Tapasztalat

Az én kerékpáromon egy fekete 28-38-48-as Prowheel hajtómű van. Minimális festékkopást a koronán kívül nem nem fedeztem fel rajta, de még nincs 200km-sem benne. Az acél anyaghasználat miatt szerintem tartósak lesznek a tányérok. Városban a legnagyobb lánctányért szoktam szinte mindig használni menet közben. A középsőt csak elindulásnál használom hogy megkönnyítsem. Mivel trekking biciklin van, terepen nem igazán használtam még, illetve az legkisebb tányér sem volt még szinte használva. Van rajta műanyag védő, ami nálam nem zavaró tényező, stabil rögzítésűnek tűnik.

Erre ajánlom

Városi bringázásra és túrázásra, enyhe terepre tökéletes. Komolyabb terepre/versenycélokra már a súlya miatt szerintem nem igazán alkalmas.

Ennyiért vettem
A kerékpárhoz volt
Csatolt képek
Prowheel Acél  2013 hajtókar
Oldalról
Prowheel Acél  2013 hajtókar
Felülről
Prowheel Acél  2013 hajtókar
Hátulról/felülről
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

maxwebber avatar
47 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • Oldalirányban eléggé merev a Prowheel Acél hajtókar
  • hogy a külső és a belső lánctányér menyire tartós azt nem tudom mert csak azután kezdtem el használni miután leszedtem őket, de a középső lánctányérnak (amíg nekinem száltam egy fának) addig semmi baja nem volt
  • mivel váltót nem használtam nem tudom milyen vele a váltás
  • a cipő nem koptatja a festéket 
Hátrány
  • a bal hajtókar nekem egy hónap alatt elkezdett kotyogni
  • a négyszögtengelyes megoldás nem valami tartós
  • egy kicsit nehéz ez a Prowheel hajtókar
Tapasztalat
  • neki száltam egy fának a lánctányérral és teljesen a vázig behajlott de ez szerintem egy másfajta hajtással is megtörténhetett volna
Erre ajánlom

xc-re

Csatolt képek
Prowheel Acél hajtókar
csak a középső tányér lett meghagyva
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nemfoglalt avatar
72 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó, elég merev, tartós darab, de ha már acél, akkor legyen is az.

1000+ km után kopás még nem látszik rajta szerintem még pár ezer km-ig nem lesz vele probléma..

Hátrány

Nehéz, a váltást nem könnyíti meg.

Tapasztalat

Csak kipróbáltam egy hosszabb út során, de látom, ahogyan öregszik.

Igazából normál használatra megfelelő, komolyabb terepre nem vinném (nem is mertem).

Erre ajánlom

Város, aszfalt, könnyű terep, túra.

Ennyiért vettem
Gyári tartozék volt
Csatolt képek
Prowheel Acél  2011 hajtókar
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Verah avatar
29 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Szép, erős, masszív a Prowheel acél kar

a 3 lánctányérból csak 2-t használom de elég jól teljesít

Nem nyúlik a lánc, és nem kopnak a fogak

Egy esésnél nem kell félni hogy eltörik

 

Hátrány

néha a középrésznél kattogó hangot lehet hallani amikor nagyobb terhelés éri.

Nagyobb tekerés után a fehér cipő szürke lesz

 

Erre ajánlom

túra, enyhébb terep

Aki teheti inkább költsön egy kicsit többet márkásabbra

3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rytsye avatar
27 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • merev hajtás
  • trtós tányérok
  • váltás kicsit nehézkes
  • még nem csavarodott el,törésről nem hallottam
  • festék nem kopik
Hátrány
  • sokat még nem használtam meg én nem dh-zok vele ezért probléma nincs és szerintem így nem is lesz.
Tapasztalat

Szerintem mindennapos használatra és nem dh-ra teljesen megfelel.

Erre ajánlom

xc

Csatolt képek
Prowheel Acél  2012 hajtókar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kivételesen olcsó ez a Prowheel hajtókar. Igen erős, tartós és igénytelen. Megfelelően működik minden hozzáillő, szabványos alkatrésszel, első váltóval, lánccal stb. Minden igényt kielégítő láncvédővel szerelik (ami persze nem a láncot védi, hanem a gatyaszárat): akinek kell, örülhet a figyelmességnek, akinek nem, leszerelheti.

Hátrány

Nehezen beszerezhető, kereskedelmi forgalomban ritkán kapható ez a Prowheel hajtókar. Kisebb (42/32/22) lánctányérokkal szerelt változata 76 évenként tűnik fel, mint a Halley-üstökös. Színek tekintetében nincs nagy választék, meg kell elégednünk a feketével és a szürkével. Hajtókar csak egyféle van hozzá: 170 mm hosszú. A lánctányérok nem cserélhetők (ennyi pénzért persze nem is várhatjuk el). Ha magára hagyjuk, bánatában rozsdásodni kezd.

Tapasztalat

A Shimano Tourney kategóriát képviseli olcsóbb kivitelben. Volt alkalmam azt is kipróbálni: a Tourney hajtómű ugyan kifinomultabb, többet kínál, de nem feltétlenül járunk vele jobban, mert, példának okáért, kevésbé tartós.

A Prowheel acél hajtómű négyszögtengelyes rendszerű, 6 és 7 fokozatú láncokkal, fogaskoszorúkkal stb. működik együtt. A legtöbb olcsó túragépet ilyen hajtóművel hozzák forgalomba, sőt az olcsó, cross-trekking jellegű terepjárók jó részét is. Felnőtt-, illetve férfikerékpárra rendesen a nagyobb, 48/38/28 fogú lánctányérokkal egybeépített túrahajtóművet szerelik. A kisebb lánctányérokkal (42/32/22) szerelt változat olyan ritka, mint az arannyal telt szőrtarisznya. Leginkább női- és gyermekkerékpárokon találkozunk vele, alkatrészként nemigen lehet hozzájutni.

Annak ellenére, hogy a belépő szintet képviseli, nagyon kedvező tulajdonságokkal rendelkezik. Ha kifogástalanul rögzítjük a tengelyen, az előírt nyomatékkal húzzuk meg a rögzítőcsavart, nemigen lesz vele bajunk, mint ahogyan nekem sem volt eddig. Rendkívül erős, rendeltetésszerű használat esetén nem reped, nem törik, nem csavarodik. A gép eldőlését, a kisebb eséseket is jó eséllyel vészeli át. A lánctányérok nem adnak hangot hajtás közben, szó sincs nyekergésről vagy egyéb gyanús zörejekről. Oldalirányú kitérése hajtás közben jelentéktelen, a nagy tányéré is csupán 2–4 mm. Ha jól van beállítva az első váltó, a lánc nem érhet a terelőlemezekhez.

Festése tartós, kivéve persze a koronát, a fogakat. A többi részt megvédi a láncvédő, illetve a hajtókart a műanyag borítás. A műanyag természetszerűen karcolódik: idővel fényét veszti, egyébként azonban nemigen lehet ártani neki.

A nagyobb lánctányérokkal szerelt túrahajtóműnek csupán annyit tudok gyengeségként felróni, hogy mászáshoz (14-16-18-20-22-24-28 beosztású fogaskoszorúval) nem biztosít igazán jó áttételi arányt. Aki elégedetlen, mint jómagam is, szereljen fel Shimano Megarange fogaskoszorút: az így elérhető 28/34 arányú áttétellel már komolyabb emelkedők is leküzdhetők.

A váltás elfogadhatóan működik, gyakorlatilag bármilyen 6/7 sebességes lánccal. (Jelenleg 8 sebességes láncot használok, és ezzel sincsen semmi gond.) A középsőről a legnagyobb lánctányérra nehezebb a láncot feltenni, de ez az első váltó (Shimano Tourney) működésének elkerülhetetlen velejárója. A terelőlemezeknek (ki tudja, miért) ebben az esetben a szokásosnál hosszabb utat kell megtennie, és ennek megfelelően a váltókart is tovább kell működtetni.

Tartósságára, kopásállóságára nemigen lehet panaszom. A gyakrabban használt legnagyobb lánctányéron a fogak 4000 km után is jó állapotban vannak. Elhajlás, repedés, törés sehol sem mutatkozik, és a kopás is csekély mértékű. A lánctányérok koronája, illetve a fogak, különösen télidőben, hajlamosak a rozsdásodásra. Aki hosszabb időre leteszi a bringát, védekeznie kell a korrózió ellen.

A homokkal, porral, vízzel és sárral elboldogul, legfeljebb egyik sem tesz jót neki, és persze a váltásnak sem. Karbantartása jószerével csak rendszeres tisztogatásból áll. A por, homok és olajsár eltávolítását szárazon, pl. kefével kell megoldani.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-07-25, 17:43)

Korábban a Prowheel acél hajtómű nagy tányérjának oldalirányú kitérését 2–4 milliméternek mértem. Ez azonban hibával terhelt adat: benne foglaltatik a váz elhajlásának mértéke is. Terheléstől függően a legnagyobb lánctányér oldalirányú kitérése csupán 0,50–0,75 mm (az első váltó láncterelő lemezeihez viszonyítva).

Szerkesztés vége

Erre ajánlom

A nagyobb lánctányérokkal szerelt változat túrához való, a frissebb haladáshoz biztosít megfelelő áttételi arányokat, ezért nem szerencsés más célra használni. Túrakerékpárokhoz, városi bringákhoz, illetve mindenes (cross-trekking jellegű) terepjárókhoz ajánlom. A kisebb lánctányérokkal szerelt változat mászáshoz előnyösebb, ezért inkább a terepjárókhoz illik.

Ennyiért vettem
A bringa tartozéka
Csatolt képek
Prowheel Acél  2010 hajtókar
Hajtómű
Prowheel Acél  2010 hajtókar
a javából
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

barto avatar
46 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • Merev, oldalirányban is, közepes igénybevétel mellett.
  • A váltás rendben van, KMC Z51 lánccal használom
  • Nem törött eddig el. Elég egyszerű,olcsó.
  • Cipő nem koptatja
Hátrány

Nem nagyon volt eddig. Nem tapasztaltam eddig, hogy nehéz ahogy máshol írják. Mondjuk mérsékelt könnyű terepen túrázásra használom.

Erre ajánlom

enyhe terep

Ennyiért vettem
bicón volt
Csatolt képek
Prowheel Acél  2010 hajtókar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bicofb avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Elég stabil, oldalirányú mozgást nem érzékeltem vele. Igényes tervezés.

A festék kopását még nem vettem észre, bár csak 1 hónapja van meg.

 

Hátrány

A bal oldali kar picit katogni-kotyogni szokot. Lehet, hogy csak állítani kell rajta.

Egyszer sikerült a váltóhoz beszorítanom vele a láncot - de ez az én hibám volt, rosszul ítéltem meg a terepet.

Ennyiért vettem
kerékpárhoz volt
Csatolt képek
Prowheel Acél  2010 hajtókar
hajtókar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dani94 avatar
83 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Elég merev,oldalirányban is.

-Tányérjai elég tartósak,1 év használat után nem sokat koptak.

-Váltani sajnos nem tudok rajta,mert én marha túl hosszú tengelyű középcsapágyat rendeltem bele,és nem lehet hozzáállítani a váltót...de szerintem biztos jó vele váltani :)

-Eltörni biztos nem fog van benne anyag bőven...

-A cipő nem szedi le a festést,mert a külsején műanyag borítás van,és maga a műayag színes...max évek múlva kiszívja a nap a színét,és megfakul.

Hátrány

-Mivel acélból van,dögnehéz.Szerintem a 2 kar együtt több mint 2 kg.De az tuti hogy nem is fog eltörni,deformálódni.

-Rockringje elég silány.Gyenge,vékony műanyagból van,csodálom hogy még nem tört le.

Tapasztalat

Nagyon olcsó,és végülis a nagy hátránya a súlya...De ha nem vagy grammhuszár,akkor semmi gáz.Valamint jó nagyok a tányérjai,a legnagyobb 48 fogas,szóval ha ilyen nagytányérosra lenne szükséged,ez tuti megéri.

Erre ajánlom

Négyszögtengelyes középrészhez.Városba,Trekkingre...

Ennyiért vettem
2550 Ft
Csatolt képek
Prowheel Acél  2010 hajtókar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-12 (12 vélemény)
Rendezés
 
fogszám:

28/38/48


 
hajtókar hossz:

170


 
tengelytípus:

Négyszögtengely


 
hajtókar anyaga:

Acél


 
külső lánctányér anyaga:

Acél


 
középső lánckerék anyaga:

Acél


 
belső lánctányér anyaga:

Acél


 
hátsó fokozatok:

6/7


 
további információk:
  • Műanyag borítás
  • Lecsavarozható láncvédő

 
színválaszték:

Szürke


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Prowheel Acél termékkel kapcsolatban: