Giant Defy 1 országúti

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.04.)
  • Listaár: 409.900 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

toronte avatar
23 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Rendkívül jó ár/érték arány
  • Kategóriájában alacsony súly
Hátrány
  • gyári fékbetét
  • kiegészítők
  • kerekek
Tapasztalat
  • Méretezés: 173cm-el használom, ezt az M/L méretezésű, egyébként 56-osnak megfelelő vázat. Ehhez szükségem van egy 80as stucnira és hátrahajlás nélküli nyeregcsőre. Az eleve magas fejcső miatt így a legalacsonyabb pozícióban van a kormány, a 6 fokos stucni lefele fordítva. (Igen, eggyel kisebb méret lenne ideális) A váz geometriája Compact, vagy máshol Sloping-osnak hívják. A felső cső tehát leejt, így mindenképpen figyelni kell, mert a gyártó 53,5cm-esnek is írja.
  • Minőség, érték: Őszintén megmondom nagyon régen ültem gagyi kerékpáron, így hozzászoktattam magam ahhoz, hogy minden megfelelően működik és nincs probléma az időszakos szervizeken kívül. Ez most sincs másképp. A Giant egyik legnagyobb gyártóként hozza az elvártat, ehhez 5 év vázgarancia is tartozik. A váz anyaga alu, méghozzá a könnyebbikből. Vázformálási technológiák hangzatos elnevezései helyett érdemes utánaolvasni, hogy másik gyártó hasonló felszereltségű modelljeihez képest mennyivel könnyebb. Megmondom őszintén nem mértem le, bikeradar cikk szerint 8870g a Giant Defy 1. Más gyártóknál egy ilyen bicikli 9 kiló felett van, de inkább 9,5 és az sem a gagyi kategória. Szerintem ez bődületes különbség, főleg ha az árát is nézem. (A Meridát jó ár/érték arányú biciklinek mondják, az ő modelljük 380eFt, Specialized Allez 440eFt, a Giant Defy 360eFt). Szóval az alu váz mellé társul egy karbon villa és egy nehéz karbon nyeregcső(300g). Nem mentem sokat a gyári nyeregcsővel a hátranyúlás miatt, így rezonanciák elnyelésébe nem mennék bele, de a 60mm-el hosszabb alu Thomson Elite 40g-al könnyebb. A 20mm-el rövidebb Ritchey Comp stucnival 60g-ot spóroltam a gyári 100mm-eshez képest. Mondhatjuk tehát, hogy a gyári kiegészítők nincsenek versenysúlyban. Ez főleg a kerekeknél feltűnő. Mint a legtöbb más gyártónál itt érezhető legjobban a spórolás, ugyanis ez egy közel 2kg-os kerékszett. Edzegetni, túrázni jó, de versenyen komoly hátrány párszáz gramm a kerekekben. Sajnos ez az ára annak, hogy a legtöbben csak azt nézik meg milyen váltó van a biciklin és ennyiben merül ki a felszereltsége. Sajnos ez ebben a kategóriában általánosan jellemző. Ha már a váltóknál járunk ezek is, mint a bicikli többi része teszik a dolgukat. Egyébként teljes Shimano 105 szett van rajta, kivétel a fogaskeréksor, ami Tiagra és a fék, ami Tektro. Az első esős menet alkalmával eldöntöttem, hogy a gyári betéteknek mennie kell, ezek ugyanis vizen jelentősen veszítenek a hatásfokból és a fékpor egy makacs szmötyi formájában rászárad a kerékpárra. Az egyetlen kimondottan gyengepontja a biciklinek. Jöjjön, akkor viszont a legnagyobb pozitív csalódás: a gyári nyereg. Már vásárlás előtt tudtam, hogy nyerget is kell majd vennem. És amikor tekergettem furcsa is lett, hogy "Jé, ez jó." Olyannyira, hogy amikor a kormány magassággal kísérleteztem elmentem egy rövid tesztkörre sima otthoni játszós rövidgatyában, amiből egy 35km-es kör lett. És akkor hanyatt vágtam magam tőle, hogy betétes nadrág nélkül is hibátlan. Sajnos az öröm nem teljes, a kék festék nem tartós rajta. (Frissítés: lenyomoztam, hogy miféle nyereg ez és arra jutottam, hogy a Velo 'VL 1205' név alatt futó forma, ami többek között a Charge Spoon platformját is képezi) Még egy pici plusz a gumiknak, mert volt már egy két rázós szakasz, de defektem még nem, pedig montival minden körre jut egy (erről vagyok híres :) ). Ezen kívül jó gördülési ellenállás, alacsony kopás, megfelelő tapadás (ezt nem forszíroztam).
  • Milyen vele tekerni? Jó. Endurance bike kategóriának csúfolják ezt a kezdők, hobbi kerékpárosok számára kialakított új irányzatot. Versenybicikli némileg kényelmesebb geometriával. Tehát a fejcső a szokottnál magasabb, így nem kell annyira előre dőlni, hosszú távon nem okoz hátfájdalmat. Féltem a 80as stucnitól, hogy ideges lesz az irányítás, de nem lett. Nem merem feszegetni a határait a rossz minőségű és koszos magyar utakon, mert félelmetes sebességekre lehet gyorsulni és onnan már nagy a bukfenc. Amire elsősorban való: aszfaltos túrázásra, arra hibátlan, de tényleg. Nincs kellemetlen zsibbasztó érzés, minden működik ahogy kell, könnyen tartható vele a sebesség és isszonnyat milyen lendületet lehet vele venni (montiról átülve). Mentem egyszer egy full carbon, csúcs Orbea Orca-val, na igen, ott érződött a súlykülönbség. Azt hittem eldobom az agyam, amikor hármat beletekerve 25-30-al mentem. Azért más kategória a kettő. Árban főleg. Amit picit hátránynak érzek, -de ez lehet az én edzetlenségem- az a Compact hajtás, tehát a két tányér. Itt a mecseki biciklis út elején van egy olyan szakasz, amit nem egyszerű nyeregből megoldani, ki kell állnom (Illetve a végén az "S" kanyar, aki tudja...). Ide a monti rövid áttételével jobb. Igaz, amikor kiállok nincs a körünkben montis, aki ne maradna le azonnal, méghozzá nagyon. De ne hasonlítsunk almákat, körtékhez. Más világ.
  • Zárásul leírom vele a legrosszabb élményemet: Elindultam fel Remeterétnek. Mire felértem jött egy kiadós zápor. Régen tekertem már, így nem érdekelt, inkább elázom picit, de tekerek még. Lapison fel, majd jött a nagy kaland: lefele. A szar úton rázott, mint az állat. Belendültem ilyen 40-50-re simán (nem kell hozzá tekerni lefele) és a már említett fos fékbetéteknek köszönhetően nem igazán volt fékhatás. Amíg a kanyarig elértem két eset állt fenn: vagy nem fogott a fék, vagy már -gondolom- lemelegítette a kerékről a vizet és a sima gyári 23-as gumik beblokkoltak. Ezt nem kívánom senkinek, amikor imádkozol, hogy be tudd venni a kanyart :) Ja és ugye ez Lapistól le a Hunyadin Széchenyi térig (Pécsieknek, aki meg nem annak: nagyon meredek, nagyon hosszan).

"Best bike under 1000£"

43 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

ALUXX SL Aluminium


méretek:
  • XS
  • S
  • M
  • ML
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Ezüst


villa (merevvilla):

Hybrid Composite, OverDrive Steerer


Meghajtás

hajtókar:

Shimano R500 34/50


lánc:

KMC X11L


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG700 (105),

11-32


első váltó:
Shimano 105
hátsó váltó:
Shimano 105
 
fokozatok száma:

2x11


Kerék

felni:

Giant P-R2


első agy:

Giant Performance Tracker Road


hátsó agy:

Giant Performance Tracker Road


külső gumi:

Giant P-SL1 700x25


Irányítás

kormány:

Giant Connect


kormányszár:

Giant Sport


nyereg:

Giant Performance


nyeregcső:

Giant D-Fuse Composite


Fék

 
féktest:
Tektro R540,

Giant Specific


 
fékváltó kar:
Shimano 105
Giant logó

Giant márka bemutatás

”RIDE LIFE. RIDE GIANT.”

A Giant-ot a kerékpárgyártás központjában, Tajvanon alapította, King Liu, 1972-ben. A cég ekkor még más nagy márkáknak gyártott, majd 1981-ben saját márkás kerékpárokkal tör be az európai és észak-amerikai piacra. Mára több mint 12000 viszonteladó partnerrel rendelkezik világszerte.

A Giant első, jó minőségű, ugyanakkor elérhető árú chromoly vázai révén a bringások egy szélesebb köre ismerhette meg a kerékpározás egy egészen új szintjét. A cég a kezdetektől fogva fejleszti alumínium, és kompozit alapanyagait, az első elérhető árú karbon csöves kerékpár, az 1987-es Cadex 980 C is az gyár nevéhez fűződik.

A technológiai fejlesztésekben is az élen jár: neki köszönhető többek közt a kompakt országúti geometria 1997-es bemutatása (hátrafelé lejtő felsőcső, mely nagyobb merevséget, ezáltal jobb irányíthatóságot, és kisebb tömeget tesz lehetővé), mely rögtön két Tour De France dobogót is hozott, és 2004-től a Maestro felfüggesztési rendszer, mely egy hegyikerékpároknál alkalmazott teljesen fék-független rugózási megoldás.

1995-ben a márka megalapítja az első mtb csapatát, többek közt a legendás John Tomac és Rune Hoydahl részvételével. A márka versenyzői (pl. a Rabobank csapat) azóta is világbajnokságokat nyernek. De a legfontosabb, hogy nem csak versenyeket nyernek, hanem az életük részének a kerékpározást választó emberek szívét is. A Giant hiszi, hogy ez a választás hozzávezet a világ jobbá tételéhez.

A kínálatban a hagyományos mtb, országúti, trekking és városi kerékpárok mellett szerepelnek hibrid, azaz elektromos rásegítésű kerékpárok is. A hölgyekre is gondol a cég, nekik szánja a Liv/giant név alatt futó bringákat, mely a 3F (Fit-megfelelés, Forma, Funkció) elve alapján tervezve minden stílusban kínál választékot.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Giant Defy 1 termékkel kapcsolatban: