- jó ár érték arányú országúti
- bele lehet préselni a 32-es külsőt (szerk: lemérve, tényleges szélessége 31 mmm Continental Contact Plus) így kicsit túrázósabb jelleget kap (Felnifékes verzió!!!)
- szemek miatt mehet rá csomagtartó, sárvédő, táska, minden mi kell egy hosszabb túrához
- váltó könnyen állítható és megbízhatónak tűnik 1000 km után
- nehéz
- külső gumi kb instant csere
- ronda vázcsövek (valószínűleg ez a tömeggel összefügg)
Felnifékes verzió!!!
Egy mindenes bringát kerestem, amivel kényelmesen, gyorsan tudok városban közlekedni, nagyon féltenem sem kell és közben edzeni is tudok vele akár. Nézegettem a használtpiacot, de 150 körül nehéz mostanában azért olyat találni, ami nem lehasznált és befogad vastagabb gumit is. Ahogy ezt cikkírók is mondták, ez a bringa ár-érték arányban elég jó.
Legelső amivel kezdeném, az a méretválasztás. 179 centi vagyok, 87 centis belső lábhosszal, én az L-re raktam le a voksomat stack és reach alapján. Beállítás így max előretolt nyereggel jó. Az M neccesen lenne ok, sok bringám volt már ami kicsi, a nagyobb bár traktornak tűnik, nincs kellemetlen hátfájás 60-70 km-nél és nem kell skyscraper nyeregcső vagy 140-es stucni. Továbbá a lábam is kényelmesebben fér el így, trackstandnél az M-es tuti kicsi lenne. Én 178 környékén már ajánlanám, hogy gondolkozzon a vásárló, hogy kell-e esetleg a nagyobb méret vagy sem (belső lábhossz / karok hossza / lábméret mind számít)
A váltót természetesen finomhangolni kellett, de ezt eddig minden Decathlonos bringánál amit láttam és nem is várom el igazából ebben a kategóriában, hogy tökéletesen jöjjön ki az áruházból.
A kerekek átlagosak, nehéznek nem mondanám, egy jó gumival sok nyerhető.
Ha már külsőgumi, ez a bringa 32-eset is simán befogadja. Ami elég sokat dobhat a komforton, az utazósebességen pedig csak minimálisat ront. Továbbá a sok kátyúnál sem kell félni annyira és a felni is megköszöni az extra rugalmasságot. Szerk: azóta is nyerő a 32-es, talán még szélesebbre is váltanék, ha beleférne...
A fékek egész jól fognak, ebben a kategóriában ezt sem vártam őszintén bevallom. A váltás jó, egy Claris szintet minimum megüt, de lehet egy Sora-t is.
A hajtókar egy négyszögtengelyes Tourney, természetesen ettől sem kell csodát várni, de hibátlanul működik.
Nyereg egész jó, szerintem adok neki egy esélyt hosszabb távokon is. Szerk: azóta is ez a nyergem van, 140km-es túra alatt sem lett kényelmetlen.
Kis esztétika, hogy legyen negatívum is: Leszámítva a hátsó papucsot, meg az alsó vázcsövet, jól nézne ki. De a szín, a széles vázcső és az a - hát erre nincs szebb szó - ocsmány papucs, rontja a kinézetet. De ez komprumisszum amit meg kell kötni, mert amúgy nagyon sok a pozitívum.
tldr: nem ezzel kell TdF-t nyerni, de hobbiból országútizni, évi 2000-3000km-re, akár 100 km-es túrákra is bőven merem ajánlani. Csak tessék rendszeresen szervizelni, karbantartani.5-6km mire kijutok Budapestről olyan részre, ahol kisebb a rizikója a defektnek.
szerk 2000km: továbbra sem kellett semmihez hozzányúlni, a váltón finomhangoltam picit. 3x mentem vele 100km táv felett (Pilis, Börzsöny is) és volt, hogy bőven 26 feletti átlaggal (részben Budapesten, ami lassított), a 32-es gumival. Remek kerékpár, strapabíró.
Könnyebb bringásoknak, inkább síkra, mint hegyekbe, 32-es külsővel rossz utakra is mehet a gép. Akár Balcsit körbetekerni is jó lehet, bizonyos tempó limittel nyilván.