Full tiagra 4700
Gyönyörű szín és festés
Avid BB7 tárcsafék
Karbon villa
Tapered fejcső/villanyak
-vázon kívül vezetett bowdenek
-bowdenvezető furata a csapágyház alján nem volt jó
-kerékszett lehetne jobb
Az alap koncepció a kerékpár vásárlásnál az volt, hogy váltsak MTB-ról valami vékonyabb kerekű koskormányos paripára. Nem használtam az MTB-ot terepen, fölösleges volt a teleszkóp, és már évek óta slick gumival használtam. Továbbá a koskormány miatt variálható a pozíció a bringán ami hosszú túrákon jól jöhet (könnyen elmacskásodik a karom/vállam) A tárcsafék előnyeiről eszem ágában nem volt lemondani, mindenképpen tárcsás országúti/CX/gravel kategóriában nézelődtem.
Első kiszemelt áldozat a Mango Bikes Point AR volt. Viszont egyszer véletlenül felfigyeltem a PlanetX honlapján a London Road típusra ami nagyon hasonló felhasználásra szánt mint a Mango Point AR. A színe felszereltsége és ára alapján szerelem volt első látásra. Mindkettő aluminium vázzal rendelkezik és karbon villa jár hozzá alu nyakcsővel. Mindkettő tapered fejcsöves. A váz kialakítását tekintve egy lényeges különbség van, a mango vázon belül vezeti a bowdeneket a Planet X bringáján vázon kívül vannak vezetve a bowdenek.
Viszont a Planet-X London Road felszereltség tekintetében jócskán felülmúlja a point AR-t.
A komponensek nagyrésze nagyon jó minőségű márkás darab vagy a Planet-X cég saját márkás darabjai.
A bringát egy karácsony előtti "építsd magad" akció keretén belül vettem meg. Így nem összeszerelve, beállítva érkezett a bringa, de lényegesen olcsóbban jutottam hozzá. Szállítással együtt 210000 Ft alatt ált meg az ára. És nagyjából 1 hét alatt az ajtómig hozta a DHL. Az árban nem volt benne a bowden és a bowdenház illetve a felniszalag, ezeket külön kellett beszereznem. Az egész kerékpár 2 külön dobozban érkezett. Az egyikben a kerék és alkatrészei voltak, a másikban a váz és az összes többi komponens. Profi módon volt csomagolva! Vagy 30 percig bontogattam az alkatrészeket, minden duplán volt csomagolva (bubis fólia vagy egy erősebb műanyagzsák+ minden külön egy önzáró tasakban)
Felszereltség és alkatrészek:
A váz színe festése gyönyörű. Sehol nem találtam rajta semmilyen hibát. Érdemes itt-ott vázvédő matricákkal ellátni hogy a kábelek meg a felpattanó kavicsok ne csesszék tönkre.
Én a Tiagra 4700 10 sebességes szettel szerelt verziót vettem meg.Ha jól tudom most már csak a SRAM szettel szerelt verziók elérhetőek. A felszereltségben a Shimano Tiagra 4700 hajtókar (50/34 tányérokkal) és csapágyak is benne voltak. Hátul 11-34-es sort forgat a lánc. A gyári shimano lánc stiftes rögzítőjét lecseréltem patentszemesre. Gyönyörű minőségi szett. A fékezés az Avid jól bevált BB7 bowdenes tárcsafékeinek road verziójára van bízva ami a Shimano STI fékváltókarjaival is használható. A fékpofák távolsága kézzel állítható kívül és belül is. A vátló és fék bowdenje is a bandázs alatt van elvezetve. Ez nekem kifejezezzen tetszik. Letisztultabb profibb kinézete van így a bringa elejének.
A kerékszett egy Grippeme Roccia Equipe 700c/29" és talán ez a bringa egyik gyenge pontja. Jól van fűzve, elég merev is teszi a dolgát, de a kónuszos agyak elég gyenge minőségűnek tűnnek. Majd idővel elválik hogy teljesítenek.
A Schwalbe Century 35c széles fényvisszaverő csíkkal ellátott gumik kényelmesen elférnek a vázban/villában.
Egyébként a vázon és a villán van csomagtartó és/vagy sárvédő rögzítésére hely tehát ha valakinek ez lenne a perverziója akkor pakolhat rá ilyeneket. A dowdenek a váz alsócsövén futnak, ha vállon kell cipelni a bringát akor nem zavarnak. A hátsófék kábele végig bowdenházban van vezetve. A féktest a lánc és támvilla között kapott helyet.
A láncvillára mindenképpen érdemes venni valami védőt, gyárilag nincs rajta semmi.
A nyeregcső,kormánynyak,kormány,nyeregcsőbilincs Selcof márkájú. Ha jól tudom ez a cég saját márkája. Olyan mint a Bike fun. Eddig nem tapasztaltam semmi minőségi problémát ezekkel kapcsolatosan. A kormányszárat egyébként cseréltem, mivel gyárilag egy 110 mm-es volt hozzá ami nekem túl hosszú. Kapott egy 90mm-es BBB szárat.
Egyébként ha összeépítve rendeli meg a vevő a bringát akkor rengeteg dolgot személyre lehet szabni.
A nyereg gyárilag egy Sele Italis X1 acél nyeregpálcás darab amivel ezidáig nincs problémám. A nyereg lapja elég rugalmas. Bár ezt később cserélni fogom egy "lyukas" prosztatakímélő verzióra.
A bandázs ami gyárilag volt a csomagban egy habosított anyagból készül céllövöldés egypálcikás cucc volt, amit már a felhelyezésnél eltéptünk.
Menet közben:
Mivel ez az első koskormányos kerékpárom ezért erősen szokni kell még. De az eddigi tapasztalataim alapján jól gyorsítható és a régebbi bringámhoz képest nagyon csendes. A bringa eleje elég merev. Nem ráz de elég konkrét visszajelzést ad az úthibákról. Erősen elgondolkodtam hogy kéne még egy réteg bandázs a kormányra. A gumi 4,5 bar nyomásra fújva megfelően tapad, és meglepően halk (görgőn sokkal hangosabb volt) eddig nem volt vele gondom vele.
A középrész nagyon merev, nem nyeklik-nyuklik.
Vékonyabb gumival országútra, olyanoknak akik nem fakadnak sírva attól ha a kerékpár súlya nem alulról súrolja a UCI limitet. Cserébe szeretnének egy jól gyorsítható, strapabíró járgányt.Egy komolyabb kerékszettel akár amatőr versenyzésre is alkalmas lehet.
Agresszív mintájú gumival gravel/CX használatra. Csomagtartóval, sárvédővel túrázásra (trendi kifejezéssel élve adventure bringázásra).