Specialized Tarmac Sport országúti

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2016 (frissítve: 2016.01.)
  • Listaár: 669.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

Dr Genya avatar
2 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

- Nagybetűs Balansz - menetteljesítmény és komfort abszolút összhangban

- Minden a vázon szabványos (stucni, középagy, nyeregcső, fékek)

- Rejtett bovdenek ellenére nagyon jó megvezetés, finom váltás és fékek

- Összeszerelés minősége és apró figyelmességek (pl. minden lezsírozva és beállítva, expanderes dugók járnak a bandázshoz)

- Klasszikussá vált kinézet (kobra felsőcső és homokóra alakú fejcső)

Hátrány

- Régi modell, ha jól emlékszem 2012 körül jött ki, ezért ha ballonos gumit akarsz és/vagy széles felnit, akkor felejtsd el

- Nem szereti a görgőt, ropog - szerintem a hátsó háromszög nem elég merev

- A feliratok a vázon matricák, arra lett lakkozva - jajj

- Amennyiben ez fontos, nehéz. Ha a mágikus 6,8 kg bűvöletében élsz, rossz helyen nézelődsz.

Tapasztalat

Be kell valljam, n+1-ik bringának vásároltam, korábbi tapasztalatok alapján. Na meg mindig is vágytam nagyon az SL4-re. Az enyém a "nyomor" verzió, a legolcsóbb Tarmac - nem mintha egy Tarmac bármikor is olcsó lett volna :)

Eleinte fenntartásaim voltak a márkával kapcsolatban, hogy a nagy S valamit túlmarketingelt, túlárazott valami, de meg kell hogy kövessek mindenkit, az egyik legjobb bringa abszolút értelemben. Ahogy a tesztekben is megénekelték, ahogy felülsz és tekerni kezdesz, rögtön nem érdekel, hogy hány kiló vagy hogy milyen cuccok lógnak rajta. Egyszerűen csak jó, úgy ahogy van.

Akkor most a pozitívumokról egy kicsit bővebben. A balansz az, amivel a legjobban leírható a váz teljesítménye. Elöl, középen és hátul is pontosan lett belőve a merevsége. Szépen nyeli el az egyenetlenségeket, azonnal reagál ha menés van, miközben nem büntet a merevséggel. Nincsenek zsibbadt végtagok. Simán lehet 4-5 órát tekerni. Nagyon klassz, hogy nem bundázták el a villát. Az is full kompozit, nem alu nyakas karbon. Számomra nagy pozitívum, hogy a felsőcsőbe balról megy be a bovden, ezért szép ívben vezethető a bovdenház ha nem fordított fékekkel operálsz (most rád nézek Trek). A geometriája teljesen "konfekció méret" (pl. Trek, Cannondale), jól variálható a testalkatra, se nem hasalós, se nem túrás. Akkor lehet egy kicsit gond, ha két méret közé esel. Elég nagyok tudnak lenni az ugrások.

Minden a vázon szabványos. Az enyém utolsó évjáratú, amikor már visszatért a gyártó a menetes középrészre. Ezt megfejelve a hagyományos 1 1/8-os stucnival és 27.2 mm-es nyeregcsővel, határ a csillagos ég. Felszereltségét tekintve, az enyém 4700 Tiagra szettel jött, ami érdekessé teszi a fejlesztési lehetőségeket. Vagy 10 fokozat marad hátul mindegy mit variálsz, vagy 11-12 sebesség de akkor kuka minden. Áttételezést illetően 50x34 elől és 12-28 hátul. Nekem mindenre elég. A saját márkás cuccok teljesen rendben vannak, még a kerekek is (DT Swiss R460 felnik noname agyakkal). Utóbbiakat cseréltem egy régi 6700-as Ultegra-ra. Nem lett könnyebb tőle :)

Akkor egy kicsit a negatívumokról is. Mint fent írtam, régi modell, régebbi filozófia szerint tervezve. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy keskeny elöl és hátul is. Ha 25-ösnél nagyobb köpenyek nem fognak beférni. Az alap felszereltség 18 mm-es belső szélességű felnik voltak 23 mm-es gumikkal. Ennél nagyobbal nem kísérleteznék, ha akarod hogy festék is maradjon a vázon.

Valamiért nem csipázz a görgőn létet. Recseg, ropog. Először tapasztaltam ilyet. Szerintem azért mert keskeny és magas mint egy villamos. Az első bringám, amin hátul behúzva kilátszik a menet a gyorszárból.

Tudom, azt írtam hogy jó minőségű összeszerelés és itt rugózom a matricán. Vettem már bringát, amin gyárilag rojtos volt a bovden (akadt) és kenőanyagot is csak a kamionról látott, de hát egy Trek vagy egy Scott nem csinál ilyet. Még akkor sem ha egy adott árat kellett becélozni.

Akik szerint ez fokmérő, nem egy könnyű darab és ne is aero. Triatlonosok és gramm mániások messziről kerüljék el :). Nálam pedálokkal, kulacstartókkal és kompjuter tartóval 8,6 kg-nal állt meg a mérleg. Jó, 800 gramm a hajtókar és 340 gramm a nyereg (Toupé Sport). Szuper, ultra cuccokkal meg szingós kerekekkel biztosan be lehet vinni 7,5 kg köré de nem cél.

Erre ajánlom

Összességét tekintve, mindenkinek aki egy jó minőségű, jól szerelhető, kiegyensúlyozott bicajt keres. Azoknak, akik már elég régóta nyomják és már túl léptek a baromságokon, hogy a legkönnyebb és legmerevebb kell mert az a legjobb. Egyáltalán nem, és nem azon múlik. Sajnos már nem gyártják de ha sikerül találnod egy jó állapotút használtan, ne gondolkozz!

2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (országúti):

Specialized FACT 9r carbon, FACT construction, compact race design, OSBB


anyag:

FACT 9r carbon


méretek:
  • 49 cm
  • 52 cm
  • 54 cm
  • 56 cm
  • 58 cm
  • 61 cm

 
színválaszték:
  • Narancssárga-fekete
  • Piros-fehér

villa (merevvilla):

Specialized FACT carbon, monocoque, OS race for 1-3/8" bearing


Meghajtás

hajtókar:

FSA Gossamer Pro, BB30, 52/36T


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG700 (105),

11-28T


első váltó:
Shimano 105
hátsó váltó:
Shimano 105

Kerék

külső gumi:

S-Works Turbo, 120TPI, hajtogathatós, BlackBelt, 700x24 mm


Irányítás

kormány:

Specialized Comp aluminium


 
bandázs:

Specialized Roubaix


kormányszár:

Specialized Comp Multi, 3D kovácsolt aluminium, 4 csavaros, 12° emelkedés


kormánycsapágy:

1-1/8" felső, 1-3/8" alsó csésze


nyereg:

Body Geometry Toupé Comp Gel, üreges Cr-Mo pálcák, 143 mm


nyeregcső:

Specialized Comp Carbon, egy csavaros


Fék

 
féktest:

Axis 2.0


 
fékváltó kar:
Shimano 105
Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Tarmac Sport termékkel kapcsolatban: