Na én ott kezdtem hogy szétszedtem mert kissé nehezen forgott benne a tengely és kissé darált is a csapágy bár ez nem az a klasszikus garálás volt majd kiderül miért. Fotóztam róla sokat itt a link a képtáramhoz:
http://lasalichat.extra.hu/viewer.php?albid=21&stage=2
Na oldalt 6 os imbusszal bontható a csapágy, aszem ezis ilyen egyik oldalt erre másik oldalt arra menetes mint ahogy a pedál menete csodálkoztam az elején hogy miért nem jön ki aztán mondom basszus de amúgy nem lehet nagyon meghúzni a csavar akadásig megy aztán sanyi, a csavarra szépen rá van nyomatva hogy ricsi dizájn 5, de maga az anyaga... így hámlik a menetből ilyen alu darabkák bele kerül a csapágyba akkor biztos jót tesz... aztán a csavar mögött van egy gumi alátét ami újonnan tök kemény volt aztán felpuhult (na a felpuhult állapota az ami a jó kónusz távolságot eredményezi), na ez a csavar belső peremének érintkezik mert üreges a csavar abba lóg bele a tengely, aztán alul van valami atom kemény anyagból készült kónusz de súlya nulla nemtudom miből lehet, és akkor tárul fel a sok kis golyó (nagyon picik ez miatt fura a darálás eleinte), ilyenkor már ki lehet húzni belőle a tengelyt, a csésze maga a pedál belselyében van egy ugyan olyan kónusz mint a külső, a belselyében sikló csapágyak vannak a belső felénél pedig nincs csapágyazás, ott egy kis gumi tömítés de ennek a háza úgy van rápréselve a pedál testre kis hézaggal ami nem látszik de onnan tudom hogy van hogy ott jön ki a zsír, tömítés nem ér semmit azon kívül hogy 2000km után elkezdte a tengelyt elmarni ilyen szép beményedés lett ott WTF?
Ezt csak országutira lehet feltenni ezzel a tömítéssel de arra is ajánlják, különben úgy jársz mint az előttem szóló!
Na a képen is látszik hogy ilyen fura zsír volt benne, na én ezt nem töröltem ki de telenyomtam mol os csapágy zsírral, aztán összeraktam, na ez akkora szívás mint az álat, a tengely vége be van marva oda szorítja be a két kónusz a golyókat és így nem csúszik le a tengelyről a pedál test, nade míg abba a bemarásba belerakod a golyókat kb megőrülsz, kis mágneses csavarhúzó alap segédeszköz...
Aztán rá a gumi távtartó aztán a csavar és ilyenkor kell imátkozni hogy ne tolja szét az egészet amikor összecsavarod, meg különben csak a vákum tartja ott a pedált meg kell húzogatni belőle a tengelyt nem-e esik szét, na meg persze a fölös zsír is ilyenkor plusz távtartóként szerepel szal azt ki kell belőle tornászni először stb... halál...
Ha már kezd kicsit bekopni akkor már függőlegesen megáll a súlyától a pedál így könnyű belelépni de sose szokod meg teljesen, mindig ott lesz az esély rá hogy az aljába lépj, ez az átka az egy oldalnak...
Nincs kikopva a stoplim mert a régi shimano val is szar volt meg amit hozzá adtak azzal is... KATTOG!!! ha húzom is a pedált... iszonyat gagyi, emelkedőn csak úgy néznek az emberek rám hogy mivan (?) ez széttépi a bringát vagymi (?)
Oldal tartás = ZERO, itt már kezdtem rájönni hogy inkább a look ra kellett volna gyúrnom... ha a rugóerőt felnyomod mint álat akkor több lesz a tartása de akkor meg alig lehet belelépni meg kilépni bokámnak nem tesz jót, sőt gyári beállítása olyan kemény volt hogy nem akart beakadni majd egy ideges piros lámpás autó kerülőmanőveres idegroham közepette lecsúszott róla a lábam és a hegyes vége pont beleállt az akhillesz inam oldalába, 3 nap izomlazítózás után helyre is jött így már az első nap nem voltunk kibékülve :D
Egy eséskor a csapágyat rögzítő csavarka feje félig lekopott mivelhogy azon csúszott a bringa és ilyen "kenhető aluból van", utána az imbusz csak kalapáccsal ment bele... ráadásul ahogy oldal irányú ütést kapott az előbb említett gumi távtartó összenyomódott és elkezdett lötyögni a pedál ilyen 3mm-t, kicsavartam a csavart és megfordítottam a gumit benne utána helyre állt és jó lett újra.
Azóta mégegyszer szétszedtem mert ahogy a cipőm (shimano mo75) is már kicsit gyepálódik le már egyre borzalmasabb hangok jönnek belőle, meg szerintem surlódik valami a pedálba talán a tömítés az oldalán ami ugye a tengelyt is eszi... szétszedtem és full fekete volt benne a zsír 1700 km után, raktam bele újat fele kijött a tömítésnél meg a melette lévő préselt résznél.
Surlódásról jut eszembe, ki kellett vágnom a cipőm talpából el kis gumit mert hozzáért a tengelyhez, iszonyat kicsi felette a hely és a pedál test mellett egyből kezdődik a tengely....
Oldás jó, meg lehet húzni bikára meg hogy ahogy elfordítod a lábad egyből oldjon, ilyen egylábas vész elindulásokkor sikerült már kitépnem belőle a lábam de ez ezért volt mert nem volt erősre húzva és mondom nem nagyon van oldaltartása... és a bokámnak se sok van :D
Amúgy jól működik, ha már megvettem elmegyek vele addig míg a csapágy teljesen el nem szál, végülis használható... aztán veszek valami look kéo pedált valami adidas vagy sidi cipővel...