Schwinn-Csepel Alu országúti váz országúti váz

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 27.000 Ft

HASONLÓ országúti váz TERMÉKEK




kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, csak kipróbáltam, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Nagyon merev a Schwinn-Csepel Alu országúti váz. Tényleg az, még a Triestinához is hasonlítható.

Olcsó

Hátrány

Nehéz. Konkrétan egy jobb acél csőszettből (Colombus SLX, Tange Prestige) szerintem könnyebbet lehet kihozni, ráadásul az jóval kényelmesebb is. Súlyra úgy tudom, kb. 1.7 kiló körül van a váz, a villa meg szintén alumínium, ráadásul egyenes szárú--> nagyon rázós.

Így meglehetősen kényelmetlen lehet a váz rossz utakon.

Tapasztalat

Szomszédnak van ilyen vázú kerékpárja, véleményeztem a komplett bicajt is. Ami nagyon fontos! Huszonöt magyar ezresért vette a TELJES KERÓT, vagyis váz árában, így mindenképp jó vételt csinált. 

Ha csak ritkán-hétvégén tekersz, tökéletes választás lehet, ráadásul olcsóbb, mint egy presztízs acélváz, és lehet erre is jó szettel könnyű gépet építeni, vagy akár egy Miche-Xenon mixszel low-budget örömharcos hobbiciklit összerakni. 

 

Szerintem a nehéz, vastag falú alucsöveknek hála az élettartama jóval hosszabb lehet, mint a végtelenségig kikönnyített, vékony társainak, ráadásul a magasan levő fejcső, lejtő felsőcsőnek hála azoknak is kényelmes tekergési pozitúrát biztosít, akik nem szeretnek hasalni vagy kormányszárral a szájukban menni.

 

(ld: kipróbáltam, mert nem az enyém, de annyi kölcsönkörre elvittem, hogy van vele tapasztalatom bőven, szóval nem alevegőbe pofázok)

Erre ajánlom

Olcsó országútit összerakni alapjaira. Megismerkedni a kétkerekűek világával és élményekben gazdag kilométereket szerezni vele.

11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Schwinn-Csepel logó

Schwinn-Csepel márka bemutatás

A mai Schwinn-Csepel kerékpárgyár történetét Weiss Manfréd Acél- és Fémművek részeként kezdte. 1927-ben, egyetlen esztendő alatt 68 ezer kerékpárt importáltak Magyarországra. Az igényt felismerve a Weiss-művek 1928-ban kerékpárlicenszet vásárolt a Puch-tól. Ezek a bringák Csepel márkanéven készültek, az első 200 még a Puch grazi gyárában. Ezután néhány alkatrész Csepelen készült, a többit pedig a Puch-tól vásárolták, de idővel a gumi és bőr alkatrészeken kívül mindent itthon gyártottak.

Kezdetben mindössze egy férfi és egy női modellből állt a Csepel kínálata, mely 1933-ra 9 félére bővült, még egy évvel később pedig már 28-ra, köztük gyermek és árukihordó típusokkal is. Ezek közt volt a Corvin, a Félballon, a Csoda, Csoda-Ballon (széles gumijú verzió), a Diadal, és a Fecske nevű típus is.

1932-ben a felhalmozódott raktárkészlet eladásának ösztönzésére a Csepel részletfizetést is kínált, és versenyeket szervezett. 1939-ben egy kerékpár 120-160 pengő volt, mely egy kubikus több mint 3 havi teljes bérét jelentette.

A gyár a rendszerváltás utáni privatizációk során, több tulajdonosváltást követve végül magyar kézben maradt. Jelenleg az egyetlen magyar cég, amely teljes körű kerékpárgyártást folytat. A kerékpárok megújultak, a kor igényeihez igazodva, de feltűnik néhány, formájában a múltat idéző darab is a trekking, mountain bike és országúti Schwinn-Csepel bringák közt.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwinn-Csepel Alu országúti váz termékkel kapcsolatban: