Fék - szinte már tárcsafékes hatékonyság (ha ráteszed valakire a kereket és valmi hirtelen dolog történik már darálod is a gumikat, a kerekek állnak)
Váltó - terhelés alatt is könnyedén, ugyanakkor van egy kis átpörgése, nem hirtelen dobja a láncot, hogy megtörné a lendületet
Hátránya igazán nincsen ennek a Merida országútinak, mivel mihez képest lenne hátránya; természetesen a következő szinthez képest.
Inkább negatívumok:
Tudom, hogy ez ilyen bevált "sales"-es trükk de vicces, hogy ultegra felszereltségüként árult bringából ki van spórolva a fék, az első hajtómű a fogaskoszorú. Inkább úgy mondom, hogy a két váltó ultegra és a fékkarok, de a fékek már Merida Pro, az első hajtómű FSA és a fogaskoszorú asszem, Tiagra.
Most ez nem baj. Ahogy az előnyöknél írtam a fékek harapnak csak azért vicces az, hogy ennyi pénzért az ember nem kap "full ultegrát" :)
A fehér bandázson a fekete Merida felirat szépen lassan azért kenődik kicsit.
Ez nem hátrány, inkább furcsa: Nekem a mai országúti bringáknál kicsit magasan van a kormány. Ezért én hamar változtattam is az alátéteteken. De még így is más, mint a 10-15 éves Colombuszos bringák. Mondjuk így meg kényelmesebb a kos-kormány alsó fogása.
Ha össze akarom hasonlítani az úgymond városi-országúti bringámmal ami egy Colombus csöves acél Casati Campagnolo szereltséggel akkor azt mondanám, hogy fék szinten összehasonlíthatatlan a Merida Race Lite 905-COM és a Casati. A Merida viszi a prímet. Váltó szinten szintén a Merida, mert nem vesz el a lendületből váltáskor. A Campagnolo sokkal gyorsabb, szinte "bekattan" a fokozatba de ezmiatt pont, hogy néha metorpan a lendület. Kicsit megtorpan az ember lába. Pedálmunka szükséges, hogy a fordulatot újra felvegyem.
Az én jelenlegi "palettámban" neki kiemelt szerepe van. Most ez a hétvégi bringám. Szigorúan csak országút - habár néha Dunakeszin átevickélni rosszabb, mint Kápmegyerről Újbudáig tolni a városban.
Van benne egy Balaton Maraton is. Mivel az első maratonom volt ezért sok minden újdonségként illetve meglepetésként hatott. Ehhez képest meg kell hogy mondjam, hogy az első 5 óra 44 perces időmet nagy százalékban ennek a bringának köszönhetem. Főleg azért mert kezesbárány volt. Sajnos az elején elbuktunk egy-két bolyt, de hamar felvettük az iramot. Szóval nagyon pozitív, hogy könnyedén és tökéletesen viselkedett.
Hétvégente én a Budapest-Vác útvonalat szoktam vele tolni oda-vissza mikor mennyit bírok. Soha még semmi gond nem volt, sőt, lekopogom még defekt sem.
Holnapután megyünk nyaralni Siófokra a 7-esen majd ott ide-oda, tehát most kap párszáz plusz túrakilómétert.
Szóval országút, a minél símább, forgalommentesebb és kátyútalanabb fajtából, kevés ledudáló autóval és prizmát-látni-akaró rendőrrel :) Jó példa ez a bringa arra, hogy melyik kerékpár nem való a bringautakra, de imádja az országutakat.