Vékony kerék, 3-aslánctányér (3x10 sebesség), mely nekem minden utat leküzdhetővé tesz így, vagy úgy, még az emelkedett korom, s egészségi állapotom ellenére is, leküzdeni!!! Strapabírás. Nincs felni-nyolcasodás...
Magyar keskeny és rossz utak...A gumik -Victoria Rubino- nekem gyengének tűnik, de tény, hogy repedés, lyukadás, defekt nem volt még vele, pedig rengeteg kis bazaltkövön mentem át vele a Balaton-kör során (is)...
Full TIAGRA. Könnyen gurul. A három tányéros hajtás miatt azt mondják, hogy nem a vérprofik biciklije. Én nem is vagyok az, a koromat állapotomat nézve elég nekem a nagy lánctányéron az 50 fog is, a harmadik kicsi meg segít a nekem már nagy emelkedők "megmászásában". Erős lejtőn még így is lehet jóval 60 felett tekerni -én ugyanis csak ott tudom ennyivel. Az európai átlaghoz képest rosszabb magyar utakat is lazán kibírja, de ha rossz az út, akkor azt Te fogod kevésbé bírni, ha 100 km-en felüli távokat tekersz. Nálam mindegyik biciklinél sokat kivesz a zötykölődés, s ezt a teleszkópok sem tudják semlegesíteni. A 23-as gumikon szépen fut, a hajtása integrált, s atom merev, jól, veszteségmentesen viszi át a hajtóerőt. Mit mondhatnék még? A 3-as Tiagra tányér 30 000 Ft, így célszerű a láncot az 1%-os határon belül cserélni. Én a gépet használtan, 600 alatti becsült kilométerrel vettem, most is csak 1100 km van benn. A KMC 10-es ennyi alatt nem igen nyúlott meg, de tartalékba már vettem 3 db ide illő Tiagra láncot, meg egy hátsó Tiagra sort. A többi alkatrész várhatóan nem igényel majd semmi cserét, csak időszakos karbantartást. A tényleges teljesítmény kihozásához nálam jobb riderre lenne szüksége, de hát ez van. Én igazán a mountainbikot tudom nagyjából kitekerni, a trekinggel már nem vagyok gyorsabb a mountainbiketól, hiába a nagyobb áttétel, ezzel viszont legalább 25%-al gyorsabb tudok lenni a montitól. Érdekesség volt számomra, hogy a nagyobb áttétel és kerék ellenére is gyorsabban tudok felmenni a meredekebb dombokon is. Nálam ez azért marad az alkalmi bicikli kategóriában, s csak ténylegesen hosszabb távokra fogom használni, akkor viszont élvezni fogom vele a suhanást... :)
Országútra, átlagos nagy teljesítményt, gyorsaságot elérni kívánó, nem versenyszerűen hajtó kerékpárosoknak. Persze a hajtás is cserélhető az igények alapján...