Merida Race Lite 905-COM országúti

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 449.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

csipaleso avatar
4 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Fék - szinte már tárcsafékes hatékonyság (ha ráteszed valakire a kereket és valmi hirtelen dolog történik már darálod is a gumikat, a kerekek állnak)

Váltó - terhelés alatt is könnyedén, ugyanakkor van egy kis átpörgése, nem hirtelen dobja a láncot, hogy megtörné a lendületet

Hátrány

Hátránya igazán nincsen ennek a Merida országútinak, mivel mihez képest lenne hátránya; természetesen a következő szinthez képest.

Inkább negatívumok:

Tudom, hogy ez ilyen bevált "sales"-es trükk de vicces, hogy ultegra felszereltségüként árult bringából ki van spórolva a fék, az első hajtómű a fogaskoszorú. Inkább úgy mondom, hogy a két váltó ultegra és a fékkarok, de a fékek már Merida Pro, az első hajtómű FSA és a fogaskoszorú asszem, Tiagra. 

Most ez nem baj. Ahogy az előnyöknél írtam a fékek harapnak csak azért vicces az, hogy ennyi pénzért az ember nem kap "full ultegrát" :)

A fehér bandázson a fekete Merida felirat szépen lassan azért kenődik kicsit.

Ez nem hátrány, inkább furcsa: Nekem a mai országúti bringáknál kicsit magasan van a kormány. Ezért én hamar változtattam is az alátéteteken. De még így is más, mint a 10-15 éves Colombuszos bringák. Mondjuk így meg kényelmesebb a kos-kormány alsó fogása.

Tapasztalat

Ha össze akarom hasonlítani az úgymond városi-országúti bringámmal ami egy Colombus csöves acél Casati Campagnolo szereltséggel akkor azt mondanám, hogy fék szinten összehasonlíthatatlan a Merida Race Lite 905-COM és a Casati. A Merida viszi a prímet. Váltó szinten szintén a Merida, mert nem vesz el a lendületből váltáskor. A Campagnolo sokkal gyorsabb, szinte "bekattan" a fokozatba de ezmiatt pont, hogy néha metorpan a lendület. Kicsit megtorpan az ember lába. Pedálmunka szükséges, hogy a fordulatot újra felvegyem.

Erre ajánlom

Az én jelenlegi "palettámban" neki kiemelt szerepe van. Most ez a hétvégi bringám. Szigorúan csak országút - habár néha Dunakeszin átevickélni rosszabb, mint Kápmegyerről Újbudáig tolni a városban.

Van benne egy Balaton Maraton is. Mivel az első maratonom volt ezért sok minden újdonségként illetve meglepetésként hatott. Ehhez képest meg kell hogy mondjam, hogy az első 5 óra 44 perces időmet nagy százalékban ennek a bringának köszönhetem. Főleg azért mert kezesbárány volt. Sajnos az elején elbuktunk egy-két bolyt, de hamar felvettük az iramot. Szóval nagyon pozitív, hogy könnyedén és tökéletesen viselkedett.

Hétvégente én a Budapest-Vác útvonalat szoktam vele tolni oda-vissza mikor mennyit bírok. Soha még semmi gond nem volt, sőt, lekopogom még defekt sem.

Holnapután megyünk nyaralni Siófokra a 7-esen majd ott ide-oda, tehát most kap párszáz plusz túrakilómétert.

Szóval országút, a minél símább, forgalommentesebb és kátyútalanabb fajtából, kevés ledudáló autóval és prizmát-látni-akaró rendőrrel :) Jó példa ez a bringa arra, hogy melyik kerékpár nem való a bringautakra, de imádja az országutakat.

Ennyiért vettem
350000
Mért tömeg
8750 g
Csatolt képek
Merida Race Lite 905-COM  2012 országúti
Becsomagolva, indulásra készen
Merida Race Lite 905-COM  2012 országúti
Start
Merida Race Lite 905-COM  2012 országúti
Bringaszállítóban
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (országúti):

Race Light-Single

  • 1,5" Tapered fejcső
  • Smooth-welding hegesztési eljárás
  • HFS Technológia (folyadéknyomással formázott vázcsövek)
  • Vázcsövekben elhelyezett bowdenek
  • Double Chamber technológia (vázcsövekbe integrált merevítőborda)

anyag:

Triplán húzott 6066 Alumínium


méretek:
  • 47 cm
  • 50 cm
  • 52 cm
  • 54 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Fekete - Fehér


villa (merevvilla):

BC CF Lite-S

  • Karbon
  • Tapered villanyak

Meghajtás

hajtókar:

FSA Energy Megaexo

  • 50-34T

lánc:
KMC X10
fogaskoszorú:
Shimano Sora,
  • Tiagra
  • CS-4600
  • 12-28T
  • 10S

középrész:

FSA


első váltó:
Shimano Ultegra,

Double


hátsó váltó:
Shimano Ultegra,

SS


 
fokozatok száma:

2×10


pedál:

Nem tartozék


Kerék

külső gumi:

Vittoria Rubino Slick

  • 700×23c
  • 60 TPI
  • Kevlár

 
komplett kerék:

Fulcrum Racing Comp


Irányítás

kormány:

FSA Gossamer Ergo OS


 
bandázs:

Merida Road Pro 3D


kormányszár:
FSA OS 190,

6° emelkedés


kormánycsapágy:

BC Pro Neck


nyereg:

Selle Italia X1


nyeregcső:

FSA Team Issue

  • SB25
  • 31,6 mm

Fék

 
féktest:

Merida PRC


 
fékváltó kar:
Shimano Ultegra
tömeg:
  • 8,79 kg (M-L)
  • Váz: 1,62 kg (M-L)

Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Race Lite 905-COM termékkel kapcsolatban: