Ritchey Pro V4 patentpedál

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.2]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.03.)
  • Listaár: 22.000 Ft

HASONLÓ patentpedál TERMÉKEK




lasali avatar
15 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny

Szerk1: V4 pro ból van két oldalas is én arról írok ami a képen van ez a Ritchey V4 Pro Micro Road

Láttam hogy ezis bent van és csak egy hozzászóló volt, gondoltam kicsit kiegészítem a dolgot, bár igazából pár szerkit kapni fog a dolog hogy tartósteszt legyen belőle.

Országuti bringámra vettem (épített, merida 905, ultegra sl full szett), egy olyan pedált kerestem ami hagyományos spd-s, mert nem volt lóvé look os rendszerre, és akkor már kicsit outis legyen a dolog na meg könnyű. Na az utolsónak eleget is tesz, 208 gramm a kettő együtt, ez a legkönyebb hagyományos spd szerintem.

Igazából míg ki nem próbálod addig csak jót lehet róla mondani, szerintem nagyon szép, ameddig meg nem bontod a külselye még minőségi is, imbusszal lehet csak betekerni nincs rajta villás kulcs fogási lehetőség. Rugó erőt látod kis jelzőkén de ez mostanság alap...

 

Hátrány

Na én ott kezdtem hogy szétszedtem mert kissé nehezen forgott benne a tengely és kissé darált is a csapágy bár ez nem az a klasszikus garálás volt majd kiderül miért. Fotóztam róla sokat itt a link a képtáramhoz:

http://lasalichat.extra.hu/viewer.php?albid=21&stage=2

Na oldalt 6 os imbusszal bontható a csapágy, aszem ezis ilyen egyik oldalt erre másik oldalt arra menetes mint ahogy a pedál menete csodálkoztam az elején hogy miért nem jön ki aztán mondom basszus de amúgy nem lehet nagyon meghúzni a csavar akadásig megy aztán sanyi, a csavarra szépen rá van nyomatva hogy ricsi dizájn 5, de maga az anyaga... így hámlik a menetből ilyen alu darabkák bele kerül a csapágyba akkor biztos jót tesz... aztán a csavar mögött van egy gumi alátét ami újonnan tök kemény volt aztán felpuhult (na a felpuhult állapota az ami a jó kónusz távolságot eredményezi), na ez a csavar belső peremének érintkezik mert üreges a csavar abba lóg bele a tengely, aztán alul van valami atom kemény anyagból készült kónusz de súlya nulla nemtudom miből lehet, és akkor tárul fel a sok kis golyó (nagyon picik ez miatt fura a darálás eleinte), ilyenkor már ki lehet húzni belőle a tengelyt, a csésze maga a pedál belselyében van egy ugyan olyan kónusz mint a külső, a belselyében sikló csapágyak vannak a belső felénél pedig nincs csapágyazás, ott egy kis gumi tömítés de ennek a háza úgy van rápréselve a pedál testre kis hézaggal ami nem látszik de onnan tudom hogy van hogy ott jön ki a zsír, tömítés nem ér semmit azon kívül hogy 2000km után elkezdte a tengelyt elmarni ilyen szép beményedés lett ott WTF?

Ezt csak országutira lehet feltenni ezzel a tömítéssel de arra is ajánlják, különben úgy jársz mint az előttem szóló!

Na a képen is látszik hogy ilyen fura zsír volt benne, na én ezt nem töröltem ki de telenyomtam mol os csapágy zsírral, aztán összeraktam, na ez akkora szívás mint az álat, a tengely vége be van marva oda szorítja be a két kónusz a golyókat és így nem csúszik le a tengelyről a pedál test, nade míg abba a bemarásba belerakod a golyókat kb megőrülsz, kis mágneses csavarhúzó alap segédeszköz...

Aztán rá a gumi távtartó aztán a csavar és ilyenkor kell imátkozni hogy ne tolja szét az egészet amikor összecsavarod, meg különben csak a vákum tartja ott a pedált meg kell húzogatni belőle a tengelyt nem-e esik szét, na meg persze a fölös zsír is ilyenkor plusz távtartóként szerepel szal azt ki kell belőle tornászni először stb... halál...

 

Ha már kezd kicsit bekopni akkor már függőlegesen megáll a súlyától a pedál így könnyű belelépni de sose szokod meg teljesen, mindig ott lesz az esély rá hogy az aljába lépj, ez az átka az egy oldalnak...

 

Nincs kikopva a stoplim mert a régi shimano val is szar volt meg amit hozzá adtak azzal is... KATTOG!!! ha húzom is a pedált... iszonyat gagyi, emelkedőn csak úgy néznek az emberek rám hogy mivan (?) ez széttépi a bringát vagymi (?)

Oldal tartás = ZERO, itt már kezdtem rájönni hogy inkább a look ra kellett volna gyúrnom...  ha a rugóerőt felnyomod mint álat akkor több lesz a tartása de akkor meg alig lehet belelépni meg kilépni bokámnak nem tesz jót, sőt gyári beállítása olyan kemény volt hogy nem akart beakadni majd egy ideges piros lámpás autó kerülőmanőveres idegroham közepette lecsúszott róla a lábam és a hegyes vége pont beleállt az akhillesz inam oldalába, 3 nap izomlazítózás után helyre is jött így már az első nap nem voltunk kibékülve :D

Egy eséskor a csapágyat rögzítő csavarka feje félig lekopott mivelhogy azon csúszott a bringa és ilyen "kenhető aluból van", utána az imbusz csak kalapáccsal ment bele... ráadásul ahogy oldal irányú ütést kapott az előbb említett gumi távtartó összenyomódott és elkezdett lötyögni a pedál ilyen 3mm-t, kicsavartam a csavart és megfordítottam a gumit benne utána helyre állt és jó lett újra.

Azóta mégegyszer szétszedtem mert ahogy a cipőm (shimano mo75) is már kicsit gyepálódik le már egyre borzalmasabb hangok jönnek belőle, meg szerintem surlódik valami a pedálba talán a tömítés az oldalán ami ugye a tengelyt is eszi... szétszedtem és full fekete volt benne a zsír 1700 km után, raktam bele újat fele kijött a tömítésnél meg a melette lévő préselt résznél.

Surlódásról jut eszembe, ki kellett vágnom a cipőm talpából el kis gumit mert hozzáért a tengelyhez, iszonyat kicsi felette a hely és a pedál test mellett egyből kezdődik a tengely....

Oldás jó, meg lehet húzni bikára meg hogy ahogy elfordítod a lábad egyből oldjon, ilyen egylábas vész elindulásokkor sikerült már kitépnem belőle a lábam de ez ezért volt mert nem volt erősre húzva és mondom nem nagyon van oldaltartása... és a bokámnak se sok van :D

Amúgy jól működik, ha már megvettem elmegyek vele addig míg a csapágy teljesen el nem szál, végülis használható... aztán veszek valami look kéo pedált valami adidas vagy sidi cipővel...

 

 

Tapasztalat

2250km van benne jelenleg, egyébként mostmár szépen forog egyáltalán nem lötyög a pedál test a tengelyen

Igazából nemtom hány répát érdemel, valamilyen téren szívás, meg szar is de működik.... mind igaz rá valahol, áránál ugyan ez... ilyen súlyt eggbeater be meg titán pedálba kapsz 40 ezer felett stb.... 

Kap egy átlag 3 ast... 

SZERKI, TARTÓS TESZT 1 RÉSZ:

4700 km után most újra szétszedtem, nah érdekes dologra lettem figyelmes itt a fénykép:

http://lasalichat.extra.hu/actions/image_resized_view.php?imgid=591&wh=fullsize

Ahol a csapágy fut a tengelyen felmarta az anyagot, érdekes.. főleg hogy még vizet meg sarat se látott... meg hogy 2 szer lett zsírozva ez előtt...  Egyébként még mindig jó, nem lötyög stb.. de ez a kopás ez aggasztó... 

Erre ajánlom

Súlymániásoknak akik a ár és súly arányba a legjobb spd pedált keresik de amúgy semmi komolyra nem ajánlom és SARAT VIZET NEHOGY kapjon!!

Eleve országutisoknak készült, de inkább gyűjts egy jó LOOK-os pedálra addig meg használj valami olcsó shimano pedált pl M520.

Ennyiért vettem
17000??
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
kompatibilitás:

SPD


 
dokkolási oldalak száma:

2


 
tengely:

nikkelezett Cr-Mo acél


 
pedáltest anyaga:

rozsdamentes acél


 
színválaszték:

fekete-ezüst


 
állítási lehetőség:

rugóerő


 
tömeg (g/pár):

275


 
további információk:

Alacsony profilú kiképzés, melynek köszönhetően a talp közel 1cm-rel lejjebb kerül, növelve ezzel a stabilitást, és a kioldást is megkönnyíti. Kiváló öntiszulás.


Ritchey logó

Ritchey márka bemutatás

A Ritchey Design története 1974-ig nyúlik vissza. Ekkor alapította a legendás Tom Ritchey, a hegyikerékpározás egyik atyja, akit 1988-ban beiktattak a Mountain Bike Hall Of Fame-be.

Az elsők közt kezdett a hegyikerékpározással foglalkozni, és rengeteg lehetőséget látott a használt alkatrészek tökéletesítésében. Célja nem egy nagy üzleti tervben gyökerezett- ekkor sok mtb alkatrész még nem is létezett, és a meglévőek is komoly fejlesztéseket igényeltek, így lehetőséget látott a könnyebb, erősebb, jobb összetevők gyártásában.

Tom Ritchey egykoron országos szinten versenyzett. Fiatalkorában már úgy építette kerékpárjait, hogy minél könnyebbek legyenek, de teljesítményükből ne veszítsenek. Vázakat is épített, de később főleg az alkatrészek felé fordította figyelmét. Mai is főleg az alkatrészek gyártásában van jelen a Ritchey Design. Többek közt kormányrendszereket, nyergeket, gumikat, karbon kerekeket és villákat gyárt, valamint Break Away néven bőrönd méretűre szerelhető, de teljes funkciójú országúti és cross vázakat.

A cég országúti és mtb kerékpárokra is kínál alkatrészeket. 2003-ban megvásárolta a kanadai központú Syncros-t, és a márka révén az all mountain, freeride és downhill cuccok piacára is betört.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Ritchey Pro V4 termékkel kapcsolatban: