- Rendkívül jó ár/érték arány
- Kategóriájában alacsony súly
- gyári fékbetét
- kiegészítők
- kerekek
- Méretezés: 173cm-el használom, ezt az M/L méretezésű, egyébként 56-osnak megfelelő vázat. Ehhez szükségem van egy 80as stucnira és hátrahajlás nélküli nyeregcsőre. Az eleve magas fejcső miatt így a legalacsonyabb pozícióban van a kormány, a 6 fokos stucni lefele fordítva. (Igen, eggyel kisebb méret lenne ideális) A váz geometriája Compact, vagy máshol Sloping-osnak hívják. A felső cső tehát leejt, így mindenképpen figyelni kell, mert a gyártó 53,5cm-esnek is írja.
- Minőség, érték: Őszintén megmondom nagyon régen ültem gagyi kerékpáron, így hozzászoktattam magam ahhoz, hogy minden megfelelően működik és nincs probléma az időszakos szervizeken kívül. Ez most sincs másképp. A Giant egyik legnagyobb gyártóként hozza az elvártat, ehhez 5 év vázgarancia is tartozik. A váz anyaga alu, méghozzá a könnyebbikből. Vázformálási technológiák hangzatos elnevezései helyett érdemes utánaolvasni, hogy másik gyártó hasonló felszereltségű modelljeihez képest mennyivel könnyebb. Megmondom őszintén nem mértem le, bikeradar cikk szerint 8870g a Giant Defy 1. Más gyártóknál egy ilyen bicikli 9 kiló felett van, de inkább 9,5 és az sem a gagyi kategória. Szerintem ez bődületes különbség, főleg ha az árát is nézem. (A Meridát jó ár/érték arányú biciklinek mondják, az ő modelljük 380eFt, Specialized Allez 440eFt, a Giant Defy 360eFt). Szóval az alu váz mellé társul egy karbon villa és egy nehéz karbon nyeregcső(300g). Nem mentem sokat a gyári nyeregcsővel a hátranyúlás miatt, így rezonanciák elnyelésébe nem mennék bele, de a 60mm-el hosszabb alu Thomson Elite 40g-al könnyebb. A 20mm-el rövidebb Ritchey Comp stucnival 60g-ot spóroltam a gyári 100mm-eshez képest. Mondhatjuk tehát, hogy a gyári kiegészítők nincsenek versenysúlyban. Ez főleg a kerekeknél feltűnő. Mint a legtöbb más gyártónál itt érezhető legjobban a spórolás, ugyanis ez egy közel 2kg-os kerékszett. Edzegetni, túrázni jó, de versenyen komoly hátrány párszáz gramm a kerekekben. Sajnos ez az ára annak, hogy a legtöbben csak azt nézik meg milyen váltó van a biciklin és ennyiben merül ki a felszereltsége. Sajnos ez ebben a kategóriában általánosan jellemző. Ha már a váltóknál járunk ezek is, mint a bicikli többi része teszik a dolgukat. Egyébként teljes Shimano 105 szett van rajta, kivétel a fogaskeréksor, ami Tiagra és a fék, ami Tektro. Az első esős menet alkalmával eldöntöttem, hogy a gyári betéteknek mennie kell, ezek ugyanis vizen jelentősen veszítenek a hatásfokból és a fékpor egy makacs szmötyi formájában rászárad a kerékpárra. Az egyetlen kimondottan gyengepontja a biciklinek. Jöjjön, akkor viszont a legnagyobb pozitív csalódás: a gyári nyereg. Már vásárlás előtt tudtam, hogy nyerget is kell majd vennem. És amikor tekergettem furcsa is lett, hogy "Jé, ez jó." Olyannyira, hogy amikor a kormány magassággal kísérleteztem elmentem egy rövid tesztkörre sima otthoni játszós rövidgatyában, amiből egy 35km-es kör lett. És akkor hanyatt vágtam magam tőle, hogy betétes nadrág nélkül is hibátlan. Sajnos az öröm nem teljes, a kék festék nem tartós rajta. (Frissítés: lenyomoztam, hogy miféle nyereg ez és arra jutottam, hogy a Velo 'VL 1205' név alatt futó forma, ami többek között a Charge Spoon platformját is képezi) Még egy pici plusz a gumiknak, mert volt már egy két rázós szakasz, de defektem még nem, pedig montival minden körre jut egy (erről vagyok híres :) ). Ezen kívül jó gördülési ellenállás, alacsony kopás, megfelelő tapadás (ezt nem forszíroztam).
- Milyen vele tekerni? Jó. Endurance bike kategóriának csúfolják ezt a kezdők, hobbi kerékpárosok számára kialakított új irányzatot. Versenybicikli némileg kényelmesebb geometriával. Tehát a fejcső a szokottnál magasabb, így nem kell annyira előre dőlni, hosszú távon nem okoz hátfájdalmat. Féltem a 80as stucnitól, hogy ideges lesz az irányítás, de nem lett. Nem merem feszegetni a határait a rossz minőségű és koszos magyar utakon, mert félelmetes sebességekre lehet gyorsulni és onnan már nagy a bukfenc. Amire elsősorban való: aszfaltos túrázásra, arra hibátlan, de tényleg. Nincs kellemetlen zsibbasztó érzés, minden működik ahogy kell, könnyen tartható vele a sebesség és isszonnyat milyen lendületet lehet vele venni (montiról átülve). Mentem egyszer egy full carbon, csúcs Orbea Orca-val, na igen, ott érződött a súlykülönbség. Azt hittem eldobom az agyam, amikor hármat beletekerve 25-30-al mentem. Azért más kategória a kettő. Árban főleg. Amit picit hátránynak érzek, -de ez lehet az én edzetlenségem- az a Compact hajtás, tehát a két tányér. Itt a mecseki biciklis út elején van egy olyan szakasz, amit nem egyszerű nyeregből megoldani, ki kell állnom (Illetve a végén az "S" kanyar, aki tudja...). Ide a monti rövid áttételével jobb. Igaz, amikor kiállok nincs a körünkben montis, aki ne maradna le azonnal, méghozzá nagyon. De ne hasonlítsunk almákat, körtékhez. Más világ.
- Zárásul leírom vele a legrosszabb élményemet: Elindultam fel Remeterétnek. Mire felértem jött egy kiadós zápor. Régen tekertem már, így nem érdekelt, inkább elázom picit, de tekerek még. Lapison fel, majd jött a nagy kaland: lefele. A szar úton rázott, mint az állat. Belendültem ilyen 40-50-re simán (nem kell hozzá tekerni lefele) és a már említett fos fékbetéteknek köszönhetően nem igazán volt fékhatás. Amíg a kanyarig elértem két eset állt fenn: vagy nem fogott a fék, vagy már -gondolom- lemelegítette a kerékről a vizet és a sima gyári 23-as gumik beblokkoltak. Ezt nem kívánom senkinek, amikor imádkozol, hogy be tudd venni a kanyart :) Ja és ugye ez Lapistól le a Hunyadin Széchenyi térig (Pécsieknek, aki meg nem annak: nagyon meredek, nagyon hosszan).
"Best bike under 1000£"