Nagyon merev a Schwinn-Csepel Alu országúti váz. Tényleg az, még a Triestinához is hasonlítható.
Olcsó
Nehéz. Konkrétan egy jobb acél csőszettből (Colombus SLX, Tange Prestige) szerintem könnyebbet lehet kihozni, ráadásul az jóval kényelmesebb is. Súlyra úgy tudom, kb. 1.7 kiló körül van a váz, a villa meg szintén alumínium, ráadásul egyenes szárú--> nagyon rázós.
Így meglehetősen kényelmetlen lehet a váz rossz utakon.
Szomszédnak van ilyen vázú kerékpárja, véleményeztem a komplett bicajt is. Ami nagyon fontos! Huszonöt magyar ezresért vette a TELJES KERÓT, vagyis váz árában, így mindenképp jó vételt csinált.
Ha csak ritkán-hétvégén tekersz, tökéletes választás lehet, ráadásul olcsóbb, mint egy presztízs acélváz, és lehet erre is jó szettel könnyű gépet építeni, vagy akár egy Miche-Xenon mixszel low-budget örömharcos hobbiciklit összerakni.
Szerintem a nehéz, vastag falú alucsöveknek hála az élettartama jóval hosszabb lehet, mint a végtelenségig kikönnyített, vékony társainak, ráadásul a magasan levő fejcső, lejtő felsőcsőnek hála azoknak is kényelmes tekergési pozitúrát biztosít, akik nem szeretnek hasalni vagy kormányszárral a szájukban menni.
(ld: kipróbáltam, mert nem az enyém, de annyi kölcsönkörre elvittem, hogy van vele tapasztalatom bőven, szóval nem alevegőbe pofázok)
Olcsó országútit összerakni alapjaira. Megismerkedni a kétkerekűek világával és élményekben gazdag kilométereket szerezni vele.