HP-Velotechnik Skorpion FS 26 rekumbens

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.06.)
  • Listaár: 1.137.000 Ft

HASONLÓ rekumbens TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

banderasz avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Már első pillantásra is gyönyörű a HP-Velotechnik Skorpion FS 26! A gyártó szerint a világon egyedülálló abban, hogy teljes felfüggesztésű (összteló), összecsukható, és hátul 26-os kerék van. Rövidesen más gyártók is készíteni fogják szerintem. Rendkívül kényelmes, jól irányítható, kellemes meglepetés volt a forduló köre(5.5m-Gyártó szerint) ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy bármelyik utcában képes megfordulni. Én ennél fordulékonyabbat csak a delta trike-ok között láttam, ami már más kategória. Elöl kettő 20 colos hátul egy 26 colos kerék rugós felfüggesztésű, ami a magyar utakon áldás. Rendkívül rossz úton is használtam már (Erdőtarcsa bekötőút - bogárhátú és egy ép négyzetcentiméter sincs kb 2 km-en keresztül), és kítűnően vizsgázott. A sebességből természetesen vissza kellett venni, de tökéletesen kirugózta a kátyúkat. Az első kerekeket 60 a hátsót 80 mm rugóút segíti. Jó úton viszont nincs negatívuma a rugóknak, egyszerúen száguld, nincs pogo hatás sem. A sebessége megközelíti az országúti gépekét, de természetesen alul marad, ez adatokkal: utazó sebességem 30 végsebesség 40-45 km/h sík terepen önerőből. Lejtőn nagy sebességnél is rendkívűl stabil. A képeken egy gyári alapfelszereltség látható, a két első kereket egy-egy tárcsafék lassítja, amit megállás után rögzítőfékként is lehet használni. A váltásról egy dualdrive váltó gondoskodik, ami egy 3 sebességes agyváltó és egy nyolcas sor kombinációja sram sx5 markolatváltóval. Könnyen megszokható a váltásirány, és pontosan dolgozik. Remekül mászik az emelkedőn, de itt a testhelyzetből adódóan nincs kiállás a nyeregből, marad a combizom. A gyártó villanymotorral is kiegészíti akár E trike - 25km/h akár S pedelec 45km/h, természetesen nem ingyen. Az alapgép az egekig turbózható a 81 sebességfokozattól, az agydinamón keresztül a színválasztáson  és szuperkényelmes ülésen át a hidraolikus fékeken át, de ezek sajnos a német pénztárca luxusát idézik. Az alu vázra tíz év gyártói garanciát vállalnak. Volt, hogy napi 200 km-t letekertem vele és a kellemes fáradtságon kívül semmi fenék váll, nyak vagy egyéb fájdalom nem volt, országútin ez nem így van. Az ülést könnyű levenni, és utána félbehajtható, így egy átlagos autó csomagtartójában elfér. Olyan a csapágyazása, hogy lejtőn a társakat tekerés nélkül lehagyom, de sík terepen is hosszan gurul, mint az országútik. A gyártó szerint a fejlesztésben az űr és a forma 1 technikát is felhasználták, és nem vonom kétségbe. A maximális terhelhetősége 140 kg, tehát átlagember csomagokkal túrázhat vele.

Hátrány

A magas ár ellenére nem alapfelszerelés a sárvédő és a csomagtartó. A gyári Son agydinamós világítás pedig megfizethetetlen. Nagyon alacsony, ezért a láthatóságra fokozottan figyelni kell, hogy észrevegyenek. Az autósokkal az a tapasztalatom, hogy ha már észrevett, akkor nagy ívben a másik sávot használva kerül, nem próbál leszorítani mint a kétkerekűeket. Sokszor még az elsőbbségéről is lemond, csak, hogy láthassa a működését. Az alacsony fekvő helyzetből adódik, hogy vizes úton magam is lecsapom, de az autósok vize is rajtam köt ki. A kerékpárutak többségén fokozottan figyelni kell a szemből érkezőre, főleg ha figyelmetlenül kielőz. Ha utolérek valakit, és előzöm vettem egy airzound légkötöt, és már messziről jelzem, hogy jövök, így nem ijed meg és nem is kóvályog. A tárolása helyet igényel mert nem szivesen csukogatja az ember minden használat után. Ahhoz, hogy elhozzam a boltból (saját keréken 120 km tekertem) vennem kellett egy tükröt, mert az sem alapfelszerelés, de fekvőkerékpárra elengedhetetlen, mert nem lehet rajta hárrafordulni, de szerencsére van fekvőkerékpáros tapasztalatom, ezért nem ért meglepetés. Jópár kiegészítő sajnos csak speciálisan beszerezhető a felépítése miatt és ezek drágák is. Vonaton még nem használtam, de lehet, hogy nem egyszerű felmászni vele a peronról csomagokkal.

Tapasztalat

Ha valaki nem szereti, hogy megnézik, akkor nem ajánlom, mert ez gyakran előfordul. Sokszor hallom: odanézz, odanézz, vagy láttad, láttad? Ha valakinek lehetősége van rá, ne hagyja ki, mert nem bánja meg. Eddig is szerettem bringázni, de most sokszor csak azért tekerek egyet, hogy rajta üljek, és élvezzem minden percét. Nem vagyok gazdag, kórházi fizetésből élek és nehéz döntés volt a megvétele, de ha újra döntenem kellene, ismét megvenném. Jópáran próbálták már, és mindenki széles mosollyal lelkendezve köszönte meg. Jó érzés, hogy laikusokat is azonnal magával ragad a használatának az öröme, de sajnos csak egy hely van Magyarországon ahol nem ezt, de hasonlót ingyen ki lehet próbálni. Láttam a neten német ovisokat, ahogy hasonlóval versenyeznek, mint egy gokart pályán. Már nézni is élmény volt. Közepes terepen még elmegy, durván nem próbáltam, de nem is arra való, és a homokos talajt sem kedveli, de elesni nem lehet vele! Tervezem a csomagtartó és a sárvédő beszerzését, indukciós lámpát pedig most kaptam meg hozzá, az agydinamón még vívódok.

Erre ajánlom

Alkalmas arra, hogy reggeltől estig nyeregben töltsük a napot anélkül, hogy egészségügyi panaszaink lennének. Tervezem, hogy hazám körül megyek körül, de vannak bátrabbak, akik világjárásra adták a fejüket és ez a gép erre is alkalmas.

Ennyiért vettem
1 200.000
Mért tömeg
18200 g
Csatolt képek
HP-Velotechnik Skorpion FS 26  2013 rekumbens
HP-Velotechnik Skorpion FS 26  2013 rekumbens
HP-Velotechnik Skorpion FS 26  2013 rekumbens
78 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű HP-Velotechnik Skorpion FS 26 termékkel kapcsolatban: