Előnye?
- jól néz ki, a legdivatosabb három színnel kombinál
- tartós
- a rezgéseket rövid távon jól csillapítja
- nem drága
- nem kopik sem a sín, sem a nyereg
- nehéz
- hosszabb távon betétes nadrággal is kényelmetlen (szerintem ettől többet már nem is kellene írnom)
- nekem a combjaim belső távolságának túl széles az előre nyúló része a nyeregnek - ergo: dörzsöl
Egyrészt azért vettem meg, mert a színe harmonizált a megépített bringámmal, másrészt pedig hasonlított a melóbatekerős (5000 km/év) csótányomon lévő Selle Italia X1-es nyereghez és hát gondoltam.......de nem. A geometria hiába hasonlít, hiába nehezebb, hiába párnázottabb, egyszerűen nem nyújtja azt, amit én szeretnék. Betétes nadrágban is nyom és töri a valagam már 40-50 kilométer felett, ami a fentebb említett nyeregnél 130 kilométer után sem jelentkezik. Nekem széles is egy kicsit, lehet hogy nem elég nagy a távolság a combjaim között, vagy nem tudom.
Szóval, összegezve: rövid távokra, simán jó a nyereg, relatíve olcsó és jól néz ki. Azonban nehéz, hosszú távon nyom és dörzsöl. Engem legalábbis. Én nem ajánlanám igazából senkinek. Tőlem ezért kapott két répát. Nyilván egy nyereg kényelmi megítélése erősen szubjektív, az én fizikai paramétereimmel (189/86), ilyen belső combtávolsággal sajnos ilyen vélemény született.
Olcsó, belépőszintű országúti bringára, talán. De én még arra se.