*Update: Ezen típus gyártása megszűnt, így már csak elfekvő készlet, vagy használt Tagun szerezhető be, ha egyáltalán...RIP
Ez egy limuzin a kerékpárok között.
- Kényelmes, nem terheli a gerincet, a nyakat, nem préselődik össze a gyomor a görnyedéstől. A csukló véráramlása szabad, mivel nem visel terhet - köszönhetően az alsó-kormánynak. Nem kell betétes nadrág, mégis vígan vállalható 100(...)km fenék-fájdalmak nélkül.
- Hátsó rugózása, levegős tagja elringat, gyakorlatilag mindent kisimít, emellett a kerékpár hátsó részének magassága az igényeknek megfelelően állítható.
- Meglepő módon - tengelytávja ellenére - remekül irányítható, s bár Budapest kerékpárútjainak vannak érdekes szakaszai (khm.), leszállnom mégsem kellett még sehol. Agyváltójával könnyedén indul bármely sebességről történő megállás után, így erre sem kell figyelni.
- Kormányon átesni nem lehet, igen jól lassítható.
- Strapabíró, rendkívül jól extrázható a megfelelő igényekhez. *Update: A rugóstag-tartó konzol, mely alumíniumból készült, elnyíródott, a gyártó cserélte egy megerősített darabra.
- Lakat nélkül is otthagyható a bolt előtt 5 percre, inkább körbeállják, mint eltolják.
- Összecsukható a hátulja, ráadásul szerszám nélkül, így egész jól szállítható. Állítva pedig utazott már liftben is, egy panelházban. *Update: az utólag, gyártó által megerősített rugóstag-tartó konzol miatt már szerszám kell az összecsukáshoz, illetve a csomagtartót is imbuszkulccsal kell leszerelni
- Az üléstámla hátulján lévő gyári tárolótáskában elfér egy kisebb ivószatyor, előrevezetve a csövét pont jó. Az ülés tetején is van egy tárolórekesz, oda pedig mehet egy vésztartalék-csoki.
- A kormányszélesség, és annak dőlésszöge is személyre szabható.
- Mindig van nálad egy fotel! Ami nem mellesleg remekül szellőzik hálós anyaga miatt, s támlája is dönthető.
- Nagy. De tényleg. Hosszú az orra, így éles kanyarnál, vagy takart kereszteződéseknél trükközni kell (esetleg bátornak kell lenni...).
- Nehéz, az alapmodell 18kg, az enyém nagyjából 20,5 , csomagtartóval, sárvédővel, kitámasztóval, túratáskával. Igaz opcionálisan könnyíthető, titán alkatrészekkel.
- Nem valami robbanékony gépezet, 20" kerekeivel pedig nem is nevezném túl gyorsnak, bár a fokozatok lehetővé tennék a száguldást. Emelkedőn ez a sebesség méginkább csökken, noha a lejtőn eszményi.
- Drága *volt, amíg gyártották (kisszériás gyártás, igazán alternatívája nem nagyon van /LWB USS/).
- Hosszú a hajtáslánc (hatékonyság?), több helyen törik meg, mint egy "normál" bringánál, így sajnos hangosabb is, a láncvezető görgő pedig elkezdte oldalról enni a láncvezető csövet, *amit rég leszereltem a dupla feszítőgörgővel együtt, mert enélkül is tökéletes, hiszen már nem állítgatom, így a lánc sem törik meg
- Az ülés beállítását nagyon nehezen tudtam igazán kényelmesre szabni, bár alapból is köröket vert a többi kerékpáromra.
- A kitámasztójával nem vagyok megelégedve, nem dönti meg jól a gépet *de a satu és 2-3 ütés gumikalapáccsal segített
- Leszálláskor mindig elmozdítom a visszapillantót, indulásnál vissza kell billenteni. *Update: ezt le is törte egy osztrák kalauz, mert megpróbálta behajtani, de már pótoltam
- *A gyári Avid BB5 fékpofái siralmas gyorsasággal kopnak
- *A hátsó traktus annyira csavarodik útegyenetlenségnél - a rugóstag csak az egyik oldalhoz rögzül - , hogy ha nem úgy állítom be a fékpofák párhuzamosságát, hogy valakit beleültetek az ülésbe, állandóan cicereg a féktárcsa
A hegyi kerékpárom észérvek alapján választottam, a Tagun viszont szerelem volt első látásra. Próba után sem csalódtam, sőt, ma is elvigyorodom, ha beleülök, egyszerűen otthon érzem magam benne. Minden rekumbens élvezetes, ebben viszont igazán kikapcsolódom. A remek egyenesfutása miatt alig igényel "erőforrást" az irányítása, a látótér pedig megnyílik a fejtartásnak köszönhetően: a külvilág érzékelése közvetlenebb, sokkal több inger ér, mint ezelőtt kerékpáron valaha is!
Igazi túrázós reku.
Egy dolog zavar igazán: fáj a szívem, ha kipróbálásra nem tudom odaadni valakinek, mikor a nálam alacsonyabbakhoz szerelgetni kéne a rövidítéshez.*illetve most, hogy a 3. emeletre költöztem, ahol nincs lift, már 2 dolog zavar...
Ha újra meg kéne venni?
NANÁ! :)
Leginkább túrázni, a megpakolt gépek között nem jön elő a súlyhátrány. Illetve azoknak, akik inkább a tájban gyönyörködni állnának meg, nem kipihenni az odajutás szenvedéseit...