Btwin Triban RC 520 országúti

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2019 (frissítve: 2019.09.)
  • Listaár: 269.990 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

hobeandor avatar
6 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2020, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Bírja a súlyt, 110kg-val is elboldogul. nyilván karbantartás kérdése is.

A fékekkel nekem nem volt bajom, mármint ennél drágábbért sincs gyakran fullhydro, így ez egy elfogadható kompromisszum, ennyiért pedig már majdnem csoda. A beállítása viszont nem triviális, ld. előző véleményező, egyet értek vele.

A 105-ös rendszer ennyiért röhejesen jó vétel. Kb. 100e-el arrébb van a bringa ára, mint más ami már ezzel jön, nálam ez volt a döntő illetve, hogy minden másban is kényelmes munkábajárós/mindenes. Néha egy-egy enyhe földutazás is belefért, bár tettem rá nagyobb külsőt (és IGEN! belefér a 40-622-es Schwalbe G-One. Elvégre ugyanaz a váz, mint a graveles változat). Mondjuk azóta fenn hagytam, a súlyomhoz úgyis mindent jobban kímélek így...

A kerekek strapabíróak (ha jót fogtál ki mint én, vagy újrafüzetted időben). Cserébe nem könnyűek, de ennyiért ez nem is elvárás, úgyis az az első amit fejleszt az akit érdekel a dolog komolyabban is.

Hátrány

Nyereg. Részemről is megvan a bevált, olyan került rá. Ennek viszont nagyon örült a haver :)

Fékbeállítás. Szörnen szüttyögős, de ha megvan akkor legalább nem állítódik el.

bandage: csúszós. Mármint izzadtan vagy esőben zavaróan csúszik, nekem olyankor nem támaszték hanem fogódzkodó. Begalább olcsón megoldható a csere. Jöhet a LizardSkins ha végre ráveszem magam az átkötésre... 1év után szerintem megvárom amíg ez elkezd leszakadni és majd akkor...

Műanyag kezdő pedál. Totál felesleges. Vagy legyen fém (+6000) taposó vagy ne is adjanak.

Tapasztalat

egy merida crossway-ből csináltam outit (ld. ottani vélemény), a váz megadta magát, így lett ő. Azóta is tökéletesen működik, most jött elő az első komolyabb hiba, a hátsó kerék vízszintes síkjában elfordul terhelés esetén balra, és a külső így beleér a vázba (a 40-622-es külsővel 2x2mm hely lenne, de belefordul a vázba a kerék). Szervizben azt mondták, a vázban mozog a kerék és ráférne egy középre fűzés.

Ettől eltekintve elégedett vagyok, vitt mindenhova ahova kellett, 100-130km-re is, munkába 6-ra is, kaját hordva felpakolva (120kg alatt persze szigorúan).

Meglátjuk mit lép a Decathlon erre a hibára, remélem nem kell harcolni, eddig boldog vagyok minden ottani vásárlásommal.

Erre ajánlom

Kezdő bringa után második outinak, rendszeres tekerésre, de nyilván nem versenyszerűen mert ahhoz nehéz mint a sár.

Ennyiért vettem
270000
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Makky avatar
164 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2020, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Nekem ezek jelentették az előnyt:

  • Hagyományos országúti kormány. (Nem gravel)
  • Pálcás sárvédő rögzítési lehetőség
  • Tárcsafék, mert télen is sokat megyek. PM rögzítéssel, mert szerelni jobb.
  • Menetes középrész, mert a leggyakrabban cserélendő alkatrész nálam a lánc után.
  • Gyorszáras kerekek. (Nem kell az átmenőtengely nekem, mert sok bringám van...)
  • Legalább elől országúti áttétel, így csak hátul kell cserélnem a sort.
  • Számomra elfogadható geometria. Vagyis csak a kormányszárat kellett cserélnem, hogy jó legyen.
  • 27,2-es nyeregcső átmérő. Már csak ilyen bringát veszek és ebből nem engedek.
  • Külső bowdenvezetés. Ugyan nem divatos, de sokkal előnyösebb mindenféle szempontból!
  • Shimano 105 7000-es cuccok többnyire. Váltó, váltókar legalábbis, ami a két legfontosabb. Megbízható jó cuccok. Hajtómű is jó csak nehéz, de ennyi pénzért rendben van. Sort meg úgyis cserélem.
Hátrány
  • Egycsavaros nyeregcső
  • A lánc gyárilag túl hosszú volt nálam. Két szemet ki kellett belőle venni. Ez nekem 5 perc, de nem biztos, hogy mindenkinek annyi...
  • Én jobban szeretem, ha a fék kintebb fog. Szerintem ehhez a fékhez (nekem legalábbis) kevés ennek a fékkarnak a bowdenhúzása. Állítani pedig nem lehet rajta ugye. Egészen a kormányig kell húzni, hogy fogjon rendesen, de még ott sincs olyan fékerő, hogy fejreálljak vele. Szárazon egy jobb canti fék sokkal erősebb és könnyebb is. Bár ez mondjuk a tárcsfékek jó részéről elmondható.
  • A kormány hajlítása lehetne "kompakt", vagyis kevésbé mély és esetleg rövidebb. Szerintem ehhez a bringához/felhasználási területhez nem illik az ilyen mély hajlítású kormány.
  • A centerlock-os tárcsa rögzítést jobban preferálnám.
  • A felni belső szélessége is lehetne nagyobb, ha már "gravel". Ezen 15C, ami ebben a kategóriában túl keskenynek számít.

A hátsó agy tartósságától tartok kicsit. Meg a kormánycsapágy kérdéses még. De ehhez kell egy-két év nekem is, hogy kiderüljön. Ugyanez igaz a fékekre is.

Tapasztalat

Igazából nem tudom ki a célközönsége ennek a bringának, mert ez se nem gravel, se nem országúti. Valahol a kettő között van. Én nem vagyok mérvadó a felhasználás tekintetében. Én olyan edző bringát kerestem, amire PÁLCÁS sárvédőt is föl lehet tenni, ami ugye hagyományos országútira nem megy föl. Aztán használtan szembejött ez és ennyiért úgy gondolom, hogy megérte! Egyelőre átalakítás alatt van, hogy jó legyen nekem. Szóval ez a vélemény még nem végleges. Csak elkezdem írni, hogy eddig miket tapasztaltam.

  • Nyeregcső: az egycsavaros beállítás nagyon nem jó! Egyszerűen lehetetlen pontosan beállítani a nyereg dőlésszögét vele. (Valószínűleg ez a célközönséget nem fogja zavarni.)
  • Kerekek: Agyak szépen futnak. Nem néztem bele, így egyelőre az se világos, hogy milyen csapágy van benne. Viszont a szabadonfutó kazettatestnek már most van egy kis holtjátéka, ami nem jó, bár a működést nem befolyásolja. A kerék fűzését meg nem értem. 28 küllő elöl, hátul, egységesen mindenhol két keresztre fűzve. Ez nekem ugyan mindegy, mert <60kg vagyok, de erősebb kereket kaptak volna 32 küllőval és/vagy 3 keresztes fűzéssel. Minimális plusz súly mellett. Egy amúgy is kő nehéz keréknél ez már nem számít, viszont sokkal erősebb lett volna a végeredmény, ami egy 100kg-s embernél már lehet, hogy kijön!
  • Fékek: Nézz utána, hogyan kell beállítani őket, mert a bowden feszesség állító csavart NEM SZABAD A SZOKOTT ÉRTELEMBEN HASZNÁLNI!
  • Még M-es méretben is beleér(het) a cipő orra az első kerékbe nagy kanyarodásnál lassú sebességnél. Sárvédővel meg pláne! Aki ehhez nincsen hozzászokva, az figyeljen rá! :)

Egyelőre ennyi. Folyt. köv.

Erre ajánlom

Leginkább bringázásra! :)

Ennyiért vettem
220000
Mért tömeg
10500 g
Csatolt képek
Btwin Triban RC 520  2020 országúti
Átalakítás alatt. Nyereg, nyeregcső, stb
Btwin Triban RC 520  2020 országúti
Már sárvédővel
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bádogember avatar
19 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 3 hónapig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Több évtized MTB után váltottam országúti kerékpárra. Hosszú távú országúti túrákhoz kerestem bicajt, végül a D. mellett döntöttem. Null-kilométeres outis kezdőként elnézést az amatőr véleményezésért

Jól megtervezett kerékpár

Hosszabb távon is kényelmes.A nyereg is, a kormány is.

Jól eltalált áttételezés, hegymenetben nagy előny

Tárcsafék esős-sáros körülmények közt jól jön

Minőségi alkatrészek

A 700x28 gumik rosszabb utakon is jól teljesítenek

Visszafogott elegáns dizájn

Csomagtartó + sárvédő felszerelhetőség (már ha valaki szereti az ilyesmit, én nem)

UPDATE 2019.10.01. Tényleg sokoldalú bicaj! Tegnap láttam egy TribanRC500-ast a "spori" egy zsák csemperagasztót szállított rajta csomagtartón :)

Hátrány

Kissé nehéz (a kerekek, gumik, és főként a tárcsafék viszi el a súlyt)

Bowdennel működtetett hidraulikus fék

Elnagyolt összeszerelés és beállítás

Nem defektálló külső

Tapasztalat

Az MTB mellé kerestem országúti túrakerékpárt 50-100 km, vagy hosszabb túrákhoz országútra, kerékpárútra. Az 2019-es Triban RC520-at pont erre tervezték, eddig úgy tűnik, jó választás volt. Eddigre szép kis gyűjteményem van olyan útvonalakból, ahol kis forgalmú utakon, kerékpárúton élvezetes túrák tehetők. Külön élvezem a jó áttételeknek köszönhetően az emelkedőket. A tárcsafékek 1 ujjal is hatékonyak (most hogy bekoptak). A váltó elöl is hátul is precíz és pontos. A kormány is kényelmes, sok a fogás-pozíció. A nyereggel még nem volt probléma, a túrák végén sem, és másnap sem.

Viszont néhány szó az összeszerelésről: a kerekeket el kellett vinnem egy a számomra max megbízható szerelőhöz, a küllők meglazultak, gyárilag nem állították feszesre. A hátsó váltó pár 100 km után pontatlan lett, a beállításkor derült ki, hogy a shimanó-105 váltóházban a beállító-furatban nem volt menet!!! A beállító-csavart nem lehetett betekerni, végül menetfúróval megoldottam a hiányosságot, azóta szuper. Az áruházi „üzembehelyezésnél” „elfelejtették” a véghatár (HiLo) csavarokat beállítani – pl mi van a garival, ha beesik a lánc a küllők-lánckerék közé - hm?. Többek közt a váltóház-menet hiány felett is szemet hunytak. Ja és az első nem volt felpumpálva. A defektállóságról: a ResistProtect gumiknál az elsőt egy drót szúrta át, a hátsót egy kátyú (elég nagy) vágta ketté, ez kuka is lett.

Erre ajánlom

Országúti túrázásra

Ennyiért vettem
270000
Mért tömeg
10000 g
Csatolt képek
Btwin Triban RC 520  2019 országúti
Btwin Triban RC 520  2019 országúti
Btwin Triban RC 520  2019 országúti
19 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium T6


méretek:
  • XS
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Sötétkék


villa (merevvilla):

Carbon


Meghajtás

hajtókar:

Shimano FC-RS510


első váltó:
Shimano 105
hátsó váltó:
Shimano 105

Fék

tárcsafék:

TRP


 
fékváltó kar:
Shimano 105
Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Triban RC 520 termékkel kapcsolatban: