Az angol ebay-en rendeltem meg még 2013 elején. Mindenképpen egy profi, de ugyanakkor kényelmes nyerget akartam a gépemre. A Selle Italia Max Flite Gel Flow-t a gyártó a legkényelmesebb sportnyergének titulálta a hirdetéseiben. A marketingszövegnek hittem, a nyereg külseje, tudása (rezgéscsillapító funkciója) pedig kifejezetten tetszett, így nem volt kérdés, hogy borsos ára ellenére megveszem. A kényelem nagyon szubjektív dolog, előtte Smp Extra nyerget használtam és nem voltam vele megelégedve. Ezért gondoltam, hogy cserélem azt a nyerget a Max Flite Gel Flow-ra. Ha nagyon őszinte akarok lenni, a kényelem tekintetében ez a nyereg sem győzött meg. Emlékszem, hogy a késő ősztől tartó szokásos 4-5 hónapos kihagyás után 2013 tavaszán nagy várakozásokkal ültem az új szerzeményemre. Az első túrán tekertem 45-50 km-t és nem volt őszinte a mosolyom, amikor az új nyereg kényelméről kérdeztek. Bicós nadrágban tekerek, de így is masszívan éreztem a hátsómat, amikor a túra végén leszálltam róla. Ugyanaz volt a helyzet mint az SMP Extra-val: egész egyszerűen az ember fenekének kell 3-4 túra, hogy hozzászokjon ismét egy hosszabb leállás után a nyereghez. Aztán amikor betörik a fenék, akkor már kényelmes a nyereg, főleg a betétes nadrágban. Az első 20-30 km a legnagyobb kényelemben telik, utána már érezni, hogy valamin ülök, de 80-90 km után sincs másnapi fenékfájás. De ezt az SMP Extra is hozta, néhány túra után már nem fájt az ember hátsója. Amiben a Max Flite mégis jobb, az rezgéscsillapítása, az rossz úton jól jön
Még az első szezon egyik túráján bőrig áztam, mindez terepen történt. A sáros víz felverődött a nyeregre és hazaérve láttam, hogy bizony emiatt megkopott egy kissé a nyereg borítása. Hát nem voltam boldog, hogy a pár hónapos nyergem a kopás jeleit mutatta, de azóta becsületére legyen mondva, hogy nem kopott tovább, igaz sáros vizet sem kapott.
Amit eddig írtam az alapvetően nem rossz vélemény, a fentiek alapján elégedett is lehetnék a nyereggel, főleg úgy, hogy szerintem abszolút kényelmes nyereg nem létezik, valami biztos, hogy hibádzani fog. Mégis le kellett pontoznom a terméket, mert eltört az egyik nyeregsín, nagy valószínűség szerint az egészet dobhatom a kukába. Pénzkidobás volt az átszámítva kb. 28000 Ft amit érte kifizettem. Terepen is használtam, így természetesen kapott egy párszor rázkódást, de ezt a fajta terhelést bírnia kellett volna. Valószínűleg gyári hibás cuccot sikerült kifognom vagy a grammániának, a minden alkatrész könnyebbé tételére irányuló törekvésnek az áldozata lettem. Nem tudom, hogy melyik állítás igaz, de a lényeg nem változik: egy kisebb vagyonért vásárolt nyereg az alapvető elvárásnak sem tud megfelelni. Átverve érzem magam, szerintem már garanciát sem tudok érvényesíteni, mivel már több mint 1 éves a nyereg. A hitelesség kedvéért az eltört sínről képet is fogok majd csatolni.
Frissítve: 2014. október 19.
Csatolok 3 képet, az utolsó képen látható, hogy pontosan miként is állítottam be a nyerget. Megmondom őszintén ha nagyon szőrözök, akkor nagyon hátra állítottam a nyerget, az állítási tartományba még éppen hogy beleesik vagy talán 1-2 mm-t ki is csúszik belőle.Ezt a korrektség érdekében tartom fontosnak rögzíteni, mivel nem akarom a márkát igaztalanul lehúzni. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy azon az 1-2 mm-en múlott volna az, hogy eltörik a nyeregsín vagy sem.