- legnagyobb előnye, hogy egyensúlyban van a súly és a masszivitás: gyors, fordulékony de bírja a kátyús utakat is
- a 2x8-as kiosztás teljesen jó, eddig hegyen sem éreztem, hogy szükségem lenne több fokozatra.
- a felnifékek és a váltók teszik a dolgukat, nem volt velük gondom esőben és sárban sem
- a kiválasztásnál szempont volt, hogy alkalmanként lehessen rá pakolni - van rajta szem csomagtartónak és sárvédőnek is (ezeket végül nem használom, erről lentebb).
- a hátsó villában van beépített hely szenzornak (nem használom)
- nagy javítást nem igényelt még: egyelőre a bandázst kellett egyszer újratekerni. Cserélni csak a fékbetéteket és - egy ütközés után (oldalról belém jöttek) - két kitörött küllőt kellett
- élesebb kanyarokban, padkákon leér a pedál, sőt, néha a hajtókar alja is - már megszoktam, de az elején azért voltak meglepetések. Biztos lehetne a hajtókart rövidebbre cserélni, én ezzel még nem próbálkoztam.
- apróságokban vannak rajta igénytelen megoldások (pl. az amúgy tök jó bandázst eredetileg cellux tartotta, le is tekeredett - visszatekertem, azóta jó. A bowden vezetést is igazítani kellett).
- a fényezése szép, de kicsit gyenge (pl. a korábbi szerszámos szütyőm hevedere kikezdte).
- bár van rajta szem a csomagtartónak, sárvédőnek, a gyártó oldalán is teljes felszereléssel hirdetik - de egy ballonosabb gumi és a fék közé (fölé) nem is fér el sárvédő. Egy ilyen szép bringára sárhányót rakni nem divat - anélkül esőben tisztességesen lábujjtól fejtetőig csapja az olajos sarat :D
- a váltókarokon nincs visszajelzés a fokozatról (megszokható)
2022-es évjárat, gyártói felszereltséggel, másodkézből (de praktikusan új állapotban) vettem, eddig 1.5 év alatt ~4000 km-t mentem vele. Első országútim, a választásnál fontos szempont volt az all-road, amit a gyártó ígér (korábban montim volt, frissen egy Ridgeback cyclocrossról ültem át).
- gyönyörű, jó vele tekerni, nagyon megszerettem
- pedállal, szerszámokkal, kulaccsal együtt kb 10 kg, azaz elég könnyű, hogy sík aszfalton 30-35 km/h-t erőlködés nélkül ki lehessen tekerni - ugyanakkor rázósabb utakon sem érzem azt, hogy a fellépő erők elnyírnák. Én ballonosabb, 32-es Continental gumikkal használom, azzal eddig murván, macskakövön, földúton, és aszfalton lefelé nagy sebességgel (50-60 km/h) mentem - eddig kifejezetten jól bírja a gyűrődést.
- az 54-es méret 173 centivel, hosszú lábakkal éppencsak jó; eggyel nagyobb méret valószínűleg jobban passzolna. De így is órákig megyek vele kényelmesen, 80-100 km után sincs az az érzésem, hogy le akarok szállni :D
Összességében véve egy nagyon jó ár-érték arányú, szép és kevés törődést igénylő komfort országúti, napi 20-30 km-es ingázásra, és hétvégi hosszabb (200-300 km) kalandozásokra nekem tökéletesen bevált.