Avid BB7 2013 tárcsafék

183 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 22.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



46-60 (183 vélemény)
Rendezés

Dabomb96 avatar
22 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

A mechanikus fékek legjobbja a bb7

Brutál jól fog még -15 fokban is meg hóba sárba is

Jól adagolható,hosszantis bovdeházzal nem nyúlik

Kétoldalról állíthatók a fékbetétek

Avid fékkarokkal a legjobb

Hátrány

Eddig semmi hátránya nem volt!

Tapasztalat

Ezek a fékek sokkal igénytelenebbek mint hidraulikus társaik olcsóbbak és csak évente 2-szer bovdencsere és bovdenházcsere az egész kilyön 1000ft-ból míg a hidrós fékek sokkal sérülékenyebbek és költségesek is!

Erre ajánlom

DH dirt-street

Ennyiért vettem
6000
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ISMET avatar
18 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Hát nagyon jól fog a BB7 vizbe,sárba,hóba is, időjárástól függetlenül.
Normális a fék ereje kicsit behúzom lassan kezd fékezni és nem rángat be.
Könnyű beállitani.
Nemnagyon melegszik a BB7 de hosszú fékezésnél kicsit felmelegszik azért hiszen minden tárcsa felmelegszik.
A gyári pofák évekig birják.
Néha ciripel mer kicsit meghajlott a tárcsám.

Hátrány

Nincsen

Erre ajánlom

Mindenre

Ennyiért vettem
7000
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Monster007 avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-szép

-nagyon jól fog ez az Avid tárcsafék

 

-ez a legjobb bowdwnws fék!!!

-nekem vizesen is alig nyikorog.

Hátrány

-na ez az ami neki nincs!!!!!!!!!!!

Tapasztalat

nekem nagyon bevált.és ha azt nézzük hogy mien jó fék nem is olyan drága...

Erre ajánlom

dirt,  xc,  dh-ra,203-as tárcsával

Ennyiért vettem
cseréltem
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

geri13 avatar
63 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Atom brutál fékerő rásegités nélkűl átdob :D

szé, a mechanichus tárcsák csucsa amivel még mentem.

avid rundagon 203 tárcsával probáltam kicsit ciripel néha.

Szerszám nélkűl cserélhető fékbetét.

Hátrány

Nyikorog fékezéskor az Avid BB7 de jo csengőnek xDDDD

más nincs

Tapasztalat

egy tekro iq-t probáltam ki és hát hozzá se merem hasolitani :D

Erre ajánlom

mindenre kivéve extrém felhasználásra.

Ennyiért vettem
csak ki probáltam
Csatolt képek
Avid BB7  2010 tárcsafék
haverom bikeja :D ez 2007es kép!
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

fog mint az állat shimano tárcsán is! grafitszütke szín valami istenkirály 

Hátrány

fél óra beállítás/ fék és így is el lehet szúrni + elég nehezen kopik be hidegben nyikorog

Tapasztalat

a piacon kaphato legjobb bovdenes fék, nem hiszem, hogy elcserélnám egy juicy3-ra

Erre ajánlom

bármire dh-ra azért nem

Ennyiért vettem
24000 párban tárcsanélkül
Csatolt képek
Avid BB7  2009 tárcsafék
6 olvasó 17%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

A noxos avatar
48 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Ha bekopik nagyon jól fog a BB7.Szép kialakítás, szép fényezés.Jól adagolható a fékezőerő.könyű beállítani mert mindkét oldalt lehet kézzel egyszerűen állítani.

Hátrány

Drága hozzá a betét!Többet láttam törve is.Nehezen,lassan kopik be az Avid BB7. Hajlamos elhagyni a külső piros színű állító kupakot az Avid BB7 onnantól kezdve mindíg kilazul és nem lehet hozzá kapni.

Erre ajánlom

mindenre alkalmas Dh ra Freeride ra nagyobb tárcsával!

Ennyiért vettem
7000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

yahoo avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Offroadra használom. Nekem maximálisan megfelelt minden téren.

KTM össztelós montin van fent és nagyon zsír a cucc. Bátran ajánlom mindenkinek.

Nem állítódik el, sarat bírja, egyenletes a fékereje, és ha jól van beállítva akkor ha akarnál se tudnál fejre esni:D

Hátrány

Nincs.................................................................................................................................................................

4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BHappy avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

A legjobb mechanikus tárcsafékként van számontartva, nem véletlenül. Nagyon jól be lehet állítani, és remek fékereje van, még gagyi bowdennel is.

Könnyű karbantartani, nehéz elrontani. :)

Avid SD7-es fékkarokkal szépen be lehet állítani a modulációt/nyomáspontot.

Hátrány

Gyári pofa nagyon hangos volt (cseréltem organikus a2z-re, ez csendesebb és jobban is fog). Roundagon tárcsa hajlamos hamar melegedni.

Tapasztalat

Előre érdemes legalább 180-as tárcsát rakni keményebb lejtőzések esetén, különben hamar elfárad az ember ujja. :)

Erre ajánlom

Tárcsamérettől függően szinte bármire.

Ennyiért vettem
~17.000
Csatolt képek
Avid BB7  2009 tárcsafék
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Varga Imre avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagy fékerő, könyen állitható fékpofák amik nekem 2 év után se koptak el a 100 kilóm alatt, könyen adagolható (fr 5 fékkaral) semmi karbantartás csak néha megtisztitani

Hátrány

nincs

Tapasztalat

Már olajosra cseréltem, ez se rossz de bánom is

Erre ajánlom

Hogy bármikor megállitson még ha 100 kilós is vagy

Ennyiért vettem
16000
Csatolt képek
Avid BB7  2009 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

orla avatar
5 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon könnyű beállítani. Nincs görcsölés az olajos rendszerekre jellemző hibákkal.

72 kilómhoz több mint elegendő a fékereje, sehol nem éreztem még, hogy ez lenne a szük keresztmetszet egy megállásnál. Avid fr-5 fékkarral simán 1 ujjal használható.

Hátrány

Régebbi modelleken (amilyen nekem is van) a betét állító műanyag tárcsák recézése elég halovány - csúszik. A belső oldalon könnyen piszkolódik a menet, így nehéz tekerni.

Tapasztalat

Nagyon jó kis fék. Ha sokat terepezel sárban, abszolút előny egy v-fékhez képest.

Akkor is ha nincs kedved vacakolni hidraulikus tárcsafékekkel. :)

Erre ajánlom

Brutál állatkodó bringázást leszámítva akármire, ha meg akarsz állni.

Csatolt képek
Avid BB7  2007 tárcsafék
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

umbre avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Brutális fékerő, simán fejre lehet vele állni. Avid Single Digit fékkarral könnyen pontosan adagolható. Száraz, vizes, saras mindegy. Fékerő van. Városban, túrázáskor 1 ujjal adagolható. DH-ra is használom, ott viszont kétujjas.
Bóvdenes, tehát nem levegősödik. Mindkét oldalról állíthatóak a fékpofák. Fémes betétet használok, sokáig bírja.

Hátrány

A gyári roundragon tárcsát könnyen meg lehet sütni hosszabb tempósabb fékezésnél és akkor nyikorog. Meg vizesen is nyikorog.

Tapasztalat

Messze a legjobb bóvdenes fék amivel mentem.

Teljesítményre 4 répa, mert az olajosak természetesen jobbak.

Erre ajánlom

ha olcsó, karbantartást nem igényló féket akarsz, amivel akkor és ott akarsz megállni, amikor és ahol akarsz :)

Ennyiért vettem
Bringán volt
Csatolt képek
Avid BB7  2008 tárcsafék
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mcadam avatar
18 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Fékereje jó (nagy sebességnél azonban vigyázni kell), 160-as tárcsával használva. Beállítani nem mindig megy seperc alatt, de ha rászánja az ember az időt, akkor pöpecen be lehet lőni. Gyári pofák mondhatni tartósak, de ez attól is függ, mennyit teker az ember fia.

Hátrány

Könnyen melegszik, illetve ha vizet kap akkor nyiszorog fékezéskor.

Erre ajánlom

bármire

Csatolt képek
Avid BB7  2008 tárcsafék
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csabifol avatar
12 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Nagy fékerő, könnyen adagolható, gyerkjáték a beállítás,mind a kétoldali betét szerszám nélkül állítható, könnyű betétet cserélni, igénytelen

Hátrány

Esőben jelentősen romlik a fékhatás és visít (bár ez a legtöbb fékre igaz)

Tapasztalat

Az egyik legjobb bovdenes tárcsafék, ha nem a legjobb.

Erre ajánlom

xc hobby túra mtb

Ennyiért vettem
bicajjal együtt
Csatolt képek
Avid BB7  2001 tárcsafék
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hpi-Racing avatar
34 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

a fékereje elég jó, én egy 185-ös tárcsával használom

nem nagyon adagolható, majdnem azonnal lesatuzik...

könnyű állítani

nekem nem melegszik

a gyári pofák elég tartósak, előnye, hogy nem olajas, ezért olcsóbban kijösz egy javításból

fékezésnél erős ciripelő hengot ad ki, és nem tudom, hogy miért...

Hátrány

fékezésnél ciripelő heng

Erre ajánlom

dh, mtb, fr mtb

Csatolt képek
Avid BB7 tárcsafék
Szerinted hasznos?

Dr. UMF avatar
39 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Nagyon jó a fékhatás, 203-as Avid G2 CleanSweep tárcsával használom.

-Nagyon jól adagolható, gagyi Shimano fékváltókarral használom.

-Nem nehéz állítani.

-Nem melegszik 203-as tárcsával.

Hátrány

-Nem olajos, szóval számomra nem elég puha.

-Gyakran igényel beállítást, különben cinceg a tárcsa

Tapasztalat

A legjobb meghanikus tárcsafék.

Erre ajánlom

203-as tárcsával: Downhill, Freeride

160,185-ös tácsával: XC,CC, Dirt

Ennyiért vettem
19000 tárcsával újonnan.
Csatolt képek
Avid BB7  2011 tárcsafék
Szerinted hasznos?

46-60 (183 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 140mm

  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • grafitszürke (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

329g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 329g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar (Road): Országúti és canti fékkaral használható
  • Fékkar (MTB): Avid fékkarokkal használható
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "G2 CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

16-18 (18 kérdés)

Kérdések Statisztika
Jó mechanikus tárcsafék (b5 és bb7-en kívül)? Hayes MX4, MX2 jó-e?
4 válasz
utolsó: 2012. jún.
Mi a különbség az Avid BB5 és az Avid BB7 között?
5 válasz
utolsó: 2011. dec.
Avid BB7 vs. Shimano BR-M445- melyiknek jobb a fékereje?
31 válasz
utolsó: 2011. szept.
16-18 (18 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB7 termékkel kapcsolatban: