-Relatíve kicsi és könnyű darab az SKS Airboy.
-Mindkét szeleptípushoz használható
-Nagyon könnyű nyomni a levegőt a pumpával kb. 3 bar keréknyomásig.
-Jól rögzíthető a kerékpáron, könnyen levehető, ha szükséges.
-Olcsó ez a SKS pumpa
-Kb. 4 bar-nál többet nem nagyon lehet belőle kicsikarni.
- A kis tömítő gyűrűre vigyázni kell, nehogy elszakítsuk.
-Sok pumpáló mozdulatot kell tegyünk egy gumi felpumpálásához (kicsi űrtartalom)
Az előttem szólók -szvsz. kicsit érdemtelenül- leszólták ezt a típust.
Őszintén szólva nem értem a kritikájukat, de lehet, hogy csak én fogtam ki egy jó példányt...több mint egy éve használom -nem keveset- és hibátlanul működik ez a SKS pumpa.
(A múltkor az edzőtársam -egy másik típusú- pumpáját használtam, jobban leizzadtam vele mint tekerés alatt, mivel a nyomás első szakasza könnyen ment ugyan, de teljesen be kellett tolni a szárat, hogy besürítse a levegőt a gumiba, amihez relatíve nagy erőt kellett kifejteni.)
Nos ennél a pumpánál ez nem így működik!
Szinte egyenletesen kis erő ráfordításával fel lehet vele fújni egy gumit kb. 3 bar-ig. Nem kell erőlködni vele, könnyen tolja be a levegőt. Igaz, hogy sokszor kell ismételjük a ki-be mozgatást, de nem fáradunk bele annyira a pumpálásba.
3-4 bar között sem kell megszakadni, de itt már érezni, hogy némi ellenállásba ütközik a levegő préselése, de azt is egyenletesen teszi az Airboy, nem pedig egy adott szakaszon kell nagy erőt kifejteni.
Mindenkinek, kivéve országúti kerékpárok tulajdonosainak, vagy nekik csak szükségmegoldásként, mivel kb. csak 4 bar nyomást tud produkálni.
Bár ez egy kis hack-eléssel orvosolható: Egy kis gumi golyócska zárja el az egyik ill. másik szelephez vezető levegő útját. Ha ezt a gumit beragasztod a -már többet használni nem kívánt- szelep útjába, (hogy abba az irányba ne tudjon távozni a levegő 4 bar felett) akkor bizonyára nagyobb nyomás is kihozható belőle.