kényelmes
furcsa megjelenés
drága
Az igényes bőrborítást hímzett feliratok díszítik, a nyereg vázát karbonszálakkal erősített műanyag teszi ki, a párnázásról habszivacs gondoskodik. A nyereg különlegességét és exkluzív megjelenését növeli a hátul elhelyezett fényvisszaverő márkajelzés és az olasz nemzeti színekben pompázó szalag, ami olyan hatást kelt, mintha érdemrenddel lenne kitüntetve általa az egész kerékpár (persze lehet, hogy ez a fajta szentimentalizmus csak rám jellemző).
A "motorháztető" alatt diszkréten megbújik a "100% Hand Made in Italy" és a „Patent Pending" ("100% kézzel készített olasz munka" és "Szabadalmi védelem alatt álló") felirat. Észrevehető még a nyeregpálcákat rögzítő négy csavar, amiknek köszönhetően az acél nyeregpálcákat cserélheti le könnyebbre az, aki nincs megelégedve a 260 grammos súllyal.
Városi cirkálónak használt klasszikus országúti és egy XXI. századi hegyikerékpáron próbáltam ki a Selle SMP Glider csúcskategóriás kerékpár nyerget. A hosszú nyeregpálcának köszönhetően precízen beállíthattam a megfelelő távolságot nyereg és kormány között, majd felpattantam rá és őszintén szólva nem éreztem semmit, elmaradt a nirvána.
Az első hosszabb használat után éreztem azt, hogy alfelem eddig használaton kívüli része mintha zsibbadna. Magyarán a Glider máshol nyomta a valagam, mint a saját nyergem tette, ezért az eddig használatlan területeknek szokni kellett a terhelést. Erre amúgy ez az egy alkalom elég volt, másnapra már hozzászoktam az új ülőfelülethez.
A nyereg igazi előnyeit viszont csak akkor éreztem meg, amikor visszaváltottam a sajátoméra. Éreztem a nyomást szinte valamennyi, a tudományos szövegben fentebb felsorolt testrészemen, amiket a Selle SMP tökéletesen tehermentesített. Ez tehát egyértelműen a "jót könnyű megszokni, de a rosszra nehéz visszaszokni" esete volt.
A rövid használat alapján ugyan nem számolhatok be potenciális változásokról (meg amúgy sem vallanám be, ha gondjaim lennének e téren), de az bebizonyosodott, hogy a kérdéses szerveket kíméli a Glider.
Attól tartottam még, hogy a nyereg lecsapott orra miatt nehezebb lesz lejtőn manőverezés közben a combommal szorítani azt, de gyakorlatilag nem hiányzott a hagyományos nyeregorr.
A Glider csúcskategóriás mivoltából adódóan nem tartozik az olcsó nyergek közé 54 900 Forintos árával, de annak, aki sokat ül a nyeregben és fontos számára az egészsége, érdemes mérlegelnie, melyik alkatrészre költ többet.