Selle Italia Max Flite Gel Flow nyereg

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.05.)
  • Listaár: 33.000 Ft

HASONLÓ nyereg TERMÉKEK




Zozkó avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Legnagyobb előnye a nyeregnek a kinézete, látszik rajta, hogy nagy gonddal tervezték, nagyon vagány, minőségi érzet benyomását kelti. A nyereg hátsó részének a kialakítása ugyancsak példaértékű, van benne ugyanis egy nem túl erős, de érezhető rezgéscsillapítás, pont annyi, amennyi kell. Ez rossz úton vagy terepen jól jöhet.

Hátrány

A legnagyobb hátránya a tartósság hiánya: 2 szezont használtam, kb 2500 km-t tettem bele, amikor 2014.október 12-én azzal szembesültem, hogy az egyik nyeregsín egész egyszerűen eltört. 

Tapasztalat

Az angol ebay-en rendeltem meg még 2013 elején. Mindenképpen egy profi, de ugyanakkor kényelmes nyerget akartam a gépemre. A Selle Italia Max Flite Gel Flow-t a gyártó a legkényelmesebb sportnyergének titulálta a hirdetéseiben. A marketingszövegnek hittem, a nyereg külseje, tudása (rezgéscsillapító funkciója) pedig kifejezetten tetszett, így nem volt kérdés, hogy borsos ára ellenére megveszem. A kényelem nagyon szubjektív dolog, előtte Smp Extra nyerget használtam és nem voltam vele megelégedve. Ezért gondoltam, hogy cserélem azt a nyerget a Max Flite Gel Flow-ra. Ha nagyon őszinte akarok lenni, a kényelem tekintetében ez a nyereg sem győzött meg. Emlékszem, hogy a késő ősztől tartó szokásos 4-5 hónapos kihagyás után 2013 tavaszán nagy várakozásokkal ültem az új szerzeményemre. Az első túrán tekertem 45-50 km-t és nem volt őszinte a mosolyom, amikor az új nyereg kényelméről kérdeztek. Bicós nadrágban tekerek, de így is masszívan éreztem a hátsómat, amikor a túra végén leszálltam róla. Ugyanaz volt a helyzet mint az SMP Extra-val: egész egyszerűen az ember fenekének kell 3-4 túra, hogy hozzászokjon ismét egy hosszabb leállás után a nyereghez. Aztán amikor betörik a fenék, akkor már kényelmes a nyereg, főleg a betétes nadrágban. Az első 20-30 km a legnagyobb kényelemben telik, utána már érezni, hogy valamin ülök, de 80-90 km után sincs másnapi fenékfájás. De ezt az SMP Extra is hozta, néhány túra után már nem fájt az ember hátsója. Amiben a Max Flite mégis jobb, az rezgéscsillapítása, az rossz úton jól jön

Még az első szezon egyik túráján bőrig áztam, mindez terepen történt. A sáros víz felverődött a nyeregre és hazaérve láttam, hogy bizony emiatt megkopott egy kissé a nyereg borítása. Hát nem voltam boldog, hogy a pár hónapos nyergem a kopás jeleit mutatta, de azóta becsületére legyen mondva, hogy nem kopott tovább, igaz sáros vizet sem kapott.

Amit eddig írtam az alapvetően nem rossz vélemény, a fentiek alapján elégedett is lehetnék a nyereggel, főleg úgy, hogy szerintem abszolút kényelmes nyereg nem létezik, valami biztos, hogy hibádzani fog. Mégis le kellett pontoznom a terméket, mert eltört az egyik nyeregsín, nagy valószínűség szerint az egészet dobhatom a kukába. Pénzkidobás volt az átszámítva kb. 28000 Ft amit érte kifizettem. Terepen is használtam, így természetesen kapott egy párszor rázkódást, de ezt a fajta terhelést bírnia kellett volna. Valószínűleg gyári hibás cuccot sikerült kifognom vagy a grammániának, a minden alkatrész könnyebbé tételére irányuló törekvésnek az áldozata lettem. Nem tudom, hogy melyik állítás igaz, de a lényeg nem változik: egy kisebb vagyonért vásárolt nyereg az alapvető elvárásnak sem tud megfelelni. Átverve érzem magam, szerintem már garanciát sem tudok érvényesíteni, mivel már több mint 1 éves a nyereg. A hitelesség kedvéért az eltört sínről képet is fogok majd csatolni.

Frissítve: 2014. október 19.

Csatolok 3 képet, az utolsó képen látható, hogy pontosan miként is állítottam be a nyerget. Megmondom őszintén ha nagyon szőrözök, akkor nagyon hátra állítottam a nyerget, az állítási tartományba még éppen hogy beleesik vagy talán 1-2 mm-t ki is csúszik belőle.Ezt a korrektség érdekében tartom fontosnak rögzíteni, mivel nem akarom a márkát igaztalanul lehúzni. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy azon az 1-2 mm-en múlott volna az, hogy eltörik a nyeregsín vagy sem.

 

Erre ajánlom

Nagyon sajnálom, hogy ezt kell leírnom, de nem ajánlom a nyerget senkinek. Esetleg annak érdemes megvennie, aki szereti a kockázatvállalást vagy nem gond neki drága nyerget 1-2 évente cserélgetnie.

Ennyiért vettem
Kb 28000 Ft
Csatolt képek
Selle Italia Max Flite Gel Flow  2013 nyereg
Selle Italia Max Flite Gel Flow  2013 nyereg
Selle Italia Max Flite Gel Flow  2013 nyereg
18 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Méretek

 
szélesség (mm):

146


 
hossz (mm):

290


tömeg:

291


 
színválaszték:
  • Fekete
  • Fehér

 
pálca anyaga:

Vanox


 
nem:

Férfi


 
további információk:
  • 7 mm átmérőjű üreges pálcák

  • Légáteresztő bőr huzat (LTH)

  • Változó vastagságú szilikonlapkák (Gel Flow)
  • Perfect Fit párnázat
  • Karbon-kompozit ülésmag-szerkezet
  • Elasztomeres rugózás

Selle Italia logó

Selle Italia márka bemutatás

A Selle Italia mindig is ugyanúgy együtt működött a versenyzőkkel, mint a szabadidős bringásokkal. 1897-es megalapítása óta csakis a nyergekre koncentrál, egészen az acéltól a mai karbon-korszakig, mindig a fejlesztési lehetőségek után kutatva. A Selle Italia nem nyergeket csinál, hanem nyergeket alkot.

Több mint 100 éves történelme során olyan újítások fűződnek a cég nevéhez, mint pl. az 1980-ban bemutatott legendás Turbo nyereg, mely az első teljesen anatomikus kialakítású nyereg volt. Pár évvel később már rezgés elnyelő pálcákkal felszerelt gélbetétes nyerget is kínált a Selle Italia, 1990-ben pedig piacra került az első titán pálcás és 200 g alatti nyereg. Jelentős innováció még az 1998-as Trans Am nyereg, mely egy anatómiai kivágással rendelkezik a nyereg közepén, ami fokozza a rugalmasságot, kényelmet kínál a kényes „alkatrészeknek”, és egészségügyileg is előnyös.

2004-ben bemutatásra került az Axial Pivot System névre keresztelt találmány, melynél a nyeregpálcák rögzítésének köszönhetően a nyereg együtt mozog a pedálozó bringással, fokozva ezáltal a hatékonyságot, és csökkentve a kerékpáros csúszkálását a nyergen. Az elmúlt évek karbon-forradalma közben is tudott újat hozni a Selle Italia: az egysínes, Monolink nyeregcső-nyereg kapcsolatot. Könnyebb, és nagyobb tartományban állítható rögzítés lett az eredmény.

A Selle Italia versenykategóriás nyergeit versenyzők sokasága használja, úgy mtb, mint országúti és triatlon bajnokságokon, férfiak és nők egyaránt.