Az itthon kapható egyéb rugós nyeregcsöveket designban simán veri. Merevfarú bringán csillapítja a durvább útegyenetlenségek gerincre gyakorolt hatását.
A magasságbeállítást a hátsó oldalon skála segíti.
Némi plusz súly. De hát valamit, valamiért. :) A nyereg kicsikét "twistel".
Értsd: van némi oldalirányú forgó mozgása.
Az első ilyet két éve vettem, de eladtam a bringát és vele együtt a nyeregcsövet is. Aztán az újba megint csak vettem egyet. Mert nekem igenis bejön. Bár a 70 kilómmal nem mozogja ki a maxot.
Volt itt a Testbikeon olyan, aki a térdpanaszaira hivatkozva azt hangoztatta, hogy a nyereg és a hajtómű tengelye között, a rugózás miatt állandóan váltakozik a távolság és ez nem jó a térdnek. Marhaság. Lehet, hogy egy grafikus tervezőrogramban ezt frankón le tudnák modellezni, de valóságban ez igencsak csekély mozgás. Kizárt, hogy menet közben bárki is érezné. Viszont, ha "serpa módban" kell tekerni a terepen, nagyonis előnyös, mivel az alulról érkező ütődéseket részben elnyeli. Persze ez nem hasonlítható egy fullyhoz, de némileg kíméli a gerincet.
A beállíthatósággal kapcsolatos panaszt én cáfolom. "Tökeeccerüen" és simán be lehet lőni.
Én túrára kihúzva, utcán és hegyről le pedig leengedve használom. Tehát gyakran állítgatom, de ez az eloxáláson semmi nyomot nem hagy.
(Fotókat csak így - kompletten - tudok feltenni.)
Túrabringára, biciklis futároknak.