Shimano Ultegra fékváltó kar

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 107.000 Ft

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Nagyon kényelmes fogást biztosít
  • Szerencsére bírja az eséseket
  • Váltásmechnikailag tökéletes
  • Kis erő kell a váltáshoz, mint elöl mint hátul
  • Eléggé könnyű
  • Nagyon szép a kompozit kar
  • Olcsó hozzá a gumi
  • Van hozzá pótalkatrész ha esetleg jobban lezúznád
Hátrány
  • Kicsit talán gyorsabban taknyosodik a gumi rajta mint kellene
  • Bonyolult befűzni a váltóbowdeneket
  • Váltásnál ha véletlenül a főkart kicsit is megnyomod a kioldókarral együtt akkor nem történik semmi, nem teszi odébb a láncot. (sprintelgetéseknél elég zavaró)
  • Elcseszett fékáttételezés, konkrétan digitálisan fog, finom lineáris adagolhatóságot hírből sem ismeri. Sajnos nem csak a saját Ultegra fékével produkálja hanem más típusokkal is
  • Elég lagymatag váltás, nincs határozott visszajelzés
  • Brutális drága, Shimano ceruzája megint vastagon fogott
Mért tömeg
421 g
Csatolt képek
Shimano Ultegra  2016 fékváltó kar
Shimano Ultegra  2016 fékváltó kar
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vischlen avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Ebben a véleményben Shimano Ultegra (6700-as) fékváltókarjaimról szeretnék csupa jót írni. A pozitív véleményem oka nem az elfogultságom (szerintem olyanom egy fékválókar iránt  amúgy sincsen), hanem az, hogy az alatt az egy év alatt mióta használom igen precízen működött és tette mindezt úgy, hogy előttem valami jóravaló osztrák már egy-két évet gyötörte az Alpok emelkedőin.

Ez a szerkentyű nem shimanohívőségem eredményeként került tehát hozzám (Shimano hívő sem vagyok), hanem azért mert kicsit több, mint 200 ezer forintba kerülő, gyakorlatilag karcmentes, ám mégiscsak használt kerékpárom ezzel volt szerelve, így igen jó ár-érték arányúnak számított a használt piacon. A pénzemért egyébként valószínűleg valami újszerű, de 105-össel szerelt bringa lett volna reális, ám geometriájában tökéletes, szép és az előkelőbb japóval szerelt Fujimat nem tudtam régi gazdájánál hagyni.

No, így tettem hát szert az Ultegrára és egy percre sem bántam meg.

A fogása kényelmes és stabil, így egy 200 km-es tekerés még kesztyű nélkül is abszolválható vele - persze a pozíciók váltogatásával - különösebb zsibbadás nélkül. A váltás saját hátsó váltójával és átdobójával roppant precíz és gyors. Az együtt töltött kb. 7000 km alatt mindössze egyszer jelezte, hogy egy kis bowdenfeszítést igényel a hátsó váltónál, de ezzel a nemszeretem váltóállásokban hallható kis kopogás azonnal meg is szűnt. Azt hiszem a közepesnél jobb az erőnlétem, figyelek a keresztbe váltásokra, terhelés alatti váltásra, karbantartásra stb., ezzel a felhasználással működése eddig abszolút zökkenőmentes volt, a tartósságára tehát nincs panaszom. 

A karok egy 2x10-es kompakt hajtással szerelt rendszerben pakolgatják a láncot és mivel az egyes fokozatok között irtó kicsi a különbség jó, hogy érezhető a fékváltókarnál, hogy megvalósult a váltás.

Hasznos infó lehet még, hogy egyszer egy hatalmasat pereceltem vele. Átrepültem a kormány fölött, az egyik pedál pedig nem oldott ki, így a bringa is követet és épp a hátsó váltót igazgató fékváltókaron landolt. A kar a kormányon elfordult, a bandázs felszakadt és az aszfalt "húsig" belemart a fékkar névtáblatartónak nevezett burkolati elemébe. Ez elég gyászosan nézett ki,  ráadásul úgy megfeszült a bowden a kar elfordulása miatt, hogy  a fék teljesen blokkolta a kereket. Miután befejeztem a sebeim nyalogatását, a bicaj- és ön-, továbbá a bicaj miatti önsajnálatot visszakalapáltam a kart, a fék kioldott és tekertem még jó 60 kilométert hazáig. A legközelebbi kerékpárboltban rendeltem egy névtáblatartót, új bandázst tekertem fel és ezzel az esés minden nyomát eltüntettem a bringáról. Ez a kis történet azt szeretné bizonyítani, hogy az Ultegra masszív, pótalkatrész is kapható hozzá pedig nem ez a legújabb széria, plusz remélem, hogy olvas valaki a Shimanonál és küldenek nekem némi pénzt, mert ilyen szépet írtam.

Hátrány

Tulajdonképpen nincs neki.

Nem 11 sebességes... de hát ha egyszer nem olyat vettem.

Nem könnyebb...  nem Sram Red, mit csináljon...

Drága... akinek az annak a 105-ös ésszerűbb opció.

 

Csatolt képek
Shimano Ultegra  2012 fékváltó kar
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rober-to avatar
232 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2000, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Shimano csúcskategóriás alkatrésze.

Pontos váltás, főleg a kis karral nagyon tuti, könnyű váltás érzet.

Jól kézre áll a fékezésnél, kis karral való váltásnál.

Jól néz ki az Ultegra.

Kényelmes.

Hátrány

A nagy karral való váltás kicsit nehézkes, még szoknom kell. Nagyon ki kell tolnom, hogy váltson.

Kár, hogy nem lehet egyszerre többet váltani.

A bal karon a bowdenfeszítő csavar nem néz ki valami jól.

A karok lakkozva vannak valószínűleg, mert külső sérelem nélkül is látni kis ereket a lakk alatt. Sok ilyen Ultegrat láttam, ezzel a hibával.

Tapasztalat

Komplett géppel együtt vettem.

Meg vagyok elégedve vele. Még szoknom kell azért.

 

Erre ajánlom

9 sebességű országútikra.

Korhű gép építéséhez.

Csatolt képek
Shimano Ultegra  2000 fékváltó kar
Shimano Ultegra  2000 fékváltó kar
Shimano Ultegra  2000 fékváltó kar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

HillBen avatar
76 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Nagyon kényelmes.

Az enyém FlightDeck-es.

A mechanikája teljesen rendben van, néhány csepp olajat szoktam neki adni.

Hátrány

Könnyen karcolódik.

Külső váltóbowdenvezetés.

 

Tapasztalat

Nekem a tiagra kényelmesebb, jobban tetszik bár ez mindenkinél változó.

Erre ajánlom

Outi.

Csatolt képek
Shimano Ultegra fékváltó kar
Shimano Ultegra fékváltó kar
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Makky avatar
164 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Nekem működés szempontjából a Shimano karok állnak kézre a leginkább, de ez lehet csak megszokás kérdése is.
Hátrány
  • A külső váltóbowdenvezetés (ST-6600). Mind esztétikai szempontból, mind mechanikai szempontból nem a legjobb. Rázós úton idegesítően kattog, mert nagyon elől van a váltómechanika súlya.
  • A felületkezelés nem az igazi. Az enyém teljesen "eres" mintázatú lett valamitől. Gondolom a lakkréteg nem a legjobb rajta. A lényeg, hogy már egy egy év után se túl szép. Lásd a mellékelt képet. Azok nem karcok!
Tapasztalat
Az ST-6600-ról írtam. Jó-jó, de azért bőven lehetne még jobb is. (A váltás teljesítményével nem volt bajom.) Az újabbat nem ismerem. Ott már belül vezetik a váltóbowdent is, de hogy milyen a felületkezelése azt nem tudom.
Erre ajánlom
Országút. Versenyre is.
Csatolt képek
Shimano Ultegra fékváltó kar
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kookusz avatar
18 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Szép kényelmes ergonómikus kialakítás, jól lehet vele fékezni, és nem utolsó sorban váltani :D
Hátrány
Egy hét alatt még nem találtam, remélem, hogy nem is fogok.
Erre ajánlom
Országútisoknak.
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:
  • ST-R8000
  • ST-R8020
  • ST-RS685
  • ST-R8070
  • ST-R8060

 
anyag:

karbon


 
kompatibilitás:

Shimano


 
kiszerelés:

pár


 
állítási lehetőség:

Fékkar távolság


 
szín:

Fekete


tömeg:

425 g/pár


 
további információk:
  • Jobb irányítás bármilyen körülmények között
  • A hidraulikus tárcsafék kiemelkedő irányítást nyújt
  • A kis méretű konzol javítja az ergonómiát
  • Nagyobb fékkartávolság-állító tartomány
  • Gyors és intuitív hátsó váltóműködtetés az újratervezett belső kapcsolóegységgel
  • Még könnyedebb első váltás az újratervezett FD-R8000 modellel

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Ultegra termékkel kapcsolatban: