Selle SMP Glider nyereg

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.02.)
  • Listaár: 55.000 Ft

HASONLÓ nyereg TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

benjonino avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

- Kemény

- Szellőzik

- Több üléspozíció

- Nincs több genitália zsibbadás.

Hátrány

Zsibbadás megszüntetése céljából vettem, de mivel még nagyon keveset mentem vele, így nem nyilatkozhatom. Csak reménykedek, hogy beválljon. (1 hét elteltel azt mondhatom, hogy megszüntek ezek a tünetek)

- Azt viszont a kevés út alatt is megállapítottam, hogy sokkal jobban átjönnek a rezgések, és az úthibák. Ez a keménysége miatt lehet. (Számomra nem szempont ez, de gondoltam leírom)

Tapasztalat

Most hogy éppen, hogy megvettem, és feltettem, még szinte nem mentem vele semmit. Azért is akarom leírni első tapasztalataimat, mert később a megszokás elfeledteti az első élményeket. A pontozásnál figyelembe kell venni, hogy előlegként megajánlottam neki az összes répát optimista módon, nem tudom, hogy később tudom-e módosítani, remélem hogy igen, persze azt még jobban remélem, hogy nem kell. :)

Előszóként: eddigi ülésem egy Selle Italia volt, szintén középen nyitott. Nem ugyanaz a kategória mint ez, közel sem. Az egy 6 ezer Ft-s nyereg, míg ez egy 55 ezres versenyzőknek ajánlott. Vagyis olyan mintha egy trabantból szállnék át egy F1-be. Hogy is hasonlíthanám össze?

Hogy miért is választottam ezt a fajta ülést? Hát azért mert hegymenetben, illetve erős tempónál zsibbadt a férfiasságom. Biztos ismeritek azt az érzést, mikor éjszaka arra ébredtek, hogy elzsibbadt a karotok, és nem érzel vele semmit. Ilyen érzés volt, csak éppen a legnemesebb szervemmel. Hiába próbáltam üléspozíciót váltani, csak az segített, ha kiálltam a nyeregből és úgy tekeretem. De mihelyst visszaültem, a probléma folytatódott. Erre várok megoldást ettől az üléstől.

Mégis ezt kell, hogy tegyem, mert az ember ugyebár szubjektív lény. Azért is teszem ezt meg, mert saját tapasztalat, hogy ha venni akarok valamit, akkor örömmel veszem bárminemű hozzászólást. Egy ismeretlen termékről így tudok valamelyest véleményt alkotni. Ráadásul a nyereg az egy olyan dolog, hogy itt nálunk Pécsett nem lehet olyan boltot találni, ahol ki tudnám próbálni, és neaddjisten vissza is vinni, hogy ez nem jött be.

Szóval első tapasztalatok:

- Kemény! Sokkal keményebb mint a régi ülésem. Ez gondolom a versenyülés mivolta miatt van. Remélem ez csak javít a helyzeten, hisz az ülőgumóimra tudom sokkal inkább helyezni a testsúlyom, egyébb puhább felületek helyett.

- Szellőzik! A másik ülésem is nyitott volt, de ott nem éreztem ilyet. Szinte fázik odalenn, ami mindenképp fantasztikus érzés. Írták, hogy ilyen lesz, de nem gondoltam volna, hogy valóban érezni is fogom.

- Egyelőre ahogy mocorogtam rajta érzem, hogy van rajta pár üléspozíció. Ez megnyugvással tölt el, hogy tudok majd köztük váltogatni, ha probléma adódna.

- Jobban előredöntött, így jobban hátra kell dönteni az üléstartó-fejet, hogy ugyanúgy vízszinteshez közeli pozíciót kapjak.

- Magasabb. Asztalon összemértem a régi ülésemmel, ott pontosan ugyanakkorának minősült. Mikor feltettem és ráültem, észrevettem, hogy pár centivel magasabbra kerültem. Ez az miatt van, hogy míg a régi nyergen belesüppedtem, itt a keménysége miatt nem.

Egyelőre ennyi. Folyamatosan fogok írni, hogy milyen új tapasztalatok érnek vele.

-------------------------------------

Másfél hét elteltével:

Mostanra tört be a seggem. Azt az elvet vallom amit a vicc is mond:

- Pistike, miért nem hordod az új cipődet?

- Mert az eladó azt mondta, hogy az első héten törni fog.

A viccet félretéve azt az elvet vallom, hogy kis lépésekkel szabad csak betörni egy nyerget. Ez nálam azt jelenti, hogy napi 20-30 km-nél többet nem szabad rajta tartózkodni, akkor megkérgesedik az ember segge. Nem az ülőgumóimnál tört fel, hanem beljebb, mivel ott nehezedek rá az ülésre, ahol az szétnyílik.

Örömmel tájékoztatom a tisztelt olvasóközönséget, hogy a zsibbadás ma már a múltté! Nem jött még egyszer sem elő, pedig direkt másztam vele. Pont azokon az útvonalakon is kipróbáltam, amivel a régebbi ülésem zsibbadást produkált. Próbáltam azt is, hogy nem mocorgok az ülésen, nem állok fel a nehezebb szakaszokon, hogy vajon előjön-e a zsibbadás, de megnyugodhatok, mert szerencsére nem. Remélem nem kiabáltam most el...

Most, hogy már nem tör, azt is mondhatom, hogy elég kényelmes is. Pont attól, hogy kemény. Nem süppedek bele a posványba! :)

Még egy pillantás az érzelmeimbe. Ha valaki szeret valamit, akkor tetszik neki. Nekem egyre jobban tetszik ez a nyereg. A formája, a kecsessége, a sascsőrhöz hasonlított eleje, cuzámmen az egész.  Ami az elején idegenkedéssel tötlött el, annak helyét mostanra a büszkeség vette át.

Azt mondhatom, hogy ez az a termék, amiben egyelőre nem találok hátrányt.

Még annyit, hogy az e-bay-en vettem használtan, azért tudtam ennyiért megvenni. Szerencsére alig volt használt, legalábbis kopásnyomot nem találtam rajta, sem az ülőfelületen, sem a tartó részén.

Erre ajánlom

Mindenkinek ajánlom, aki hímtag-zsibbadással kűzd a bringán. Be kell törni az ember seggét - erre sajnos időt kell szánni - de meghálálja.

Ennyiért vettem
20000
Mért tömeg
276 g
17 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

SiMoon avatar
69 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

kényelmes

Hátrány

furcsa megjelenés

drága

Tapasztalat

Az igényes bőrborítást hímzett feliratok díszítik, a nyereg vázát karbonszálakkal erősített műanyag teszi ki, a párnázásról habszivacs gondoskodik. A nyereg különlegességét és exkluzív megjelenését növeli a hátul elhelyezett fényvisszaverő márkajelzés és az olasz nemzeti színekben pompázó szalag, ami olyan hatást kelt, mintha érdemrenddel lenne kitüntetve általa az egész kerékpár (persze lehet, hogy ez a fajta szentimentalizmus csak rám jellemző).
A "motorháztető" alatt diszkréten megbújik a "100% Hand Made in Italy" és a „Patent Pending" ("100% kézzel készített olasz munka" és "Szabadalmi védelem alatt álló") felirat. Észrevehető még a nyeregpálcákat rögzítő négy csavar, amiknek köszönhetően az acél nyeregpálcákat cserélheti le könnyebbre az, aki nincs megelégedve a 260 grammos súllyal.

Városi cirkálónak használt klasszikus országúti és egy XXI. századi hegyikerékpáron próbáltam ki a Selle SMP Glider csúcskategóriás kerékpár nyerget. A hosszú nyeregpálcának köszönhetően precízen beállíthattam a megfelelő távolságot nyereg és kormány között, majd felpattantam rá és őszintén szólva nem éreztem semmit, elmaradt a nirvána.
Az első hosszabb használat után éreztem azt, hogy alfelem eddig használaton kívüli része mintha zsibbadna. Magyarán a Glider máshol nyomta a valagam, mint a saját nyergem tette, ezért az eddig használatlan területeknek szokni kellett a terhelést. Erre amúgy ez az egy alkalom elég volt, másnapra már hozzászoktam az új ülőfelülethez.

 

A nyereg igazi előnyeit viszont csak akkor éreztem meg, amikor visszaváltottam a sajátoméra. Éreztem a nyomást szinte valamennyi, a tudományos szövegben fentebb felsorolt testrészemen, amiket a Selle SMP tökéletesen tehermentesített. Ez tehát egyértelműen a "jót könnyű megszokni, de a rosszra nehéz visszaszokni" esete volt.
A rövid használat alapján ugyan nem számolhatok be potenciális változásokról (meg amúgy sem vallanám be, ha gondjaim lennének e téren), de az bebizonyosodott, hogy a kérdéses szerveket kíméli a Glider.

Attól tartottam még, hogy a nyereg lecsapott orra miatt nehezebb lesz lejtőn manőverezés közben a combommal szorítani azt, de gyakorlatilag nem hiányzott a hagyományos nyeregorr.

Erre ajánlom

A Glider csúcskategóriás mivoltából adódóan nem tartozik az olcsó nyergek közé 54 900 Forintos árával, de annak, aki sokat ül a nyeregben és fontos számára az egészsége, érdemes mérlegelnie, melyik alkatrészre költ többet. 

Csatolt képek
Selle SMP Glider  2010 nyereg
29 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Méretek

 
szélesség (mm):

136


 
hossz (mm):

266


tömeg:

260


 
színválaszték:
  • fekete

  • sárga

  • kék

  • piros

  • fehér


 
pálca anyaga:

AISI 304 acél cső


 
nem:

uniszex


 
további információk:
  • Borítás: valódi bőr

  • Párnázás: habszivacs

  • Váz: Nylon 12 carbon szövet erősítéssel


Selle SMP logó

Selle SMP márka bemutatás

Az SMP élen jár a kerékpár nyergek tervezésében: a versenyen felvett testtartások, helyzetek tanulmányozásában és a különböző testrészek nyereggel való kölcsönhatásának elemzésében.

A termékek 100%-ban Olaszországban készülnek. Az egyetlen cég a világon a kerékpár nyergek terén aki rendelkezik ISO 9001/2008 és azzal a tanúsítással, hogy a nyergek tervezése és gyártása teljes egészében Olaszországban folyik.

Az SMP4BIKE-ot a Selle SMP, egy 1947-ben alapított cég, a világon ebben a szektorban az egyik úttörő gyártó.

Az SMP nyergek tervezésében 35 profi olasz kerékpáros vett részt, és 3 urológia klinika.

A felhasználó kerékpárosok lelkes véleménye alapján, akik alanyai voltak egy fontos orvosi és tudományos kutatásnak, az SMP bővíti a sorozatot, hogy minden kerékpárosnak azt a modellt adhassa, amelyik a fizikai felépítésének és a használat jellegének legjobban megfelel.

Az SMP nyereg választékában a városi kerékpárosoktól a profi versenyzőkig mindenki megtalálja a számára megfelelő nyerget.

Profi csapat Pl: a Footon Servetto aki az SMP nyergeit használja, illetve magyar csapatok közül, az Aegon Vuelta Notebookstore team tagjai is az SMP nyergeken ülve értek el 2010-ben jó eredményeket.

Az SMP4BIKE család számtalan tanulmány és világszabadalom gyümölcse, amely meglehetősen újszerű mind esztétikai, mind ergonómiai szempontból és teljes egészében figyelembe veszi az emberi test geometriáját, és azokból a mélyreható kutatásokból született, amelyek a kerékpározás minden fázisára vonatkozóan figyelembe veszik a test és a nyereg kölcsönhatásait.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Selle SMP Glider termékkel kapcsolatban: