Stabil, fordulékony, jól variálható kényelmes geometria
jó felszereltség
Ultegra 6800 11 -es szett
Di2 váltás nyeregcsőbe integrált rejtett aksival
dögös szín összeállítás
csak elektromos váltó szett-tel szerelhető (már ha ez hátárny, nekem nem)
matt fényezés (nekem a fényes jobban bejönne, és nem is látszana meg rajta annyira a piszok)
A gép Ausztriából használtan került hozzám és jelentősen eltér a specifikációban megadottól. Bár Prestige a váz és villa, 6800 as Ultegra szettel van szerelve, a váltó 6870-es. A hajtókar egy 7900-es Dura -Ace (53/39 es 172,5 mm hosszal), ami elméletileg 10-es, de tökéletesen működik a 11-es szettel. A racsni 11-28-as, a fékek Ultegrák, és tökéletesen teszik a dolgukat. A kerék szett DT Swiss R23 Spline, Vittoria Open Corsa Evo 320 tpi-s abroncsokkal, ami teljesen jó a haza kátyús, trén aszfaltozott utakra, minden napos használatra. Jó-jó nem egy Cosmic karbon, főleg a tömegét tekintve, de azt amúgy sem használnád minden napos használatra. Profiknak tökéletes edző kerék, amatőrnek ,mint én, bármire megteszi. Amiről bővebben írnék az a váltó. Hezitáltam kell-e nekem a Di2, meg nem is tetszettek a korábbi vázon kívüli aksi megoldások. De ezzel a nyeregcsőbe rejtett aksival, nagyon cool cucc, arról nem is beszélve, hogy tökéletesen teszi a dolgát. Egy kattintás, és már váltott is, pontosan.határozottan! Nincs késés, nem kell esetleg trimmelni, terhelés alatt is tökéletesen pontos és gyors. Az első váltó szinkronban van a hátsóval, 3 fokozatban korrigálja a pozíciót automatikusan, annak megfelelően melyik fokozatban van a hátsó. Soha nem fog beleérni a lánc az első váltóba,még akkor sem, ha teljesen keresztbe váltasz. Szóval ha lehetőségem lesz rá,a jövőben csak elektromos váltószettel szerelt bringám lesz. Véleményem szerint ez olyan innováció aminek igen is nagy jövője van! Ahogy nem tennék az outira hidraulikus tárcsaféket (de montit és cyclo-t csakis azzal!) úgy viszont a jövőben csak az elektromos váltásra szavazok! Még annyi hogy, nem eredeti KTM a stucni és a kormány sem, az előbbi 110-es FSA CL-K, az utóbbi Ritchey Pro alumínium. A nyereg pedig egy Selle Italia C2 Gel.
A mérete 57-es , ami a 178 cm magasságomhoz, és a 82 cm-es átlépési magasságomhoz nekem tökéletes. Bár a nyeregcső tengelytől a tetejéig 57 cm, de a tám-villa csatlakozásig csak 54 cm tehát nincs magasan a felső cső, a felső cső hossza 56 cm. Nekem az 56 cm kell, mert 52-53 cm felső cső esetén a kiállásnál rugdalom a kormányt.
Az első 500 km után azt mondom, nagyon jó gép,maximálisan megérte ez a pénzt, amiért egy innovatív, korszerű gépem van, és a Di2- vel a cool faktor is elég magas.
Jó szívvel ajánlom mindenkinek a KTM-et, mert ahogy a motorsportban etalonnak számít, a bringák között is egyre jobban cseng ez a név.
Upgrade:
2500 km után állíthatom, kiváló ez a gép. Az Ultegra DI2 váltószettnél nem hiszem, hogy van jobb jelenleg a piacon.
A hajtókart időközben cseréltem 50/34es 6800 as ultegrára, amihez használtan nagyon jó áron jutottam az ebayen. Így sokkal jobban illik az erőnlétemhez, plusz legalább teljes a szett :).
A DT Swiss kereke nekem nem jöttek be, havonta kellet centírozni a hátsót,ezért kerékszettet cseréltem.
A Mr.Wheel T500 as szetthez baráti áron jutottam hozzá, pluszként egy szuper TUFO Hi-Composit carbon 25ös szingó abroncs is járt hozzá. A karbon kerék kimondottan jobban gyorsítható, ami főleg emelkedőkön érzékelhető, a 25ös szingó pedig kényelmesebb, sokkal jobban elnyeli a hazai szar utak rázását, mint a 23as.
Az új kerékhez lecseréltem a sort is, 11-28 helyett 11-25 re. Így a leginkább használt fogaskerekeknél simább lett a váltás, nem ugrik hirtelen 10-15-öt a pedál fordulat. A 28as fokozat pedig nem igen hiányzik, nem sok tartósan 15% fölötti emelkedőn megyek, ha meg belefutok egybe akkor kiállok :)
Az új szettel kb 300 g-ot csökkent a tömeg, így most kb 7,5 kg.
Országútra, akár profiknak is versenygépként.