Merida Reacto 5000 országúti

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2015 (frissítve: 2015.03.)
  • Listaár: 649.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

tamasreal avatar
23 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Belső bowdenvezetése van a váznak, ami lehetne hátrány is, de meglepetésemre a bowden végig bowdenházon belül fut, nincs sehol megbontva, ebből következik, hogy furcsának tűnhet, de kisebb erő kell a váltáshoz (kevesebb helyen surlódik a bowden, ugyanis a bowdenház belselye olyan speciális, hogy az ottani elhanyagolható), illetve az időjárás is csak közvetlenül a váltónál tudja "megrongálni" a teljesítményt.
  • A vázon belül a bowdenházra 10-15 centinként egy 3-4 centis rövid "szivacs gyűrű" van húzva, hogy ne zörögjön a vázon belül, ami meglepő, de működik, és számomra hatalmas pluszpont.
  • Relatíve kedvező árú. Ennyiért karbon fékkaros Ultegra váltórendszert, kevés helyen kapni.
  • A 105-ös Direct Mount fékek engem meggyőztek, nemhiszem, hogy nagy különbség lenne a nagyobb testvérekhez képest, itt már inkább a fékpofák számítanak. További előny, hogy állítható a fékek erőssége.
  • Hátul a 11-28-as sor az 52/36-os gyári hajtóművel szerintem a legtökéletesebb áttételtartományt biztosítja.​
  • Maga a vázszett és a villa szerintem egy álom. Remekül irányítható, merev, de az S-Flex nyeregcső csillatítása is érezhető.
  • A nyeregcső fogad kör és ovális alakú nyeregpálcákat is, ez számomra fontos volt.
  • A méretezés is viszonylag korrekt, az én 171cm-emhez tartottam tőle, hogy az 52-es váz nagy lesz (sajnos 50-es nemvolt készleten), de semmi problémám nincs vele.
  • Egyedi kérésem volt, hogy 40cm-es kormányt adjanak vele, ez végül egy Ritchey WCS Streem II lett, ami azóta nagyon megszerettem.
  • 25mm-es Continental gumik! Soha többet kisebb, szerencsére akár 28mm-est is fogad. (Dura-Ace fékek csak 25mm-ig.) Jól tapadnak, defektem még nemvolt velük, és nemis kopnak annyira gyorsan.
  • Az UD karbon szerintem nagyonjól néz ki rajta.
  • Mostmár a Merida is élettartam garanciát vállal a karbon vázaira, versenykörülmények között is! Viszont fontos, hogy ezzel, mint szinten minden garanciás ügyben is csak az első tulaj rendelkezik.
Hátrány
  • Az FSA hajtómű kicsit olcsónak hat, dehát valahol spórolni kellett. Teljesítményben korrekt, bár fontos, hogy jól legyen összerakva, ugyanis nálam egy apró hézagoló rossz oldalon volt, és kiállva kegyetlen hangokat adott néha. Miután átraktam a másik oldalra, a probléma elmúlt.
  • A kerekek. Ez viszont hátrány. Edzőkeréknek még elmennek, de aki kicsit komolyabban gondolja, rögtön cserélje le őket. Ha eladod, és az árukért veszel egy Fulcrum 7-est, az is km-ekkel jobb. A gyári darabok gyorszár, gumik, hátsó sor, és felniszalag NÉLKÜL is 2400 grammosak, ami nagyon durva. Érezhetően itt is ment a spórolás. (A kerekek Alexrims gyártmányúak.)
  • A nyereg sajnos nekem szintén kicsit olcsónak hatott, illetve annyira kényelmes se volt, lecseréltem a bevált Fizik Arione CX-re.
  • A lánc valamiért kb. 3-4 ezer km után rettentő hangos lett, így lecseréltem egy KMC X11SL-re. Teljesítményben nincs nagy különbség, de jóval csendesebb, mint a gyári 105-ös.
  • Sajnos a kerekek miatt több mint 8.6kg. Én lecseréltem pár alkatrészt (kerék, hajtómű, nyereg, stb...), és most 7.2, amivel teljesen megvagyok békülve.
  • Sajnos fekete színben idehaza nem forgalmazzák, de a Rui Costa edition is jól néz ki, bár sokkal találkoztam már, így nem érzem a "limitált edition" hatást.
Tapasztalat

5000km-es update:

Nekem nagyon bejött a bringa, szeretem az aero vázakat, még ha annyira nemis tudom mindig meghajtani, hogy érezhető legyen az eredménye, de masszív darab, és igaz, hogy kompromisszumként nem olyan kényelmes, de számomra megéri ezt az "áldozatot".

Az ultegra szett a fékekkel szerintem kompromisszummentes. Apró állítgatásokra persze időnként szükség van, elvégre bowdenes szettről beszélünk. Számomra a Fulcrum kerekek, amiket a gyáriak helyett raktam bele, nagyot dobtak az élvezeti faktoron. Masszívak, jó csapágyazásúak, és még csak 1x kellett centíroztatnom őket, azt is kb. 200km után. (Új kerekeknél párszáz után amúgyis érdemes utánahúzni a küllőknek.)

Kényelmes kormány, a 100-as stucni is elég, lefelé stabilan lehet tartani, nem volt még olyan, hogy nem éreztem teljesen az irányításom alatt a gépet, akár lefelé 70-el.

És kb. ennyit tudtam vele tekerni, 2-3000km. 2016 július végefelé egy hajtóműtakarítás alkalmával vettem észre, hogy a bal oldali középcsapágy csésze lazán forog a vázban. (Hamarabb is voltak már erre utaló jelek, de sajnos nemvolt időm foglalkozni a dologgal.) Tettem rajta egy jelölést, tesztkör, és tök máshol volt a karc, tehát tekerés közben is forog. Felvettem a kapcsolatot a Meridával, kerestem egy hazai boltot, megnézettem, ők is felvették a kapcsolatot a gyártóval, és végezetül akkor mondták, hogy garanciálisan cserélik a komplett vázszettet.

Sajnos nemvolt raktáron, így csak szeptember közepén érkezett meg az új, augusztus közepén szóltak, hogy a gyártó attól engedi, hogy addig használjam a régit, mert nem tesz kárt a többi alkatrészben. Úgyhogy valamelyest ki lett hézagolva, és még 1-2 ezrest tekertem bele a nyáron.

Most, október elején történt meg az átépítés, az új darab a 2017-es Team-E vázszett lett (Lampre által használt, nem a 4000-es replika), ami ugye a legújabb zászlóshajója a Reactok-nak. Észrevehető pár apró különbség a 2015-öshöz képest, de majd meglátjuk a szabadban ez érezhető-e.

Én mindenkinek csak ajánlani tudom a bringát, és végre egy cég, ahol a garancia nem csak papírfecni, hanem komolyan is veszik.

 

Amiket cseréltem:

Nyereg -> Fizik Arione CX
Középcsapágy -> FSA 24mm-es adapter
Hajtómű -> Shimano 105 5800 52/36 165mm
Lánc -> KMC X11SL
Kerekek -> Fulcrum Racing Quattro 15C
És még pár apróság (csapágyak, bandázs, karbon hézagolók, stb..)

Erre ajánlom

Hobbiszinten tekerésre, edzésre, egy minőségibb kerékszettel nyugodtan versenyzésre is.

Mért tömeg
7200 g
Csatolt képek
Merida Reacto 5000  2015 országúti
20160112
48 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés

Váz

váz (országúti):

Reacto CF3


 
színválaszték:

Matt fekete


villa (merevvilla):

Reacto Carbon pro-direct


Meghajtás

hajtókar:

FSA Gossamer Pro 52-36 386


lánc:

Shimano 11s


fogaskoszorú:

Shimano CS-5800-11 11-28


hátsó váltó:
Shimano Ultegra
 
fokozatok száma:

2x11


Kerék

felni:

Merida super AERO 38


első agy:

Formula Road Bearing


hátsó agy:

Formula Road Bearing


külső gumi:

Continental Grand Sport Race 25 hajtogathatós


Irányítás

kormány:

FSA Gossamer Compact OS


kormányszár:

Merida Pro CF OS -5


kormánycsapágy:

Big Conoid-insert neck pro


nyereg:

Prologo Kappa 2


nyeregcső:

Reacto Aero carbon Race


Fék

 
fékváltó kar:
Shimano Ultegra
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Reacto 5000 termékkel kapcsolatban: