- A kerékpár nagyon egyben van, könnyű és jól kezelhető.
- A váz kellően merev, de ugyanakkor rugalmas.
- A többiekkel ellentétben kettő darab plusz fékkar található rajta, ami laza tekerésnél segítség, nem kell kapkodni a kormány végéhez.
- Jól fordul, jól kezelhető, az úthibákat észre lehet vele venni, de nem vészes.
- A méretezése teljesen jó, 160cm-es magassághoz 47-es vázmérettel használom.
- A Schimano 105-ös váltószett, pontos, jól vált.
- A teljes súly pedálokkal együtt 8kg körül van.
- A tárcsafékek megfelelő erővel fognak.
- A nyereg is jó, első héten még túl keménynek tűnt, de utána megfelelően "bepuhult".
- Vázban vezetett bowdenek, nem aggat semmi sem amikor vállra kapom.
- A hátsó tárcsafékkel néha gondjaim vannak. Egy-egy nagyobb, hirtelen fékezés után picit elállítódik, így minden komolyabb használat után ellenőrizni kell, képes arra, hogy "üssön". Az egész fékberendezés elfordul a felfogatási pontokon (ovál furat).
- Ebben a vázméretben (47) kicsit szűk a geometria, nehezen rakható fel egy Thule hátsó csomagtartós kerékpártartóra.
- így az első 1000 km után a gyári láncot cserélni fogom.
- A hátsó féknél célszerű lesz egy bowden csere.
Nyár közepén szereztem be, előtte MTB-jaim voltak. Nagyon gyorsan meg lehetett szokni, és különleges élményt nyújt. Mivel Cyclo Cross, így nem esek kétségbe, ha le kell menni az aszfaltról, de komolyabb terepen még nem próbáltam.
Napi használatban van, munkába is járok vele, könnyen felkapom és felszaladok vele a másodikra (nem hagyom lenn).
Más fajta kerékpárt néztem eredetileg, de kiderült, hogy az nincs a méretemben, így a boltban a Meridát ajánlották. Volt is egy 2 számmal nagyobb példány, amit meg is nézhettem. Megtapogatás és megvizsgálás után rájöttem, hogy teljesen jó választás lesz. Jelenleg még egy példány beszerzését tervezem.
Minden napi használat, amatőr versenyzés, szabadidős tevékenység.