- Nagyon jó ár/érték arány
- 27,2-es nyeregcső
- Sloping geometria
- Viszonylag rövid homlokcső
- Verseny geometria
- Ilyet egyelőre nem találtam
Tavaly R1-es vázzal versenyeztem. Azonos carbon szövetből (T700) van mindkettő, de a geometriájuk pár ponton eltér. Lényeges különbség, hogy ez azonos felsőcsőhossz mellett jóval alacsonyabb. Az én méretemben (M) csak 51 cm a nyeregvázcső teteje. Emiatt egyesek idegenkedhetnek tőle, mert eléggé ki kell húzni a nyeregcsövet, ami még vékony is (27,2), viszont cserébe érezhetően sokkal kényelmesebb a hátsó része. A középrész, illetve a láncvillák viszont továbbra is kellő merevséget adnak neki. Az eleje szintén ugyanolyan merev. A villa 1,5-1 1/8-os tapered. Könnyebb alkatrészekkel simán UCI tömeg limit alá lehet menni vele, pedig ez a tömeg ma már nem számít könnyűnek (~1500g a váz+villa). Persze a könnyebb karbon vázak nem is ennyibe kerülnek! Ami még fontos, hogy rövidebb a homlokcsöve 1,5 cm-el, ami miatt egyszerűbb verseny pozícióba rakni a kormányt és nem kell hozzá nagyon negatív dőlésű kormányszár sem. (Ez persze valakinek akár pont hátrány is lehet, mert emiatt kényelmesebb pozíciót nehezebb fölvenni vele.) Ha nem nyersz meg egy versenyt, az nem ezen fog múlni! :)
Elsősorban országúti versenyzésre, vagy sportos országúti tekerésre.