Avid BB7 2013 tárcsafék

183 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 22.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



61-75 (183 vélemény)
Rendezés

tete007 avatar
22 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Avid tárcsákkal a fékereje jó
  • Jól adagolható
  • a bealítása pofon egyszerű hála a mind két oldalt állítható betéteknek
  • a fékhatás kicsit esik hosszú lejtőzésnél
  • 5000km óta BBB pofák vannak benne, és most kezdik a kopás jelét mutatni
Hátrány
  • Sokat kellett vele játszani, hogy halkan tegye a dolgát
  • Néha cicog be kis állítás és már jó is és fog rendesen ismét
  • Hidegen elég hangos
  • Meg ha víz éri vagy olyanja van rendesen felhívja magára a figyelmet a hanggal
Tapasztalat

Jó fék. Meg vagyok vele elégedve gyorsan és könnyen állítható szerszám nélkül
Szerkezete és kialakítása egyszerű könnyen tisztítható és a betét csere sem bonyolult

Erre ajánlom

XC, túra, megállás

Csatolt képek
Avid BB7 tárcsafék
Szerinted hasznos?

wrxtr avatar
77 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, triálos fenegyerekként használtam
Előny

- Nagy fékerő

- Könnyű beállítás és szerelés

- Tartós betétek

Hátrány

- Az adagolhatósága elmarad egyes hidraulikus tárcsafékektől

- Kicsi nyúlósabb, mint egy hidraulikus és kicsit nehezebb is

Tapasztalat

Az árkategóriában talán a legjobb. 185-ös tárcsával vettem SD-7 fékkarral és asszem Jagwire bowdennel.  Használtam a régebbi verziót is 160-as tárcsával, nem éreztem azt se gyengébbnek.

Erre ajánlom

Komolyabb igénybevételre.

Csatolt képek
Avid BB7  2008 tárcsafék
Szerinted hasznos?

hrpopely avatar
21 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A legjobb fél amivel eddig tapasztalatom volt . Tökéletes adagolhatóság , pofonegyszerü beálítás , esőben sárban hóban fagyban mindíg tökéletes fékerő , gyárilag minent adnak hozzá semmit nem kell külön macerálni .

Hátrány

NINCSEN HÁTÁRNY . ( Csak azért irok mert kell ide is valmi ) . Esőbe tényleg van néha egy kis hangja de az erejéből semmmit nem veszít .

Tapasztalat

Én sokkal jobban szeretem ezt a bovdenest mint a hasonló áru hidrósokat . Igénytelen jószág .

A legjobb ár érték arány

Erre ajánlom

Mindenre ajánlható ! Én XC, Városi felhasználásra használom .

Ennyiért vettem
14000
Csatolt képek
Avid BB7  2011 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

landris14 avatar
29 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Iszonyatosan jól fog, nagyon könnyű beállítani (kb. fél perc), jól adagolható, nem kell rá költeni mint a hidraulikus fékeknél.

Hátrány

Nincs, talán az hogy esőben nyikorog de ez nem befolyásolja a fékerőt.

Tapasztalat

Szerintem majdnem olyan jó mint egy hidraulikus, össze tudom hasonlítani mivel van egy hayes strokerem is és ráadásul a karbantartására se kell sokat költeni, egyszerűen tökéletes.

Erre ajánlom

Mindenre, nagy Dh-s bicókon is láttam már. :)

Ennyiért vettem
14000
Mért tömeg
340 g
Csatolt képek
Avid BB7  2011 tárcsafék
Szerinted hasznos?

BikeUMF avatar
16 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Elég jó fékereje van,erősebb mint egy két hidrós fék,ez persze csak a legjobb beállítással érhető el.

-Jól adagolható,lehet nyújtani ha úgy állítod be.

-Könnyű beállítás a fékkaron és a féktesten is mert csak csavargatnod kell a dolgokat aztán jóság van.

-Nekem melegen jobban fogott,bár taknyos időben próbáltam ki először,de annyira nem észlelhető a hőváltozás miatti fékhatás csökkenés.

-Nem ad buzi hangokat mint a régi juicy 3am.

Hátrány

Sok időt igényel a beállítása,de ezt kitapasztalod idővel hogy hogyan lesz jó erős féked.

Tapasztalat

Megéri megvenni,nagyon jó fékek bajod nem lessz vele,nem ugy mint a többi olcsó avid fékkel...

Erre ajánlom

Kezdő DH,FR

Ennyiért vettem
13000ért az első+hátsó
Mért tömeg
300 g
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nsblackmarket avatar
237 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- könnyű beállítaní

- nekem 185 ös tárcsával van

- nem vészes az ára

- jól fog nagyon

- jól is néz ki

Hátrány

- ha nincs jól beállítva a betét a tárcsához akkor 8 ast tehetünk bele... és akkor nem lesz könnyű beállítani, és kattogni fog állandóan. csak a tárcsa csere orvosolja  problémát

Erre ajánlom

dh kivételével mindenre! merev vázas bicajokon nagyon jól néz ki! össztelós bicajon nagyon hülyén mutatna...

Ennyiért vettem
17500
Csatolt képek
Avid BB7  2009 tárcsafék
14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szakacsboti avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Nagy fekero, ugy fog mint a beton :D

elol hatul 185 os tarcsaval hasznalom g2 clean sweep tarcsaval es avid sd7 fekkarral es van olyan jo mint egy hidras :D

Hátrány

semmi

Tapasztalat

ha ugy ossze akarsz dobni egy bogdenes feket hogy ugy fogjon mint egy hidras fek vedd meg ezt g2 clean sweep tarcsaval es tegyel melleje 1 jo fekkart pl: avid sd 7

Erre ajánlom

dirt street dh fr barmi johet

Ennyiért vettem
265 ron = 17k forint
Csatolt képek
Avid BB7  2011 tárcsafék
hatso fekem <3 im lovin it
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csaba88888 avatar
53 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • nagyon jó a fékereje
  • nagyon jól adagolható
  • viszonylag könnyű beállítani
  • kevésbé melegszik
  • gyári pofák elég tartósak
Hátrány

Én tapasztaltam, így erről nem tudok nyilatkozni.

Tapasztalat

Nagyon jó fék, bárkinek bármire.

Erre ajánlom

mindenre

Csatolt képek
Avid BB7  2009 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Atis avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Remek fékhatás
  • Viszonylag olcsó (hasonlóan jól fogó hidraulikusokhoz képest)
  • Bármely irányban belőhető féktest, pontos beállíthatóság
  • Kézzel állítható mindkét pofa
  • Rugóerő állíthatóság
  • Egyszerű mint faék
  • Kiváló megbízhatóság
  • Köszörült bowdenekkel és minimálisra csökkentett visszatérítő erővel majdnem hidraulikus érzet ...
Hátrány
  • ... leszámítva a nyúlást, de ezt a féktest okozza, nem a bowdenesség
  • Meredek lefelékben hirtelen szükséges megállás esetén akár 203-as tárcsával is kevés lehet
  • Hátul újabban valamiért enyhe lassításnál hajlamos elkezdeni a tárcsa rezonálni, bár ezt már több féknél tapasztaltam
Tapasztalat

All Mountain jelleggel használtam, és nem tapasztaltam még melegedés beli problémákat se roundagon, se clean sweap tárcsával. Sőt, a roundagon eddig jobbnak tűnik (jelenleg elöl roundagon, hátul clean sweap lassítja a bringát).

Erre ajánlom

Alapvetően bármilyen hobbi sport célú felhasználásra (komolyabb szintű felhasználáshoz inkább hidraulikus, persze több pénzért), akár lejtőzgetésre is, de ott azért ésszel kell használni és ismerni kell a határait, volt már hogy besokalltam vele (nem lett gond, de azért ez nem játék).

Csatolt képek
Avid BB7  2010 tárcsafék
Avid BB7
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bandyta avatar
41 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Fékereje elég jó, ha közel állítod a fix oldalt a tárcsához, továbbá jól adagolható lesz. Felszerelése iszonyat könnyű. Mindkét oldali fékpofa állítható. Gyári fémes betéttel nagyon melegszik. 

Hátrány

Semmi.

Tapasztalat

Bármire, a lehető legjobb mechanikus tárcsafék. Próbáltam már jópár hidraulikus tárcsaféket, de ez sokkal egyszerűbb, megbízhatóbb, olcsóbb. Olcsó hozzá a bowden, az alkatrész.

Erre ajánlom

mindenre

Ennyiért vettem
4000
Csatolt képek
Avid BB7  2004 tárcsafék
Szerinted hasznos?

Csek avatar
27 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-nagy fékerő

-én az alap Roundagon féktárcsával használom és tökéletes.

-nagyon könnyen be lehet állítani

-a gyári fékpofák nagyon tartósak

-ha jól lett beállítva amikor felszerelték akkor tökéletes.Ha nem akkor jöhetnek zavaró hangok.

Hátrány

NINCS!

Tapasztalat

Nekem elől és hátul is ilyen fékem van és egyszerűen tökéletes.Szerintem az összes mechanikus tárcsafék elbújhat mögötte és lehet hogy még néhány hidraulikus is.

Erre ajánlom

dirt,street,dh,4x,xc,stb... BÁRMIRE!

Ennyiért vettem
20000 első+hátsó
Csatolt képek
Avid BB7  2008 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jbikeforest avatar
38 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Iszonyat jó ez a fék. Nagyon könnyen és precízen állítható, Iszonyatos fékerő,jó adagolhatóság. A súlya sem vészes.

Hátrány

A hátsófék,mint minden bovdenes érzékeny a bovden vezetésére.

A gyári roundagon tárcsának rémes a hűtése. Azt el sem szabad hozni a boltból,hanem már ott kérni kell,hogy cleensweepel adják!

Tapasztalat

A mostani xt-m fékerőben lehet,h picit még gyengébb,mint a bb7-em volt.

Imádtam,de a fully vázon a bovden nem viselte jól a hajlítgatást,így a hátsó fék nem volt a legjobban adagolható. Meg a sarat a bovdenezés nem szerette.

Erre ajánlom

xc-dh-ig bármire.

Ennyiért vettem
15000
Csatolt képek
Avid BB7  2004 tárcsafék
Szerinted hasznos?

uncontrolled avatar
28 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Könnyű szerelhetőség, finom adagolhatóság. Közel felér az ereje és kezelhetősége az alsó kategóriás olajos tárcsafékekkel. Mindkét fékpofa egyszerű kézi tekergetéssel utánállítható. Szép festés.

Hátrány

A gyári roundagon tárcsának elég rossz a hűtése. Egyéb hátrányt nem tapasztaltam. Csak pozitív véleménnyel vagyok róla.

Tapasztalat

Előző bringámont ezt használtam, és azóta is ezt keresem kicsit olcsóbban, akár használtan. Igen, még használt állapotban is simán megbízok benne.

Erre ajánlom

Bármire ahol kevés pénzből kell erős fékhatást kihozni.

Csatolt képek
Avid BB7  2008 tárcsafék
Szerinted hasznos?

gTWELVE avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

- olcsó

- legjobb mechanikus tárcsa

- könnyű állíthatóság, karbantartás

- sérülésre nem érzékeny

- kiváló fékhatás

- deore fékkarral használom, és kiválóan adagolható

- alap tárcsával nagyon melegedett, clean sweep-essel viszont űberkirály

Hátrány

- alap tárcsával szerintem nem túl jó a fékhatás, és könnyen melegszik. Habár a fékhatásra nem volt nagy hatással, csak mikor már vörössen izzot :D

Tapasztalat

mindenkinek ajánlom, nagyon megbízható darab, én 5 éve használom, egyszer kellett fékpofákat cserélni, nagyon könnyen utánaállítható. 

Erre ajánlom

városi, dirt street, cc, xc, tárcsaméretet kell jól megválasztani.

Ennyiért vettem
14200 + cleansweep 8000
Csatolt képek
Avid BB7  2006 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

satta avatar
14 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó

Brutális fékerő , jó adagolhatóság

Nem levegősödik :D

Könnyen beállítható , karbantartható

Egyszerű , mint egy barlangrajz

 

Hátrány

Nem tapasztaltam

Tapasztalat

Nagyon jó kis fék ez !

Juicy 5 után váltottam vissza rá , mert ennek jobb a fékereje , jobbban adagolható , és igénytelenebb , a szó pozitív értelmében .

Avid FR5 -s fékkarral ,  Avid G2 -s tárcsákkal ( 160 / 185  ) és Jagwire bowden szettel nagyon ütős .

Biztosan létezik jó hidrás fék is , de ennyiért tuti nem kapsz ilyen fékerőt máshol !

Ha valaki elkéri a gépet egy körre , figyelmeztetnem kell , hogy óvatosan a fékkel !

 

Erre ajánlom

Bármilyen montira , bármilyen stílusra .

Ennyiért vettem
10.000
Csatolt képek
Avid BB7  2010 tárcsafék
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

61-75 (183 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 140mm

  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • grafitszürke (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

329g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 329g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar (Road): Országúti és canti fékkaral használható
  • Fékkar (MTB): Avid fékkarokkal használható
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "G2 CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-15 (18 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid BB7 - fékadapter kell vagy elég a távtartó 180-as tárcsához?
4 válasz
utolsó: 2017. ápr.
Avid BB7 hátsó fék miért gyengébb az elsőnél?
13 válasz
utolsó: 2015. jún.
Avid BB7 Csiszolódó hang fékezéskor.
8 válasz
utolsó: 2015. máj.
Avid BB7+Jagwire Ripcord brake cable
2 válasz
utolsó: 2014. okt.
AVID BB7+Shimano Alivio '11 (ST-M430) 3x9
2 válasz
utolsó: 2014. jún.
Avid BB7 tárcsafékhez minden fékkar jó ami V-fékhez is?
9 válasz
utolsó: 2014. márc.
Avid BB7 vagy Hayes Stroker a megbízhatóbb ?
4 válasz
utolsó: 2013. dec.
Avid BB7 vagy Juicy éri meg jobban hosszú távon ?
6 válasz
utolsó: 2013. dec.
Avid BB7 vagy Shimano BR-M495 féket vegyek városi trekkingre?
2 válasz
utolsó: 2013. nov.
Milyen féket vegyek 50E alatt? Avid BB7?
12 válasz
utolsó: 2013. ápr.
Avid BB7 bowden gumiharang
9 válasz
utolsó: 2013. ápr.
Avid BB7 első fék bovdenét hogy vezessem el?
11 válasz
utolsó: 2013. feb.
Suntour XCT V4 MLO villát csavarná az Avid BB7 tárcsafék?
2 válasz
utolsó: 2013. jan.
Shimano BR-M495, vagy Avid BB5 / BB7 tárcsafék a jobb?
16 válasz
utolsó: 2012. aug.
Milyen tárcsát ajánlotok Avid BB7 -hez?
5 válasz
utolsó: 2012. máj.
1-15 (18 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB7 termékkel kapcsolatban: