Avid BB7 tárcsafék

183 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 22.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-15 (183 vélemény)
Rendezés

Hörgő avatar
27 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

 Könnyű, bowdenes. Ahhoz képest, hogy bowdenes, erős. Gyári 160-as tárcsával használom elől. Az adagolhatósába jó, könnyű ráérezni, hogy beállítástól függően milyen fékkar úthossznál satuzzon. Gyárilag adnak hozzá torx kulcsot, nem is beszélve a könnyen követhető,egyértelmű használati utasításról. Szerszám nélkül is lehet állítani mindkét oldali fékbetétet. Rendkívül egyszerű fölszerelni és beállítani. A betétek és a tárcsa tartós, a tárcsa nagyon hamar bekopik.

Hátrány

Nálam nincs.

Tapasztalat

Modellév: 2009

2021.06.07.: A mai napig hibátlanul működik, betéteken kívül nem cseréltem benne semmit. A tárcsával azóta sincs gond, nincs érzékelhető "válla". A műanyag állítócsavarok is bírják, a belső oldaliról sem tört le köröm.

Erre ajánlom

AM, XC

Ennyiért vettem
17000
Csatolt képek
Avid BB7 tárcsafék
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

DöG-1 avatar
26 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Nagy fékfelület, mérsékelten kopik, (a keményebbik fajta fékbetéttel használom), aránylag jó fékhatás, finoman adagolható, megbízható, magától nem állítódik el.

Hátrány

Nem eggyújjas fék, extra hosszú lejtőzésnél elfárad a kezem az erőkifejtéstől.

160-as tárcsa 80kg + túracucc-hoz satuféknek nem elég. (intenzív fékezésnél szalámi-szeletelős hangja lessz -a tárcsa perforálásai miatt-) >>>min. 180-ast kéne...

Biztos én vagyok béna, de fékbetétet csak a féktest szétszedésével sikerült cserélnem (2 összeszorító imbiszcsavart kiszedve)

Organikus betéttel nekem nem vált be: ugyan nagyobb a fékhatás kezdetben -míg el nem kezd melegedni- akkor viszont erősen lecsökken, jobban kopik, hajlamos beégni...

Tapasztalat

Elöl használok Avid BB-7-es mechanikus tárcsaféket, (hátul V-fék, amit rendszerint csak segéd fékezésre) használok, 160-as tárcsával -kicsit nagyobb kéne-. Alívió fékváltókarba bekötve.

(Mint az olcsóbb fékeknél általában) 1-oldalról szorít, a túloldali álló pofa. Így fékezéskor kicsit hajlik a tárcsa, de ez nem okoz gondot -ha rendszeresen utánállítjuk az állópofát is.

Beállítás: először állópofa kerekét tekerem, míg pörgő kerék cincogni kezd -majd 1-el visszább; és ugyanezt a mozgó pofával is. szerencsére a 2 kézi kerékkel könnyen (szerszám nélkül) utánállítható.

 

Frissítés: 2017-től 180mm-es tárcsával használom, a fékhatással immár teljesen elégedetten! :)

Erre ajánlom

Szerintem jó fék, de túlsúly nagy, csomagok, hosszú lejtőzések -intenzív fékezések esetén nagy tárcsa dukál hozzá.

Csatolt képek
Avid BB7 tárcsafék
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zuger avatar
8 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Ár/érték arányban nagyon megérte. Utóbbi években már az olajos fékek is megbízhatóak, de a mechanikusnak mindig meg lesz az az előnye, hogy ha erdő közepén baszódik el, akkor van esélyed állítani rajta, pláne, hogy alapból lehet ezen mindkét fékpofát. 200-as és 160-as kivitelben is ezt használom xc-re és trekking bringán is, tartós, sokat bír, nem szokott ciripelni esőben sem.

Hátrány

Utóbbi években felment az ára, korábban nagyon jó vétel volt, megérte az árát.

9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Szepy avatar
12 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Nem kell olajat cseréln meg légteleníteni. Pofon egyszerű a beállítás, csak a pofákat kell mechanikusan a tárcsához igazítani és kopás szerint után állítani.

Hátrány
  • Moduláció=ZÉRÓ. Ezt sokan összetévesztik a jó fékerővel. A fék nem attól lesz jó, hogy könnyen blokkolja a kereket. A jó fék nem digitális, hanem adagolható, ezáltal mindig annyit és akkor fog amennyit Te akarsz.
  • A fémes betét szeret muzsikálni működés közben, de nem vészes.
  • A tárcsát (saját gyári CleanSweep 2) hiába egyengeted, a hőtől újra elvetemedik és újra meg újra súrolni és cincogni fog.
  • Adott sebességnél és frekvencián megint cincog.
  • A pofák asszimmetrikusan fognak. Magyarán az egyik pofa fix, csak másik mozog. Ez egyenes út a tárcsa hajlítgatásához. Hogy ezt elkerüld, a fix pofát helyezzd minnél közelebb a tárcsához, de mivel az vetemedik ezért folyton ütni és súrolni fog.
  • Ha csendes féket akarsz ami jól is fog, akkor nem ez lesz a best buy.
Tapasztalat

Előljáróban leszögezném, hogy 75 kg és 184 cm magas voltam amikor ezen tapasztalataimat szereztem. Ha te elkötelezett bb7 fanatikus vagy és elégedett a féked teljesítményével akkor ez a gondolat menet nem neked szól. Menj ki és bringázz egy jót a jó levegőn :)

Az itteni vélemények alapján cseréltem le annó a Deore V-fékemet BB7-re. Lehet túl nagyok voltak az elvárásaim és bedőltem a marketingnek is meg a presztizsnek is, de valahogy sosem akartam hanyat esni a teljesítménytől. Igazából a V-fék után az addig ismeretlen kellemetlenségek sorozatát ismertem meg. A BB7 inkább zajos mint adagolható. És nem, mindenkit megnyugtatok, nem az én készülékemmel volt a baj :) A sporttársaim ugyan ilyen fékjeit is kipróbáltam és megállapítottam, hogy a mechanikusok között a BB7 tényleg a csúcs, de nem szabad tőle csodákat várni. Ezt a csodát és mindazt amit vártam vagy hiányoltam a BB7-ből, azt az SLX hozta el. De ez egy másik vélemény, másik történet, más kategória ;)

Erre ajánlom

Arra ajánlom, hogy használd egészséggel és megelégedéssel. De ha majd egyszer megadatik, hogy lecserélheted egy igazán minőségi (lehetőleg Shimano) hidraulikusra, akkor sírd el magad nyugodtan. A GYÖNYÖRTŐL! :D :D :D

18 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Medve70 avatar
6 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egyszerű felépítés, ezáltal könnyű karbantartás, Biztonságos működés

Hátrány

Bolti ára, de ez megoldható magánszemélytől töredék áron 2 db féknyerek+pofák+160 mm-es tárcsák 20-26 ezer körül, de használtan még olcsóbban is kilehet fogni! Hátrány talán még a bowden nyúlás, de az sem annyira vészes és bármikor menet közben is gyorsan utána állítható. Fékezésnél (főleg erősebb fékhatás gyakorlásánál) nagyobb erőt kell kifejteni a féknyeregben található bitang erős visszahúzó rugó miatt főleg a kétujjas fékkarnál (fizika:erőkar :) ) de ez mechanikus fékeknél nem róható fel igazán hibának és a hidra fékekkel meg nem is szabad igazán szembe állítani, teljesítmény különbségek terén.

Tapasztalat

Ha szeretnél egy elérhető árú, biztonságot nyújtó tárcsaféket, akkor ezt nyugodtan merem ajánlani mindenkinek. Én több mint 3000 km-en használtam mielőtt lecseréltem Shimano Deore XT M-8000-es hidra szetre, de ez már értelem szerűen egy teljesen más kategória. Ezt sokszór hegyekben járva nyüstőltem durvább fékezésekkel is és sosem hagyott cserben. Szerintem az AVID BB7 a mechanikus fékek királya. Ha nincs pénzed egy komóly hidra fék szetre vagy csak nem szeretnél túl sokat költeni ilyenre és az életed, biztonságod is fontos számodra, akkor ezt kell megvenni az olcsó huszonezres hidra fékszettek helyett. Azokat durván kenterbe veri sokszorosan mindentéren! 

Erre ajánlom

Városi harcos, túrázós, hegyi kalandorok számára

Ennyiért vettem
26000 Ft újonnan tárcsákkal
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-jó fékerő

-be tudod állítani egyujjas satura is (jó tárcsa+pofa párosítással) :)

-fékpofák állíthatósága

-a munkahengerek "lebegtetik" a fékpofákat (ha nem egészen párhuzamos a tárcsával a féked, kicsi mozgásterük van a pofáknak beállni a jó szögbe)

-használtan nevetségesen olcsón meg lehet csípni kifogástalan állapotban őket! (Mindkettőmet használtan vásároltam innen a bolháról, 3000 Ft körül)

-viszonylag egyszerű atomjaira szétszerelni, karbantartani (minimális szerszámigény; imbuszkulcs, kisebb dugókulcs, csavarhúzó)

Hátrány

-az évek során elöregedett a belső fékpofa műanyag állítótárcsája, ezért pár fogacska letört róla, ez a fék működését nem befolyásolja.

-bolti ára borsos

-Nem tudom hogy az újabb évjáratokban kiküszöbölték-e ezt, de leírom amit én tapasztaltam az enyéimmel: erősen behúzva a fék külső és belső oldala amikor feszíti egymást olyankor kicsit "szétnyílik" a féktest két oldala, így a tárcsára párhuzamosan ráállított féktest ferdén fogja a pofákat a tárcsához nyomni, ez ronthatja a kezdeti fékhatást. A jelenséget orvosolni lehet a féktest nagyon-nagyon finoman a másik irányba történő ferde rögzítésével amivel az erős behúzáskor keletkező széthajlást kompenzálod. Ez nem tudom mennyire érthető, szóljatok ha nagyon nem az.

 

Tapasztalat

Előtte Tektro Novela fékeim voltak, elöl is, hátul is. Nem fogtak rosszul, tudtam velük satuzni is, de az adagolhatásóguk véletlenszerű volt, főleg hűvös-hideg időben (máig nem tudom miért). A jó vélemények hatására kezdtem el nézgelődni a BB7 után és sikerült olcsón szereznem először egyet hátulra, majd később előre is. Ebay-ről vásárolt, zöld hátlapos fékpofákkal használom a BB7-et, Avid G3 180mm-es tárcsákkal és Tektro fékkarokkal. Az első fékkel könnyen megy a Stoppie, de az adagolhatóságot nem érzem kifinomultnak így a guruló endo-t meg sem merem próbálni. Ezt okozhatja a kőegyszerű fékkarom, a tárcsa, a bowden és a bowdenház viszonya és az olcsó fékpofa is, így nem írhatom kimondottan a fék számlájára. A hátsó fékemet jobban érzem, egy ujjal nem túl erősen húzva bármilyen felületen satuzik a kerék.

Erre ajánlom

XC, város, trekking, országút. Akár komolyabbra is alkalmas, de akkor már figyelni kell a megfelelő fékkar-tárcsa-fékpofa társításra a legjobb eredmény és a finomabb adagolhatóság érdekében.

Ennyiért vettem
3000
Csatolt képek
Avid BB7 tárcsafék
elöl-hátul BB7
14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

biciglixd avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Korábban a Rockrider 5.3-as gépemen egy Tektro IO tárcsaféket használtam, de ennek a teljesíténye nem felelt meg az elvárásaimnak. Az Avid BB7 mellett azért döntöttem, mert rengeteg jót hallottam róla. Szerencsére én sem csalódtam benne. Tektro TS360-as fékkarokkal és 160mm-es CleanSweep G3 tárcsákkal használom elől-hátul.

  • brutális fékerő
  • mind a két fékpofa állítható, és ez szerszám nélkül is megoldható
  • vizesedés hatására visít, de a fékereje ilyenkor sem változik. sárban is jó a fékhatás
  • mechanikus fék létére jó az adagolhatósága, még így is hogy nem Avid fékkarokkal használom.
  • jól mutat a bicajon
  • a többi mechanikus féktesthez képest könnyű
  • én hőségben sem tapasztaltam fékerő-változást.
  • Suntour XCR RL villát nem csavarja.
  • a fékpofája sokáig bírja, csaknem három éve 4000 km-en keresztül használom és még nem érett meg a cserére.
Hátrány
  • a komolyabb hidraulikus fékekhez képest adagolhatóság terén kicsit azért gyengébb. Kb. a 40-80%-os fékerő-intervallumban nehéz megtalálni a megfelelő fékezést, értem ezt úgy, hogy kis fékezésnél még nagyon könnyű adagolni, utána nehéz elérni hogy ne blokkoljon teljesen. De nem lehetetlen, egy idő után azért kitapasztalja az ember. 
  • eleinte nehéz volt beállítani, és lassan kopott be. 1 hónapig nagyon sokszor kellett utánaállítani, de most már vagy 1 éve hozzá sem kellett nyúlnom.
  • A belső fékpofát kicsit nehéz szerszám nelkul állítani. Ha van lehetőség rá, akkor inkább célszerszámmal tegyük ezt meg.
Tapasztalat

Az Avidd BB7 tényleg egy kifogástalan fék. Bárhol, bármikor megállok vele, még nem hagyott cserben egyszer sem. Mechanikus létére sok hidrással felveszi a versenyt, sőt az olcsóbb olajosoknál sokkal jobb. Ajánlom mindenkinek.

Erre ajánlom

Szinte bárhol, bármikor megállni. Város, túra, XC. Egy barátom DH-ra is használta és nem volt vele különösebb kifogása. 

Ennyiért vettem
14000 első-hátsó tárcsákkal együtt
Csatolt képek
Avid BB7  2012 tárcsafék
elöl
Avid BB7  2012 tárcsafék
hátul
Avid BB7  2012 tárcsafék
Tektro TS360 fékkar
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KovacsZ avatar
15 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Erősen fog

Tartós

Szép a kialakítás

Mindkét oldali fékpofa állítható

Hátrány

Esőben "hangosan dudál"

A belső fékpofa "csak" fix (de állítható a távolsága)

Tapasztalat

Szerintem a bowdenes fékek közül az egyik legerősebb szerintem.

Elöl hátul 180-as tárcsával XC-re használva nekem tökéletesen bevált.

A külső-belső fékpofa állítási lehetőség nagyon finom beállítást tesz lehetővé.

Fémszinterezett fékpofával egyáltalán nem érzem, hogy melegedne, de ez a fajta féktárcsa pont a melegedés utás fog még erősebben.

Időnként "csilingel, amikor mászok valahova, de engem nem zavar, legalább nem kell csengő. Normál városi tempónál nem csilingel. :)

Városi használatra érdemes organikus fékpofát használni, ami csendesebb, viszont gyorsabban kopik, mint a fémes.

Erre ajánlom

XC, FR, DH ... tulajdonképpen mindenre

Ennyiért vettem
16500 Ft a kettőt
Csatolt képek
Avid BB7  2013 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

petya1975 avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Elégedett vagyok vele,bowdenes létére elég jó a fékhatása.De legközelebb csak olajosat vennék.A gyári Tektro-hoz képest fényévekkel jobb.

Hátrány

Néha egy kicsit ciripel.A beállításával azért el lehet bíbelődni,nem olyan egyszerű mint ahogy sokan írják.

Erre ajánlom

Országúti használatra.

Ennyiért vettem
20000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tj713 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, triálos fenegyerekként használtam
Előny

Kiválóan adagolható, nagy fékerő. Könnyen szerelhető, tisztítható. Precízen be lehet állítani. Több tipusú és méretű tárcsával is meggyőző fékerő.

 

Hátrány

Egyedül az árát tudom hátrányként említeni, azon kívül nekem sosem volt vele bajom.

Tapasztalat

Elsősorban triál bicón használtam, de utána a tekerősre is ilyen került és még az azon lévő alap fékkarokkal is kiváló fékhatást produkált. Ha nem hidróst szeretnél akkor ez a legjobb.

Erre ajánlom

Szinte bárhol megállja a helyét. Várostól az extreme dolgokig.

Csatolt képek
Avid BB7  2007 tárcsafék
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Milka 78 avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Fékerő,adagolhatóság,hangolhatóság.

Hátrány

Piszok drága.Nekem mákom volt,mert BB5 helyett küldték annak az árába,de 20-22 ropi mellbevágó tud lenni.

Tapasztalat

Csak az előttem szólókat tudom megerősíteni.Egy mezei 160-as Tektro tárcsával és ST EF 51-es fék/váltó karral is élmény használni.

A fékhatásról,adagolhatóságról,beállíthatóságról is csak elismerően tudok nyilatkozni,igaz közel sem vagyok profi bringás.

Ennyiért vettem
10500
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Balakka001 avatar
16 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Brutál fékerő

Egyszerű felépítés, karbantartás, szerelés

Sártűrő

Hátrány

Eddig semmi

Tapasztalat

Használtan vettem, Avid SD5 fékkarokkal.

BB5-öt váltott, Bike+ fékkarokkal, minőségi változást hozott, élmény adagolni a fékerőt.

Erre ajánlom

Aki nem akar hidraulikusat, de fontos a fékerő!

Ennyiért vettem
13000
Csatolt képek
Avid BB7  2009 tárcsafék
első
Avid BB7  2009 tárcsafék
hátsó
Szerinted hasznos?

kpityu79 avatar
24 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Eddig bovdenes fékekböl csak v-fékeket használtam. Azokhoz képest sokkal jobbnak érzem a fékhatást. Eddig shimano acera fékváltókarral használtam,  de most cserélem a fékkart Avid FR5-re. Bízok a fékerő növekedésében, ami eddig is jónak mondható volt.

Hátrány

Nem tudok hátrányról beszámolni, mert jó a fékerő, és jól adagólható.

Tapasztalat

Használtan vettem a cangát amin volt a fék, és elsönek kicsit megszenvedtem a beállítással, mert megnyúlt egy kicsit az új bovden, de a feszítés után tökéletes lett a beállítása.

Erre ajánlom

Én egy cross-trekking bringán használom, arra nyugodtan ajánlom, mert erre böven elég az ereje.

Ennyiért vettem
Kerékpáron volt
Csatolt képek
Avid BB7 tárcsafék
Avid BB7
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

swatosi avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Üdv!
Március óta használom a féket! Vannak jó, és rossz tapasztalatok is, amiket most a kérdés sor alapján leírok nektek!
Mekkora a fékereje? Milyen tárcsával használod?
fékerő, ha jó(száraz, tiszta fék) körülmények közt használom akkor tuti jó!Ha vizes lesz, mosástól, vagy esőtől, akkor az orbitál dudálás mellett kissé csökken a fékerő, de a megálláshoz szükséges fékerő megmarad!Én 160-as tárcsával használom elől-hátul!
Mennyire adagolható? Szerintem jobban, mint a V-fék, de mivel olajosat még nem használtam, ahhoz nem tudom viszonyítani! Nekem sikerül megcsinálnom vele, hogy úgy húzzam az első féket, hogy első keréken guruljak...nekem ez elegendő adagolás!AVID SD7-es fékkarokat használok hozzá!
Állítási lehetőségek!Ugye a féktesten van a 2 fékpofa állítója, aztán a bowden állítás, és a fékkarokon van 3 helyen!Szerintem, ha már ismered a műszaki felépítését, a mit-mire kell használni, akkor könnyű beállítani is!
Mennyire melegszik....nemtudom, nem tapizom ....

első napjától fogva a gyári fékpofa van még benne.....minden nap bringázok állatkirály módjára, általában városban, iszonyat sokat használom a féket is! Az első pofákon a legutóbbi átnézésen vettem észre kopást, de még bőven fogja bírni!
Ad-e ki gyanús, zavaró hangokat (ciripelés, nyiszorgás fékezéskor, stb)?
hát igen.....ha vizes akkor nagyon!dudál!
Annyira engem nem zavar, az nem érdekel, hogy mást zavar-e?
ha valaki van előttem csengő funkcióként szoktam használni! vagy a rokonságot felkelteni, amikor hazaérek este!
Egyébként, megvagyok elégedve a fékkel teljes mértékben!Nem akarom lecserélni!
 

Hátrány

Koncertezik ha nedves...

Tapasztalat

előfordult hogy kapott olajat(varrógép olajat) a telóról folyt le. eléggé elment a fékhatás!
megoldásként csiszoló vászonnál felcsiszoltam a tárcsát, meg a pofákat is,aztán lefújtam würth féktisztítóval és olyan volt, mint újkorában!

14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dmarci avatar
7 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Hát sok van:D brutálisan megfog,Könnyen állítható,Szép kidolgozott,Könnyű,Avid tárcsával a legjobb párositás.3éve nem volt fékpofa cserén és még csak 70%-os

Hátrány

Ha nem avid fékkart használsz akkor betudod hozni a féket markolatig.

Tapasztalat

Vegyétek jó cucc!!

 

 

 

Erre ajánlom

Minden ami létezik

Ennyiért vettem
5000
13 olvasó 23%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (183 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 140mm

  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • grafitszürke (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

329g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 329g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar (Road): Országúti és canti fékkaral használható
  • Fékkar (MTB): Avid fékkarokkal használható
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "G2 CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-15 (18 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid BB7 - fékadapter kell vagy elég a távtartó 180-as tárcsához?
4 válasz
utolsó: 2017. ápr.
Avid BB7 hátsó fék miért gyengébb az elsőnél?
13 válasz
utolsó: 2015. jún.
Avid BB7 Csiszolódó hang fékezéskor.
8 válasz
utolsó: 2015. máj.
Avid BB7+Jagwire Ripcord brake cable
2 válasz
utolsó: 2014. okt.
AVID BB7+Shimano Alivio '11 (ST-M430) 3x9
2 válasz
utolsó: 2014. jún.
Avid BB7 tárcsafékhez minden fékkar jó ami V-fékhez is?
9 válasz
utolsó: 2014. márc.
Avid BB7 vagy Hayes Stroker a megbízhatóbb ?
4 válasz
utolsó: 2013. dec.
Avid BB7 vagy Juicy éri meg jobban hosszú távon ?
6 válasz
utolsó: 2013. dec.
Avid BB7 vagy Shimano BR-M495 féket vegyek városi trekkingre?
2 válasz
utolsó: 2013. nov.
Milyen féket vegyek 50E alatt? Avid BB7?
12 válasz
utolsó: 2013. ápr.
Avid BB7 bowden gumiharang
9 válasz
utolsó: 2013. ápr.
Avid BB7 első fék bovdenét hogy vezessem el?
11 válasz
utolsó: 2013. feb.
Suntour XCT V4 MLO villát csavarná az Avid BB7 tárcsafék?
2 válasz
utolsó: 2013. jan.
Shimano BR-M495, vagy Avid BB5 / BB7 tárcsafék a jobb?
16 válasz
utolsó: 2012. aug.
Milyen tárcsát ajánlotok Avid BB7 -hez?
5 válasz
utolsó: 2012. máj.
1-15 (18 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB7 termékkel kapcsolatban: