Merida Scultura Evo 905-COM országúti

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 619.000 Ft

Használt Merida Scultura Evo 905-COM eladó
250.000 Ft
új árához képest: -60%

HASONLÓ országúti TERMÉKEK




Göndör avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

-2011-es modell
-Remek ár-érték arány
-6700-as Ultegrával szerelve ez a Merida országúti
-Látványos szép festés-lakozás

Hátrány

-20-ad rangú FSA OS 190-es kormányszár
-Látványos fehér műbőr kormánybandázs, ami nem jó arra, amire hivatott!
-FSA középrész /megérdemelt volna ez a drótszamár, egy Ultegra középrészt!

Tapasztalat

Ősszeségében egy nagyon jó gép a Scultura Evo 905-COM, a Merida hozza a váz jó minőségét-festését.
A kiegészítők viszont hagynak kívánnivalót maguk után. Eddig 1200 km mentem vele.
Nos megvétel után csavarok ellenőrzése, pár darab volt enyhén laza. Nyeregmagasság,
kormány beállítása, plusz kiegészítők felszerelése, és várakozás a jobb időre, mivel februárban
vettem. Első úton még állítani kellett a váltókon. Nos az előző országútim egy 2007-es 903-as
aluvázas Merida volt, hozzá képest a 905-ös teljesen máshogyan viselkedik.
Nagyon merev könnyű az egész bicaj, meg kell szokni, hogy a legkisebb kormánymozdulatra
azonnal reagál, nagyon jó a rezgéscsillapítása, az Ultegra fékek veszettül fognak óvatosan kell
bánni velük. A váltok hiba nélkül teszik a dolgukat, a fékváltókar volt furcsa elsőre, hogy más
a fogása, és hangosabban kattanik váltáskor, de meg lehet szokni, amúgy hibátlan.
Az FSA középrész nem igazán tetszik, jobban bíznék egy Shimano középrészben, de eddig még
nem találtam kivetnivalót rajta, emelkedőknél jól odalépve sem mozdul oldalirányban semmit,
erős merev hajtásnak tűnik eddig.
A kerekek merevek, kisebb gödröket fogtam már vele, de nagyon jól viselik eddig a magyar út
minőségét. 200-300 km után feltűnt, hogy nagyon rezeg a kormány, zsibbadt a karom, kemény
volt a kormány fogása, mintha közvetlenül a fémet markoltam volna, rettentő kényelmetlen volt.
Így hát bandás, és kormányszár csere. A kormányszárat egy FSA 3D Os150 90mm-re cseréltem,
a bandázst Bontrager Gél bandázsra. Az eredmény meggyőző! Elmaradt a kormányrezgés, a fogás
nagyságrendekkel komfortosabb lett, megszűnt a zsibbadás. Az előző bicajomon is Bontrager Gél
bandázs volt, szerintem legjobb a piacon.
A Merida bandázs látványos, de nem jó semmire ezen kívül. A műbőr vékony, rá van vasalva
1mm-es szivacs és vége, egy fillért sem ér! Az FSA kormányszár amit cseréltem, egy pár ezer
forintos darab, magyarul GAGYI! Igaz a másik kormányszárnak duplája az ára, de sokkal jobb is!
Nos úgy álltalábban nagyon egyben van a bicaj, élmény vele hajtani, jó az áttételezés, gyorsan
ki lehet pörgetni, megfelelő kondival nagyon jó tempót lehet tartani, akár több 10km keresztül.
Az aluvázhoz képest a karbon tényleg komfortosabb, jobban csillapítja, elnyeli a rezgéseket,
merevebben és rugalmasabban viselkedik. De azért nem csoda elixír!


A 903-al 2007-2011 között 34 000 km tettem meg, remélem jó választás volt a 905-ös!

 

Azt hiszem eljött az idő értékelni a terméket közel 7000 km után!

Akkor haladjunk szépen sorban.
A fékváltókarok, váltók - első, hátsó - a Shimanotól elvárhatóan megfelelően hibátlanul váltanak, megfelelő beállítás mellet. Nem zörög, gondolkodik, akadozik, precízen pontosan vált az Ultegra. Állítani az első beállítás óta nem kellet, se a hátsó, se az első válton.
FSA BB30 hajtás: eddig a hajtásra nagy panasz nem lehet, erős, merev kemény taposásnál sem tekeredik. 2000 km környékén recsegő, pattogó hangot adót.
Bevittem legalább három szervizbe, de mindenhol ott kellett volna hagyni, úgyhogy a netten rákerestem a robbantott rajzára, 10-es imbusz kulccsal szét lehet szedni.
Hát szét kaptam. A baloldali csapágyazásnál a tengely enyhén megkopott, a jobboldali hibátlan, kopásnak nyoma sincs, csapágyak, perselyek hibátlanok.
Viszont a kattogás a hanyag összeszerelés eredménye. Hogy miért?
A csapágy hajtókar felöli oldalán, a csapágyon gyantát, és szerintem lakkot találtam mindkét oldalon. Letakarítottam, áttörölgettem minden alkatrészt, beolajoztam.
4500 km-ig nem is volt gondom vele, csendben tette a dolgát.
A lánc: CN-5600 105-ös lánc volt alapból, 4800-km után a 0,75-ös nyúlásmérő már pár
láncszemnél becsúszót a szemek közé, úgyhogy kuka. Talán még 600-800 km kibírt volna, de inkább csere. Most 1071-es Shram lánc van fen, nem akadozik, pontosan gyorsan hibátlanul működik váltásoknál. Egyébként személyes tapasztalatom szerint, azonos kategóriában a Shram lánc tovább bírja mint a Shimano.
Az 50-34-es középrész jól eltalált, a 34-es tányért eddig még alig használtam, néha azért, ha minden feltétel adott, akkor úgy néz ki 37-41-km/óránál elfogy az áttétel, de viszont cserébe, könnyedén kilehet pörgetni a fokozatokat, és lendületesen-tempósan lehet haladni
Pedál: 2011-es 105 Shimano pedál. Nekem kiválón megfelel, masszív csapágyazás, még nincs minimális játéka sem eddig. Precízen beállítható a pedál feszessége, könnyedén ki lehet pattintani, akár vész esetén is.
4500 km után ismét pattogás hallatszott a hajtás felől, szétszedtem ismét a középrészt.
Takarítás, összerakás, a helyzet változatlan. Kétszer is szétszedtem, összeraktam, de ugyanúgy pattogót tekerés közben. Nem volt más ötletem, levetem a 105-ös pedált, és felraktam a trekkingemről a pedált, a pattogás elmaradt. Jó akkor a 105-ös pedált átvizsgálni miért pattog? A műanyag patenttest alsó ívén, ahol a rögzítő csavar is van, a műanyag hozzáért az aluminium ívéhez, ez adta a pattogó hangot, mivel tekerés közben mozgót a patenttest. Állítottam a patent feszességén mindkét pedálon, a probléma megszűnt, azóta nem tért vissza!
Fékek: remekül fognak, meg kell szokni, óvatosan kell adagolni a fékerőt, nehogy blokkoljanak. A féktestek eddig minimálisan koptak. A hátsó fék központján kellet állítani, mert a baloldali felnihez előbb ért hozzá a féktest, és így nem központosan fogott a fék.
Kerekek: eddig remekül beváltak, könnyedén futnak, masszívak, rugalmasak, a felnin alig látszik a fékek koptatása. A küllők erősek, rugalmasak, eddig nyolcas még nem lett, pedig már pár kátyút fogtam velük. A gumik nem a legjobbak, elégé megkoptak, repedeznek szét elég rendesen. Mi lenne ha tényleg a minimális 8-baros nyomáson használnám őket??? Még egy szezont nem hiszem, hogy kibírnak. Most meg már nagyon könnyen meg is csúsznak.
Nyeregnek a beállítását el kell találni mindenkinek a saját alkatához, ha megvan, akkor kényelmes, nem zsibbaszt, nem dörzsöl és nyom, nekem eddig bevált.
A kormányról nincs mit írni, a kormányszárat és a kormány bandázst cseréltem, mint már írtam, remekül bevált a csere, nincsen kézzsibbadás egyáltalán.
A fékváltókarok pozícióján állítottam, a kormányt is egy kicsit felfelé állítottam, mert nekem így kényelmes.
A váz merev, jól irányítható, hirtelen kapkodó kormánymozdulatok nem szerencsések, mivel azonnal reagál, és nagyobb sebességnél garantált az esés. Kényelemben, irányíthatóságban felülmúlja az alu vázakat, hosszútávon lényegesebben komfortosabb.
A 905-ös vázmérete M/L, a magaságom172cm.
Nos úgy általában jól össze van állítva a 905-ös, bár azért pár alkatrész lehetne jobb is.
Merida 903-hoz képest, amit 2007-töl 2011-ig használtam, ugyanakóra távon, útviszonyok
mellet, a 905-el akár 2-5 km/órával nagyobb átlagot tudok menni. Persze ez azért köszönhető
a kompakt hajtásnak, és a jobb minőségű alkatrészeknek!
Nos ma megvolt az első bukásom is! Jobbos kanyarnál úgy 28-30 km/ó. megcsúszót a hátsógumi, és már radíroztam is az aszfaltot. Az esést a pedál fogta fel, cirka 1mm-et leharapott a pedálból az aszfalt. A váz sértetlen maradt.
Sérülések a 905-ön: a fékváltókarról lepattant egy kis részen a lakk, a gumi borításón
látszik horzsolás és a kar rögzítési része alatt. A pedál jól megkopott. A hátsó váltó
karcolódót meg, szerencsére a váltópapucs nem ferdült el. És még a nyereg lett
megradírozva egy kissé. Olcsón megúsztam, csak kisebb esztétikai sérülések lettek,
semmi komolyabb törés-deformálódás.
Rólam viszont a bőr eltűnt: a térdemről, lábszáram oldaláról, a bokám oldaláról,
a combomról is. És szétszakadt a mezem a mellrészen.

Hát ennyi történt 6800-km alatt! Remélem valakinek hasznosak lesznek a leírtak!

Erre ajánlom

Elsősorban azoknak a sporttársaknak ajánlom, akik egy szezon alatt 5000 km-nél többet tesznek meg.
Nem egy olcsó darab, de hát bárhonnan nézzük, az Ultegra szett tartós igénybevételre, és
versenykörülményekre van optimalizálva.

Ennyiért vettem
429 000 Ft
Csatolt képek
Merida Scultura Evo 905-COM  2011 országúti
905 jobb oldal
Merida Scultura Evo 905-COM  2011 országúti
905 bal oldal
64 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (országúti):

Scultura Nano BB30

  • Strukturált vázkialakítás
  • Egg-Shape fejcső kialakítás
  • Double Chamber technológia (vázcsövekbe integrált merevítőborda)
  • Flex-Stay tám/láncvilla kialakítás
  • AWS technológia (egyenletesebb belső vázfelület, a merevség és tartósság érdekében)

anyag:

Karbon


méretek:
  • 47 cm
  • 50 cm
  • 52 cm
  • 54 cm
  • 56 cm
  • 59 cm

 
színválaszték:
  • Piros - Karbon - Fehér
  • Fekete - Karbon - Fehér

villa (merevvilla):

EG CF Lite-S


Meghajtás

hajtókar:

FSA Energy

  • 50-34T

lánc:
KMC X10
fogaskoszorú:
Shimano Sora,
  • CS-4600
  • 12-28T
  • 10S

középrész:

FSA Energy

  • BB30

első váltó:
Shimano Ultegra,

Double


hátsó váltó:
Shimano Ultegra,

SS


 
fokozatok száma:

2×10


pedál:

Nem tartozék


Kerék

külső gumi:

Vittoria Rubino Slick

  • 700×23c
  • 60 TPI
  • Kevlár

 
komplett kerék:

Fulcrum Racing Comp


Irányítás

kormány:

FSA Gossamer Ergo OS


kormányszár:
FSA OS 190,
  • 31,8 mm emelkedés
  • 6° emelkedés

kormánycsapágy:

BB410 Neck


nyereg:

Selle Italia X1


nyeregcső:

FSA Team Issue

  • SB25
  • 31,6 mm

Fék

 
féktest:

FSA Energy


 
fékváltó kar:
Shimano Ultegra
tömeg:
  • 8,13 kg (M-L)
  • Váz: 1,00 kg (M-L)

Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Scultura Evo 905-COM termékkel kapcsolatban: