Nagyon kényelmes.
Kiegészítő fékkarok.
105 fékváltókar.
Tiagra sor 11-30.
130 mm széles gyári nyereg.
Hosszabb idejű egyhuzamban használat esetén a canti fék erőszükséglete.
Eddig csak egy Mares CX karbon cyclocross kerékpárhoz volt szerencsém egy rövidebb próba erejéig múltévben a Mozgásvilág tesztnapon. Azzal nagyon elégedett voltam, szintén canti fékkel és 105-s szettel de egy picit sportosabb geoval, mégis kényelmesnek bizonyulva. Kíváncsi voltam, hogy milyen lesz egy hasonló alu bicaj? Nos, pont úgy kényelmes. Persze lehet, hogy megfakúltak az emlékeim de komoly különbbség nincs a karbon cyclocross váz és az alu kényelme között. Ráadásul ezt a Lapierret már valódi terepen használtam, és aszfalton is. Egyáltalán nem rázott jobban, mint a cross bicajom, sőt. Nagyon jól viselkedett terepen de annyira nem mertem hajtani, mint az össztelós Ghostot. Azért a kavicsokon kellett koncentrálni, de az sokkal inkáb a 35 mm széles guminak volt köszönhető (lehet, hogy 37-es, elfelejtettem megnézni, de nem gyári az biztos és mintha szélesebb lenne, mint az én 35-ösöm). Az eddigiekből nem lehet figyelmenkívül hagyni, hogy a cyclocross használat esetén 2-4 Bar az ajánlott guminyomás, amit esetemben is max 4-re állíthattak. Hasznosnak éreztem a kiegészítő fékkarokat, elentétben WAUZZZJ-val, aki levette a Meridájáról. Lehet, hogy anélkül erősebb lenne a fék, de elsőre ez nem ütött szöget a fejemben csak utánna, amikor beszélgettem az Alpinbike-os srácokkala canti és a tárcsa fékről a cyclocross esetében. Ugyanis, minden más tekintettben elégedett voltam a Sram Shorty 4 fékekkel. Nagyon jól adagolható, talán jobban, mint az én shimano BR-M422 V-fékem. Erős is, csak hosszabb távon tűnik fel, hogy elfárad az ember marka. Ebben más a tárcsafék. Egyébként ott állsz meg és akkor amikor csak akarod. Ha nem terepezik az ember akkor semmi gond nem lesz, vagy ha erősebb a marka. Sok gyártó 11-28-as sort tesz a cyclocross kerékpárjaira. Sajnos én ehhez még kevés vagyok komolyabb emelkedőkön. Még a 11-30-ról is leszáltam egyszer egy húsz méterre mert elfáradtam. Elöl 36-os a kistányér. Nekem a nyereg keskeny volt. A negyven perc és az erős pedálozás segített, hogy ne zavarjon, de éreztem, hogy ezzel nem tudnék két-három órát tekerni. Egyébként a keménysége megfelelő. Határozott a bicikliérzet. Az én kerékpáromhoz képest robbanékony, éles, élvezetesebb ez a masina. Az M-es (54) jó volt méretben a 179|81 méreteimhez (a második nem a súlyom, sajnos).