Shimano PD-M520 (Deore) patentpedál

109 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 11.000 Ft

HASONLÓ patentpedál TERMÉKEK



16-30 (109 vélemény)
Rendezés

sandorp9 avatar
126 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-2 oldalas,
-olcsó,
-jól, könnyen forog,
-állítható rugóerő,
-tökéletes kezdő spd,
-könnyű, gyors belépés (gyakorlások után),
-erős csavarok, szinte kinyírhatatlan,
-jó csapágyazás,
-jó a gyári stopli, nem igazán kopott meg,
-erős tengely

Hátrány

-Hamar kopik a festék,
-külön szerszámot igényel a szerelése,
-béna a taposóval, illetve nehéz ki/berakni,
-talán hogy nem ipari, de jól forog

Tapasztalat

Akcióban cipővel együtt (26db ezresért) vettem, de a pedálon is szerepelt árcédula; 9000Ft-ért adták. Kezdő spd pedálnak szereztem be, aránylag hamar megtanultam a ki- és belépést, egyszer sem sikerült elesnem/eldőlnöm (kop-kop-kop). Elindulásnál könnyű belépni a 2 oldalas mivolta miatt, nem kellett vele játszani. Kezdőként a leggyengébbre állítottam a rugót, nem is volt gondom egyszer sem, későbbi csavargatáskor sem sikerült elnyalnom a csavar fejeket. Erős, masszív tengelye kiálláskor nem hajlott le nem kis súlyom alatt sem. Szépen forgott az elején, azután kicsit ropogni kezdett, amit Ismerősöm spéci szerszámmal oldott meg, kicsit a por belekerülhetett, az darálhatott, mivel takarítás után ismét szépen csendben tette a dolgát. Vettem hozzá taposót (BBB-t) de elég nehéz ki-berakni, és elég bénán is nézett ki vele... viszont muszáj volt valamit kitalálni, mert taposó nélkül utcai cipőben szar volt tekerni, ezért is adtam el... 

Erre ajánlom

Spd kezdőknek stílustól függetlenül...

Ennyiért vettem
26000 Ft-ért cipővel együtt
Csatolt képek
Shimano PD-M520 (Deore)  2013 patentpedál
Shimano PD-M520 (Deore)  2013 patentpedál
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

OKdoki avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ránézésre nem gondolná az ember, de egész jól lehet tekerni vele becstolás nélkül.

Könnyedén forog és jól kiegyensúlyozott.

Nagyon tartós.

Hátrány

A külső szélén a felfekvési felület nekem egy picit kicsi. 

Tapasztalat

Mivel a trekking pedálom kikezdte a cipőm és a kamáslim valami megoldást kellett találnom, hogy ne évente kelljen ezeket cserélni. Idegenkedtem egy kicsit a SPD pedáloktól, de a szerelőm felajánlotta, hogy odaadja az Ő 20 000 kilométert futott (!) 520-asát. Itt volt az alkalom a átállásra, függőben hagyva a régi pedálom visszaszerelését. Mondta, hogy ezt a pedált rendszeresen karbantartja, de azért a tartósságát nem érheti kritika.

A következők olyanoknak szólnak akik mint én először próbálnák ki az SPD csatolást. Gondolkodtam, hogy talán féloldalas pedál lenne a jó.(?) Nagy forgalomban a platform oldalát hajtanám. Nos, ha nem akarsz SPD nélküli cipőben hajtani, akkor feleslegesnek tűnik ez a köztes megoldás. Nem túl nehéz ráérezni a becsatolásra. De ha azon aggódna valaki hogy hogyan indul el, mondjuk a forgalomban, nehéz szituációban, akkor ne tegye. Úgy indul el, mint bármelyik egyszerű pedállal. Oda sem kell nézni, csak ráteszed a lábad és tekersz. Nem csatol be? És akkor? Majd ha elhagytad a kényes forgalmi helyzetet kicsit mozgatod a lábad és megtalálod a csatlakozási pontot. Hamarosan már nézegetni sem fogod. Sőt, egyre többször oda lépsz ahol becsatol. Az a gyanúm, hogy a kicsatolástól azért mindenki jobban fél. Jogosan. Viszont mindössze egyszer estem el, azalatt a kb 200 kilométer alatt mióta használom. Ekkor sem felejtettem el, és eddig még soha. Csak a második napon (összesen 15 perc tekerés után) felálltam a nyeregből, hogy kikukucskáljak egy utcából a főútra, áthajthatok-e? Közben nagyon lelassultam és kezdtem elveszteni az egyensúlyom, már csatoltam is a bokám kifele mozdításával, csak mivel súly volt a lábamon nem mozdítottam elégé határozottan, majd az ismétlés is erőtlen volt, főleg mert már dőlni kezdtem. Azóta kétszer történt olyan megállás, ahol nem finoman kicsatoltam, hanem hirtelen szinte kiszakítottam a lábam, mert már billenni kezdtem. Igazából itt is oldás történt csak nem egy finom mozdulat volt hanem rántás. A lényeg, hamar rájöttem, hogy nekem a bokám befelé mozdítása természetesebb érzés, mint a kifelé mozdítás. Kb. 5 foknyi elmozdulás kicsatol, ami befelé is bőven megvan. Igaz, többször előfordult, hogy oly energikusan csatolom ki a lábam, hogy a küllőknek ütődött. Én nem egyenes lábfejekkel járok, hanem a lábujj részekkel enyhén kifelé (olyan Chaplinesen :-) persze nem annyira) és egy picit a külső talpéleimre lépve. Azaz a tónusmentes lábtartásom esetén enyhén befelé néz a talpam, míg egy v-t formázva a hossztengely irányában kissé befelé néznek a sarkaim. Ehhez beállítható a stopli. Nagyobb gondom az, hogy nem teljesen mozdulatlan a lábfejem tekerés közben. Most már figyelek rá és próbálom úgy tartani, de többször véletlenül is kicsatol a lábam. Ez eddig semmilyen problémát nem okozott, a ritmus elvesztésén kívül. De volt már, hogy a nagy erőkifejtéstől szinte elrepült a lábam a pedálról. Hülyén nézhetett ki. Még nagyobb gond hogy pedálnyomásra egy kifelé ható, hossztengelyre merőleges tekerőerő jelentkezik a csatnál. Valahogy ezt kevésbé tudom kontrollálni. Nyilván a fentebb leírt lábtartásom miatt. Ez is több véletlen kicsatoláshoz vezetett. Itt már a pedál kialakítása is belejátszik a képbe. Ha egy nagyobb kerettel rendelkezne, akkor a külső szélén jobban alátámasztaná a talpam, így talán kevésbé fordulna ki. De a cipő is hibás lehet egy kissé. Na majd karácsony után az új Mavic Pulse cipőmmel letesztelem. Ha nem válik be, akkor még mindég vehetek egy nagyobb felületű pedált, pl. Mavic Crossride XL-t.

Több erőt tudok-e kifejteni ezzel a pedállal? Nyilván, de ez elsőre nem ilyen egyértelmű. Nem vagyok gyorsabb a pedállal, sem nem bírom tovább. Új helyeken éreztem izomlázat. Ez jelenthet valamit. Tény, hogy jobban birok gyorsítani. Ezt okozza a kötés, de a kitartásomon nem változtat. Érdekes előny, hogy elengedett kézzel nyugodtabban és jobban irányíthatóan tekerek, lassabb sebességnél is. A kéz nélküli tekerést segíti a hajtási erő folyamatosabb megléte, ami a húzás miatt a holtpontokon is jelentkezik. Jobban bunny-hopozok, de nem markáns a különbség. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a sima pedálommal is sikerült már kétszer felugratni úgy padkára, hogy még a hátsó kereket is megemeltem, most egy kicsit jobb, de jobban félek nagyobb padkára felugratni. Előtte bátran megpróbáltam, csak a kerekem féltettem. volt hogy nem sikerült, de egyszerűen lecsúsztam a pedálról, és talpon maradtam. Most valószínűleg elesnék, de kisebb ugrás szinte mindég sikerül. Egy igazi free-rideosnak nem kell patentpedál. Marty Ashton-t sem láttam patentpedált használni.

Nagy kérdés, visszacserélem-e a régi pedálomat? Hát ha nem akarom tönkretenni a Mavic cipőm akkor elégé valószínűtlen. Jó, akkor lefordítom a kérdést. Egy átlag felhasználónak mennyi pluszt ad a patentpedál és merre billen a mérleg? Nem tudnék rá egyértelműen válaszolni. Nem lettem azonnal SPD hívő, az alapvetően kedvező tapasztalatok ellenére sem. Ha nem vagy legalább amatőr versenyző, országúti vagy MTB bicajjal, erdei utakon vagy +40 km/h-val az aszfalton, akkor ezen nem fog múlni semmi. Talán csak néhány izmod kevésbé fog dolgozni. Picit rosszabb lesz a kapcsolatod a bicikliddel, de ez szinte semmiben sem akadály, lásd a skótot, akit feljebb említettem. Ráadásul a szoros kapcsolat kissé kockázatosabb. Sőt, egy kicsit vesztettem a kerékpározás felhőtlen élményéből. Megálláshoz közeledve azonnal járni kezd az agyam. Megjegyzem, ha tudsz egy helyben állva egyensúlyozni, az már a következő szint. Mivel én Janinak gondolom magam, így nem fogom feladni ezt a képesség fejlesztő és némi ügyességet kívánó, így azért magasabb szintet jelentő tudást. Gyakorolni kezdem az egy helyben állást is! :-)

FRISSÍTÉS (XII.25.): Úgytűnik a Mavic cipővel sokkal jobban muzsikál a pedál. A talp kanyon szerű kialakitása miatt jobban felfekszik a pedál szélére, megnövelve ezzel a stabilitást. 

38 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Priest avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Egyértelműen "első SPD pedál" győztese
  • Finom oldás
  • Könnyű belépés
  • Elpusztíthatatlan
  • Rosszabb gyári stoplira számítottam...egész jó
Hátrány
  • Nehéz, bár ne várjon senki pillesúlyt még is azért a majd 4 dekát kicsit soknak tartom
  • Az említett spéci szerszám szükséglete
  • Nekem ropog
  • Irdatlan nagy holtjáték
Tapasztalat
  • Kezdő SPD pedálnak a legjobb választás. Nagyon könnyen lehet oldani, kezdőknek a nagy holtjáték is nagy előny. Könnyű vele tanulni.
  • Ropogás: Nekem elkezdett ropogni 5-600km környékén, nem tudtam elképzelni hogy mi lehet, mindent átnéztem a bringán, mert ugye senki nem gondolja hogy 5-600km után elkezd ropogni a pedál ami 10 rugóba fájt. Aztán még is. Adtam neki WD40-et és megszűnt...valószínű csak a rugóhoz bement egy kis dzsuva.
  • Holtjáték: Ez jó. Vagy nem? Elején de! Nagyon jó az elején, hogy megtanulj spd-vel hajtani, beálljon a térded, megtapasztald hogy hogy kell beállítani a stoplit a cipőn. Aztán kezd zavaró lenni. Engem főleg sprinteknél zavar. Ugyanakkor borzasztóan örülök amikor várok a pirosnál és nem csavarodik ki teljesen a másik térdem amit ugye nem oldottam ki. Hegyen is inkább jó lefele hogy tud egy kicsit kotyogni, felfele viszont hátrány. Összességébe valakinek hátrány, valakinek nem, teljesítmény orientált felhasználáskor hátrány, ez egyértelmű.
    Csak hogy cm-ben is kifejezzem 4-5 cm a saroknál mérve a holtjáték. Ami azt is eredményezi hogy hirtelen kicsatoláskor nagyobb utat kell megtennie a sarkadnak, ha kicsavart testhelyzetbe vagy különösen problémás lehet, kerültem már ilyen szituba és a sz*r vigyázba állt bennem, de sikerült kicsatolni, cserébe viszont térdfájás, kisebb húzódás.
Erre ajánlom

Első SPD-nek nem kell több. Ha oútira raknád akkor lehet hogy érdemesebb egy jobbat venni aminek kisebb a holtjátéka (persze csak ha a delta pedál kizáró ok). 

Rendszeresen karbantartva nem hinném hogy gond lenne vele.

 

AM és kezdő XC, túra, városba 

Ennyiért vettem
8700
Mért tömeg
380 g
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

freeean avatar
13 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- ár

- könnyű kötés/oldás

- jól szabályozható feszesség

Hátrány

- speckó szerszám kell hozzá

Tapasztalat

Kb egy éve szereltem fel a munkába járó bringámra, azóta belement úgy 8000km.  Kapott sarat, esőt, latyakot  nem nagyon nyávogott miatta. A csapágyak holtjátéka gyárilag helyesen van beállítva, és a zsírt sem spórolták ki belőle. Eddig hibátlanul teszi a dolgát, minimális után állítás, zsírzás kellett neki kb 5000 km után, de ez szerintem simán belefér.7500 pénzt bőven megért.

Erre ajánlom

- Munkábajárásra, túrázgatásra biztosan

Ennyiért vettem
7500
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

INTERNET avatar
19 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • egyszerűen állítható
  • a holtjáték oké, ki lennék békülve kisebb holtjátékkal is de ez is jó
  • eddig viszonylag megbízható
Hátrány

a stopli amit kaptam hozzá kula (de ezt leírtam a stopli kritikánál)

valakit zavar hogy kopok a festés

vigyázni kell hogy ne nyald el az oldás állításánál a menetet

Tapasztalat

volt már hogy elestem vele állva mert nem oldott, kicsit olyan érzés volt mintha csavarodna a stopli a talpamon, de aztán megnéztem és nem úgy volt. amúgy 2 feljegyzendő zakó volt vele, egyszer oldhatott volna hamarabb is, úgy érzem akkor jobban tudtam volna érkezni mondjuk az amúgy is nagy esés volt, egyszer pedig a pedál tökéletesen oldott így megúsztam. azt hiszem az esés iránya nagyban befolyásolja hogy old-e vagy sem, így ha az esés úgy kezdődik hogy egyenesen elrepülsz a kormány fölött, valószínű hogy nem old, ami (persze érthető, de) elég rossz mivel magadra húzod a kerót és nem tudsz az ösztöneid szerint esni, ha az esés oldalirányú, könnyen old. 

Ennyiért vettem
karácsony
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

user2543 avatar
73 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • 10 fokozatban állítható az oldás az egészen könnyen kivehetőtől a csattanósig
  • Elég jó csapágyazása van, finoman fut, nem kotyog kb. 2000 km után sem, egy éve nyúzom, nem szedtem szét, sarat, téli latyakot is kapott 
  • Ütéseket jól bírja, a balos pedálról is lőttem egy képet, amivel, mint látható, sikerült szépet takarni, de ez működésén mit sem változtat :D
  • Nagyobb tempójú (20km/h<) esésnél mindig kioldott
  • Csavarok jó minőségűek, imbusszal is betekerhető a hajtókarba
  • Messzebb van a csapágyazás a zárócsavartól, mint a PD-M540-ben, talán kevesebb dzsuva megy bele.
Hátrány
  • Sár olyan szempontból nem tesz jót neki, hogy lényegesen nehezebb lesz a belépés
  • Speckó kulcs kell a szétszedéséhez, ha jól láttam, a PD-M540-hez már nem Update2014.05.27. Azóta vettem egy ilyen célszerszámot, nem volt egy nagy tétel, egyszerű szétszedni, állítani a kónuszt.
  • Volt már olyan eset, hogy kioldott, pedig nem kellett volna... gyökeres/sziklás erdőben óvatosan!

 

Tapasztalat

Shimano akcióban vettem cipővel együtt (SH-M087), úgy szerintem megérte, külön inkább vennék használt PD-M540-et. PD-M505-ről lebeszéltek, mert kevés lehet az a 2 csavar, ami a pedáltesthez rögzíti a dokkolót.

Ha nem feszíted állatmód elő a kioldást, akkor ez a "klasszikus" eldőlés simán kihagyható. Én 5-6 kattanásig állítom a csavarokat, így közepesen kopott stoplival kényelmesen használható. Viszont 1 év után mégiscsak sikerült eldőlni, Pilistetőre másztam turistaúton, éles visszafordítóban nem volt elég sebesség és hát na, eldőltem :D

Korábban bebújós klipszet használtam elég sokáig, sokkal merevebb kapcsolatot ad a csattos pedál.

Update2014.05.27. Egyszer azóta szétszedtem, mert kicsit szárazon futott és picit kotyogott az egyik, zsírral telenyomva, kónuszon kicsit húzva akár az új. Nem bonyolult szétszedni, de ha nem rág, akkor nem érdemes golyókig szétszedni.

 

Erre ajánlom

Teljesítményorientált kerékpározáshoz, cc/am/hosszabb túra jellegű felhasználáshoz

Csatolt képek
Shimano PD-M520 (Deore)  2012 patentpedál
Jobbos
Shimano PD-M520 (Deore)  2012 patentpedál
Balos
19 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KennyThePro avatar
3 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Egyszerű design

- Kezdő SPD pedálnak tökéletes

- Jól állítható kioldási erősség

- Rutinnal egyszerű belépés elsőre

- Masszív test

- Jó kopásállóság

- Sáros talpú cipővel is becsatol, bár már nehézkesebben

- Jó tömítés (2011-es széria)

Hátrány

- A festék sérülékeny az oldalán

- Súlya

- A 2013-as szériával kellemetlen tapasztalataim vannak

- Szétszedéséhez speciális kulcs kell

Tapasztalat

Két évjáratot szeretnék véleményzni, igyekszem két részre bontani a kettőt:

2011-es széria:

- Ezzel a pedállal tanultam meg használni az SPD-t és még mindig használom azt a konkrét párt belőle. 

-Mivel ezzel az évjáratú pedállal sajátítottam el az SPD használatát, így nem egy esésem volt vele. Körülbelül 4-5 alkalommal sikerült vele elesnem, a használat sajnos meglátszik rajta. Főleg az oldalára vannak veszéllyel az önkéntes repleckék, így innen kopik le a festék először.

- A stopliját még nem kellett cserélnem a cipőn, bár már kopás látható rajta. 2 éve van meg, évente olyan 5000-6000km-t raktam bele változó körülmények közt. 

- Sárban, vízben és extrém poros körülmények közt is megállta a helyét. Komolyabb karbantartást nem végeztem rajta azon kívül, hogy lemostam vízzel. Ennek ellenére még mindig épp oly szépen forog, mint új állapotában.

- Imbusszal könnyen beállítható a kioldás nehézsége, érdemes kipróbálni több beállítást is, majd eldönteni, melyik a jobb nekünk.

- Még leggyengébb feszítésnél is kellően stabilan tartja a lábat. Jobbra-balra van egy kis holtjátéka, de véletlenül még nem oldott ki. 

- Súlyban nem versenyképes a felsőbb kategóriákkal, vagy más gyártó termékeivel, így tényleg csak kezdésként ajánlom a használatát.

2013-as széria:

- A legtöbb dologban ugyan az vonatkozik rá, mint a 2011-es szériára, viszont:

- Itt jön a fekete leves és a csalódás a Shimanoban. A bal oldali pedálom az országútin elég durván ropog. Okát magam sem értem, pontosan 457km van a pedálban, előtte nem volt használva, a bolt polcáról egyenesen a bringára került fel. Poros környezetben logikusan nem használtam, egyszer tekertem vele gyenge esőben.

- Mivel a ropogás hosszú távon elviselhetetlen lett /fordulatonkénti 3-4 alkalom/ levettem a pedált a bringáról. Értem, hogy nem csúcs modell, de akkor is csalódtam a Shimanoban. Nagyobb megterhelés nem érte egyébként.

- Szétszedéséhez speciális kulcs kell, amit nem minden boltban tartanak így nem olyan egyszerű kijavítani a hibát.

- Sajnos egy másik bringánál is jelentkezett ez a hiba, amin szintén 2013-as PD-M520 van. Úgy tűnik a Shimano is egyre inkább hanyatlik...Vagy csak valamiből fenn kell tartani magukat?

Erre ajánlom

Kezdőknek mindenre, főleg XC használatra, Túrázásra, Városba (opcionális, én pl. jobban szeretem az SPD-t, mint a klipszt)

Ennyiért vettem
26,50 Eur
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

cnndl avatar
1 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Ahogy akarod úgy állítod be az oldást.

Semmi baja nem lesz a sártól.

Simán ki-be lépsz nyakig sárban is.

Szerintem nincsen holtjátéka.

A sima ezüst színűn nem látszik meg a sérülés, csak a festetteken...

A csavarok nagyon tartósak ...nekem nem gyári a stopli, mert a pedál a bringán volt...külön vettem a stoplit de nem Shimanót.

Hátrány

Szerintem nincsen...talán csak ha hülye vagy és festettet veszel az le fog kopni és ronda lesz...

Tapasztalat

...eddig még nem használtam más spd pedált.

Erre ajánlom

Bármire...esetleg ha idővel tönkremegy kutyát dobálni is jó...

Az "Eddig használtam" rovatban hamis a megadott adat, mert 3 hónapja használom minden nap...evvel megyek mindenhová!

Ennyiért vettem
-
Csatolt képek
Shimano PD-M520 (Deore) patentpedál
13 olvasó 62%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rober-to avatar
232 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Shimano, márkás, minőségi pedál.
Kb. olyan jó, mint az 540-es.

Újhoz adnak spd klipszet is.

Hátrány

Elég nehéz.

Gyorsan kopik a fekete festés.

Nem lehet, csak szerszámmal beállítani, az meg még plusz mani.

Ahhoz képest, hogy alig volt használva ez is kikotyogosodott, mint az összes eddigi Shimano pedálom.

Tapasztalat

Nekem nem tetszik annyira, mint az 540-es.

A vastag tengely béna kinézetet ad neki.

De amúgy meg ugyanaz a minőség szerintem.

Majd kiderül, hogy válik be.

 

Erre ajánlom

MTB-zésre, ha olcsóbb SPD-t keresel minimum ezt vedd. A másik, ennél olcsóbb Shimano pedált inkább felejtsd el.

Ennyiért vettem
4500
Mért tömeg
378 g
Csatolt képek
Shimano PD-M520 (Deore)  2009 patentpedál
Shimano PD-M520 (Deore)  2009 patentpedál
6 olvasó 17%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Frajti avatar
40 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó, belépő szint, kezdőknek

Hátrány

még nincsilyen

Tapasztalat

Első pedálom ilyen volt, aztán véletlen a többi kettő is ilyen, mert ezek voltak a vásárolt bringán. Egyik mondjuk valamni rugóbajos volt, de ezt nem tulajdonítanám szériahibának. Öreg se volt, alig használt,c sak egyszerűen valami para volt a bal oldalival. Összességében viszont elégedett vagyok,a zt kapom tőle, amit vártam. Majd egyszer biztos lesz könnyebb is :)

Erre ajánlom

Kezdőknek bátran.

Ennyiért vettem
bringán volt vagy szép kártya, passz
Csatolt képek
Shimano PD-M520 (Deore)  2013 patentpedál
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

watos avatar
15 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

könyen forog a PD-M520
nem 1 nehéz darabról beszélünk. 
a sarat könyen kivezeti 
2oldalas 
a tengely nehezen ferül ill törik el 

Hátrány

ha 1szer eltömítődik sárral akkor igen nehéz kitarítani és ez verseny közbe nem a legszerencsésebb vagy épp edzés közbe 
 

Erre ajánlom

xc;xco;xcm;cc

Csatolt képek
Shimano PD-M520 (Deore)  2006 patentpedál
5 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bandesz avatar
27 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Az oldást én könnyen beállítottam. A leglazábbon van, de így sem old ki feleslegesen.

- Esésnél viszont mindig kióldott a Shimano PD-M520.

- Sárban nekem sem kilépésnél sem a belépésnél nem volt gond. Bírta.

- Egy kis holtjátéka van, de engem nem zavar.

- Az ütéseket, jól bírja. Nálam eddig csak esésnél kapott, és csak egy picit jött le a festék.

- Az állítócsavarok nekem tartósnak tünnek, bár lehet csak azért nem nagyon piszkálom őket.

Hátrány

Eddig semmi.

Tapasztalat

Ez az első Spd pedálom így nincs mihez hasonlítanom. Gondolom a kopás idővel megfog látszani rajta mivel fekete. Eleinte fura volt estem is vele, de azok az én első probálkozásaim voltak. Könnyű belépni és kilépni is belőle. Igaz utóbbit sokat kell gyakorolni, hogy reflexből menjen. De gondolom ez az összes spd pedál esetében így van. Stabil kis pedálnak tűnik úgy érzem be fog válni.

Erre ajánlom

Kezdő spd pedálosoknak,  hobby xc-re, maratonra, esetleg túrára.

Ennyiért vettem
28990 cipővel.
Csatolt képek
Shimano PD-M520 (Deore)  2011 patentpedál
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sziklánülö avatar
86 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

6 éve nyúzom....Nagyon szeretem,mert tökéletesen szolgál sok-sok km után is a PD-M520.A ki-be csattolás sima ügy,finoman lehet állitani az oldást.Én,a könnyebb kicsattolási fokozaton használom,de még igy sem  volt nem kivánatos önkióldás,pedig sokat tépem felfelé kiállva...Mint irtam a ki-becsattolás könnyű,még anno volt hogy nem sikerült elsőre,az én bénázásom miatt.A tömitéssel nincs gondom,mondjuk én sárban nem használom.A rúgok 6 év után is feszesek,semmi rozsda,holtjáték nincs.Pontosabban,volt egy kevés 6 év után,de nemrég beálitottam,új zsir,és tökéletesen forog a tengelyen.Megjegyezném,hogy sok ezer km van benne,de meglepően könnyen széttudtam szerelni a gyári körmös szerszámmal!Az ütéseket ezidáig jól birta,igaz,"nagyot"még nem kapott.

Hátrány

nincs.....

Tapasztalat

Ha jól emlékszem,anno nem volt olcsó ez a Shimano patentpedál,de megérte.A leghűségesebb forgó alkatrész a bringámon,már minden más kifeküdt mellette...Talán,az SPD pedálok között a legbeváltabb darab,az itteni véleményeket,és az ismerőseim véleményeit is figyelembe véve.Van,aki állandóan sarat dagaszt vele 3 éve,és semmi kotyogása pedálon.Ritkán mondom alkatrészre,de megérte az árát a PD-M520.

Erre ajánlom

Monti,országúti,akár túrára is.

Mért tömeg
370 g
Csatolt képek
Shimano PD-M520 (Deore)  2006 patentpedál
15 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

msamu avatar
5 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű belépés, könnyű kioldás. 

Kifejezetten jó ár/érték arányú a Shimano PD-M520.

 

Hátrány

Nekem egy fekete példányom van és igencsak megkopott helyenként. Persze ez a működést nem rontja. :)

Néha szokot nyikorogni a stopli a pedál testen, de egy kis olaj ezta problémát ismegoldja.

Tapasztalat

Rendszeresen használom szinte naponta, télen-nyáron de eddig még nem volt vele semmi gondom. Könnyű a belépés, pillanatok alatt ki lehet oldani vészhelyzetben is, csak be kell állítani a megfelelő erősséget. Sárban még nem használtam, így erről nem tudok beszámolni. 

Erre ajánlom

Szinte mindenkinek tudom ajánlani, főleg olyan harcosoknak, akik most szeretnének átállni az SPD élményre és azoknak is akik nem akarnak sokat áldozni egy jó pedálért.

Ennyiért vettem
9900
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Orin avatar
36 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • könnyű ki- és becsattolás
  • ha be vagy kapcsolva sras terepen ne lépj ki belőle
  • ellenálló, párszor sajnos fennakadtam vele már, de meg se karcolódott a fontos rész
  • nem korrodálódik a PD-M520
  • gyári stoplit már két éva használom és semmi baja
Hátrány
  • a felirat nem sokáig bírja
  • saras cipővel a belépés lehetetlen
Tapasztalat

Ez egy nagyon jó pedál. Ha jó minőséget akarsz kevés gondozási igénnyel akkor tökéletes neked és örök darab.

Ennyiért vettem
9000
Csatolt képek
Shimano PD-M520 (Deore)  2011 patentpedál
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-30 (109 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:

PD-M520


 
kompatibilitás:

SPD


 
dokkolási oldalak száma:

2


 
tengely:

Cr-Mo acél


 
pedáltest anyaga:

alu


 
csapágyazás:

Golyóscsapágy


 
színválaszték:
  • fekete
  • fehér
  • ezüst

 
állítási lehetőség:

Külön állítható be- és kilépési rugóellenállás


 
tömeg (g/pár):

380


 
további információk:
  • A kisméretű pedáltest, illetve a nyitott dokkolószerkezet könnyű belépést tesz lehetővé.
  • Jobb sárlepergető képesség.
  • Külön állítható be- és kilépési rugóellenállás.
  • A króm-molibdén ötvözetű, tömített és csapágyazott tengely csökkenti a karbantartási igényt.

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Spd pedálból melyik érné meg jobban (max10k körül)?
6 válasz
utolsó: 2014. jún.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano PD-M520 (Deore) termékkel kapcsolatban: