Vastag csövű, masszív kinézetű váz-villa, szerintem jó sokáig bírja a Neuzer Skid Fixi. Enyém 54-es, 178 centi vagyok, szerintem jó így a geometria.
Kormánycsapágy nem lazulgatott, szépen forog.
Elpusztíthatatlan, 4 csavaros, rövid (gondolom Neuzer) DH felhasználásra is alkalmas stucni.
Felnik erősek, nehéz nyolcast varázsolni beléjük, agyak szépen forognak, zárt iparisak. Tömítésük jó, kaptak már nyári felhőszakadást is.
Nyereg kb. komfortos, leghosszabb táv kb. 50 km volt vele, nem fájdult meg a seggem.
Hajtókar gondozásmentes, monoblokk is bírta eddig, remélem még fogja is.
Pedál hmm-hmm, nem rossz (ez is Neuzer), masszív acélkeretes darab, klipszkosár batár nagy.
Kormány kényelmes, 540 mm széles, bár lecseréltem egy 420 mm széles egyívű ITM-re, ízlés kérdése.
Fékkarok ötletesek, jók outi fékhez és ha átraksz egy pöcköt akkor "V-féknyi" húzása lesz, bár nem tudom így ez miért jó a bringa szempontjából:D
Fékpofák ilyen gömbfejesek, jól fognak.
Hátsóagy egyszerűen szar. 2 lánckerék és 3 féle záróanyát végigpróbálva mindegyik fellazult, próbáltam menetrögzítőzni, szenvedtem így evvel kb. 3 hetet, utána úgy döntöttem tetszik ez a fixizés és fűzettem bele egy Sturmey hátsó agyat, azóta köszöni szépen semmi baja.
Gyári áttétel szerintem nagy. 46-16 ahol én használom a legtöbbet, kitekerhetetlen, 19-es fogaskereket használok jelenleg (gyári 46-os tányérral elöl), evvel átlagos pedálfordulattal 25-30as tempót lehet menni, plusz könnyebben gyorsítható-fékezhető.
Hegesztések nem a legszebbek a Neuzer Skid Fixi-n, középcsapágyház magasság (28,5 cm) picit lehetne több, festés elég tré, középcsapágyház szélén, kulacstartó szemekben szétfolyva, rászáradva... Papucsok lehetnének fémbetétesek, festés onnan is lejön.
Csavarokat a szemekből kisprórolják belőle, bár ez filléres tétel. Csomagtartó szemnek az én felhasználásom szempontjából nincs létjogosultsága.
Féktestek lehetnének valami masszívabb anyagból, kb. 2x nyitottam ki a kis állítókát és már marta is a fémet, bár noname, nem tudom így jogosak-e az igényeim.
Nyeregcső gyenge minőségű, recék nem elég határozottak, picit fellazul és szétnyírja az egészet, gariba cserélték valami egyszerű zoomra.
Pedál sima talpú cipőhöz is túl harapós, gyárilag 1 mm holtjátéka van a csapágyaknak, cserélve lettek nagy műanyag spyralra, rá egy fém klipszkosár és duplaklipsz szíj (gyári szíj lazulgat, bárhogy téped meg) és így lehet zúzni:D
Gumik (Kenda K-152!!) felületéről a minta kb. 3 hónap alatt eltűnt, hátsón a fékezgetések miatt már van 1-2 folt ahol látszik a szövetszerkezet, de persze ez nem a gumi hibája. 25ösről biztos vastagabbra fogom cserélni, telós monti után jobban ráz ez a bringa.
Felniről lassan, de koptatja a fék az arany színű felületkezelést, de ez már tényleg csak szőrszálhasogatás. Na még egy azért: markolat végdugó csavaros, bár funkcionálisan nem ér semmit, mert becsavarás nélkül is szorult a kormányban.
Május elején vettem a bringát, első igazi virsligumis bringám ez a Neuzer fixi, pár dolog lecserélésével hosszú ideig nem kell hozzányúlni, eddig egysebességesre átalakított montimmal jártam suliba, azt felfejlesztettem és hóban-fagyban nem akartam már többet kitenni napi megpróbáltatásoknak, nem beszélve a lakatolás kérdésről. Furcsa volt először a fixi üzemmód, kicsit féltem is, amikor jöttem vele először haza, miután vettem, de pár hét alatt teljesen megszoktam, hátsó féknek nem láttam értelmét, az le is került, első természetesen megmaradt. Súlyban kb. 11 kiló, nekem megfelel. Ár-érték arány közepes, építeni nem akartam, de szerintem ugyanennyi körül jött volna ki, tetszett a dizájn, a hátrányban leírt upgradek nélkül egy szigorú 3-ast adok neki teljesítményre, azokat megcsinálva 5-ös. Remélem nem rettentettem el senkit a vásárlás elől, szerethető bringát lehet belőle varázsolni.
Városban munkába/suliba járós bringának, síkra főleg.